Mies lähti sanaakaan sanomatta eilen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja murhe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

murhe

Vieras
Hei..

Meillä on mieheni kanssa kaksi lasta, 4-vuotias ja 5kk ikäiset tytöt. Juhannusaattona oli mieheni ensimmäinen kesäloma päivä. Lähdin vanhimman tytön kanssa Juhannusraveihin, että mieheni saa levätä kotona kun vauva kuitenkin menee hyvin nukkumaan ja nukkuu heräämättä. Kuitenkin hän oli sitten kasannut jotain tulostinta koko yön.. Juhannuspäivänä oli sitten nukkuneen rukous. Ei jaksanut leikkiä vanhimman kanssa joka kiukutteli sitten, kun odotti pitkästä aikaa että saisi isänsä kanssa leikkiä. No, sitten kun oli hereillä taas rassasi jotain ja oli kännykällä facebookissa. Mua suututti kun koko Juhannuspäivä meni siihen ettei ollut meidän kanssa. :(

Eilen sitten suutuin kun oli taas aamusta asti koneella ja vanhin yrittää taas saada häneltä tuloksetta huomiota. Sitten syötiin ja lähti viiden aikaan vanhimman kanssa ulos. No, palasivat reilun puolen tunnin päästä. Ovelle jätti tytön ja sanoi että haen kännykän autosta (olivat jätskiä ostaneet). Ihmettelin kun ei palannut. Auto oli hävinnyt pihasta. Ajattelin että oli taas mennyt kaverinsa luokse. Kello oli jo puoli kymmenen, ei kuulunut. Yritin soittaa, ei vastannut. Sitten laittaa viestiä että ei tule kotiin, kun suutuin. Olin että mitä ihmettä??? Yritin soittaa, ei vastausta. Soitin sata kertaa, ei vastannut. Laitoin viestiä, että tällä laillako sitä pitää sitten rangaista että huolehdin koko yön itkien silmät päästäni. Laittoi vain että miten mä muka sinua rankaisen?

Mä menin ihan paniikkiin, hän ei ole koskaan tehnyt noin! En olisi uskonutkaan että jättäisi meidät noin vaan eikä voi puhua kuin aikuiset. Itse itkin koko yön ja varmaan sain pari paniikkikohtausta. En edes tiennyt missä oli yötä?? Mulla on ahdistuneisusshäiriö ja esikoisen kohdalla oli vaikea synnytyksenjälkeinen masennus. Nyt ei kovin pahana ole masennus ja käyn juttelemassa mielenterveystoimistossa.

Aamulla sitten laittoi viestiä että tulee 9.30. Saa nähdä tuleeko. Huomenna olisi pitänyt reissuun lähteä. Arvatkaa kaksi kertaa lähdenkö tuollaisen kanssa mihinkään..

Mies on sellainen, että jos on riita hän ei puhu mitään. en tajua kyllä miksi piti kadota noin. Kuvittelin jo että tekee itselleen jotain tmv.

Mitä mä teen?? Ei huvita mitään muuta kun antaa nyrkistä tuollaiselle.. Jos en olisi kysellyt mitään ei olisi taatusti itsestään ilmoitellutkaan ja antanut mun soittaa poliisista lähtien..

On tehnyt, mutta olen tehnyt kotona minäkin. Yöt olen antanut nukkua ja itse hoitanut yövalvomiset. Kotona hoidan kaiken, ei tartte kuin syödä ja ottaa puhtaat vaatteet kaapista.. Tosi vähän on perheen kanssa. Olen ymmärtänyt ja passannut. Itsekin välillä todella väsynyt mutta ei siltikään tule mieleen kadota ja antaa muiden murehtia. :(

Ihana elämä teilläkin.
Mitä hyötyä sun on suuttua jos toinen on koneella? Ei muakaan kiinnostaisi viettää aikaa mokoman nihilistin kanssa jota tuntuu suututtavan kaikki.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
Ootko nyt ihan tosissas et meet ihan vintti pimeeks jos ukkos vaan lähtee vaan vähän tuulettumaan? ei hyvä sylvi! rauhottusit nyt ja ottasit ensikerralla vähän lunkimmin! Ei toisessa ihmisessä saa roikkua niin et sekoaa jos joutuu jäämään lasten kanssa joskus yksin hei haloo!!

