Mies matkalle ilman meitä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vera86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti77:
Anna hyvänen aika mennä. Hyvää se oma aika joskus tekee itselle ja suhteellekin. On tosiaan eri asia käydä futisreissulla poikien kanssa kuin vaimon ja vauvan kanssa. Käy itsekin jossain, laivalla, tai jossain Euroopan kaupungissa tyttöporukalla.

Entäs sitten kun tuliaisena tulee sukupuolitauti? Sanotko sittenkin että teki hyvää suhteelle?

Joskus on hyvä olla kokeilematta kuinka pitkälle luottamus kantaa. Noilla miesten retkillä on usein mukana nimittäin kyseenalaisia juttuja mutta tuskinpa niistä kotona mainitaan. Mutta kaikki tavallaan toki.

Minusta tuo kuulostaa kyllä melko ankealta, jos luottamus perustuu siihen, ettei toisella ole mahdollisuutta päästä tekemään jotain, kun ei ns pääse minnekään. Ei siis oikeasti edes ole mahdollisuutta olla luottamuksen arvoinen. Kuohitseminen tulee mieleen.

Joskus on hyvä olla kokeilematta kuinka pitkälle luottamus kantaa. Noilla miesten retkillä on usein mukana nimittäin kyseenalaisia juttuja mutta tuskinpa niistä kotona mainitaan. Mutta kaikki tavallaan toki.

Sen sukupuolitaudin voi saada ihan kotimaassa baaristakin. Jos mies haluaa pettää, niin siihen ei ulkomaan futiskeikkaa tarvita, töissäkin voi pettää ja saada klamydian ja jos haluaa olla uskollinen niin se on sama minne se matka suuntautuu. Meillä suhde perustuu vapaaehtoiseen yhdessäoloon. Tää on meidän tapa ja onnellisia ollaan yhdessä ilman alaosaston kutinoita oltu kaikki nämä vuodet;) Mä luotan mun mieheen ja se luottaa minuun. Sinisilmäistä tai ei, niin mulle se on ainoa tapa olla parisuhteessa, en jaksa ketään vahtia. [/quote]

Tähän sanon sen vain että ulkomailla pettämisen kynnys on matalampi. Kokemusta on eli itse olen pettänyt. Ei tarvi pelätä että hoito jää roikkumaan kiinni tai kertoo puolisolle. Näin se vain on. Mutta onneksi se taitaa olla pieni prosentti joka sortuu.

Mä olen kanssa sitä mieltä että suurin osa miehistä noilla reissuilla pettää. Joku kännisekoilu tai

huorissa käyvät. Ja kaverithan ei lavertele, vaan kaikki ovat olleet niiiiin kiltisti...

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Sen sukupuolitaudin voi saada ihan kotimaassa baaristakin. Jos mies haluaa pettää, niin siihen ei ulkomaan futiskeikkaa tarvita, töissäkin voi pettää ja saada klamydian ja jos haluaa olla uskollinen niin se on sama minne se matka suuntautuu. Meillä suhde perustuu vapaaehtoiseen yhdessäoloon. Tää on meidän tapa ja onnellisia ollaan yhdessä ilman alaosaston kutinoita oltu kaikki nämä vuodet;) Mä luotan mun mieheen ja se luottaa minuun. Sinisilmäistä tai ei, niin mulle se on ainoa tapa olla parisuhteessa, en jaksa ketään vahtia.

Tähän sanon sen vain että ulkomailla pettämisen kynnys on matalampi. Kokemusta on eli itse olen pettänyt. Ei tarvi pelätä että hoito jää roikkumaan kiinni tai kertoo puolisolle. Näin se vain on. Mutta onneksi se taitaa olla pieni prosentti joka sortuu.

[/quote]

Ikävää sun ja suhtees kannalta. Mä olen käynyt ulkomailla ja Lapissa tyttöporukassa, eikä ole kertaakaan tullu edes mieleen.

Toki pitää luottaa. Mutta sinisilmäinen ei pidä olla. Ja kyllä se niin on että juuri ulkomailla petetään yllättävänkin paljon esimerkiksi juuri työmatkoilla. Ei se ole mikään myytti. Mutta tokkopa teidän mammojen miehet nyt tuollaisia retkuja olisi :) Kyllä se on hienoa miten paljon täällä on uskoa ihmiseen.

pettämisen kynnys ei ole yhtään matalampi suomessa kuin muuallakaan. Jos ihminen pettää niin se pettää ihan missä tahansa. Toisilla ihmisillä taas on periaatteita ja myös itsekuria, jota kaikilta ei löydy. Luottamus on meillä se pohja jolla tähän avioliittoon on lähdetty. Sillä mennään ja me ei toistemme tekemisiä kytätä. Parisuhteeseen kuuluu myös se, että saa mennä itsenäisesti eikä olla aina kylki kyljessä. Johan se alkaa ahdistamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minusta on käsittämätöntä jos on parisuhteita joissa kumpikaan ei pääse yksin mihinkään. Mahtaa olla ahdistavaa.

