Mies menossa tänään pääsykokeeseen ja minä toivon hänen epäonnistuvan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kuulostaa pahalta mutta ärsyttää tuleva opiskelu koska mies ei ole 8 vuoden yhdessäoloaikamme ollut päivääkään oikeissa töissä. Peruskoulusta meni amikseen, jonka jätti kesken melkein heti. Vuoden työttömyyden jälkeen meni taas amikseen ja kävi sitä vuoden ja jätti taas kesken. Oli taas vuoden työttömänä ja kävi armeijan. Sitten meni taas kouluun, jonka kävi loppuun vähän niin ja näin, valmistui puoli vuotta myöhässä. Siitä saakka on ollut taas työttömänä, reilun vuoden taas. Koulusta on ollut työharjoittelussa sekä yhden kesä osa-aikatyössä. Suorastaan v*tuttaa, että pitää taas mennä opiskelemaan, saa taas kolmella vuodella lykättyä töihin menoa. Itselläni on kaksi tutkintoa ja olen ollut töissä. Nyt olen kotihoidontuella. Olen niin kyllästynyt tähän rahattomuuteen, koska mies ei hoida osuuttaan perheen elättämisestä.

Ei ole edes hakenut töitä, ehkä paria paikkaa kaikkien näiden vuosien aikana. Ei vaan tunnu työnteko kiinnostavan. Jos miehelle tuosta jotain sanon niin vetää vaan herneen nenään. Tämä sotii niin pahasti minun periaatteitani vastaan. Itse olen jopa ollut siivoojana joskus, jotta olisi edes joku työ. Minulla on korkeakoulututkinto ja mies puhuu jatkuvasti mitä kaikkea voimme tehdä sitten minun palkallani, kun palaan töihin. Sanoin kerran, että jos mies luulee minun elättävän hänet kun palaan töihin, niin hän on todella väärässä. Naureskeli vaan vastaukseksi.

No huh mikä mies sulla on..
En kyllä jäis tuollaista katselemaan. Ymmärtäisin jos hänen nykyistä koulutustaan vastaavia töitä ei löytyisi, mutta näin tuskin on?
Saanko kysyä minkä alan opintoja miehesi nyt suunnittelee?

Kyllähän miehetkin elättää vaimojaan kun ovat kotona (lapsen kanssa) mutta jos miehes ei tee elettäkään saadakseen töitä, niin ei sun tarvi itse ansaitsemias rahoja miehees hassata. Ruoka, perushygienia, puolet vuokrasta/lainan lyhennyksistä ja siinä se. Jos mies haluu elää leveesti niin siitä vaan töihin ansaitsemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
meillä on sovittu että vain mies käy töissä ja elättää perheen, hyvion pärjätään kun ei liikaa tuhlailla.

No teillä on sovittu niin. Ap:n tapauksessa mies lusmuilee koska työnteko ei kiinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Näytä sille et oot tosissas. Jos ei yhteisen talouden hoitaminen onnistu, sano muuttavas vähäks aikaa omilles lasten kanssa?

Tästä olenkin puhunut pariin otteeseen, mutta mies ei suostu siihen. Sanoo, ettei halua olla erossa lapsista ja ettei pärjää taloudellisesti yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja oho:
No huh mikä mies sulla on..
En kyllä jäis tuollaista katselemaan. Ymmärtäisin jos hänen nykyistä koulutustaan vastaavia töitä ei löytyisi, mutta näin tuskin on?
Saanko kysyä minkä alan opintoja miehesi nyt suunnittelee?

Tietojenkäsittelyn amk tutkintoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Näytä sille et oot tosissas. Jos ei yhteisen talouden hoitaminen onnistu, sano muuttavas vähäks aikaa omilles lasten kanssa?

Tästä olenkin puhunut pariin otteeseen, mutta mies ei suostu siihen. Sanoo, ettei halua olla erossa lapsista ja ettei pärjää taloudellisesti yksin.

