Mies ottaa lapsen töihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Onko teistä ihan fine, että mies ottaa 4 vuotiaan mukaansa töihin? Ajaa työkseen eli lapsi istuu autossa koko päivän. Tällä hetkellä autossa on vielä ilmastointikin paskana. Mä en vaan ymmärrä tätä asiaa, kun lapsella on mahdollisuus olla tarhassakin. Tää ei oo mikään yks poikkeuskerta vaan tehnyt tätä useamman kerran. Tänään sanoin hänelle suoraan oman mielipiteeni ja hän väitti että syyllistän.. ei vaan musta ole oikein lapselle. Sääliksi käy

Pojan kaverin isä on rekkakuski, ja on reissannut silloin tällöin isänsä kanssa ulkomaita myöten alle kouluikäisestä. Kovasti positiiviset kokemukset on jääneet.

No jos se ei ole mitään jatkuvaa kärsimystä lapselle, niin mikäs siinä?

Reissussa saa olla oman isänsä seurassa ja varmasti kokee paljon sellaista mitä siellä tarhan karjalaumassa legoista tapellessa ei kokisi.

Kai ne nyt muutakin tekee kuin istuu autossa. Hakee kuormaa ja purkaa. Käyvät syömässä ja kahvilla. Lapsi voi kattoa videoita ja katella kirjoja jos ei voi pahoin
Nelivuotias purkaa kuormaa :D
Ja miten se videoiden tuijotus on parempaa kuin kavereiden kanssa puuhailu?
Jos noita ajeluita on kerran pari puolessa vuodessa, niin ihan ok, mutta useammin ei järkevää.

Mä olen ollu rekkalapsi. Isän ja mun yhteinen aika, ja juteltiin ja,lauleskeltiin sekä keksittiin tarinoita ja satuiltiin. Käytiin jätskeillä huoltsikoila välillä ja,siä meni ukkeleitten mukana. Hyviä muistoja, ja vapaaehtoisesti menin. Oli kiva kattella maisemia ja eri paikkoja. Ja kyllä vain, osasin auttaa lastin purkamisisa yms. Ja sain huomiota kun jollain lapsi mukana. Se oli kivaa!! Vieläkin tykkään autoilemisesta.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Nelivuotias purkaa kuormaa :D
Ja miten se videoiden tuijotus on parempaa kuin kavereiden kanssa puuhailu?
Jos noita ajeluita on kerran pari puolessa vuodessa, niin ihan ok, mutta useammin ei järkevää.

Hienoa on kuitenkin, että isä haluaa viettää aikaa lapsen kanssa. Mutta ei tämä lapselle hyväksi ole, jos ei pääse ikäistensä pariin touhumaan.

Nyt pakko kommentoida! Itse olen rekkamiehen tytär ja tosi hyvät muistot jääneet niistä päivistä, kun pääsi isän mukana töihin. Matkalla paljon puhuttiin ja isä kertoili tarinoita eri kaupungeista. Nyt näin aikuisena en ainakaan muista et päivät olisi olleet jotenkin pitkiä. Normaalisti pidettiin ruokataukoa huoltsikoilla ja ulkoilin kuormanpurkuajan tai auttelin mitä pientä pystyin. Koin itseni ainakin tärkeäksi. Pidän nyt näin aikuisena autoilusta ja olen meidän parisuhteessa se joka ajaa. Ajaminen ei tunnu vieraalta ulkomaillakaan, rentoa. Eihän tuo touhu tietenkään hyvää lapsille usein ole, mutta silloin tällöin ei kyllä tee mitenkään huonoa! Mä olen kiitollinen et pääsin mukaan, ne oli parasta isätytär laatuaikaa. Kysykää lapsen mielipidettä.

Kiitos kaikille vastauksista! Sai minutkin ajattelemaan asiaa hieman eri tavalla, mutta edelleen olen sitä mieltä etten pidä miehen tavasta toimia. Silloin kun on näitä päiviä ettei ole ollut tarhassa niin lapsesta huomaa sen kun on koko loppu päivän aivan pitkästynyt, kiukkuinen, on vaikea nukahtaa jne. Miehellä ja lapsella on sitä yhteistä aikaa myös iltaisin kun itse olen töissä.
Joku mainitsi että on lapsellekkin kivaa olla purkamassa kuormaa, no, sitä lapsi ei todella tee kun on isän töissä mukana, vaan lapsi istuu sen ajan yksin autossa. Mies ei yleensä käy missään "huoltoasemalla syömässä" vaan hakee tyyliin mäkkärisafkat autokaistalta.

Niin ja vielä se, että miehen työauto on näiden päivien jälkeen täynnä karkkipapereita, limutölkkejä jne eli lapsi vetää pelkkää mättöä ja sokeria koko työpäivän ajan.

Äläkää helevetillä kysykö pojalta mitään asiasta, voi vielä sanoa, että tykkää viettää aikaa isänsä kanssa.
Jos lapsilta kysytään, haluatko mennä tarhaan/kouluun, vai pelata koko päivän herkkuja syöden, niin mitäköhän nyt vastaavat?
Ei nelivuotias ole kykenevä itse päättämään, mikä hänelle on hyväksi.

Kuten sanottu, silloin tällöin ihan ok juttu, mutta ei todellakaan ole tuon ikäiselle hyväksi jatkuvana tapana.

Mä olen ollu rekkalapsi. Isän ja mun yhteinen aika, ja juteltiin ja,lauleskeltiin sekä keksittiin tarinoita ja satuiltiin. Käytiin jätskeillä huoltsikoila välillä ja,siä meni ukkeleitten mukana. Hyviä muistoja, ja vapaaehtoisesti menin. Oli kiva kattella maisemia ja eri paikkoja. Ja kyllä vain, osasin auttaa lastin purkamisisa yms. Ja sain huomiota kun jollain lapsi mukana. Se oli kivaa!! Vieläkin tykkään autoilemisesta.
Mä olin myös isän mukana usein kun ajoi turvetta...ihan parhaimpia muistoja mummola aikojen jälkeen.
Kuunneltiin musiikkia, käytiin kahviloissa, haettiin jostain ruokaa autoon ja naurettiin paljon...tosi hauskoja muistoja.

Yhteistyössä