Tätä itsekin ihmettelen.

Mä en ymmärrä miten se toisen vahtaaminen ja kahlitseminen ehkäisee sen pettämisen. Itse arvelisin asian olevan päinvastoin. Siis jaksaako jotkut oikeesti jatkuvasti vahtia toista ja voiko sellaisessa suhteessa olla onnellinen?

Minusta on käsittämätöntä jos on parisuhteita joissa kumpikaan ei pääse yksin mihinkään. Mahtaa olla ahdistavaa.

Tätä itsekin ihmettelen.

Mä en ymmärrä miten se toisen vahtaaminen ja kahlitseminen ehkäisee sen pettämisen. Itse arvelisin asian olevan päinvastoin. Siis jaksaako jotkut oikeesti jatkuvasti vahtia toista ja voiko sellaisessa suhteessa olla onnellinen?

Niinpä!

Alkuperäinen kirjoittaja vera86:
oon teidän mielestä ihan kauhea vaimo, kun mielestäni eriksen "lomaileminen" on kauhea.... =) No, kai mun on päästettävä hänet sitten :snotty:

Mun mielestä et ole kauhea vaimo :) Kun meillä oli eka lapsi noin pieni, niin kyllä mäkin halusin, että yhdessä matkustetaan, ne muutamat kerrat kun ylipäätään missään käytiin. Kai se oli mulla ainakin osittain kans sitä, ettei miehen "kuuluis" edes haluta lähteä yksin mihinkään ulkomaille, ilman ihanaa perhettään :) Eikä mun mies onneksi halunnutkaan.

Tietty kävi kavereiden kanssa ulkona rentoutumassa, niinkuin kävin mäkin. Kyllä sitä lomaa perheestä voi ottaa monella tavalla. Nyt kun meillä on 3 lasta ja arki melko hektistä, käydään vähän useemmin omien kavereiden kanssa esim mökillä ja ollaan koko viikonloppu. Se on kyllä tosi rentouttavaa. Tosin ulkomailla ollaan edelleen käyty ilman perhettä muistaakseni vaan yhden kerran molemmat....Niin ja sit kerran kahestaan ilman lapsia. Mut en mäkään edelleenkään halua jättää lapsia kovin pitkäksi aikaa. Ei se ole kivaa lomailua, kun on koko ajan ikävä.

Me käytiin yhdessä katsomassa jalkkispeliä Englannissa ja ilman lapsia. Mutta mieheni käy usein reissuila yksin (osa työreissuja), eikä haittaa yhtään. Itse en ole käynyt ilman miestä, kun ei ole tullut tilaisuutta, mutta varmasti, jos reissu järjestyy :p

Täysi peesi tälle. Jos mä tai mies haluaisi mennä ulkomaanreissulle ilman puolisoa niin sille ei olisi mitään estettä.

Mihinkään? Nyt oli kyse ulkomaanreissusta vain. Meillä saa mies käydä viikon metsästysreissuilla, baarissa ym. Mutta ulkomaat on laitettu rajalinjaksi koska yleensä rahaa kuluu siellä liikaa ja tämä raha halutaan käyttää koko perheen matkoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja faktahan on:
En ymmärrä näitä mies/naisporukassa tehtyjä reissuja ollenkaan jos ovat säännöllisiä. Kyllä sen tietää mitä siellä tapahtuu. Ei tarvitse olla rakettitiedettä ollenkaan. Ja kyllähän näistä rantaromansseista kirjoitetaankin aika paljon naistenlehdissä.

Nyt kaikki sanomaan nopeasti ei mun mies ainakaan :)

Eikä sekään vaadi rakettitiedettä ollenkaan, että jos jompikumpi on pettääkseen, niin pettää vaikka naapurissa. Mä en ole mieheni vartija, aikuinen ihminen tekee itse valintansa ja kantaa seuraukset, sitä ei tee puoliso.
Mutta jos toiselle ei suoda minkäännäköistä elämää perheen ulkopuolella, voi hyvinkin olla mahdollista, että sitä rupeaa ahdistumaan, joka saattaapi johtaa sitten näihin romansseihin..

Alkuperäinen kirjoittaja !:
Anna hyvänen aika mennä. Hyvää se oma aika joskus tekee itselle ja suhteellekin. On tosiaan eri asia käydä futisreissulla poikien kanssa kuin vaimon ja vauvan kanssa. Käy itsekin jossain, laivalla, tai jossain Euroopan kaupungissa tyttöporukalla.

Entäs sitten kun tuliaisena tulee sukupuolitauti? Sanotko sittenkin että teki hyvää suhteelle?

Ei hyvänen aika :D Meetkö miehesi mukaan vessareissuillekkin, ettei vahingossakaan petä? Voit olla varma, että tota menoa se kyllä tapahtuu. Ei se vahtiminen auta mitään..

