mies muistelee eksänsä kanssa tekemiään matkoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja se nykyinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

se nykyinen

Vieras
Mies on 37v, eronnut, ei lapsia. Olivat aviossa eksän kanssa 7v, jona aikana kävivät matkoilla, joista on valokuvia ja muistoja, ja en pääse unohtamaan tätä asiaa. Mies lähes päivittäin muistelee miten "Erjan" kanssa kävivät milloin missäkin, ja jos jossain tv-ohjelmassa vilahtaa vaikka Eiffel-torni, on miehen pakko kommentoida jotenkin että kun Erjan kanssa käytiin Ranskassa...

Olemme olleet nyt 2,5 v yhdessä. Mun kanssa ei ole käyty kun hänen veljensä mökillä Pirkanmaalla! Olen useaan otteeseen maininnut että olisi kiva käydä esim. etelässä mutta aina tulee jotain esteitä, tai "esteitä". Tykkäisin matkustaa hänen kanssaan, ja kaikesta päätellen hänkin tykkää matkustaa.

Mieheni ja eksä erosivat kun tulivat "sisko ja veli" vaiheeseen eli tuskin haikailee tätä naista.

Joudunko lopun ikään kuuntelemaan toisten matkakokemuksia pääsemättä koskaan mihinkään? KAvereille hän suunnittelee kyllä kuinka menisimme kahden vaikka Roomaan mutta kun kysyn koska varataan matka, tulee aina muita kiireitä.

Muuten menee hyvin ja hän tykkää viettää aikaani kanssani.

Voisitko ajatella sanovasi hänelle: "hei, ihan kiva että teillä oli Erjan kanssa kivaa, mutta ei millään pahalla: en jaksa enää kuunnella muisteloitasi, ei tunnu kivalta. Voidaanko mieluummin alkaa tehdä omia muistoja yhdessä?"

Muistan enoni joka vielä kuolinvuoteelleen kehui vaimolleen äitinsä temiä ruokia. Sitä kehumista riitti viitisenkymmentä vuotta eikä mikään auttanut. Vaimo muuten oli kuuluisa hyvistä pöperöistään...........

Mikä sinua estää matkustamasta niin paljon kuin haluat?
Et sinä siihen tarvitse miestä tai miehen lupaa. Vai tarvitsetko hänen rahansa ja siitä nyt kiikastaa, että kustansi exänsä matkoille mutta ei sinua?

Matkailusivuilta löydät matkakumppaninkin, jos sinulla ei ole ketään kaveria.
Itse löysin mukavan yksinäisen naisihmisen, joka halusi myös lähteä Amerikkaan.
Teimme matkan ja hauskaa oli, ihan kaikesta emme olleet yksimielisiä, mutta oli kuitenkin kivempaa ja turvallisempaa, kun oli joku samassa veneessä.
Ja tavallisille ryhmämatkoille voit mennä yksinkin.

Älä odota, että toinen tekee sinulle elämän, tee se itse!

Alkuperäinen kirjoittaja sano ääneen äläkä jupise;10474546:
Voisitko ajatella sanovasi hänelle: "hei, ihan kiva että teillä oli Erjan kanssa kivaa, mutta ei millään pahalla: en jaksa enää kuunnella muisteloitasi, ei tunnu kivalta. Voidaanko mieluummin alkaa tehdä omia muistoja yhdessä?"

Hei, arvaa montako kerta olen jo sanonut! Unohdinkin mainita sen aloituksessani :( Mieheni niin jotenkin innostuu esim. Eiffeltornin kuvan nähdessään, että hänelle tulee lapsenomaisesti heti mieleen Erjan kanssa tehdyt reissut.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä itte;10474567:
Et sinä siihen tarvitse miestä tai miehen lupaa. Vai tarvitsetko hänen rahansa ja siitä nyt kiikastaa, että kustansi exänsä matkoille mutta ei sinua?

Teimme matkan ja hauskaa oli, ihan kaikesta emme olleet yksimielisiä, mutta oli kuitenkin kivempaa ja turvallisempaa, kun oli joku samassa veneessä.

No en tosiaan matkusta muiden euroilla. Ei mulla ole oikein muuta matkaseuraa ja kun haluaisin nimenomaan hänen kanssaan matkata. En taatusti ala mistään nettisaiteilta etsimään mitään hörhöjä kapakkiluutia matkaseurakseni.

