mies kysyy!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla KAIKKI hormonivalmisteet aiheuttaa sen, että vuodan taukoamatta. Eli ei enää menkkoja tavallaan, kun vuotaa kaiken aikaa... Kortsun kanssa pelataan sitten vaan, vaikka kumpikaan ei siitä tykkää. Eipä ole vaihtoehtoja. Seksielämäkin on sit lähes olematonta.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23435962:
Vähän tyhmää, ettei miehille ole saatavissa oikein mitään. Miehille on kuulemma kehitelty joku pilleri ja joku pistoskin, muttei tullut markkinoille, kun miehet eivät suostu käyttään.

Jos ostaa kortsuja, jotka ei ole silikonia, niin ne on kyllä vähän kivempia ja ohuempia.

Uskovaiseksi tiedät paljon eri ehkäisymenetelmistä.

[QUOTE="jami";23435868]kun ehdotin hänelle pillereitä sain kamalan huudon siitä miten hän ei halua ottaa riskiä että saa aivohalvauksen tai veritulpan. ja kierukka kuulemma pahentaa vuotoa ja kuukautiskipua josta tiedän että hän kärsii jo ihan tarpeeksi. tuntuu niin pahalta hänen puolestaan.

kävimme kyllä lapsen syntymän jälkeen neuvolassa yhdessä puhumassa terveydenhoitajan kanssa. mutta ei siitä oikein mitään hyötyä ollut.[/QUOTE]

Hormonikierukalla (Mirena) monella jää vuodot ja kivut kokonaan pois.

Hormonikierukkaa itse kokeilin aiemmin ja oli hirvitys, ainut hyvä että vuoto loppu lähes kokonaan. Vuosien päästä kokeilin uudestaan. Eka kerralla valui niin, että piti asentaa vielä uusi. Eka vuonna tosi voimakkaita kipuja ja olin juuri luovuttaa kunnes yhtäkkiä kierukka on aivan täydellinen! Nyt en vaihtaisi pois. Pillereillä tuli viimeisen lapsen myötä kaikenlaisia oireita, haluttomuutta yms aiemmin ei ollu mitään..Joten ei todellakaan kaikki käy kaikille. Kokeilkaa vaahtoa, vaikkei se naiselle olekaan niin kivaa valutella...

Ei pidä paikkansa. Mä otin hormonikierukan just vähentään vuotoja ja ne mun 3 kk menkat väheni yhteen päivään ehkä kerran kuukaudessa. Kuukautiskivut helpotti kans ihan suunnattoman paljon.

Suosittelen kyllä lämpimästi :)

Mulla ei hormonikierukka vähentänyt vuotoa saatikka että olisivat pois jääneet. Ja niin saakelin kipeä olin että poistatin koko vehkeen.

"Ehkäisytietokone" on siis laite, jonka kauppanimi on Persona. Laitteeseen tarvitaan testitikkuja virtsanäytteitä varten.
Laite otetaan käyttöön kierron ensimmäisenä päivänä. Persona toimii ovulaatiotestin tapaisesti, ja pyytää käyttäjältä virtsanäytettä tiettyinä päivinä. Ensimmäisessä kuussa määrä oli muistaakseni 17. Laite "oppii" käyttäjänsä kierron ja jatkossa virtsanäytteitä tarvitaan noin puolet tuosta.

Persona ilmoittaa liikennevalon tavoin hedelmällisistä päivistä punaisella värillä ja "turvallisista" päivistä vihreällä. Valon näyttäessä keltaista tarvitaan virtsanäyte, jonka jälkeen laitteeseen syttyy punainen tai vihreä valo.

Hedelmällisinä päivinä voi sitten käyttää kondomia tai halutessaan pidättäytyä. Luonnollisesti masiinaa voi käyttää myös silloin, jos raskauden välttämisen sijaan haluaa tulla raskaaksi.

Itse olen sitä mieltä, että naisella on oikeus päättää omasta kehostaan. Jos ap:n vaimo ei halua käyttää hormonivalmisteita, niin tähän päätökseen siipan on tyytyminen.

[QUOTE="jami";23435802].
vaimollani on migreeni näköhäiriöillä,puhevaikeuksilla ja puutumisilla ja sen takia ei voi käyttää joitakin menetelmiä.[/QUOTE]

Juu, ei missään nimessä yhdistelmäehkäisypillereitä pidä käyttää!

Sis mä en tajua miks tarvii ehkäsyä parisuhteessa käyttää. Tarviiko sitä ampua sisään, aika pieni todennäkösyys että ilman sitä raskaaksi tulee. Meillä ei ole mtn ehkäsyä ollut 7 v, enkä ole raskaaksi tullu.

[QUOTE="vieras";23436276]Juu, ei missään nimessä yhdistelmäehkäisypillereitä pidä käyttää![/QUOTE]

Ehkäisylaastarissa ja -renkaassa on samat vaikuttavat aineet, joten nekään eivät luetelluista sovi ap:n rouvalle.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23436064:
Mistäs ne emätintulehdukset johtuu? Jos se kumi ei sovi? Kandee muuten syödä maitohappobakteereita.

emme me oikeen tiedä mistä ne toistuvat tulehdukset johtuvat? kumiallergia vaimolla on mutta meillä on toki lateksittomat käytössä. wc kaapissa olen ainakin nähnyt kaikenlaisia emätinpuikkoja ym oliko gynolact tai lactal tms eikö ne ole jotain maitohappobakteereja ainakin tvssä mainostetaan niin. joten varmasti käyttää niitä jo. joku lääkäri kerran meinasi että johtuu kuivista ja ohuista limakalvoista nuo tulehdukset?

Yhteistyössä