Mies mukaan punktioon?

Onko teillä mies ollu mukana itse toimenpiteessä? Tai joku tukihenkilö? Mua on alkanu hieman hirvittämään se koko tapaus, joten haluaisin todella ottaa miehen sinne mukaan että saisin sitä kädestä sitte puristaa =)
Ukkoparka ei vaan oo niin kovin innolla lähdössä mukaan..

On kai siinä joku "peitto" suojana jalkojen päällä ettei nää mitä siellä jalkovälissä touhutaan vai miten se oikein tapahtuu?

Iiks, kertoisko joku vähän tarkemmin toimenpiteestä?

Kiitos! :flower:

Mulla mies mukana, halusi ite tulla. Ei siinä mitään peittoa ollut, mutta mies istui pääpuolessa. Ihan kiva, että oli mukana kun vähän jännitti. Mutta se meni hyvin, ei kipuja, vähän vain "tuntemuksia". Jos joudutaan tekeen vielä uudelleen niin ei haittaa vaikka mies ei jostain syystä olisikaan mukana.

Hyvin se menee! Etukäteen jännittää aina.

Hei. Mä en kokenut tarpeelliseksi ottaa miestä mukaan punktioon. Tai olishan se ollu kiva, mut miehellä hieman vaikeuksia päästä töistä pois niin ei sitten alettu miettimään sitä sen enempää. Jälkeenpäin ajateltuna en usko, että olis ollu kamalasti hyötyä. Aamulla menin kahdeksan maissa klinikalle ja mut ohjattiin potilashuoneeseen, jossa oli 4 muutakin naista. Vaihdoin sairaalavaatteet ylle ja hoitaja tuli kertomaan punktion kulun. Sain myös esilääkityksen kun jännitti niin pirusti(kahdella muulla kerralla en ole tarttenut). Onneks olin ensimmäisenä vuorossa niin en ehtinyt kamalan kauaa odotella. Pissalla piti käydä ennen toimenpidettä. Vaatetuksena oli avopaita, sukat ja takki. Kaikki paitsi avopaita laitetaan pois ja siirrytään pöydälle. Hoitaja laittaa tipan ja ekasta kerrasta viisastuneena pyysin muilla kerroilla Emlaa koska sen tipan laittaminen oli varmaan se kamalin juttu(mulle). Sattui niin pirusti. Pikkuhiljaa hoitaja alkaa laittamaan droppeja sisään ja olokin muttuu siedettäväksi, ellei jopa hilpeäksi. Tais olla jonkinlainen liina/pyyhe lantion kohdalla, mut en oikein muista. Sit lääkäri aloittaa toimenpiteen. En voi sanoa, että sattui, mut sellanen aika epämikavan tuntuinen toimenpide. Kesti ehkä 10min. Sit mut roudattiin sändyllä sinne huoneeseen lepäämään ja sain syödä leipää ja mehua yms. Parin tunnin päästä aikaisintaan pääsee kotiin, voinnista riippuen toki. Sain vielä lääkitystä pikkukipuihin niin ei ollut jurikaan kipuja. Pissalla täytyi vielä käydä ennen lähtöä ja kysyivät vuodosta. Kotiin pääsee saattajan kanssa eli hakija täytyy olla. Kertoivat vielä munasolutilanteen ja antoivat ohjeet kotiin. Kotona piti ottaa rauhallisesti ja juoda paljon. Todella tärkeää hyperin kannalta. Mä en uskonut ja mulle tuli hyperi(kolmannella kerralla). Kotona oli sellasta menkkamaista vihlomista, mut tosi vähäistä kumminkin. Tässäpä se pääpiirteittäin ja tavat kyllä vaihtelee klinikoittain. Tsemppiä!

Kiitos kattavasta vastauksesta! Ehkä miehen ei tarvi lähteä siihen ite toimenpiteeseen mukaan, katsotaan nyt!
Täytyykin pyytää kunnon lääkitykset, oon aikamoinen jännittäjä ja kaikenlisäks kärsin lievästä paniikkihäiriöstä. Tippa mulle on laitettu kerran aikasemmin eikä se sattunu juurikaan, tai ehkä olin sitten muualta niin kipeä etten tajunnu sitä.