No en tosiaan matkusta muiden euroilla. Ei mulla ole oikein muuta matkaseuraa ja kun haluaisin nimenomaan hänen kanssaan matkata. En taatusti ala mistään nettisaiteilta etsimään mitään hörhöjä kapakkiluutia matkaseurakseni.

Nyt heitit aikamoisen ennakkoluuloisen ilkeyden. Hörhöt kapakkaluudat eivät useinkaan matkusta sitä lähikapakkaa kauemmas. Mutta Suomessakin on miljoona yhden hengen taloutta ja aina ei löydy tuttavista sellaista, jolla olisi aikaa tai rahaa lähteä matkaan. Silloin täytyy laajentaa hakua tai mennä yksin.

Vastauksesi kipakkuudesta voisin päätellä osuneeni jossain kohdin oikeaan?

Viimeksi muokattu:
Ex-Erjani kanssa on nähty Manhattanin valot ja ihailtu kuutamoa välimeren yllä Caprilla sekä Bosborin salmella. So what?
Nyx-Tarjani kanssa lähden Rukalle tankkaamaan.

Joillekin matkailu ja matkailua, uusiin paikkoihin tutustumista ja näköalojen avartamista ja joillekin yhteinen, romantiikan tms. sävyttämä matka.
Miehellesi ne matkat oli ilmeisesti sitä parisuhteen hoitoa, johon liittyi paljon muutakin kuin Eiffel-torni. Nyt sinä haluat samaan tunnelmaan?

Minulle matkailu on ollut aina matkailua, eikä seura sitä juurikaan pilaa tai paranna.
Olen liian utelias ympäristölle, että antaisin toisarvoisten asioiden vaikuttaa.

Romantiikan voi hakea ihan läheltäkin, vaikka kulmapizzeriasta. Ei siihen Pariisia tarvita.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä itte;10475424:
Nyt heitit aikamoisen ennakkoluuloisen ilkeyden. Hörhöt kapakkaluudat eivät useinkaan matkusta sitä lähikapakkaa kauemmas. Mutta Suomessakin on miljoona yhden hengen taloutta ja aina ei löydy tuttavista sellaista, jolla olisi aikaa tai rahaa lähteä matkaan. Silloin täytyy laajentaa hakua tai mennä yksin.

Etkö ymmärrä että Ap haluaa matkustaa oman miehensä kanssa eikä minkään jämsän jaanan?

Ottaisi muakin päähän ap:n tilanteessa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Minä itte;10475424:

Luuletko että monikin suomalainen (muunmaalaisista puhumattakaan) avio/avomies antaisi vaimokkeensa lähteä jonkun netistä bongatun "Pieksämäen Helenan" kanssa vähän Turkkiin lomailemaan....????

TUSKIN.

Joillekin matkailu ja matkailua, uusiin paikkoihin tutustumista ja näköalojen avartamista ja joillekin yhteinen, romantiikan tms. sävyttämä matka.
Miehellesi ne matkat oli ilmeisesti sitä parisuhteen hoitoa, johon liittyi paljon muutakin kuin Eiffel-torni. Nyt sinä haluat samaan tunnelmaan?

Minulle matkailu on ollut aina matkailua, eikä seura sitä juurikaan pilaa tai paranna.
Olen liian utelias ympäristölle, että antaisin toisarvoisten asioiden vaikuttaa.

Romantiikan voi hakea ihan läheltäkin, vaikka kulmapizzeriasta. Ei siihen Pariisia tarvita.

Heh, vai että eksän kanssa romantiikkaa haettiin Pariisin taivaan alta punaviiniä nautiskellen, mutta nyksälle kelpaa hikinen Jortsan kulmapitseria.. Romantiikan tajua sellaisella miehellä ei olisi ainakaan yhtään. Ei kannata ihmetellä jos vaimoke etsiii ulkoapäin romantiikkaa elämäänsä!

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä itte;10474567:

Minä suosittelen myös, että lähdet reissuun yksin tai jonkun kaverisi kanssa. Jos siis todellakin _haluat_ matkustaa. Elämä kun helposti valuu vain suuria suunnitelmia tehdessä. Yksin matkanneena olen kyllä harmitellut yksin reissaavan kalliimpia hotellihuoneen hintoja. Toisaalta hyvänä puolena on se, ettei tarvitse tehdä kompromisseja.

