Haluaakohan mun "mies" ikinä naimisiin mun kanssa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odotan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odotan

Vieras
Ollaan seurusteltu 6 vuotta, meillä on yhteienn lapsi ja mitään vastausta en ole ikinä saanut että haluaako hän olla mun kanssa loppuelämän. Ei mitään tieto tulevasta. Mun mielestä olis jo korkea aika käydä sitoutumaan! Olen kosinut miestä kerran, silloin kun odotin lastamme, mies kieltäytyi. Sen jälkeen päätin että MINÄ en enää kosi en enää ikinä! Silloin oli vähällä etten eronnut, tunsin oloni niin lyödyksi :/ Tässä 3 vuotta myöhemmin olo on vieläkin aika odottava ja lyöty.. Ei se varmaan halua sitoutua minuun. Minä haluan vakavan suhteen, tuntuu että tämä suhde ei nyt ole sellainen. Minä haluan että tämä meidän seurustelu suhde kehittyy tästä johonkin vakavempaan! Jos ei, niin sit ei, mä en sit oikeesti halua enää..

Tuota ei kannata täällä sanoa, saat vain vastauksia "lasta vakavampaa sitoutumista ei olekaan". Sä oot tosiaan lapsen kautta sidottu siihen mieheen ikuisesti, mutta mä pystyn kyllä ymmärtämään(palstan mielestä varmaan vanhanaikaisena) tuon haluan avioliittoonkin.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Tuota ei kannata täällä sanoa, saat vain vastauksia "lasta vakavampaa sitoutumista ei olekaan". Sä oot tosiaan lapsen kautta sidottu siihen mieheen ikuisesti, mutta mä pystyn kyllä ymmärtämään(palstan mielestä varmaan vanhanaikaisena) tuon haluan avioliittoonkin.

Siis mä näen asian niin että mies on sitoutunut lapseen, ei minuun! Me voitais aivan hyvin erota ja olla näkemättä enää ikinä! Se lapsen tapaaminen pystyis hoitumaan ihan niinkin että me emme näkisi eikä kuultais toisistamme. Se ei välttämättä olisi lapsen edun mukaista. Mutta haluaisin että mies haluaa olla MINUN kanssani..

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Mitä mies odottaa? Ehkä hän ei halua kanssasi naimisiin, ehkä olisi mennyt jo?

En minä tiedä mitä odottaa.. Mutta mä en jaksa kohta enää odottaa. Vaikka niin paljon rakastankin miestäni niin en jaksa enkä halua elää suhteessa joka ei kehity.. Tuntuu pahalta! Aivan kuin minä olisin tosissani ja mies on vaan puoliksi mukana..

Tärkeintä tässä on sun tunteet, millaista suhdetta haluat ja mitä elämältä odotat. Älä anna urvelon ukon pilata koko elämääsi. Ilmeisesti mies haikailee vielä "parempaa" saalista ja on sitoutumishaluton.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

En minä tiedä mitä odottaa.. Mutta mä en jaksa kohta enää odottaa. Vaikka niin paljon rakastankin miestäni niin en jaksa enkä halua elää suhteessa joka ei kehity.. Tuntuu pahalta! Aivan kuin minä olisin tosissani ja mies on vaan puoliksi mukana..

Kehittyyhän suhde koko ajan, ilman avioliittoakin. Kehittyy ja vahvistuu, arkistuu jne. Mutta miksi sinä haluat naimisiin? Haluatko juhlat vai haluatko sitoutua lopullisesti?

Mitä jos miehesi pelkää juhlia ja rahanmenoa ja huomion keskipisteenä olemista eikä siksi halua naimisiin?

ei kai teillä ole muuta vaihtoehtoa kuin keskustella tilanteesta. siis haluaako mies olla sun kans loppuelämän vaiko ei. ite uskon avioliittoon. en välttämättä jäis sitten suhteeseen, jossa mies on epävarma. Voimia tulevaan!

Mun mies meni kanssani naimisiin kun hoidin kaikki käytännön asiat. Hieman urputti kun joutui lähtemään töistä tuntia aikaisempaa maistraatin aikataulujen takia. Ilmoitin että en halua kokea toista isyydentunnustusta vaan mennä naimisiin ennen toisen lapsen syntymää. Ei pidetty mitään juhlia eikä edes kerrottu kenellekään että oltiin menty naimisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja pasi anssi:
Tärkeintä tässä on sun tunteet, millaista suhdetta haluat ja mitä elämältä odotat. Älä anna urvelon ukon pilata koko elämääsi. Ilmeisesti mies haikailee vielä "parempaa" saalista ja on sitoutumishaluton.

valitettavaa mut peesi!!!! kyl mies tietää on onk se nyt "tässä" ja jos kerran anto jo kosinnalles pakit niiin......

