Mies on kääntymässä jehoviin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varmaharmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

varmaharmaa

Vieras
Ihan oikeasti, on alkanut uskomaan kaikkiin niihin satuihin, sillä on sellainen vanhempi jehova mies valmentajana. Vaikka kaikki faktat olen miehelle esitänyt esim evoluutiosta niin ei usko!!! Mulla on ihan epätoivoinen olo, tottakai mua kanssa yritetty 'käännyttää'. Mutta uskon vahvasti jälleensyntymään ja karmaan ja Jumalaan eikä noi jehovien opit mene mun kaaliin.
Tätä on nyt hiljakseen jatkunut vuoden verran, nyt ollaan pisteessä että omista vakaumuksista ei voi puhua ilman riitaa. Mitä on tehtävissä vai onko mitään???

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Oletteko käyneet läpi netistä löytyvää kritiikkiä Jehovan todistajien oppeja kohtaan?

kyllä ollaan, ihan alussa nämä kaikki hain ja esitin. Tämä jehova-ope vaan kumoaa kaiken, puhuu pyörryksiin ja esittää faktaa. Aina löytyyy joku tutkimus esim jääkauden puuttumiselle jne...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
onko turhaa kuvitella että olisi joku samassa tilanteessa? Tai kommentteja pliis.

HYVÄKSY HÄNEN USKONSA. JA ELÄKÄÄ NORMAALI ARKEA. EIPÄ NOISTA USKONTO JUTUISTA VOI OLLA SAMAA MIELTÄ, JOS USKOO ERITAVALLA.

Minun vanhempani onnistuivat elämään 30 vuotta sovussa kahden eri uskontokunnan edustajina, vaikka toinen "kääntyi" avioliiton aikana. Jos sinulla on oikeus uskoa mihin haluat, miksi ei miehelläsi?

kyllä ollaan, ihan alussa nämä kaikki hain ja esitin. Tämä jehova-ope vaan kumoaa kaiken, puhuu pyörryksiin ja esittää faktaa. Aina löytyyy joku tutkimus esim jääkauden puuttumiselle jne...

Kurjaa jos miehesi on puhuttu pyöryksiin. Kuinka paljon miehesi on muuten tutustunut erilaisiin tutkimuksiin tai tutkimuksen tekoon? Jos voidaan vedota yhteen tutkimukseen, voidaan vedota muihinkin tutkimuksiin.

mä luulen et jos haluatte jatkaa arkea yhdessä, teidän on kummankin vain hyväksyttävä toisen näkemys.. mies ei voi käännyttää sinua, etkä sinä miestäsi..
kyse on toisen kunnioittamisesta!

Alkuperäinen kirjoittaja :
onko turhaa kuvitella että olisi joku samassa tilanteessa? Tai kommentteja pliis.

HYVÄKSY HÄNEN USKONSA. JA ELÄKÄÄ NORMAALI ARKEA. EIPÄ NOISTA USKONTO JUTUISTA VOI OLLA SAMAA MIELTÄ, JOS USKOO ERITAVALLA.

Ei toimi meillä. Mä kaipaan että saisin puhua omista näkemyksistäni jne kumppanille. Mutta kun en voi!! Tulee erimielisyys heti. Mun käsitykseen hyvästä elämästä kuuluu myös uskon asiat, niin kuin ne ottaa,

Onnee vaan:D Teil on kohta kotijehis:D Anteeksi, tämä on vakava juttu, mutta en pysty olemaan nauramatta:D

Yritä nyt hyvä nainen käännyttää se mies pois siitä humpuukista. Ne jehikset on aivan järkyttävää porukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
mä luulen et jos haluatte jatkaa arkea yhdessä, teidän on kummankin vain hyväksyttävä toisen näkemys.. mies ei voi käännyttää sinua, etkä sinä miestäsi..

Mutta pointtina on että kumpikin palaisi halusta jutella omasta uskostaan ja helvetti kun ne ei nyt natsaa!!! Ero varmaan pidemmän päälle tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Ei toimi meillä. Mä kaipaan että saisin puhua omista näkemyksistäni jne kumppanille. Mutta kun en voi!! Tulee erimielisyys heti. Mun käsitykseen hyvästä elämästä kuuluu myös uskon asiat, niin kuin ne ottaa,

kyllä tuo on totta.. omista näkenyksistä pitää pystyä puhumaan, mutta on myös hyväksyttävä toisen eriävät näkemykset.. jos sun mies haluaa liittyä johonkin uskontoon, ja sä et, ni siinhän se ristiriita onkin, kun toista ei voi ""pakottaan" uskomaan/ajattelemaan toisin.. sun mieheskin pitäisi hyväksyä se ettet sä ajattele niinkuin hän..