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Ymmärrän hyvin, ettet halua reissuun lähteä. Mutta tosta tulee pian koston kierre. Sä et lähde reissuun, mies suuttuu ja kostaa, sitten sä taas suutut jne. Kouttakaa saada puhuttua ja levättyä

[QUOTE="ihmettelijä";26542591]Ootko nyt ihan tosissas et meet ihan vintti pimeeks jos ukkos vaan lähtee vaan vähän tuulettumaan? ei hyvä sylvi! rauhottusit nyt ja ottasit ensikerralla vähän lunkimmin! Ei toisessa ihmisessä saa roikkua niin et sekoaa jos joutuu jäämään lasten kanssa joskus yksin hei haloo!![/QUOTE]

Ei ole ikinä ennen noin tehnyt niin siksi säikähdin. :( Ja mä olen aika paljon lasten kanssa yksin, en mä siksi sekoa.

[QUOTE="vieras";26542593]Ymmärrän hyvin, ettet halua reissuun lähteä. Mutta tosta tulee pian koston kierre. Sä et lähde reissuun, mies suuttuu ja kostaa, sitten sä taas suutut jne. Kouttakaa saada puhuttua ja levättyä[/QUOTE]

Mä olen sellainen että haluan puhua asiat halki, mutta se ei auta kun mies on sellainen että pitää kaiken sisällään. Siksi monet riidat jää auki, kun niitä ei voi käsitellä loppuun.

Mun mielestä juhannuksena vois tehä niin paljon muutakin kun olla koneella. Joten ymmärrän sua. Ja perhe kun on hankittu niin pitäs myöskin tykätä olla sen kanssa. Pitäs ja pitäs mut yleensä ihmiset on. Ja tuo että on yön pois ilmottamatta kunnolla missä on, on kyl ihan kamalaa. Itselläni ei oo mitään paniikki ym häiriöö mutta en kyl nukkuis ollenkaan jos mies noin vaan lähtis!
Aika paljon sais puhua että lähtisin minnekään lomareissulle.

• Tykkää
Reactions: niukinnaukin
[QUOTE="akka";26542606]Jos se aina on koneella tai kännykässä kii ni miks jhannus olis poikkeus.[/QUOTE]

No, koska hyvää hyvyyttäni kuvittelin että ei olisi.. Turha kai sitä oli toivoa..

Mun mielestä juhannuksena vois tehä niin paljon muutakin kun olla koneella. Joten ymmärrän sua. Ja perhe kun on hankittu niin pitäs myöskin tykätä olla sen kanssa. Pitäs ja pitäs mut yleensä ihmiset on. Ja tuo että on yön pois ilmottamatta kunnolla missä on, on kyl ihan kamalaa. Itselläni ei oo mitään paniikki ym häiriöö mutta en kyl nukkuis ollenkaan jos mies noin vaan lähtis!
Aika paljon sais puhua että lähtisin minnekään lomareissulle.

En mä nukkunutkaan. :( Mietin vaan, että mitähän mä tein väärin. Pitäskö vaan olla hiljaa ja antaa toisen tehdä mitä huvittaa vaikka lapselle tulisi paha mieli? Muutenkin paljon töissä niin voisi edes perheen kanssa olla silloinkun olisi mahdollisuus. Olen ollut aikanaan todella masentunut enkä silloinkaan jättänyt lapsia isälleen ja lähtenyt sanaakaan sanomatta.

En mä nukkunutkaan. :( Mietin vaan, että mitähän mä tein väärin. Pitäskö vaan olla hiljaa ja antaa toisen tehdä mitä huvittaa vaikka lapselle tulisi paha mieli? Muutenkin paljon töissä niin voisi edes perheen kanssa olla silloinkun olisi mahdollisuus. Olen ollut aikanaan todella masentunut enkä silloinkaan jättänyt lapsia isälleen ja lähtenyt sanaakaan sanomatta.

Masentuneen ihmisen kanssa on tosi vaikeeta elää,ootko ajatellut että tuo sun jatkuva alavireisyys on uuvuttanu myös miehen.
**En lähde tollasen kans mihinkä** just, ei ole kovin kypsää toimintaa sultakaan.
Ei se mieskään mikään kone ole joka aina vaan jaksaa ja jaksaa.

Mä en nyt kyllä ymmärrä miks sitä miestä pitäs kauheesti ymmärtää. Raskasta se on sullakin etkä mihinkään silti lähde sanomatta. Mielestäni et vaadi liikaa.

Samaa mieltä. Jos on pieniä lapsia, ei musta voi noin vain häipyä. Vastuu lapsista on kummallakin. Mitä jos äiti päättäisi häipyä tosta vaan. Syyttely ja kostamiset eivät auta, mutta ei pelkkä silittelykään. Miehen kanssa pitäisi jotenkin pystyä puhumaan ja saada se tajuamaan, ettei noin voi häipyä.

