Mies loukkasi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
riitelimme mieheni kanssa siitä että hän ei jaksa viettää edes hetkeä lapsensa kanssa. On yrittäjä jolloin lähtee 3 yöllä/aamulla ja kotiin tulee 17-18 aikoihin ja on todella väsyny. Ymmärrän tämän, mutta yhtään ei energiaa ole edes hetkeä viettää oman lapsensa kanssa.
Lopulta sanoi minulle että harmittaa kun tuli lapsi hommattua, mutta eniten harmittaa kun ei ottanu parempaa akkaa. Tuo loukkasi mua kyllä totisesti. Kaikkeni olen hänen eteensä tehny.

Siis ymmärsinkö oikein, että mies tekee 14-15 tunnin työpäiviä? 7 päivää viikossa? Jos näin on, niin varmaan ymmärrettävää, että on tosi väsynyt.

Ja väsyneenä sitä sanoo sellaistakin, mitä ei tarkoita. Tai mistäpä mä tiedän, kun en häntä tunne, ehkä tarkoittikin. Jos tekee kellon ympäri töitä, niin ei varmaan naurata, jos toinen valittaa kun kotiin pääsee. Tää kuvio olis varmaan pitänyt puida ennen lapsen tekoa ja miehen joko sitoutua tekemään vähemmän töitä tai sun olemaam käytännössä yksinhuoltaja.
Nyt teillä on selvästi eri odotus arjesta. Onko olemassa joku kompromissi? Vai miten meinasit tästä edetä?

Kyllä ymmärsit oikein. Pitkiä päiviä tekee ja jatkuvasti.
Ymmärrän täysin että ei jaksa yhtään ylimääräistä ja on väsynyt. Teen ruuat valmiiksi ja hoidan kodin ja hoidan lapsen ja koiran. Hoidan kaikki paperi asiat, jotta mikään ei häntä kuormita ylimääräisenä. Otan vastaan kiukut ja tiuskimiset ja silti yritän helpottaa hänen oloaan.
Välillä vaan kun huomaa kuinka lapsi haluaa huomiota ja mies ei sitä anna. Se tekee pahaa nähdä. Sanoinkin asiasta kohteliaasti.
Kun raskaana olin oli puhetta et mies rauhoittaa vähän töitään, mutta niin ei käynyt. Tilanne vaan pahentunut pahentumistaan. Hän antaa kaiken energiansa työhön. Me nähdään lapsen kanssa vaan kiukkuinen ja väsynyt mies/isä. Jo nyt on tilanteita mihin lapsi ei tahdo jos isä joskus jotain yrittää. Ei suihkuun, ei nukkumaan laittoa ei mitään.. lapsi tuntuu vieroittautuvan kokonaan isästään.
Ja mä olen jo yh joka on naimissa. Ei miestä näy kun suuremmissa mutkissa.
En tiedä enää mitä tekis.. monta vuotta ollut roska-astiana jolle kaikki vaikeudet sun muut paskat puretaan ja haukutaan. Vaikka olen ainoa joka ajattelee hänen parastaan kaikista, koska ei juurikaan ole edes sukulaistensa kanssa tekemisessä.

En kyllä muista millon olisi lomalla ollut. Mutta jos on lomalla touhuaa omia juttujaan tai sitten on nukkunut, jos joku päivä on jossain.
Ymmärrän että tolla työmäärällä on aivan loppu, mutta ei tunnu tajuavan että ei tuossa ole enää mitään järkeä. Menee terveys ja kaikki

Kukaan ihminen EI jaksa tuollaista elämänrytmiä kovinkaan pitkään. Nyt on kyllä todella huonosti menestyvä yritys kyseessä, kannattaisi varmaan laittaa pillit pussiin ja keksiä joku muu työ.
Noin väsyneenä ihminen tekee ihan typeriä ratkaisuja ja pitää niitä sillä hetkellä oikeina ja oikeutettuina. :(

Itseasiassa yrityksellä menee paremmin kuin hyvin. Lienee kyseessä vaan työnarkomaani ja pahin mahdollinen sellainen. Hän on naimisissa mun ja työn kanssa. Harmi vaan että ite on kakkosvaimona.