Kehittyyhän suhde koko ajan, ilman avioliittoakin. Kehittyy ja vahvistuu, arkistuu jne. Mutta miksi sinä haluat naimisiin? Haluatko juhlat vai haluatko sitoutua lopullisesti?

Mitä jos miehesi pelkää juhlia ja rahanmenoa ja huomion keskipisteenä olemista eikä siksi halua naimisiin?

Kun ei ole edes sellaisesta kiinni. Mies tykkää juhlista, eikä rahakaan ole este. Miehen isä on jo monta kertaa kysynyt että koskas niitä meidän häitä tanssitaan, olen vastannut että se riippuu tuosta äijästä. Miehen isä on jopa tarjoutunut maksamaan hääjuhlat, mutta ei me mitään isoja juhlia haluttaiskaan. Olen kysynyt mieheltä että haluaako olla mun kanssa ihan mummoks ja papaks asti, niin on vastannu että joo, kai.. Siis MITÄ!?

Hmm, vaikea tilanne. Mä uskoisin, että hän on kyllä sitoutunut sinuunkin, ap ihan yhtä lailla. Entäs jos hän kokee sen liiton vanhanaikaisena tai hyödyttömänä? Eihän se ihan oikeasti muuta tilannetta mitenkään.

Meillä on vähän sama tilanne, mut meillä se olen minä, joka ei halua naimisiin. Mies alkaa hyväksyä sen pikku hiljaa. Syynä se, että mä en halua olla osana niin ikiaikaista ja kuolevaa (mun mielestä) perinnettä, jolla on uskonnolliset juuret, meni sitten naimisiin vaikka miastraatissa ja mä en ole uskonnollinen.

Mielestäni avioliitto ei vie suhdetta mihinkään suuntaan millään tavalla, se on vain keinotekoinen sopimus sormuksineen. Mulle sillä ei ole mitään merkitystä/hyötyä. Ehkä haluan myös vähän vastustaakin tuota aikansa elänyttä perinnettä, joka aikoinaan sitoi naisen ikävällä tavalla. Siinä on liian paljon sellaista, jossa en halua olla osallisena.

Mut siis, tilanne on hankala jos sä oikeasti haluaisit. Kannattaa varmaan kysellä, että mitkä ovat miehen syyt olla haluamatta naimisiin, jutelkaa. Mulla nuo syyt on mietittyjä, eikä millään tavalla liity sitoutumisen asteeseen. Mä olen sitoutunut mieheeni, mutta en halua osoittaa sitä avioliiton kautta, vaan toisilla tavoilla, mutta yhtä paljon olen sitoutunut kuin liitossakin elävät:)

Kun ei ole edes sellaisesta kiinni. Mies tykkää juhlista, eikä rahakaan ole este. Miehen isä on jo monta kertaa kysynyt että koskas niitä meidän häitä tanssitaan, olen vastannut että se riippuu tuosta äijästä. Miehen isä on jopa tarjoutunut maksamaan hääjuhlat, mutta ei me mitään isoja juhlia haluttaiskaan. Olen kysynyt mieheltä että haluaako olla mun kanssa ihan mummoks ja papaks asti, niin on vastannu että joo, kai.. Siis MITÄ!?

No... ei se kyllä taida haluta sun kanssa naimisiin
:hug:

No... ei se kyllä taida haluta sun kanssa naimisiin
:hug:

No tulee väkisin mieleen tuo mullekin :( Joo, KAI...ei hyvä.

Ehkä se vaan ei halua naimisiin yleensäkään. Tosi pelle kun ei voi asiaa suoraan sanoa.

Mäkin olen kosinut 2 kertaa, meillä on eräs asia mikä on päätettävä mutta mennään naimisiin jos siitä päästään yhteisymmärrykseen.. Ymmärrän sua hyvin.

Minä oon "ruinannut" naimisiin neljä vuotta, mieheltä ei asiaan tullut juuta eikä jaata. Ehdotin maistraattia joka ei missään nimessä käy vaan hän haluaa kirkkohäät JOS haluaa naimisiin.