Jos taas yksin reissaaminen arveluttaa, voit hyvin ehdottaa useammallekin ystävällesi reissua. Ainakin minun kaveripiirissäni myös parisuhteessa elävät ovat mieluusti lähteneet mukaan (ja vieläpä ilman sitä siippaansa).

Niin, tuossa ap:n viestissä on pari asiaa joita minä ainakin vieroksun.
Nimittäin mies ei kyllä ole kovinkaan fiksusti parisuhteessa kommentteineen. Jostain kummasta on tullut joillekin sellainen elämäntyyli että ollaan käsittämättömän yltiösosiaalisia. Luullaan että kaikki kiinnostaa kaikkia.
Sinähän joudut elämään miehesi entistä elämää vaikka kuinka pitkään tuota menoa. Missä on sinun ja miehesi nykyinen elämä? Kysypä sitä kumppaniltasi.

Tottahan sinäkin voit alkaa kertoilemaan entisestä elämästäsi, mutta se ei olis kovinkaan fiksua. Ei tuossa tilanteessasi kannata alkaa kiukuttelemaan, vaan tee miehellesi selväksi että teillä on elämä nyt tässä, menneet on menneitä, elämä on nyt tässä.
Mies käyttäytyy jotenkin hirveän lapsellisesti, kunnioittamatta sinua, asennoitumatta asemaasi. Jotenkin keskenkasvuista touhua.

Otapa nyt elämäsi omiin hyppysiisi, miehesi kanssa ja jos se ei hänelle kelpaa niin...........
Tee selväksi että hänen "torni-ilmiöelämänsä" on elettyä aikaa, se ei suinkaan ole tätä hetkeä.

Mikään ei vituta enempää kuin jos kumppani puhuu entisestään jatkuvasti. Itseäni ei kiinnostaa pätkääkään kumppanin entiset parisuhteet ja en halua kuulla niistä. Keskitytään vaan tähän hetkeen ja tulevaisuuteen. Jos olisin ap niin sanoisin, että pitäisitkö pään kiinni siitä entisestä muijasta ja keskittyisit nyt vaan tähän meidän suhteeseen.

Mikään ei vituta enempää kuin jos kumppani puhuu entisestään jatkuvasti. Itseäni ei kiinnostaa pätkääkään kumppanin entiset parisuhteet ja en halua kuulla niistä. Keskitytään vaan tähän hetkeen ja tulevaisuuteen. Jos olisin ap niin sanoisin, että pitäisitkö pään kiinni siitä entisestä muijasta ja keskittyisit nyt vaan tähän meidän suhteeseen.

Samaa mieltä! Omani sentään ei koskaan mainitse exäänsä vaikka hänen kanssaan on matkannutkin. Jos tulee puheeksi joku matkakohde (jos esim. itse suunnitellaan matkaa, minä ehdotan jotain paikkaa ja hän sanoo että on siellä jo käynytkin), niin ei hän silloin mainitse että kenen kanssa ja mitä siellä tuli tehtyä sen tarkemmin. Saattaapa vain sanoa että onkin jo Pariisissa käynyt ja Eiffel-torni oli hieno, tai Colosseumi oli mahtava, sinne haluaisi uudelleen. Jotkut reissut on käynyt exän kanssa, jotkut kavereiden kansa. En minä kysykään mikä reissu on missäkin porukassa käyty.

Minusta on kohteliasta ettei exää koko ajan mainita, mielellään ei ollenkaan kun ei kerran ole lapsia tai mitään muutakaan syytä enää muistella tai pitää yhteyttä. Ap:n tapauksessa kuulostaa siltä kuin mies haikailisi vanhoja aikoja takaisin tai ei haluaisi "pilata" muistoja "Erjan" kanssa matkaamalla samaan paikkaan nyksän kanssa.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja mökin muori;10475546:
Luuletko että monikin suomalainen (muunmaalaisista puhumattakaan) avio/avomies antaisi vaimokkeensa lähteä jonkun netistä bongatun "Pieksämäen Helenan" kanssa vähän Turkkiin lomailemaan....????

TUSKIN.

