mies :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rva neptune
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rva neptune

Vieras
ei oo ollut töissä pariin vuoteen,en minäkään.. mutta ongelma on ollut se että mies ei siivoa, ihan oikeesti,musta sille kuuluu 50% siivous/kotihommista kun kerran on kotona itsekkin.

mutta todellisuudessa pari vuotta mä oon tehnyt 80-95% kotityöt. nyt on parisuhde siinä pisteessä että mä pistän sen kohta pihalle,eipä tartte mun siivoo senkin edestä enään, saa ottaa 50% lapsista mukaan, siivotkoon sitten niitte sotkui naapuri asunnossa,kun ei kerran yhteisessä kodissa sitä tee.

vähenee mun hommat puolella.

Monestiko sinä olet vaihtanut autonrenkaat, korjannut lasten polkupyörät, koonnut huonekaluja, leikannut nurmikon, huoltanut auton, maalannut teranssin, asentanut elektroniikkalaitteet jne.?

[QUOTE="mä";24358032]Monestiko sinä olet vaihtanut autonrenkaat, korjannut lasten polkupyörät, koonnut huonekaluja, leikannut nurmikon, huoltanut auton, maalannut teranssin, asentanut elektroniikkalaitteet jne.?[/QUOTE]

Peräänkuulutan myös tätä! Naisilla tuppaa tasa-arvon vonkuminen päteä juuri kotitöissä, mutta kun aletaan puhumaan edellä mainituista, ne ovatkin hyvin äkkiä ns.miestentöitä!

[QUOTE="mä";24358032]Monestiko sinä olet vaihtanut autonrenkaat, korjannut lasten polkupyörät, koonnut huonekaluja, leikannut nurmikon, huoltanut auton, maalannut teranssin, asentanut elektroniikkalaitteet jne.?[/QUOTE]

Autoo ei ole, mut muut mainitsemasi hommat teen ihan siinä missä mieskin.

Paskat. Meillä ainakin näitä ns. miesten hommia on huomattavasti vähemmän kuin sitä siivoust, pyykkäystä ja ruuanlaittoa. Kyllä mulle sopisi, että tekisin pieniä hanttihommia silloin tällöin ja ukko hoitaisi sitten joka päiväisen arjen pyörittämisen.

Meillä on hommat jaettu niin, että minä teen aina ruuan. Koska se on minusta hauskaa. Kaikki muu tehdään yhdessä.

auton huoltaa muut ihmiset(ja se tapahtuu ehkä 2kertaa vuodessa,ei oo verrattavissa kotitöiden määrään!).

osaan tehdä kaikki mainitsemasi hommat,mutta huoltoyhtiö hoitaa ne näin vuokra-asunnossa, eli ei jää ku vuokran maksu.

lisäksi en oo tyhmä kyllä minä tiedän että kotityöt useamman lapsen kanssa/jäljiltä vie enempi aikaa ku esim.renkaiden vaihto, eihän siihen mee tuntiakaan!

ihan oikeesti sun kuvitelmissa työt on miesten ja naisten töitä. mutta itseasiassa nurmikon leikkaaminen rauhassa yksikseen olisi jopa rentouttavaa, toisin ku siivous/ruuanlaitto tiskaaminen. joita inhoan(olen aina inhonnut) autotyöt,ruohonleikkaus ja etenkin joku maalaaminen on eika helppoi hommia.

mutta ei meillä ole muita hommia kuin kotityöt+ lasten kanssa tohuaminen.

että heheeh

• Tykkää
Reactions: Corona77
[QUOTE="Nellu";24358046]Peräänkuulutan myös tätä! Naisilla tuppaa tasa-arvon vonkuminen päteä juuri kotitöissä, mutta kun aletaan puhumaan edellä mainituista, ne ovatkin hyvin äkkiä ns.miestentöitä![/QUOTE]

niinku kerroin asutaan kerrostalossa, ja auton huoltaa ammattilaiset(itseasiassa mies ei ollut kertaakaan itse edes renkaita vaihtanut,ennen ku alettiin seurustelee,minä olin ja olin tehnyt muutakin).

ja mä voin ihan samantein vaihtaa hommia, pääsis aika helpolla.

ja ne ns. miesten hommat on helpompia hommia,siellä ei oo yleensä lapset mukana.

ei oo ollut töissä pariin vuoteen,en minäkään.. mutta ongelma on ollut se että mies ei siivoa, ihan oikeesti,musta sille kuuluu 50% siivous/kotihommista kun kerran on kotona itsekkin.

mutta todellisuudessa pari vuotta mä oon tehnyt 80-95% kotityöt. nyt on parisuhde siinä pisteessä että mä pistän sen kohta pihalle,eipä tartte mun siivoo senkin edestä enään, saa ottaa 50% lapsista mukaan, siivotkoon sitten niitte sotkui naapuri asunnossa,kun ei kerran yhteisessä kodissa sitä tee.