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Sen sukupuolitaudin voi saada ihan kotimaassa baaristakin. Jos mies haluaa pettää, niin siihen ei ulkomaan futiskeikkaa tarvita, töissäkin voi pettää ja saada klamydian ja jos haluaa olla uskollinen niin se on sama minne se matka suuntautuu. Meillä suhde perustuu vapaaehtoiseen yhdessäoloon. Tää on meidän tapa ja onnellisia ollaan yhdessä ilman alaosaston kutinoita oltu kaikki nämä vuodet;) Mä luotan mun mieheen ja se luottaa minuun. Sinisilmäistä tai ei, niin mulle se on ainoa tapa olla parisuhteessa, en jaksa ketään vahtia.

Ikävää sun ja suhtees kannalta. Mä olen käynyt ulkomailla ja Lapissa tyttöporukassa, eikä ole kertaakaan tullu edes mieleen. [/quote]

Sama juttu, mutta ehkäpä juuri siksi nämä jotkut eivät tahdo mieheiään päästää, koska tietävät itsestään, etä pettäminen saattaisi tulla kyseeseen, joten siksi epäilevät myös miehiään ja sitovat kotiin.. Surullista.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Mihinkään? Nyt oli kyse ulkomaanreissusta vain. Meillä saa mies käydä viikon metsästysreissuilla, baarissa ym. Mutta ulkomaat on laitettu rajalinjaksi koska yleensä rahaa kuluu siellä liikaa ja tämä raha halutaan käyttää koko perheen matkoihin.

perheet on erilaisia. Kyllä meillä saa mies käyttää rahansa mihin haluaa, varsinkin säästönsä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Maaemo:
No minä puolestani patistin mieheni juuri laskettelureissuun Alpeille kun on niin vähän käynyt missään. Jouduin pyytää ystäväänsä houkutteluapuun, mutta onnistuttiin ja nyt ovat lähdössä neljästään kaverukset reissuun. Ja mieskin on innoissaan! Ja juurikin lomaa meistä halusin miehelleni suoda! Itse lähden sitten syksyllä ystäväni kanssa vaeltamaan Lappiin mikäli reissu onnistuu. Näillä eväillä parisuhde pysyy tuoreena. Ihana nähdä toista pienen eron jälkeen! :heart:

Kivahan se on jos raha riittää, mutta meillä ei matkailla edes yhdessä järin usein vaan joudutaan aika pitkään säästämään. Ihan vaan rahatilanteen takia, pienempiä reissuja vain ja oma aika otetaan sitten kotimaan kamaralla ilta tai kaksi kaveriporukalla. Parisuhde kuitenkin on jostain kumman syystä ihan tuoreena pysynyt siitä huolimatta, että me emme retkeile alpeille tai jalkapallo-otteluihin eurooppaan, ehkä se on sitten kiinni meillä jostain muusta kuin tästä..

Ilmaisin itseäni ilmeisesti huonosti. Pointtini ennemminkin oli että kun asenne on sellainen että kumpikin voi yksistään reissata ja mennä niin parisuhde on hyvällä tolalla. Luottamus ja välittäminen kohdillaan. Välillä on hyvä mennä yksinään ja se tekee hyvää niin itselle kuin suhteellekin. Meillä harvakseltaan reissataan varsinkaan ulkomailla. Minä jonkin verran työni puolesta. Mieheni on 'ylivastuuntuotoinen' ja mielestäni ansaitsee Alppireissunsa pitämällä aina hyvää huolta meistä . Mies ehdotti että käytettäisiin rahat yhteiseen lomaan mutta mielestäni hänelle tekee hyvää käydä vähän tuulettumassa ystäviensä kanssa. Ja hän myös osaa arvostaa sitä että luotan ja kunnioitan häntä ja että kulutan mieluumin rahat hänen hyvinvointiinsa, kun perhelomaan puolivuotiaan lapsemme kera vain että minäkin pääsisin. Ehdimme myöhemminkin, yhdessä ja erikseen. Kyse siis ei ole siitä kuinka paljon kelläkin on lomailuun laittaa rahaa vaan siitä että miten paljon omaa puolisoaan arvostaa ja onko valmis satsaamaan hänen hyvinvointiinsä joskus omalla kustannuksellaan. Meillä se kuitenkin perustuu siihen että kumpikin arvostaa ja luottaa toinen toiseensa.

Tätä itsekin ihmettelen.

Tätä on hyvä peesata! Kyllä aikuinen ihminen saa mennä ilman perhettäkin lomailemaan, tekee tosi hyvää. Ja itse koen, että ainakin lapsiperheessä se erillinen lomailleminen on paljon helpompi ja lapsia ei tarvitse esim. mummolaan laitta hoitoon, vaan voivat olla toisen vanhemman kanssa kotona. Koko perheen reissut ovat sitten erikseen ja ne tehdään lasten ehdolla.

Itse olen varamassa juuri tyttöporukalle viikonloppulomaa Romaan ja innoissaan odotan jo. Mies on menossa jätkine kanssa jokavuotuiselle prätkäreissulle sitten kesällä.

Yhteistyössä