mies miettii erilleen muuttamista vauvan synnyttyä..

No ohhoh! Jos toi ois oikeesti totta niin aika vähän ois perheellisiä vuorotyöläisiä. :xmas: Vaatiihan se tietenkin osansa, varsinkin jos vauva valvoo paljon, mutta aika naurettavaa on tuo että ihan pois pitäis muuttaa..
 
Miksi noin sanoo? Oletko määrännyt sitten, että miehen on osallistuttava vauvan hoitoon paljon? Meillä ainakin on ollu selvää, että minä olen se vauvanhoitaja nro 1 ja mies auttaa sitten jaksamisen mukaan. Aina on ollut selvää, että annan miehen nukkua rauhassa ja kerätä voimia. Vuorotyö on rankkaa eikä kaikki pysty nukkumaan päivisin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 00:05 vieras kirjoitti:
Miksi noin sanoo? Oletko määrännyt sitten, että miehen on osallistuttava vauvan hoitoon paljon? Meillä ainakin on ollu selvää, että minä olen se vauvanhoitaja nro 1 ja mies auttaa sitten jaksamisen mukaan. Aina on ollut selvää, että annan miehen nukkua rauhassa ja kerätä voimia. Vuorotyö on rankkaa eikä kaikki pysty nukkumaan päivisin.
Näin se meilläkin arki rullasi sillon vauva-aikana. Minä sen tytön kanssa pääsääntöisesti hääräsin (ja siis häärään yhä) ja mies sitten jaksamisensa mukaan. Ja eihän tuossa vuorotyössä nyt loppupeleissä ole muuta kuin se, että aamuvuorolla pääsee ajoissa nukkumaan ja yövuorolla saa nukkua tarpeeksi pitkään. Meidän tyttö oli paha valvomaan, ja silti selvittiin, mies lepäsi työvuorolla ja minä sitten pitkien vapaiden ja toisinaan iltavuorojen aikaan. Ei ole kyllä mies eikä mikään jos ei tuohon kykene. Kumminkaan kun ei se vauva-aika edes kestä loppupeleissä kovin kauaa.
 
Ai että heti pihalle ja äiti yksin hoitamaan vauvaa :headwall:

Tekisin ukolle kyllä selväksi että sillä on oikeus lakisääteiseen isyyslomaan. Mun mielestä pitäis olla velvollisuus. Jos ei homma kiinnosta niin menköön vähän myöhemmin, mutta ilman muuta sä tarttet vauvan- ja kodinhoitoapua alkuun. Pitää sitä nyt jonkun verran seurauksista vastata :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 00:24 vieras kirjoitti:
Ai että heti pihalle ja äiti yksin hoitamaan vauvaa :headwall:

Tekisin ukolle kyllä selväksi että sillä on oikeus lakisääteiseen isyyslomaan. Mun mielestä pitäis olla velvollisuus. Jos ei homma kiinnosta niin menköön vähän myöhemmin, mutta ilman muuta sä tarttet vauvan- ja kodinhoitoapua alkuun. Pitää sitä nyt jonkun verran seurauksista vastata :wave:
Voihan tuossa olla joku semmonen miehen oma panikointikin takana, että sitä yksinkertasesti vaan hirvittää. Ei ole varmaan ensimmäinen mies, jolla synnytyksen lähetessä on alkanu tuntumaan, että onkohan tää nyt sittenkään hyvä idea. Ja jos työkaveritki on oikeen kertonu kauhujuttuja omien muksujensa vauva-ajoista...

Onhan se iso muutos miehellekin. Ehkä sillä on oikeus pelätä. Pelottaahan se monia äitejäkin, kun kuulee tarinoita koliikkivauvoista jotka huutaa yötäpäivää taukoamatta.
 
NuoriAikuinen
No johan pomppas! Että tämmönen tapaus tällä kertaa, no eipä kannata ko herran vuoden isä pakintoa venttailla tollaisilla meriiteillä! Itse antaisin moisen äijän muuttaa jos on kerran muuttaakseen, enemmän tuommoisesta on itselle vaivaa kuin tukea saati sitten apua vauvan hoidossa ja kasvatuksessa. Toki varmasti helpommin sanottu kuin tehty.

Eikös ne keskenkasvuiset kalatkin ole tapana heittää takaisin järveen kasvamaan? Samaa kannatan keskenkasvuisten lapsellisten miesten kohdalla..

ap:lle :hug:
 
päätön ratsumies
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 00:52 NuoriAikuinen kirjoitti:
No johan pomppas! Että tämmönen tapaus tällä kertaa, no eipä kannata ko herran vuoden isä pakintoa venttailla tollaisilla meriiteillä! Itse antaisin moisen äijän muuttaa jos on kerran muuttaakseen, enemmän tuommoisesta on itselle vaivaa kuin tukea saati sitten apua vauvan hoidossa ja kasvatuksessa. Toki varmasti helpommin sanottu kuin tehty.

Eikös ne keskenkasvuiset kalatkin ole tapana heittää takaisin järveen kasvamaan? Samaa kannatan keskenkasvuisten lapsellisten miesten kohdalla..

ap:lle :hug:
kannattais varmaan jutella asiasta vakavasti ennekö laittaa matka-askit valmiiks ukolleen .
en enää ole kesken kasvunen , enkä ole ollukkaan lähtemässä ..... :attn: :LOL:
 
NuoriAikuinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 00:49 päätön ratsumies kirjoitti:
no ei oo ihme kun on suomi täynnä yksinhuoltajia , kun noin helposti ulos nakataan \|O
Mutta eikös tässä ollut se mies itse suunnittelemassa sitä lähtöä? Kyllä mä olen sitä mieltä että jos tuommoisilla perusteilla harkitsee erilleen muuttoa niin kyllä tälle naiselle on parempi antaa ukon muuttaa kun mies noin pentu kerran on että ääneen on moisia edes käynyt pohtimaan...
 

Yhteistyössä