Tuo on vähän outoa suhtautumista. Olemmeko me kaikki täällä netissä keskustelevatkin toistemme mielestä Pieksämäen Helenoita tai Kulmakapakan hörhöjä? Kirjoitusten perusteella olen tyhmänä olettanut, että me ollaan kohtuullisen täysipäisiä ihmisiä ja varmasti useimmat matkaseuraksi kelpaaviakin. Kaikilla matkoilla ei sekstailla tai koeta romanttisia hetkiä.

Mutta tässä nyt ei taidetakaan puhua matkoista, vaan ap:n mustasukkaisuudesta ja kateudesta miehensä exää kohtaan. VAIKKA hän voisi tehdä jotain itse oman elämänsä eteen. Kummallista on se, että onko hän kotona tynnyrissä odottanut vain tämän miehen ilmestymistä elämäänsä, kun nyt ei ole ketään kaveria edes matkaseuraksi. Mihin ne kaverit katosivat ja miksi et etsi uusia?

Alkuperäinen kirjoittaja Minä itte;10475613:
Tuo on vähän outoa suhtautumista. Olemmeko me kaikki täällä netissä keskustelevatkin toistemme mielestä Pieksämäen Helenoita tai Kulmakapakan hörhöjä? Kirjoitusten perusteella olen tyhmänä olettanut, että me ollaan kohtuullisen täysipäisiä ihmisiä ja varmasti useimmat matkaseuraksi kelpaaviakin. Kaikilla matkoilla ei sekstailla tai koeta romanttisia hetkiä.

Mutta tässä nyt ei taidetakaan puhua matkoista, vaan ap:n mustasukkaisuudesta ja kateudesta miehensä exää kohtaan. VAIKKA hän voisi tehdä jotain itse oman elämänsä eteen. Kummallista on se, että onko hän kotona tynnyrissä odottanut vain tämän miehen ilmestymistä elämäänsä, kun nyt ei ole ketään kaveria edes matkaseuraksi. Mihin ne kaverit katosivat ja miksi et etsi uusia?

Tulihan se kateus tähänkin ketjuun! AP:n mies on kypsymätön lapsellinen moukka, ja nyt häntä kivitetään ja haukutaan kateelliseksi. Suosittelen ap:lle ottamaan eroa ajoissa ja löytämään sellainen mies jonka kanssa voi matkkustaa todellisia matkoja yhdessä eikä vain sellaista joka muistelee eksänsä kanssa olleita vanhoja juttuja.

Tulihan se kateus tähänkin ketjuun! AP:n mies on kypsymätön lapsellinen moukka, ja nyt häntä kivitetään ja haukutaan kateelliseksi. Suosittelen ap:lle ottamaan eroa ajoissa ja löytämään sellainen mies jonka kanssa voi matkkustaa todellisia matkoja yhdessä eikä vain sellaista joka muistelee eksänsä kanssa olleita vanhoja juttuja.

Olet osittain oikeassa, mieskin voisi pitää turpansa tukossa entisten kanssa tehdyistä ihanista matkoista. Mutta mekään emme tiedä millä ap. sivaltaa miestään. Voihan tuo olla vain vastaiskua.
Ja omat kommenttini kimposivat siitä, että minua ärsyttää naiset, jotka ovat niin avuttomia, että miehen pitää kaikki heille tehdä: viedä ulkomaille yms. Mikä teidät erottaa niistä hunnutetuista naisista, joiden passi on miehen taskussa? Vapaa tahto? Mitä väliä, jos lopputulos on sama. Ne hunnutetutkin osaavat olla oman arvonsa tuntevia ja kuningattaria omalla paikallaan eli kodissaan.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä itte;10475700:
Olet osittain oikeassa, mieskin voisi pitää turpansa tukossa entisten kanssa tehdyistä ihanista matkoista. Mutta mekään emme tiedä millä ap. sivaltaa miestään. Voihan tuo olla vain vastaiskua.
Ja omat kommenttini kimposivat siitä, että minua ärsyttää naiset, jotka ovat niin avuttomia, että miehen pitää kaikki heille tehdä: viedä ulkomaille yms. Mikä teidät erottaa niistä hunnutetuista naisista, joiden passi on miehen taskussa? Vapaa tahto? Mitä väliä, jos lopputulos on sama. Ne hunnutetutkin osaavat olla oman arvonsa tuntevia ja kuningattaria omalla paikallaan eli kodissaan.