Mutta pointtina on että kumpikin palaisi halusta jutella omasta uskostaan ja helvetti kun ne ei nyt natsaa!!! Ero varmaan pidemmän päälle tulee.

sit teidän varmaan pitää tehdä ratkaisu, että uskonto ei kuulu teillä kotikeskustelujen piiriin..

Alkuperäinen kirjoittaja oh my god:
Onnee vaan:D Teil on kohta kotijehis:D Anteeksi, tämä on vakava juttu, mutta en pysty olemaan nauramatta:D

Yritä nyt hyvä nainen käännyttää se mies pois siitä humpuukista. Ne jehikset on aivan järkyttävää porukkaa.

Olen yrittänyt. Olen kahdesti jutellutkin sen miehen 'open' kanssa. Ihan mitä vaan sanon tai kyseenalaistan niin tulee 'luotettavaa' tutkimustietoa jne. Oon aika loppu.

ku se ei valitettavasti nuin vain onnistu.. usko on uskon ei järjen asia (niin enkä itse ole jehova).. mut ymmärrän vain hyvin ap:n ahistusta ja samoin hänen miehensä ajatuksia (jehovan usko on voimakas usko)

Mulla meinasi ystävyyssuhde katketa kääntymisen takia, onneksi puolisosta ei ollut kysymys. Sitten teimme sopimuksen, että aiheesta ei puhuta, ja nyt vuosien päästä siitä voi jo puhuakin. Avioliitossa tietysti hieman vaikeampi juttu, mutta on niitä eriuskoisia liittoja ollut ennenkin.

Olen yrittänyt. Olen kahdesti jutellutkin sen miehen 'open' kanssa. Ihan mitä vaan sanon tai kyseenalaistan niin tulee 'luotettavaa' tutkimustietoa jne. Oon aika loppu.

kuulostaa tutulta.. onko sun mies suostuvainen, et olis jonkun aikaa pois tämän miehen seurasta ja miettisi tuona aikana, mit oikeesti haluaa?

sit teidän varmaan pitää tehdä ratkaisu, että uskonto ei kuulu teillä kotikeskustelujen piiriin..

En rupea sellaista eloa loppuelämäni elämään, kyllä henkiset asiat kuuluu ja pitää voida puhua. Niistähän sitä voimavaa ammannetaan.

Mun enoni yritti käännyttää minua ja isovanhempiani. Pesin sen 6-0 lukion uskontotieteen laajalla oppimäärällä. Ne jauhaa täyttä paskaa, eikä sitä ole edes vaikeaa näyttää toteen.

Mielestäni ensimmäinen asia, minkä voi vaatia silloin jos henkilö nimenomaan haluaa käyttää tieteellistä tutkimusta tukenaan, on osoittaa se alkuperäinen tutkimus. Ei siitä kirjoitettuja viitteitä Jehovan todistajien oppaissa, vaan se tutkimus.

Alkuperäinen kirjoittaja ei pahalla:
Musta vähän outoa kuitenkin, että sä saat uskoa mihin tahansa humpuukiin, mutta mies ei?

Saa uskoa mihin lystää. Pointti oli että voiko kaksi täysin eriuskoista saada vielä suhteen toimivaan. Ja mä en ole ole tuputtanut näkemyksiäni niinkuin jehovat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap ero mielessä:

En rupea sellaista eloa loppuelämäni elämään, kyllä henkiset asiat kuuluu ja pitää voida puhua. Niistähän sitä voimavaa ammannetaan.

oisko kuitenkin paussin aika.. ja keskustelette sitten, kun asia ei ole niin tuore.. mut mä lähinnä nyt viel sanosin, et teidän pitäisi hyväksyä toistenne eriävät näkökulmat.. ja etenkin se et sun pitäs hyväksyä se ettet sä voi estää sun miestä uskomasta, eikä sun mies voi käännyttää sua, koska et ole vastaanottavainen.. kyl asioista voi puhua, vaik onkin erimieltä, mut mä luulen et tää on teil nyt liian tunteellinen asia, liian lähellä, jolloin tunteet kuohahtavat, kun kumpikin ajattelee haluavansa toisen parasta

Alkuperäinen kirjoittaja ei pahalla:
Musta vähän outoa kuitenkin, että sä saat uskoa mihin tahansa humpuukiin, mutta mies ei?

Saa uskoa mihin lystää. Pointti oli että voiko kaksi täysin eriuskoista saada vielä suhteen toimivaan. Ja mä en ole ole tuputtanut näkemyksiäni niinkuin jehovat.

voi jos kumpikin antaa toiselle tilaa ja pelisäännöt on selvät.. se vain vaatii työtä, ja ennen kaikkea halua + rakkautta. Sun pitää miettiä sitä, haluatko elää sen miehen kans, vaik onkin jehova.. siis sitä, et riittääkö rakkaus?

Yhteistyössä