Mies on pienyrittäjä itse en saa edes työmarkkinatukea taitaa olla kannattavampaa erota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkiero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

järkiero

Vieras
Ei pystytä millään koko perhe elämään miehen tuloilla ja itse en saa edes mitään työharjoittelupaikkaa ja kun mies on yrittäjä niin en saa työmarkkinatukea. Pitää varmaan erota niin miehen ja lapsen elämä ei mene liian tiukaksi taloudellisesti.

Tee lausunto/selvitys että et työllisty miehen yrityksessä (jos on siitä kiinni).

Jos on tulorajasta kiinni niin mene työharjoitteluun tms niin saat niiltä päiviltä korvaukset.

[QUOTE="VIERAS";23321883]Tee lausunto/selvitys että et työllisty miehen yrityksessä (jos on siitä kiinni).

Jos on tulorajasta kiinni niin mene työharjoitteluun tms niin saat niiltä päiviltä korvaukset.[/QUOTE]

ei auta selvitykset kun olen merkonomi niin katsovat että voin tehdä toimistotyöt niin voinkin mutta mies ei pysty mitään maksamaan.

Huoh,. Onneksi minun miehellä on sellanen yritys että mä en niitä hommia voi edes tehdä. Ku työkkärissä kysyivät et mitä miehesi tekee kun on yrittäjä,et voisko se työllistää minut. Nauroin suorastaan että mä en osaa autoa kummempaa konetta ajaa. Mut en sitä sanonu et kyllä mä sen verran osaisin et opetella voisin,mut ei kiinnosta.

Mut tuo on niin tyhmää että katsotaan nuin. Tuttavallani on maatila,joka ei työllistä ku toisen vaan. Ei ole hommaa kahdelle. Niin toinen katso että ei saa mut toisen työkkärin kautta sit ei mitään ongelmaaa saada tukea.

Alkuperäinen kirjoittaja järkiero;23321915:
ei auta selvitykset kun olen merkonomi niin katsovat että voin tehdä toimistotyöt niin voinkin mutta mies ei pysty mitään maksamaan.

Teidän täytyy selvittää, ettei miehellä ole varaa palkata sinua tai ketään. Viimekädessä sitten sossuun... saat sieltä puuttuvan rahan.

[QUOTE="vieras";23321934]Huoh,. Onneksi minun miehellä on sellanen yritys että mä en niitä hommia voi edes tehdä. Ku työkkärissä kysyivät et mitä miehesi tekee kun on yrittäjä,et voisko se työllistää minut. Nauroin suorastaan että mä en osaa autoa kummempaa konetta ajaa. Mut en sitä sanonu et kyllä mä sen verran osaisin et opetella voisin,mut ei kiinnosta.

Mut tuo on niin tyhmää että katsotaan nuin. Tuttavallani on maatila,joka ei työllistä ku toisen vaan. Ei ole hommaa kahdelle. Niin toinen katso että ei saa mut toisen työkkärin kautta sit ei mitään ongelmaaa saada tukea.[/QUOTE]

Niin ei tätä rahan vähyyttä kestä, parempi vaan hommata kaksi asuntoa saan sitten toimeentulotukea,asumistukea, työmarkkinatukea yms. eikä tarvitse lapsen kärsiä tätä köyhyyttä.

Kuulostaa kyllä tosi oudolta, koska eihän pienyrityksen taloushallinnon tehtäviin saa aikaa kulumaan mitenkään montaa tuntia. Eli jos teet niitä vaikka 5h kuussa niin sinähän olet kuitenkin työtön sen lopun ajan. En pysty käsittään et miten ei mukamas mee läpi valitukset

Yhteistyössä