Höh, ei kai siihen miehen suostumusta kysytä! Sano, että muutat pois ja sillä hyvä

Näkisihän tuo silti lapsiaan. Ja todella hyvää tekisi miehelle huomata mitä asuminen, ruoka jne kustantaa.

No ne eivät kumpikaan ole sinun huoliasi. Ja onko lapset oikea syy, miten paljon nykyisin touhuaa ja viettää lasten kanssa aikaa?

Voisit olla mieheni veljen avovaimo, tosin tämä mies on jo kuusi-seitsemän vuotta opiskellut amk:ssa, eikä päivääkään ole ollut töissä. Avovaimo on tosin ylpeä siitä, että mies haluaa opiskella pitkälle, aikoo jatkaa yliopistossa amk:n jälkeen.

Mies ei touhua lasten kanssa pahemmin ollenkaan. Saattaa joskus n. 10 min leikkiä tai jotain, muttei koskaan esim. vie lapsia minnekään. Ei osallistu kotitöihin eikä ruokaostoksiin. No autoa sentäs laittaa, edes jotain. Ja maksaa vuokran. Mutta uskon myös, että lapset/raha on vain tekosyy, ei varmaan vaan halua luopua kodinhoitajastaan/elättäjästään. Olen yrittänyt miehelle perustella miten hyvää hänelle tekisi asua yksin, mutta hän ei näe siinä mitään hyötyä. Minä taidan olla tossun alla, koska en voi muuttaa pois ellei mies hyväksy sitä. :ashamed:

Ehkä hänkin jonain kauniinä päivänä menee töihin, tosin en usko kun on ottanut akan itteään elättämään, opiskeluaika oli kyllä ihan kivaa... Joko pistät ukon siperiaan opettelemaan maailmaa tai elätät hänet, siinä on sulle vaihtoehdot!

Olit tossun alla tai et, lähde menemään! Kyllä ukkos silmät aukeaa viimeistään kun tajuaa jääneensä yksin.
Sinä kyllä pärjäät lasten kanssa yksinkin!

Alkuperäinen kirjoittaja q:
No mene sinä töihin ja mies kotiin lapsia/kotia hoitamaan. Onhan sekin työtä.

Ei onnistu. Jos mies hoitaisi lapsia, eivät koskaan pääsisi ulos, katsoisivat vain päivät telkkua ja söisivät ranskalaisia. Tämäkin on nähty monet kerrat. Eihän tuo pääsisi lasten kanssa edes kauppaan ostamaan niitä ranskalaisia.

No eipä tuoe teidän suhde kovin tasapuoliselsta ja kypsältä kuulosta. :o Puhukaa!

Kyllä meilläkin toinen opiskelee (minä) ja ties kuinka monta vuotta siihenkin menee :kieh: varsinkin kun nyt toinen lapsi tulossa ja kotiin jäämässä lapsien kanssa. MUTTA koko ajan olen opiskelujen ohella jotain hanttihommia tehnyt, vaikka mies on aina sanonut, että mun ei töitä tarvi tehdä jos en halua/jaksa....

tuo tietojenkäsittelyn AMK tutkinto ei ehkä tuo mahdollisuutta työllistyä, tuntuu siltä kuin kaikissa IT-alan työpaikkailmoituksissa vaadittaisiin vähintään kahden vuoden työkokemus . Eli suoraan tutkinnon jälkeen voi olla todellisia vaikeuksia työllistyä. Kokemusta on.

Hänen työllistymistään tulee vaikeuttamaan varmasti myös se, että hän on valmistuessaan 30v eikä ole päivääkään työkokemusta.

Ja kyllä, pitäisi puhua, olemmekin puhuneet, mutta siitä ei tunnu koskaan olevan mitään hyötyä. Mitään muutosta ei tapahdu. Tiedän, että ainut keino tässä vaiheessa on se erilleenmuutto mutta se tuntuu minulle niin mahdottoman vaikealta. Tiedän, että pärjään loistavasti yksin, en epäile sitä hetkeäkään. Joku muu tässä vaan klikkaa.

Yhteistyössä