[QUOTE="akka";26542653]Masentuneen ihmisen kanssa on tosi vaikeeta elää,ootko ajatellut että tuo sun jatkuva alavireisyys on uuvuttanu myös miehen.
**En lähde tollasen kans mihinkä** just, ei ole kovin kypsää toimintaa sultakaan.
Ei se mieskään mikään kone ole joka aina vaan jaksaa ja jaksaa.[/QUOTE]

En mä ole enää läheskään niin alavireinen kuin olin 4 vuotta sitten. Ongelmani olen setvinyt mielenterveystoimistossa. Kyllä mä tiedän ettei mieskään kaikkea jaksa, siksi hänen ie tarvitse kotona tehdä mitään kun levätä. Kysyn vaan, milloinhan mä saan levätä? Nyt vaan tuntuu siltä etten halua lähteä minnekään. En mä halua toisen päätä silitellä.. Jos mä olisin vaan ottanut ja lähtenyt niin kuinkahan kovat haukut olisin saanut? Jos mies tekee noin se on ihan ymmärrettävää.

Ymmärrän, jos mies on uupunut tai väsynyt töistä ja tarvitsee "omaa aikaa" mutta sitä en ymmärrä, että mitään ilmiottamatta lähdetään ja ollaan yö pois kotoa. Tollaiset tuppisuut on ärsyttäviä.

Nyt keskustelisin miehen kanssa kunnolla ja sitten huomenna reissuun jos siltä tuntuu. Ehkä se yhteinen lomareissu tekisi terää kaikille osapuolille.

[QUOTE="vieras";26542740]Ymmärrän, jos mies on uupunut tai väsynyt töistä ja tarvitsee "omaa aikaa" mutta sitä en ymmärrä, että mitään ilmiottamatta lähdetään ja ollaan yö pois kotoa. Tollaiset tuppisuut on ärsyttäviä.

Nyt keskustelisin miehen kanssa kunnolla ja sitten huomenna reissuun jos siltä tuntuu. Ehkä se yhteinen lomareissu tekisi terää kaikille osapuolille.[/QUOTE]

Saa nähdä tuleeko siitä juttelemisesta mitään, jos itse olen se ainut osapuoli joka juttelee. Katsotaan mitä reissusta tulee. Menen vaikka lasten kanssa jos ei muuten.

[QUOTE="vieras";26542735]Kannattais varmaan mennä yhdessä jonnekin juttelemaan. Katkaista tuo alamäki ennenkuin on myöhäistä.[/QUOTE]

Sitä olen yrittänyt katkaista, puhunut ongelmistamme, nostanut kissan pöydälle. Viikon se ne asiat muistaa, sitten menee samanlaiseksi. Kyllä tässä on yrittänyt miettiä, mitä tekisi. Eka pitäisi saada toinen puhumaan.

Tuli kans uupumus mieleen. Masentuneen kans eläminen on helvettiä. Ihan niinku kokemuksesta sanon. Siihen kun vääntää olla lasten kans ja tekee työt niin ei ole helppoa. Sä suutut siitä, et mies on halunnut lomansa aluksi korjata jotain vehjettä et olikohan tuo nyt sitten niin iso tappio teidän ajasta ja käsittääkseni pienin oli isänsä hoidossa, kun sinä humputtelit isomman lapsen kans. Anna toisellekkin aikaa olla ihan rauhassa välillä. Mites muuten taloudellinenpuoli lepääkö se kokonaan miehen hartioiden varassa?

Mä en ymmärrä miestäs yhtään. Ottaen huomioon, että sulla ollut vielä masennusta niin vielä vähemmän ymmärrän miestäsi!

Tärkeintä nyt olis, että saisit itsesi rauhoittumaan. Lapset kuitenkin tarvitsee järjissään olevan vanhemman lähelleen, miehestäs ei nyt siihen ole, joten se homma jää sun vastuulle. Reiluahan se ei ole, mutta totuus. Saisitko juteltua jollekin sukulaiselle tai ystävälle tilenteesta? Ja kannattaa rauhoittua jos ja kun se mies tulee kotiin, riitely ei tilannetta auta.

Sitten kun ootte rauhottuneet keskustelette tulevaisuudesta. Kuullostaa siltä, että mies on enemmän kolmas lapsi, kuin aikuinen teidän perheessä. Pärjäisitkö paremmin yksin? Voi kuullostaa rankalta, mutta huono parisuhde kuluttaa myös sua ja vaikuttaa lapsiinkin.

Yhteistyössä