Lakkasin ruinaamasta ja mies on väläytellyt naimiisinmenoa. Ja arvaa vaan, ei mua kiinnosta, en halua tuon kanssa naimisiin :) Joten ollaan vaan niinku tähänkin asti, JOS haluan olla.

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Minä oon "ruinannut" naimisiin neljä vuotta, mieheltä ei asiaan tullut juuta eikä jaata. Ehdotin maistraattia joka ei missään nimessä käy vaan hän haluaa kirkkohäät JOS haluaa naimisiin.

Lakkasin ruinaamasta ja mies on väläytellyt naimiisinmenoa. Ja arvaa vaan, ei mua kiinnosta, en halua tuon kanssa naimisiin :) Joten ollaan vaan niinku tähänkin asti, JOS haluan olla.

Mulla on melkoisen samat tunteet jo.. Joskus tuntuu että oikeesti, antaa nyt vaan olla, leikitään tässä nyt sit mukamas kotia, ollaan kämppiksiä.. Mulla on joskus sellainen tunne että toi mies on mun kanssa koska on vaan tottunut olemaan! Sanoo rakastavansa, mutta ei siltikään tunnu siltä. Paha olla..

Voi, ymmärrän teitä kaikkia niin hyvin! Ja samalla vähän helpottaa, etten ole ainut, jota mies ei tahdo viedä vihille.

Ollaan oltu yhdessä 6 vuotta,meillä on oma talo (ja yhteinen velka) sekä lapsia.

Jos MINÄ olisin mies, minua ahdistaisi suuresti isyydentunnustus! että jossain maistraatissa joku virkamies päättää, onko mies lapsen isä vaiko ei.

No, mun miestä tuo ei tunnu haittaavan. Se ei ole kosinut, ei olla kihloissa edes. Ei ole ollut puhetta naimisiinmenosta, muutenkuin että "ei tarvi".
Me vaan ollaan. Tuntuu tosi pahalta. odottaako mies jotain parempaa?
Olen ollut (muiden syiden vuoksi) eroamassakin, mutta sitäkään mies ei halunnut.

MITÄ se tahtoo? Se ei tahdo erota, muttei tahdo naimisiinkaan? Onko se mun kanssa vain lasten takia? Siltä munsta ainakin tuntuu. Häpeääkö se mua?
Onko syynä raha, vaikkapa tuleva perintö? Suostuisin avioehtoonkin, ettei tarvitsisi edes rahajuttuja miettiä.

On inhottavaa keksiä selityksiä, miksei olla naimisissa. On nöyryyttävää sanoa, ettei ole kosittu. Parempaakaan vastausta en ole keksinyt.
Mies vain naureskelee mun nöyryytykselle ja kyselyille.

Pahalta tuntuu minustakin :(
Niin pahalta, että jos se nyt kosisikin, niin suostuisinko? Kyllä tämmöinen jättää jälkensä sieluun.
Olen ottanut asiaa puheeksi, tottakai. Mies tuumasi vain, ettei tahdo, että mulla on tän asian takia paha olla, voidaanhan me mennä naimisiinkin.
Vastasin, etten tahdo naimisiin SÄÄLISTÄ vaan rakkaudesta. Olen kosintaa esikoisemme syntymästä asti odottanut. Nyt tuntuu, että on jo myöhäistä, en tiedä, tahdonko enää, on aika hylätty olo :(

Minä en kosi, en periaatteeestakaan, koska minusta se on miehen tehtävä. Enkä kosi siksikään, että tiedn, ettei mies suostu, niin monta kertaa olen asiaa vihjaillut.

(esim. karkauspäivänä olen puoliksi leikilläni puhunut, että kosinko sua, johon mies on sanonut, ettei suostu naimisiin. Lasten ristiäisiä suunnitellessa olen useamminkin maininnut, että toiset menee vihille samalla. Ja että eihän ne juhlat ole tärkeintä, maistraattikin käy (kirkkoon tahtoisin kuitenkin) mutta sekään ei käy, kun mennään vihille, niin kunnolla, kirkossa ja juhlien kanssa. )

Se ei vain tahdo mua. Mitä järkeä tässäkään on?

Alkuperäinen kirjoittaja luumu:
Voi, ymmärrän teitä kaikkia niin hyvin! Ja samalla vähän helpottaa, etten ole ainut, jota mies ei tahdo viedä vihille.

Ollaan oltu yhdessä 6 vuotta,meillä on oma talo (ja yhteinen velka) sekä lapsia.

