Mies metsästää ensin kuukausia ja hylkää sitten hetkessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jonna 78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jonna 78

Vieras
Voisiko joku valottaa tätä ongelmaa. Mulla on käynyt pari kertaa niin, että mies on metsästänyt mua tosi tiiviisti ja innokkaasti, toinen mies yli vuoden, toinen noin puoli vuotta. Sitten kun vihdoin suostuin treffeille, toinen mies lopetti jutun parin tapaamisen jälkeen(ei seksiäkään ollut) ja toinen parikin kuukauden tapailun jälkeen. Kumpikaan ei suostunut millään tavalla perustelemaan päätöstään.

Itse en siis aluksi ollut kummastakaan kiinnostunut, mutta kun he piirittivät ja piirittivät sitkeästi, rupesin miettimään asiaa erilailla ja ihastuinkin kovasti. Mietin, että onko mussa jotain vikaa, kun tekevät näin. Vai onko se vaan tää miesten saalistusvietti, kun saalis on saatu, niin kiinnostus lopahtaa. Vai onko miehet metsästäessään mua luulleet, että olen joku ihan mieletön tyyppi ja sitten, onko heidän alkuhuuma saanut aivan perusteettomat mittasuhteet ja totuus onkin jotain muuta. Kyllästyttää tällainen ja olis kiva saada vinkkejä tulevaa varten ja jotain tulkintaa tästä.

Mitä kauemmin joutuu metsästään, sitä isommat on odotukset. Eihän niitä odotuksia pysty sitte kukaan täyttämään. Kannattasko ens kerralla olla vähemmän vaikeesti tavoteltava.

Alkuperäinen kirjoittaja Saaranakaara:
Mitä kauemmin joutuu metsästään, sitä isommat on odotukset. Eihän niitä odotuksia pysty sitte kukaan täyttämään. Kannattasko ens kerralla olla vähemmän vaikeesti tavoteltava.

Tässä ei ollut kyse siitä, että olisin esittänyt vaikeasti tavoiteltavaa. Minua ei vaan oikeasti aluksi kiinnostanut kumpikaan näistä miehistä pätkän vertaa. Mutta kun he aina tuppasivat juttusille ja ehdottelivat treffejä, huomasin ajan kanssa, tosin hyvin pitkän ajan, että ihan mukavia, kiinnostavia ja fiksuja tyyppejä ovatkin. Kiinnostukseni heräsi jostain syystä hyvin hitaasti. Mutta ehkä tuossa on perää, että miesten odotukset olivat kasvaneet jo ihan älyttömiin mittasuhteisiin ja niitä odotuksia sitten oli mahdoton täyttää...

Alkuperäinen kirjoittaja rikastunut:
Olisko yksinkertaisesti vedonlyönnistä kyse? Kun palkonto on satu ei ole mitään syytä jatkaa piiritystä.

Enpä usko tämänkään olevan syy, koska tämän toisen miehen kaverit eivät ikinä edes nähneet meitä yhdessä, siis tämän parin tapailun miehen. Eikä hänen kanssaan menty edes sänkyyn. Luulis, että kaverit olis vaatinut ihan oikeita todisteita tästä bongauksen onnistumisesta?? Ja eikös hänen silloin olis pitänyt yrittää vongata myös sänkyyn??

molemminpuolista kemiaa? Jos et heti alkuunkaan ollut heistä kiinnostunut mutta annoit miehille kuitenkin positiivisia viestejä (esim. kohteliaisuus, juttelu), jotka kannustivat heitä jatkamaan. Sitten kun vihdoin suostuit ja lämpenit hitaasti, he ehkä huomasivat ettei jutusta tullutkaan mitään, ts. olit liian hidassytytteinen. Ja ehkä heilläkin se into laantui kun huomasivat ettei jahdin palkka ollutkaan niin palkitseva.

Tai sitten molempia ihailijoita motivoi ensisijaisesti kilpailu- ja metsästysvietti; heidänlaisilleen keino itsessään on tärkein motivaattori ja kicksien antaja, ei niinkään päämäärä. Jahtaamiseen taipuvaiset miehet ovat harvemmin ns. perusjamppoja, joiden rohkeus ja itsevarmuus tuskin riittäisi reteää luonnetta vaativaan "pelaamiseen".

Olisin taipuvainen yhtymään ylläolevan mielipiteeseen. Kun et ollutkaan ihan noin vaan vieteltävissä, miehille heräsi joku saalistamisen halu. Varsinkin jos ovat pääsääntöisesti saaneet suht helpolla sen mitä ovat halunneet. Sun kohdalla piti kääriä hihat ja ruveta ihan tosissaan töihin ja kun homma oli ns. hoidettu kotiin, niin se tarve oli tyydytetty eikä sinua enää tarvittu.

