Mies nöyrryyttää minua, mutta ei tajua sitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Omena

Vieras
Olen suhteessa altavastaaja, kaikki sovitaan miehen ehdoilla, koska hänellä on lapsi, joka on tietenkin (ei katkeruutta) etusijalla.

Valitin miehelle, että hän nöyrryyttää minua, hän vastasi, ettei itse tajua sitä. Uskon häntä, hän varmaan tekee sen tiedostamattomasti, koska hän on elänyt suhteessa, joka perustuu vallankäyttöön ja lapsen äiti on käyttänyt lasta lyömäaseena miestä vastaan mm. uhkaamalla, että mies ei saisi tavata lastaan.

Onko mies suojannut itseään eikä asetu alttiiksi eikä pysty eläytymään naisen tarpeisiin? Lapsen tarpeisiin hän eläytyy täysillä.

Sinä et yksinkertaisesti ole tärkeä miehelle. Kuten itsekin olet huomannut, lapsen tarpeisiin eläydytään, koska lapsi on tärkeä (sisänsä hyvä piirre miehessä). Sinun ei, sillä sinä olet vain jotain millä täyttää niitä tyhjiä hetkiä, jolloin ei ole mitään muutakaan tekemistä.

Ja mitä sinä tiedät miehen ja hänen lapsensa äidin suhteesta? Vain sen, mitä mies on sinulle kertonut. Ei ehkä kuitenkaan aina kannata uskoa ihan kaikkea soopaa, mitä mies päästää suustaan. Totuus kun saattaa olla niin kallis asia, ettei sitä kannata arkikäytössä kuluttaa. Kukahan sitä valtaa on suhteessa käyttänyt, mitä luulet? Että mies oli exän kanssa alistuva enkeli ja sinun kanssasi muuttui itse piruksi? Jos näin on, niin ehkä kannattaa hiljaa mielessään miettiä, onko suhteella tulevaisuutta, ja jos, niin millainen.

Noinhan se minullakin tasan tarkkaan meni,aikoja sitten. Sitä seikkaa olen katunut suhteessamme jos mitä. Esim hänen lapset ja minun lapset, eivät he olleet tasa-arvoisia. En tosin asunutkaan omieni kanssa onneksi saman katon alla. Minäkin olin juuri sen tyhjän aukon täyttäjä. Tyhmä minä, ajattelen nyt. No. Kaikkea on vanhetessaan huomannut ja parempi myöhään kun ei ollenkaan. Voi vielä alkaa oman elämän.

Mies sanoo rakastavansa minua ja tunnenkin sen, mutta silti olen hänelle se, jota voi pitää odottamassa hänen kiireiltään liikenevää hetkeä. Mies yrittää välillä, mutta hän itsekin sanoi, että olen niin huono tällaisessa (naisen huomioimisessa). Exä sanoi, että mä säälin sitä naista, joka mieheen rakastuu, taitaa olla oikeassa.

Yhteistyössä