mies mukaan synnytykseen, vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tutteli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tutteli

Vieras
synnytys siis lähipäivinä, mies ei vaikuta olevan erityisen kiinnostunut tulemaan mukaan, aiemmin oli sitä mieltä että tulee, mutta kun nykyisin puhun niin jotenkin kiertää ja kaartaa tai puhuu jostain muusta.. eikä mies siis pelkää synnytystä, vaan ei ole kovin empaattinen, ei ilmeisesti näe mitään syytä tulla sinne tuhlaamaan aikaansa. Minä pelkään synnytystä todella hirveän paljon ja haluaisin miehen sinne turvaksi, mutta kun toisen asenne on tuollainen niin se ei kuitenkaan varmaan ole hyvä ajatus, vai mitä luulette. tuleeko entistä kamalampi olo jos mies vaan istuu kyllästyneen oloisena, tuolla ei ole sellaista luontaista kykyä eläytyä toisen tunteisiin, joten ei varmasti osaisi lohduttaakkaan olisi ehkä vain ärtynyt jos minä panikoin. huoh. mitä te tekisitte, ketään muuta tukihenkilöä minulla ei ole.

Minä olin ilman miestä, enkä huoli nytkään mukaan. En näe siihen mitään syytä, luulen että teillä on vähän sama asenne kuin meilläkin olisi ollut, joten ei kiitos!

Olin miehen kera synnyttämässä ja paskanmaku jäi, me kun ei silloin oltu väleissä ja tuntuu että koko synnytys meni pilalle sen takia kun katseltiin vaan toisiamme murhaavasti. :/

Mäkin pelkäsin ekaa synnytystä, mieheni halusin mukaan.
Onneksi tulikin, aluksi leikilläni kyl kiristin, et kun olet sisään laittanukin, niin tulet poiskin ottaan..
Jos sopisitte niin, että odottelis synnärisalin ulkona?

Neuvolassa oli ainakin meillä sellainen ilmoitus, että saa doulan eli avustajan synnytykseen mukaan. Eikä maksa mitään. Tarkistapa onko teillä neuvolassa vastaavaa palvelua...

Siinä ku odotteli synnytystä, niin kyllä mun mies ainaki aika avuton oli. Kai sitä vähä pelottiki. Kyttäs mittarista, millon supistus voimistuu. Olihan tuo kiva tietää, että mittari oli oikeessa...
En sano miestäni tunteettomaksi, mutta aika hukassa se siellä oli eikä osannut olla minkäänlaisena tukena ja olisin hyvin pärjännyt ilman. Mutta synnytyksen jälkeen oli tosi ihanaa, että mies oli siinä paikalla heti.

Mutta ap.n tapauksessa, vaikee mennä sanomaan. Ehkä mä pyytäsin miestä odottamaan siinä ulkopuolella ja tulemaan paikalle heti, ku vauva on syntynyt...

Yhteistyössä