Olen sitäkin mieltä, että sellainen tavallinen mies ei piiritä naista kuukausitolkulla jos mitään vastakaikua ei tule. Fiksut ymmärtää luovuttaa ajoissa eikä hakkaa päätään seinään. Tietysti poikkeuksia löytyy, mutta pääsääntöisesti kyllä katsoisin asioiden menevän noin. Pelimiehellä tavoite, kuten todettua, on vähän eri, joten innostusta riitää pitkäksi aikaa jahtaamiselle.

Nyt sitten vaan opettelet erottamaan nämä jyvät akanoista, niin ei tarvitse pettyä ainakaan siihen, että viimein itse antoi periksi ja toinen jätti kuin käytetyn rätin.

Minulla on melkein vastaava kokemus kuin alkuperäisellä kirjoittajalla sillä erotuksella, että en ole edes tavannut kyseistä miestä. Hän on siis piirittänyt minua netissä eräällä treffipalstalla vuoden. Kun vuoden piirityksen jälkeen vihdoin suostuin treffeille, ei mies puhelinnumeron vaihtamisesta huolimatta ole saanut kutsuttua minua treffeille. Viikottain kyllä tulee viestiä, että haluaa treffeille heti, kun työkiireet sallivat. Tuollaista pelleilyä on nyt jatkunut puolitoista kuukautta. Ilmoitin hänelle kyllä jo aikoja sitten, että saa tehdä aikamoisen treffisuunnitelman, että enää edes viitsin lähteä tapaamaan koko tyyppiä. Oikeastaan minun melko vähäinenkin kiinnostukseni häntä kohtaan on jo joulukuun alkupuolella sammunut hänen saamattomuutnsa takia.

Kertokaa minulle, jos tiedätte, mikä saa miehen käyttäytymään noin kummallisesti.

Sama tulee mieleen. On olemassa kai vähintään epävirallinen tautiluokituskin tuolle ja arjessahan noita "kanervismeja" tulee vastaan, pakko ottaa yhteyttä joka suuntaan. Puhelinsuhderiippuvuus, nettisuhderiippuvuus (hmmm, onkohan jo olemassa luokitus riippuvuuteen Elli-palstasta?). Sellainen ihminen panee koukkuja joka suuntaan ja vaihtaa heti, kun joku alkaa nykiä, lopettamaan ei pysty itse asiaa. No tätähän se ihmissuhderintama monella on ihan netittäkin...

Olisko niin, että ulkonäkösi on miellyttänyt kumpaakin herraa? Ovat ihastuneet siihen itse ihastumisen tunteeseen. Kyllähän sinäkin tiedät, miten ihanaa on se, kun miettii miestä koko ajan, on perhosia vatsassa ja vain odottaa, että milloin näkee seuraavan kerran. Kyllä miehelläkin voi olla samanlaisia tunteita.

Ehkä nämä miehet ovat sitten todenneet, että et olekaan ollut sellainen nainen, joksi he sinut kuvittelivat. Joskus esimerkiksi hento, siro, vaalea nainen saa miehet luulemaan, että tässä on sellainen prinsessa, jota saa hoivata ja joka on perinteinen heikko nainen. Vastaavasti joku rotevampi nainen, jolla on tumma tukka, ronskit otteet ja vielä vaikkapa matala ääni, niin miehet luulevat, että tuossa on sellainen mimmi, joka jaksaa huolehtia, tehdä reippaasti kotityöt jne. Me naisetkin teemme olettamuksia miesten ulkonäön suhteet ihan niinkuin miehetkin. Joskus niissä mennään harhaan hyvin rajusti. Valitettavasti näköaisti on vahvin aistimme ja sen perusteella tehdään ensivaikutelmaa ihmisestä. Ihminen haluaa lokeroida ja asettaa asioita järjestykseen, joten monesti ulkonäön antama viesti on ihan väärä.

Jos esimerkiksi nainen ei meikkaa ja hiukset ovat suorat ja pitkät, niin antaako nainen silloin miehelle sellaisen vaikutelman, että hän on luonnollinen ja hänellä on vihreät arvot? Joku toinen taas voi saada naisesta sen vaikutelman, että nainen on laiska, ylimielinen eikä viitsi nähdä vaivaa ollakseen kaunis.

Outo heppu langan päässä: Kuvailemasi mies on todennäköisesti joko ukkomies tai sellainen, joka yrittää montaa naista yhtäaikaa. Hänellä saattaa olla kymmenenkin naista kierroksessa ja hän yrittää koko ajan saada parasta mahdollista naista. Suosittelen lämpimästi, että unohdat hänet tai jos tapaat hänet, niin ainakin hyvin realistisesti suhtaudut häneen, sillä tuskinpa haluat sellaista miestä, jonka kanssa ei ehdi deittailemaan, kun aina on työkiireitä ja "työkiireitä". Kuinkakohan usein sellaista miestä näkisi, kun ensi-ihastus olisi laantunut?

Yhteistyössä