Mies lasten edelle uusioperheissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaiutin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kaiutin

Aktiivinen jäsen
20.12.2009
3 240
1
36
Tuosta yhdestä ketjusta tämä tuli mieleeni, eikä siis liity sinällään tähän toiseen ketjuun ja sen aloittajan tilanteeseen.

Melko uusi trendi, joka näkyy lastensuojelussa sekä lastenpsykiatrialla on se, että uusioperheessä uusi rakkaus menee lasten edelle. Monesti nämä usein juuri äidit perustelevat, että "eikö minulla muka ole viranomaisten mielestä oikeutta onneen?" tai jotain vastaavaa paskaa. Tottakai on, mutta jos omat lapset ovat onnen esteenä, on silloin aika hakea apua eikä jättää lapsia heitteille.

Näitä tapauksia on paljon, ja äidit jopa oma-aloitteisesti ottavat yhteyttä lastensuojeluun ja pyytävät, voisivatko antaa lapsensa johonkin. Usein syynä on uuden puolison vaatimukset yhteisestä ajasta, jota äiti ei pysty lasten vuoksi miehen haluamalla tavalla järjestämään. Toisinaan myös äiti itse tahtoo antautua uuteen suhteeseen, ja pitää lapsiaan esteenä omalle onnelleen. Yhtenä syynä ilmoitetaan, että "lapset eivät tule toimeen uuden isäpuolen kanssa". Mitähän silloin pitäisi vastuuntuntoisen ja lapsiaan rakastavan äidin tehdä? No, he itse käsittävät asian siten, että "näin on lapsille paras, että he muuttavat pois kotoa".

Siis mitä helvettiä? Onko tämä teille tuttu ilmiö?

Sitten yhteiskunta yrittää korjata näitä vakavasti traumatisoituneita lapsia, joiden itsetunto ja identiteetti nujerretaan ja määritellään vain sen perusteella, että he ovakin yhtäkkiä liikaa ja tiellä.

tiedän muutaman tuollaisen perheen, mut nämä alkuperäisetkin perheet näissä tapauksissa on toimineet samalla tavalla, vanhempien oma elämä on ollut tärkeämpää kuin yhteinen elämä lasten kanssa.

ihan yhtälailla siis ydinperheissä on samoja ongelmia, ja yksinhuoltajilla, ei siis kyse ole siitä perhemuodosta vaan ihan niistä ihmisistä.

varmasti itsekkin tiedät näitä perheitä jotka hoidattavat lapsensa jatkuvasti isovanhemmillaan (enkä siis tällä tarkoita mitään muutamaa kertaa kuukaudessa ) miksi he erotessaan toimintaa muuttaisivat.Jotkut vaan ei osaa olla vanhempia.

Tuosta yhdestä ketjusta tämä tuli mieleeni, eikä siis liity sinällään tähän toiseen ketjuun ja sen aloittajan tilanteeseen.

Melko uusi trendi, joka näkyy lastensuojelussa sekä lastenpsykiatrialla on se, että uusioperheessä uusi rakkaus menee lasten edelle. Monesti nämä usein juuri äidit perustelevat, että "eikö minulla muka ole viranomaisten mielestä oikeutta onneen?" tai jotain vastaavaa paskaa. Tottakai on, mutta jos omat lapset ovat onnen esteenä, on silloin aika hakea apua eikä jättää lapsia heitteille.

Näitä tapauksia on paljon, ja äidit jopa oma-aloitteisesti ottavat yhteyttä lastensuojeluun ja pyytävät, voisivatko antaa lapsensa johonkin. Usein syynä on uuden puolison vaatimukset yhteisestä ajasta, jota äiti ei pysty lasten vuoksi miehen haluamalla tavalla järjestämään. Toisinaan myös äiti itse tahtoo antautua uuteen suhteeseen, ja pitää lapsiaan esteenä omalle onnelleen. Yhtenä syynä ilmoitetaan, että "lapset eivät tule toimeen uuden isäpuolen kanssa". Mitähän silloin pitäisi vastuuntuntoisen ja lapsiaan rakastavan äidin tehdä? No, he itse käsittävät asian siten, että "näin on lapsille paras, että he muuttavat pois kotoa".

Sitten yhteiskunta yrittää korjata näitä vakavasti traumatisoituneita lapsia, joiden itsetunto ja identiteetti nujerretaan ja määritellään vain sen perusteella, että he ovakin yhtäkkiä liikaa ja tiellä.

TÄRKEÄÄ!