Jos MINÄ olisin mies, minua ahdistaisi suuresti isyydentunnustus! että jossain maistraatissa joku virkamies päättää, onko mies lapsen isä vaiko ei.

No, mun miestä tuo ei tunnu haittaavan. Se ei ole kosinut, ei olla kihloissa edes. Ei ole ollut puhetta naimisiinmenosta, muutenkuin että "ei tarvi".
Me vaan ollaan. Tuntuu tosi pahalta. odottaako mies jotain parempaa?
Olen ollut (muiden syiden vuoksi) eroamassakin, mutta sitäkään mies ei halunnut.

MITÄ se tahtoo? Se ei tahdo erota, muttei tahdo naimisiinkaan? Onko se mun kanssa vain lasten takia? Siltä munsta ainakin tuntuu. Häpeääkö se mua?
Onko syynä raha, vaikkapa tuleva perintö? Suostuisin avioehtoonkin, ettei tarvitsisi edes rahajuttuja miettiä.

On inhottavaa keksiä selityksiä, miksei olla naimisissa. On nöyryyttävää sanoa, ettei ole kosittu. Parempaakaan vastausta en ole keksinyt.
Mies vain naureskelee mun nöyryytykselle ja kyselyille.

Pahalta tuntuu minustakin :(
Niin pahalta, että jos se nyt kosisikin, niin suostuisinko? Kyllä tämmöinen jättää jälkensä sieluun.
Olen ottanut asiaa puheeksi, tottakai. Mies tuumasi vain, ettei tahdo, että mulla on tän asian takia paha olla, voidaanhan me mennä naimisiinkin.
Vastasin, etten tahdo naimisiin SÄÄLISTÄ vaan rakkaudesta. Olen kosintaa esikoisemme syntymästä asti odottanut. Nyt tuntuu, että on jo myöhäistä, en tiedä, tahdonko enää, on aika hylätty olo :(

Minä en kosi, en periaatteeestakaan, koska minusta se on miehen tehtävä. Enkä kosi siksikään, että tiedn, ettei mies suostu, niin monta kertaa olen asiaa vihjaillut.

(esim. karkauspäivänä olen puoliksi leikilläni puhunut, että kosinko sua, johon mies on sanonut, ettei suostu naimisiin. Lasten ristiäisiä suunnitellessa olen useamminkin maininnut, että toiset menee vihille samalla. Ja että eihän ne juhlat ole tärkeintä, maistraattikin käy (kirkkoon tahtoisin kuitenkin) mutta sekään ei käy, kun mennään vihille, niin kunnolla, kirkossa ja juhlien kanssa. )

Se ei vain tahdo mua. Mitä järkeä tässäkään on?

Oi voi, kuulostaa niin tutulta! Olen käynyt myös miettimään että mitä mä sit oikeesti vastaisin jos se sattuiskin kosimaan! Tuskin semmoista tilannetta koskaan edes tulis, mutta jos tulis niin mitä mä sanoisin...!? Ja kyllä minä haluaisin mennä kirkossa naimisiin, ei mitään isoja juhlia, mutta siunauksen avioliittoon haluaisin, jos joskus naimisiin pääsen. Ääh, tuntuu pahalta, ahdistavalta ja suuttunutkin olen! Munkaan mies ei tahdo erota, ollaan joskus puhuttu siitäkin, mutta ei tahdo. MITÄ SE SIT TAHTOO kun ei tahdo edes sitoutua kunnolla mutta ei halua naimisiinkaan!?

mua on alkanut tää meidän "naimattomuus" vaivaamaan nyt todella. ajattelin pitkään, ettei se niin tärkeää ole, mutta mitä enemmän asiaa mietin,niin sitä suurempi ongelma siitä on mulle tullut. MIKSI mies ei tahdo "vakiintua"? ei tahdo näyttää kaikille, että me ollaan pari?

lapsilla on miehen sukunimi, joten ja sekin rassaa nyt, tunnen itseni ihan ulkopuoliseksi, kun olen "eriniminen". TYPERÄÄ, tiedän, mutten vain voi tälle mitään.

pohjimmiltaan kyse on siitä, ettei olla edes kihloissa. tuntuu, että mies vain odottaa parempaa. ja mitä enemmän asiaa mietin, sitä enemmän omiin kuvitelmiini ja luuloihini uskon, ja sitä pahemmaksi oloni muuttuu :(

Yhteistyössä