mies kysyy!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jami"

Vieras
tämä on ehkä hieman omituista mutta olen mies ja haluaisin kysyä jotain... minkälaisia ehkäisyjä on olemassa? olemme hieman hankalassa tilanteessa vaimon kanssa. Vaimolle ei tunnu mikään sopivan ja minä olen rehellisesti sanottuna kyllästynyt kondomeihin. Tuntuu ettei ole mitään intiimiä kun se kumi aina siinä välissä. Vaimoni puhui jostakin ehkäisytietokoneesta, millainen se on? Kuinka varma/luotettava sellainen on? En tahdo olla valittava typerä mies tai aiheuttaa vaivoja vaimolleni mutta huomaan että vaimokin kärsii tilanteesta sillä me molemmat nautimme kovasti seksistä.

Ei ole olemassa mitään ehkäisytietokonetta! Mutta sen sijaan on e-pillerit, konomit, ydistelmä pillerit, mini pillerit, kierukat: Hormoonikierukka, kuparikierukka. ehkäisylaastari, ehkäisy vaahto, ehkäisy rengas, sterilisaatio miehelle tai naiselle.. kuullostaa jotta naisellasi on vauva kuume.. oo tarkkana.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä on ollut;23435708:
joskus oli sellainen ehkäisytietokone nimeltä persona... sitä myytiin apteekeissa! pirun kallis kone. sitä saa nykyään vain ulkomailta.

Perustuuko tämä persona varmoihin päiviin ja virtsasta tehtäviin testeihin?

Mä suosittelen kaikille vakisuhteessa oleville hormonikierukkaa- kuukautiset lähtevät aika monelta lähes kokonaan pois ja ehkäisy taattu viideksi vuodeksi, eikä tarvitse muistaa mitään pillereitä tai rälätä kumien kanssa :D

on se ehkäisy rokote naiselle, mikä annetaa kai kolmen viikon välein(en ole ihan varma). Mutta kyllä nyt joku luulisi sopivan kun noita on kuitenkin niin paljon.

Vasektomia on suht varma.
Mä en luottas mihinkään ehkäisytietokoneisiin tai varmoihin päiviin, koska ne toimii sillä periaattella, ettei ovulaation lähellä tai aikana olla yhdynnässä. Mitä ovulaation tuhlausta!

me olemme kyllä hankkimassa lisää lapsia tässä joskus ehkä 3-vuoden kuluttua. että ei se lapsi nyt paha asia olisi mutta olishan se aika ikävää jos heti ensimmäisellä kerralla tuottaisi tulosta.

vaimollani on migreeni näköhäiriöillä,puhevaikeuksilla ja puutumisilla ja sen takia ei voi käyttää joitakin menetelmiä. sanoi ettei missään nimessä tahdo kierukkaa itsensä sisään se ei kuulemma missään nimessä tule kyseeseen. minipillereitä(jos muistan oikein) hän söi puoli vuotta sitten ja itse en ainakaan tahdo että hänestä tulee samanlainen kuin silloin. emme harrastaneet seksiä ollenkaan koska hänellä oli vuotoa kokoajan ja yhdyntä rupesi sattumaan.

[QUOTE="jami";23435802]me olemme kyllä hankkimassa lisää lapsia tässä joskus ehkä 3-vuoden kuluttua. että ei se lapsi nyt paha asia olisi mutta olishan se aika ikävää jos heti ensimmäisellä kerralla tuottaisi tulosta.

vaimollani on migreeni näköhäiriöillä,puhevaikeuksilla ja puutumisilla ja sen takia ei voi käyttää joitakin menetelmiä. sanoi ettei missään nimessä tahdo kierukkaa itsensä sisään se ei kuulemma missään nimessä tule kyseeseen. minipillereitä(jos muistan oikein) hän söi puoli vuotta sitten ja itse en ainakaan tahdo että hänestä tulee samanlainen kuin silloin. emme harrastaneet seksiä ollenkaan koska hänellä oli vuotoa kokoajan ja yhdyntä rupesi sattumaan.[/QUOTE]

Harmi, hormonikierukassa on paljon vähemmän hormonia, kuin muissa hormoniehkäisimissä ja se vaikuttaa paikallisesti, eikä koko kehossa. Se myös suurimmalla osalla naisista vähentää vuotoja, joillain loppuu jopa kokonaan.