Ja useiten äidit puolustelevat lapsensa isälleen muuttoa KAIKILLE sillä, että ITSE LAPSI HALUSI!

Totta mooses haluaa kun siellä äidillään asiat niin huonosti! Ei siltikään nuori tai lapsi saa itse tuollaisia päätöksiä tehdä. Ihan liian suuri vastuu! Jos jotakin meneekin pieleen niin lapsihan voi alkaa syyttämään tästä itseään :(

Hei te äidit joiden lapset/lapsi muuttaneet isälleen siksi koska lapsi on itse tahtonut. Tässä sulle: Olet itsekäs, laiska, pakoilet vastuuta, mielenterveytesi kaipaa hoitoa, et vältiä lapsestasi/lapsistasi=HUONO ÄITI!

Hyi että etoo tuollaiset äidit!!!

En voi ikimaailmassa ymmärtää miten kukaan voi luopua omasta lapsestaan! Hankkisin apua perheelle, tekisin MITÄ TAHANSA jotta lapseni olisivat onnellisia minun kanssa. Tietenkin rakkauden ja rajojen puitteissa.

Mun serkku teki tämän hommelin teini-ikäisen tyttärensä kohdalla. Tai siis silloin tyttä oli 12, että ei vielä teinikään. Otti helpomman mukaansa (7vuotiaan) ja vanhemmalle ilmoitti että ei tarvi tulla kun "olet niin vaikea". Mutta kuten edellä mainittiin, kyllä sitä "vaikeutta" oli kylvetty jo monta vuotta tyttöön.. Että onnea elämään hänelle! :( Toisten ei tarttis saada lapsia.

jaa, mä olen alusta saakka tehnyt miehelleni selväksi että ei tule koskaan olemaan sellaista tilannetta jossa valitsisin hänet ennen mun lasta, ja tietää siis hyvin että jos koskaan ikinä milloinkaan käy vaatimaan jotain joka ei lapsiperhe elämään sovi tai haluaisi mun pojan katoavan elämästään niin sillä paranee olla ne laukut sitten valmiiksi pakattuina koska ovelle käy matka sen jälkeen..
eli mä en pysty ymmärtämään niitä vanhempia joille lapsi on este onnelle tai hankala pakollinen juttu joita on pakko sietää.
enkä pidä sellaisia vanhempia juuri paskakasaa kummempina jotka voivat oman lapsensa antaa pois uuden puolison tieltä

TÄRKEÄÄ!

Ja useiten äidit puolustelevat lapsensa isälleen muuttoa KAIKILLE sillä, että ITSE LAPSI HALUSI!

Totta mooses haluaa kun siellä äidillään asiat niin huonosti! Ei siltikään nuori tai lapsi saa itse tuollaisia päätöksiä tehdä. Ihan liian suuri vastuu! Jos jotakin meneekin pieleen niin lapsihan voi alkaa syyttämään tästä itseään :(

Hei te äidit joiden lapset/lapsi muuttaneet isälleen siksi koska lapsi on itse tahtonut. Tässä sulle: Olet itsekäs, laiska, pakoilet vastuuta, mielenterveytesi kaipaa hoitoa, et vältiä lapsestasi/lapsistasi=HUONO ÄITI!

En voi ikimaailmassa ymmärtää miten kukaan voi luopua omasta lapsestaan! Hankkisin apua perheelle, tekisin MITÄ TAHANSA jotta lapseni olisivat onnellisia minun kanssa. Tietenkin rakkauden ja rajojen puitteissa.

Mutta se isä jonka luokse se lapsi muuttaa on hylännyt sen lapsen erossa, koska eihän se muuten voi asua äidin luona? Ja tämmöinen isä on mikä?

TÄRKEÄÄ!

Entä jos lapsesi on onnellisempia isänsä luona asuessaan, luovutko lapsistasi sen vuoksi että arki toimisi paremmin isän luona tai lapsi haluaisi isänsä luokse asumaan siitäkin huolimatta että äidin luona olis hyvä asua ja elää mutta kaipaisi enemmän miehisiä juttuja jos kyseessä poikalapsi?

Meillä on uusperhe. Olen aina sanonut, etten lähde laittamaan ketään kenenkään edelle. Mies on minulle miehenä rakkain koko maailmassa ja lapset on lapsina rakkaimpia.

Jos uusi kumppani on lasten rakkaudesta ja huolenpidosta pois, niin se on järkyttävää.

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;26942777:
Mutta se isä jonka luokse se lapsi muuttaa on hylännyt sen lapsen erossa, koska eihän se muuten voi asua äidin luona? Ja tämmöinen isä on mikä?