Ei löydy itseltäni huntua mutta minä ainakin tykkään matkustaa juuri mieheni kanssa. Kavereiden kanssa sitten baari-iltoja, mökkijuttuja jne, eli pienempiä juttuja.

Jos mieheni olisi ap:n kuvaaman kaltainen, en kyllä katselisi sellaista. Miksi minä en kelpaa matkaseuraksi mutta eksä on kelvannut?

Eräs selitys ap:n tilanteeseen voi olla tämä: "Erja" oli mukava ja rempseä täti jonka kanssa oli hauska matkata maailmaa sekä ottaa vähän ölskää/viintäkin välillä basaarien ja bulewardien katveessa. Kenties polttaa pikkusikarikin.

Vaan entä jos tämä nykyinen on sellainen maidonjuoja, joka ei välitä tuon tyyppisestä menosta, mutta mies tykkäisi ottaa välillä pari ölskää. Useimmat miehet tykkää eikä se ole minkään rappio-holistin tunnusmerkki jos lomalla hiukan rentoutuu.

Tuli vain mieleen tämäkin näkökanta. On vähän omakohtaista kokemusta.

Eli onko ap näitä yhden makean siiderin lipittäjiä?

tuumasta toimeen. Eli tilaat matkan vaikka Barcelonaan ja kerrot ukolles, että tuutko mukaan vai menenkö yksin. Niin, luulenpa satavarmasti, että se heti menee tilaamaan lipun samaan paikkaan. Koska mustasukkaisuutta löytyy kyllä sen verran, ettei uskalla päästää kumppaniansa yksin lähtemään.

tuumasta toimeen. Eli tilaat matkan vaikka Barcelonaan ja kerrot ukolles, että tuutko mukaan vai menenkö yksin. Niin, luulenpa satavarmasti, että se heti menee tilaamaan lipun samaan paikkaan. Koska mustasukkaisuutta löytyy kyllä sen verran, ettei uskalla päästää kumppaniansa yksin lähtemään.

Täytyyhän siinä lomatkin sopia duunissa, ei tule muuten mitään.

Viimeksi muokattu:
Matkailu on kallista ja siitä toivoisi saavansa mahdollisimman paljon, kuka mitäkin.
Itse ravaan katselemassa ihmisten elämää, syön mahdollisimman paikallisen näköisissä paikoissa, sen maan ruokia, tutustun luontoon, ihmisiin, kulttuuriin, myös shoppailen, mutta en halua viittä tähteä enkä hienouksia. Puoliso on samoilla linjoilla, tuskin muuten yhdessä olisimmekaan.

Jospa ap:n ja miehensä matkailutavat ja odotukset matkalta poikkeavat kovasti toisistaan ja mies siksi arkailee lähtemistä hänen kanssaan muualle kuin mökille? Alkoholin käyttö on yksi kynnyskysymys, uteliaisuus ja kiinnostus matkakohteeseen, lomapaikan tasovaatimus yms. voivat olla liian erilaiset. Joku siinä mättää, jota mies ei saa sanotuksi. Tutkailepa ap. omaa ja miehesi käyttäytymistä ja kuuntele niistä matkakertomuksista muukin kuin se, kenen kanssa ne on tehty. Voit saada vastauksen.

Jos sinulle riittäisi esim. rantahotellista inclusive-lomailu ja mies haluaa kiivetä omin jaloin Eiffel-torniin/Kilimanjarolle, ei ehkä kannata edes lähteä yhdessä.

Vähän samantapainen tilanne, mutta eri asioista mistä avauduinkin tovi sitten. http://keskustelu.plaza.fi/ellit/ih...a/1824508/miehen-eksasta-puhuminen-harmittaa/

Juuri samantyyppistä puhetta, että aina pitää korostaa kuinka "Erjan" kanssa tehtiin sitä sun tätä. Vaikka "Me Erjan kanssa kävimme aina tuossa ravintolassa, siellä on tosi hyvää ruokaa", kun hyvin voisi puhua neutraalistikin "Tuossa ravintolassa on tosi hyvää ruokaa, olen käynyt siellä monta kertaa". Ärsyttää se jatkuva eksän korostaminen ja muistelu. Mies itse ei näe puhetyylissään mitään vikaa, kuulemma eletystä elämästä pitää vain saada puhua.

Yhteistyössä