vähenee mun hommat puolella.

http://kuvaton.com/browse/18744/tiskivuorot.jpg

Heh! Nääkö on niitä miesten hommia? Oonko mies, kun teen näitä paljon useammin, kuin mieheni. Paitsi ruohoo taitaa leikata useammin, mutta silloinkin mä haravoin, revin rikkaruohoja leikkaan pensaita, kaivan kasvimaata tms.
Mies pesee ikkunoita ja pyykkiä, silittää , imuroi ja laittaa ruokaa, mutta jostain kumman syystä mä teen näitäkin useammin.

Miehet vaan on niin laiskoja. Meillä hommaan tarttuu se joka pitää sitä tärkämpänä. Jätä ap joskus jotain miehellekin tuskin se tekee mitään, jos sä hoidat homman alta pois ennen, kuin ne ehtii häntä edes häiritä.
Ja varmin tapa siihen, että ei koskaan tee mitään on se, että sinä päätät koska mikäkin homma hoidetaan...

Meillä minä hoidan näistä hommista suurimman osan.Itseasiassa se olen yleensä minä joka nämä asiat hoitaa,mies harvemmin,välillä saattaa jotain tehdä näistäkin,mut harvemmin.

Meillä oli pakko ottaa käyttöön vuorolista jääkaapin oveen. Miehen muisti kun ei riitä kuin yhteen tai kahteen asiaan ja loput unohtuu. Siihen sitten suostuttiin miehenkin puolelta ihan suosiolla, koska kävimme samanaikaisesti keskustelua siitä, miten liian monesti hänellä on energiaa seksiin myöhään illalla, kun itse samanaikaisesti vasta lopettelen kotihommia. Homman piti mennä niin, että tasan kun jaetaan, on molemmilla energiaa iltailoihin. Toisin meni: Nyt on mies niin väsy tuosta omasta puolikkaastaan, ettei sen energiat riitä muihin puuhailuihin. Vähän on hilpeä fiilis...

Meillä on kaikkea kaksi, joten nuo autojen, prätkien ym huollot tapahtuu niin, että omistaja huolehtii, eli molemmat tasapuolisesti. Tuttavapiirikartoituksella väitän olevan aikamoinen myytti, että mies vain tekee asennuksia ym kertaluonteista ja sillä sitten korvailee pyykkivuorojaan. Jos ei nyt puoliksi mene, niin ainakin niin, että ne hommat, mitkä mies tekee, korjataan tai hienosäädetään naisen toimesta jälkeenpäin... Tuttavapiirini kylläkin koostuu aika pitkälle teknillisesti koulutetuista ihmisistä, eikä kotona aikaansa tappavia ole ollenkaan.

Ennen eroa kannattaa kokeilla kaikkea - niitä tyhmän kuuloisiakin juttuja. Meillä tuo jääkaapin ovessa oleva töiden vastuulista toimii. Se toimii myös siinä, että molemmat tekevät kaikkia hommia ja sillä ansaitsevat sananvaltansa perheen asioihin. Jos toinen laistaa, voi syntyä helposti tilanne, jossa tekemätön perheenjäsen kokee jäävänsä perheen asioiden ulkopuolelle ja ulkopuoliseksi. On se ukollekin iso asia, että tietää ja osaa tehdä kaikkia hommia (myös niitä molemmille kurjia). Meillä se paskahommien jakaminen on myös tapa osoittaa välittämistä: Tehdään puoliksi, jotta toisen ei tarvitse tehdä. Sanaa "tasa-arvo" ei ole käytetty kertaakaan keskustelujen aikana aiheesta, vaan puhuttu on välittämisestä, osallistumisesta, toisen taakan keventämisestä ja perheen täysipainoisesta huolehtimisesta - koska niitä asioitahan tämäkin on! Yhdessä ja yhteisesti tehtyinä asiat kummasti yhdistävät myös parisuhdetta tiiviimmäksi: Naiselta ei mene miehen "autojutut" ohi ja mieheltä ei naisen pyykinpesuainejutut, koska molemmat tietävät ja hallitsevat molemmat asiat ja asioista voidaan oikeasti saada aikaan jopa vastavuoroinen keskustelu.

Ihanko oikeasti ap vielä välittää miehestään? Mitä ihmettä tuollainen uhoilu ja lasten puolittamisuhkailu on - ei ainakaan välittämistä.

Alkuperäinen kirjoittaja mieskö;24358173:
Miehet vaan on niin laiskoja.
Tässä sinulle mitali.

silver_medal.jpg

Yhteistyössä