Kommenttisi jäi joko vajaaksi tai sitten puolustelet tälläisiä huonoja äitejä, tai ehkä jopa olet yksi tälläinen itsekin?

En tunne, enkä ole työnikään kautta törmänny, enkä ole kyllä mieheltäkään kuullut ja hän on suurehkon kaupungin lastensuojelussa töissä.

Voisiko ilmiötä ylipäätään selittää murrosiän vaikeudet, ja jos on eroperheestä kyse on teinin helppo vetäistä "mä muutan sit iskälle/äiskälle jos täällä on näin tyhmät säännöt"- kortti käyttöön?
Meilläkin tämä kortti on pahimmassa kuohunnassa käytetty, vaikka isäpuoli on tehnyt pojan kanssa enemmän kuin isänsä koskaan, käyttänyt enemmän rahaa poikaan kuin isänsä koskaan, mutta murrosiässä noustaan kapinaan ja turvallisia aikuisia vastaan uskaltaa kapinoida (palasi kahdessa viikossa takas kotiin koska ei ollutkaan kiva kun isän luona sai tehdä mitä halusi, kun tuli hätä niin soitettiin isäpuoli apuun kuiteskin :heart: )

[QUOTE="akka";26942834]Entä jos lapsesi on onnellisempia isänsä luona asuessaan, luovutko lapsistasi sen vuoksi että arki toimisi paremmin isän luona tai lapsi haluaisi isänsä luokse asumaan siitäkin huolimatta että äidin luona olis hyvä asua ja elää mutta kaipaisi enemmän miehisiä juttuja jos kyseessä poikalapsi?[/QUOTE]

Tästäkään huolimatta lapsella tai nuorella ei ole päätäntävaltaa tälläiseen näin isoon asiaan. Tämä päätös on ainoastaan vanhemmilla. Ei lapsella.

Äidit jotka eivät lapsiaan jaksa kertoilevat häpeissään että lapsi itse halusi muuttaa. Ei normaali äiti varmasti anna lapsen muuttaa luotaan pois ja jos antaa niin sen päätöksen tekevät VANHEMMAT. Ei lapsi tai nuori!

Mikään tai kukaan ei mene meidän perheessä kenenkään edelle. Sairasta on hylätä oma lapsi.

Tiedän yhden naisen joka eli 15v. aviossa, yksi lapsi syntyi ja kohta erosi, jätti 4v. lapsen isälleen itkemään ja muutti uuden miehensä kanssa toiselle puolelle suomea, yhteyttä ei pidä edelleenkään lapseensa ja on pahasti alkkis. Ja tää nainen oli mukava ja ulospäin näytti rakastavan lastaan.

[QUOTE="äiti";26942873]Kommenttisi jäi joko vajaaksi tai sitten puolustelet tälläisiä huonoja äitejä, tai ehkä jopa olet yksi tälläinen itsekin?[/QUOTE]

En ole lapsiani hyljännyt (toisin kuin isänsä), vaikka olemme olleet uusperheenä jo yli 10 vuotta.
Mikä tuossa kommentissa oli epäselvää?

[QUOTE="äiti";26942913]Tästäkään huolimatta lapsella tai nuorella ei ole päätäntävaltaa tälläiseen näin isoon asiaan. Tämä päätös on ainoastaan vanhemmilla. Ei lapsella.

Äidit jotka eivät lapsiaan jaksa kertoilevat häpeissään että lapsi itse halusi muuttaa. Ei normaali äiti varmasti anna lapsen muuttaa luotaan pois ja jos antaa niin sen päätöksen tekevät VANHEMMAT. Ei lapsi tai nuori![/QUOTE]

Miten niin? Onko äiti aina paras huoltaja? Minä en tekisi lapsia miehen kanssa, joka ei olisi vanhempana samanarvoinen kuin minä.

TÄRKEÄÄ!

Mä en näe kyllä mitään paheksuttavaa siinä, että lapsi muuttaa isälleen.
Herranen aika, sehän on sen ISÄ.

Sun teksis oli kyllä paheksuttavaa, häpeä.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen;26942901:
Itse olen törmännyt vain siihen, että lapsi ei mahdu enää etävanhemman elämään (usein isän, jonka uusi puoliso ei oikein sulata lapsipuolta). En tunne yhtään äitiä, joka olisi toiminut kuten aloituksessa mainitaan, mutta varmasti heitäkin on jossain määrin.

ja niitä lähivanhempia jotka eivät syystä tai toisesta (aiheesta tai aiheetta ) anna etävanhemman mahtua enää lapsen elämään, unohtamatta...