No, uskon että kaikki menee hyvin. :flower:

Hei,

Minulle on tehty kolme punktiota ja kahdella ensimmäisellä kerralla mies oli mukana, mutta tässä kolmannessa ei, koska ei ehtinyt omia asioita toimittaa niin nopeasti että olisi ehtinyt. Meillä piti miehen antaa oma näyte ennen punktiota ja toiseksi piti olla saattaja, tässäkin voi olla eri käytäntöjä hoito paikoittain. Meillä annettiin esilääkkeet kotiin ja ne otettiin etukäteen. Minulla esilääkkeet vaikutti niin hyvin etten jännittänyt yhtään vaikka jännittäjä olenkin. Kipua en myös tuntenut juuri lainkaan kun neula pistettiin sisään kun sain ennen sitä suoraan suoneen kipulääkettä. Punktio on aika nopeasti ohi eikä sitä tarvitse pelätä. Tsemppiä. Tosiaan kannattaa juoda paljon vettä ja ottaa muutenkin rauhallisesti toimenpiteen jälkeen.

Liinu

Meillä mies hoiti oman hommansa samalla ku mut punktioitiin ja sen jälkeen päästiin yhdessä lepohuoneeseen kahvittelemaan ja lepäämään.
Mies sai itse valita tullakko vai ei, ja tuli ei tulokseen kun lääkäri kertoi esimerkin että yksi mies oli ollut mukana vaimon ksäkystä ja häntä oli vähän heikottanu nähä ko toimenpide eikä hän ollut saanut orgasmia sitten millään ja ne munikset menivät roskikseen kaikki..

Mies on ehottomasti halukas tulemaan synnytykseen mukaan jos sellainen meille vaan eteen joskus tuleekun ei ole tarve heti sen jälkeen "tulla" :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.02.2007 klo 12:47 vesseli-80 kirjoitti:
Mies sai itse valita tullakko vai ei, ja tuli ei tulokseen kun lääkäri kertoi esimerkin että yksi mies oli ollut mukana vaimon ksäkystä ja häntä oli vähän heikottanu nähä ko toimenpide eikä hän ollut saanut orgasmia sitten millään ja ne munikset menivät roskikseen kaikki..
Voi kamala, tuota en ainakaan halua! Mies on vielä aika herkkä ja synnytyksestäkin kun ollaan puhuttu niin sillä alkaa suurinpiirtein tähtiä näkymään silmissä! Eli taitaa mies ootella siellä oven toisella puolella jos tosiaan ei oo hommia sillävälin hoitelemassa =)

Kiitos vastauksista! :flower:

Meillä ollut kolme punktiota ja aina ekku on käyty yhdessä hoitamassa miehen näyte ja sitten menty yhdessä punktioon, se on jotenkin meille ollut luontevaa, koska yhdessä me sitä lasta halutaan. Miehestä ollut ihanasti tukea ja hän voi olla alusta asti mukana ja tietää mitä tehdään ja tapahtuu.. Samoin mies on ollut jokaisessa alkion siirrossa mukana, meille tämä on täysin yhteinen asia. Kerran mies pisti irrotuspiikin minulle, kun en itse pystynyt, eikä hän ole todellakaan mikään sairaanhoitaja ja hän annostelee pistettävät lääkkeet :)

ICSI tulossa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2007 klo 13:01 Tiitu kirjoitti:
- - -aina ekku on käyty yhdessä hoitamassa miehen näyte ja sitten menty yhdessä punktioon, - - -
Mekin käytiin yhdessä hoitamassa miehen osuus ;) mutta sitten mies jäi odotustilaan. Mies ei hinkunut mukaan kun ei pidä sairaaloista enkä mäkään mitenkään halunnut itse toimenpiteeseen. Yleensä olen vahnva enkä kitise, mutta tuossa oli hyvä ettei tarvinnut ajatella yhtään mitään muuta kuin omaa olotilaa. Ja miellä oli erikseen yksi hoitaja kyselemässä multa miltä tuntuu ja haluanko kipulääkettä lisää. Mies sitten tuli viereen kun mut kärrättiin heräilemään ja oli siinä paikalla. Ihana =)

Yhteistyössä