Itseasiassa yrityksellä menee paremmin kuin hyvin. Lienee kyseessä vaan työnarkomaani ja pahin mahdollinen sellainen. Hän on naimisissa mun ja työn kanssa. Harmi vaan että ite on kakkosvaimona.
Entä jos miehesi tekee työssä virheitä, koska väsymys? Entä jos hän nukahtaa rattiin, oletan hänen tarvitsevan työssään autoa? Ei noin väsyneenä jaksa.

Olet oikeassa! Mutta jos sanon asiasta niin edessä taas täysi sota, jossa saan kuulla kunniani. Niin tai näin niin aina väärinpäin.
Olen yrittänyt sanoa ja joskus on hetki mennyt niin että ei ole yöllä jo töihin lähtenyt, mutta taas sitä ajaudutaan samaan.
Alan olla niin puhki tähän. Tuntuu että oma elämä valuu myös läpi sormien kun pitää olla kun pissa sukassa, jotta toinen ei jostain suutu.

Kukaan ihminen EI jaksa tuollaista elämänrytmiä kovinkaan pitkään. Nyt on kyllä todella huonosti menestyvä yritys kyseessä, kannattaisi varmaan laittaa pillit pussiin ja keksiä joku muu työ.
Noin väsyneenä ihminen tekee ihan typeriä ratkaisuja ja pitää niitä sillä hetkellä oikeina ja oikeutettuina. :(

Et ole varmaan työnarkomaniasta kuullut. Mun mies vähän samanlainen. Yrittäjä. Aina töissä. Ja jos ei ole töissä niin sitten pitää olla kotona joku rakennusprojekti tai sitten kaverilla auttamassa jossain projektissa. Ei vain pysty olemaan paikallaan tekemättä mitään.

Ja aloittajalle tsemppiä. Itse en hyväksyisi mieheltä tuollaista puhetta. Itse kyllä lähtisin tuossa tilanteessa keskustelemaan ja pohtimaan yhdessä sitä että onko miehellä edes halua jatkaa suhdetta ja lapsiperhe elämää.

Onko miehen työtilanne ollut samanlainen jo ennen lasta? Minkä ikäinen lapsi on?

Näin on. Loma kun jos ja kun alkaa niin miehellä on työlista valmiina mitä pitää tehdä.

Lapsi on noin kaksi vuotias ja siis aina on töissä ollut paljon. Raskaaksi kun tulin niin oli puhetta että tilanne hiukan rauhoittuu, mutta tilanne menee aivan toiseen suuntaan. Ihan käsistä lähtenyt työt sun muut.

Juteltu ollaan aiemminkin tästä tilanteesta ja sanoo yrittävänsä, mutta taas tilanne riistäytyy käsistä. Eli varmasti halua on, mutta toteutuksesta ei vaan tule mitään. Kaikki on hyvin, kun minä ja lapsi ollaan hiljaa ja huomaamattomia miehen työpäivän jälkeen.

Et ole varmaan työnarkomaniasta kuullut. Mun mies vähän samanlainen. Yrittäjä. Aina töissä. Ja jos ei ole töissä niin sitten pitää olla kotona joku rakennusprojekti tai sitten kaverilla auttamassa jossain projektissa. Ei vain pysty olemaan paikallaan tekemättä mitään.

Ja aloittajalle tsemppiä. Itse en hyväksyisi mieheltä tuollaista puhetta. Itse kyllä lähtisin tuossa tilanteessa keskustelemaan ja pohtimaan yhdessä sitä että onko miehellä edes halua jatkaa suhdetta ja lapsiperhe elämää.

Onko miehen työtilanne ollut samanlainen jo ennen lasta? Minkä ikäinen lapsi on?
Olen kuullut joo, mutta vain unihäiriöinen lähtee 3:lta yöllä töihin, mikä jo sekin viittaa psyykkisiin ongelmiin.

Minun mielestäni pitäisi joku tolkku olla siinä vaiheessa, kun kotona on pieniä lapsia. Ja joo, olen itsekin ollut yrittäjän vaimona ja tiedän tasan tarkkaan, että aikaa ja keskittymistä se vaatii, mutta ei munkaan mies sentään yöllä lähtenyt töihin ja tullut kotiin silti vasta iltapäivällä. Ja kyllä, mun miehellä on korkea työmoraali myös.

Yhteistyössä