[QUOTE="äiti";26942913]Tästäkään huolimatta lapsella tai nuorella ei ole päätäntävaltaa tälläiseen näin isoon asiaan. Tämä päätös on ainoastaan vanhemmilla. Ei lapsella.

Äidit jotka eivät lapsiaan jaksa kertoilevat häpeissään että lapsi itse halusi muuttaa. Ei normaali äiti varmasti anna lapsen muuttaa luotaan pois ja jos antaa niin sen päätöksen tekevät VANHEMMAT. Ei lapsi tai nuori![/QUOTE]

ajatukset vähän vajaiks??

TÄRKEÄÄ!

Tän on pakko olla joku vitsi. :laugh:

• Tykkää
Reactions: Dongxi ja fortunate
Joo nyt tuo isälle muutto tuntuu sekoittaneen tämän avauksen alkuperäisen ajatuksen. Itse en kritisoi myöskään vanhempien välillä tehtäviä järjestelyitä, jotka voivat olla hyväksikin lapselle. Avaukseni koski vain niitä perheitä, joissa käytännössä joko vapaaehtoisesti tai sitten laiminlyönnin seurauksena hankkiudutaan eroon lapsista, jotka ovat uuden suhteen tiellä. Lapsista eroon hankkiutumisella tarkoitan jotakiin muuta kuin sitä, että lapsi muuttaa toiselle biologiselle vanhemmalleen enimmäksi aikaa.

TÄRKEÄÄ!

kuten sinä lukuisten nimimerkkiesi kanssa.

Enpä kyllä tunne ketään kuka olis lapsen lastenkotiin "siirtänyt" uuden kumppanin tieltä, tai isälleen, enemmän löytyy sitä kuinka taistellaan kenen luona lapset asuvat, hyvähän sekään ei tietysti ole jos lapset joutuvat välikappaleiksi näissä asioissa.
Kyllä se lastensuojelussa on, että valta-osa lapsista huostaanotettu ihan eri syistä, kuin siitä että lapsi ei mahdu uusperhe kuvioon, ja jos joku lapsi siellä siitä syystä, on äidin ja lapsen suhteessa pakko olla jo alunperinkin jotain perustavanlaatuista ongelmaa, tuskinpa ihan vain hetkessä joku päättää että lapsi saa siirtyä uuden onnen tieltä.

Mä en näe kyllä mitään paheksuttavaa siinä, että lapsi muuttaa isälleen.
Herranen aika, sehän on sen ISÄ.

Sun teksis oli kyllä paheksuttavaa, häpeä.

Ei siinä, että lapsi muuttaa isälleen ole mitään paheksuttavaa. Se että selitellään lapsen muuttoa sillä että itse halusi, on paheksuttavaa. Jokainen järkevä vanhempi tajuaa että lapsi tai nuori ei päätä itse tälläisistä asioista. Eikö totta?

Mää tiedän yhden perheen, jossa lapset muuttivat jokin aika sitten isällensä ja tämän uuden vaimon luo, ihan itse halusivat muuttaa, eikä siinä sen kummempaa traamaa ollu lasten äidin puolelta (tosin enhän mä tietenkään tarkkaan voi tietää, kun en kyseistä äitiä tunne).

Sitten näitä että isä hylkää lapsensa niin oon kuullu paljon enemmän. Yks oma aviomies. Syitä on useita, mutta eniten mua ärsyttää se, että kaikki ulkopuoliset luulee, että syy tähän olisin minä, miehen uusi vaimo. Itse en ikinä, koskaan olisi vaatinut miestä hylkäämään lastansa ja tuin heidän yhteistä aikaansa, oltiin uusperheenä yhdessä ja annoin myös isälle ja lapselleen omaa kahden keskistä aikaa. Jossain vaiheessa asiat muuttu ja mies erinäisistä syistä "hylkäs" lapsensa. Mut se pointti miks kerroin tän meijän tilanteen, että mua suunnattomasti ärsyttää kun jopa miehen omaiset (joille mies ei oo halunnu kertoo oikeeta syytä) luulevat, että minä oon kieltäny lasta tulemasta meille tai miestä tapaamasta muutenkaan lasta. Miehelle on ollu helpompaa olla puhumatta asiasta ja siihen johtaneista syistä ja kun kukaan ei oo mitään selityksiä kuullu niin tietenkin kaikki on vetänyt omat johtopäätöksensä ja eikös se oo yleisin ajatus, että uus vaimo on kaiken takana.

Yhteistyössä