Mies on vihainen minulle kun olen työtön. Mitä vaihtoehtoja tässä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työtön

Vieras
Olen tradenomi, ja valmistumiseni jälkeen olin kolme vuotta puhelinmyyjänä. Viime keväänä sain tarpeekseni siitä ja lopetin työn. En ole löytänyt vieläkään uutta työtä ja täytyy myöntää, että motivaatio työnhakuunkin on laskenut. Mies on vihainen minulle, sillä haluaisimme isomman asunnon ja meillä on sitä varten jonkin verran säästöjä. Mies ei kuitenkaan suostu lähtemään pankkiin edes kysymään onko meidän mahdollista saada lainaa hänen tuloillaan. Olen umpikujassa, enkä tiedä mitä voisin tehdä, että mies ei olisi vihainen.

Etsit töitä ahkerammin / menet koulutukseen ja vaihdat alaa paremmin työllistäväksi. Ei siinä juuri muita vaihtoehtoja ole. Ymmärrän täysin miestä ettei hän halua ottaa koko lainaa yksin omalle vastuulleen. Hänen vastuullaanhan se olisi, sillä milläs sinä työttömänä lainaa maksaisit.

olisit etsinyt ensin työpaikan ja sitten vasta lopettanut työt. en mäkään olis kiinnostunut mistään lainoista, jos olisin itse vaan maksajana, ja toinen olisi työttömänä. ei kai se että motivaatio on lakannut saa olla aikuisella ihmisellä este työhakemiseen. mee uudelleen koulutukseen edes, jos nykyinen ammatti ei kiinnosta, tai siltä alalta ei saa töitä

Täh, eikös ap sanonut olevansa tradenomi? Aivan tyypillinen työpaikka tuolla koulutuksella.. sen työttömyyden jälkeen varmaan toiseksi yleisin ura-valinta.

Sillä koulutuksella ei niin hirveästi ole merktystä. Tradenomeja löytyy aika paljon ihan manageritason hommista. Tyyppi ja asenne ratkaisee. On niitä ekonomejakin (ja muita akateemisia pölöjä) nähty vaikka millaista säätäjää että sopii ihmetellä miten ovat hengissä aikuisuuteen selvinneet...

Tradenomi on yksi turhemmista koulutuksista mitä on. Avaa mol.fi ja ala selailemaan, en minäkään katsoisi kotona makoilevaa lusmua. Itse tein 6 -vuotta henkisesti ja fyysisti rankkaa työtä ennen kuin löysin omanalan työtä. Kertaakaan ei tullut mieleen irtisanoutua ennen uutta työt..

Yhteistyössä