[QUOTE="jami";23435802]me olemme kyllä hankkimassa lisää lapsia tässä joskus ehkä 3-vuoden kuluttua. että ei se lapsi nyt paha asia olisi mutta olishan se aika ikävää jos heti ensimmäisellä kerralla tuottaisi tulosta.

vaimollani on migreeni näköhäiriöillä,puhevaikeuksilla ja puutumisilla ja sen takia ei voi käyttää joitakin menetelmiä. sanoi ettei missään nimessä tahdo kierukkaa itsensä sisään se ei kuulemma missään nimessä tule kyseeseen. minipillereitä(jos muistan oikein) hän söi puoli vuotta sitten ja itse en ainakaan tahdo että hänestä tulee samanlainen kuin silloin. emme harrastaneet seksiä ollenkaan koska hänellä oli vuotoa kokoajan ja yhdyntä rupesi sattumaan.[/QUOTE]

Mullekin tuo kierukka oli aluksi ehdoton ei, mutta päätin kokeilla ja en ole katunut. Ei sitä edes huomaa kun se on paikallaan- ainoastaan laitto on aika kurja.
Mutta siis eihän kierukkakaan kaikille sovi. Aika vähän taitaa kuitenkin olla sellaisia kenelle mikään ehkäisy ei sovi ja hormonikierukan teho on aika paikallinen.

kun ehdotin hänelle pillereitä sain kamalan huudon siitä miten hän ei halua ottaa riskiä että saa aivohalvauksen tai veritulpan. ja kierukka kuulemma pahentaa vuotoa ja kuukautiskipua josta tiedän että hän kärsii jo ihan tarpeeksi. tuntuu niin pahalta hänen puolestaan.

kävimme kyllä lapsen syntymän jälkeen neuvolassa yhdessä puhumassa terveydenhoitajan kanssa. mutta ei siitä oikein mitään hyötyä ollut.

[QUOTE="jami";23435868]kun ehdotin hänelle pillereitä sain kamalan huudon siitä miten hän ei halua ottaa riskiä että saa aivohalvauksen tai veritulpan. ja kierukka kuulemma pahentaa vuotoa ja kuukautiskipua josta tiedän että hän kärsii jo ihan tarpeeksi. tuntuu niin pahalta hänen puolestaan.

kävimme kyllä lapsen syntymän jälkeen neuvolassa yhdessä puhumassa terveydenhoitajan kanssa. mutta ei siitä oikein mitään hyötyä ollut.[/QUOTE]

Hormonikierukkaa käytetään nimenomaan myös runsaiden kuukautisten hoitona- se vähentää vuotoja ja monella tosiaan lopettaa ne kokonaan. Kuparikierukka taas saattaa tehdä sen että lisää vuotoja.

pitää joskus ottaa puheeksi tuo hormonikierukka. tälle erää lääkäri oli sanonut ettei vaimoni voi käyttää muuta kuin kondomia. kun pitää saada kuriin ensin hänen toistuvat emätintulehdukset ja papa pitää olla puhdas jos oikein ymmärsin tms. huh on teillä naisilla paljon siedettävää.

[QUOTE="jami";23435939]pitää joskus ottaa puheeksi tuo hormonikierukka. tälle erää lääkäri oli sanonut ettei vaimoni voi käyttää muuta kuin kondomia. kun pitää saada kuriin ensin hänen toistuvat emätintulehdukset ja papa pitää olla puhdas jos oikein ymmärsin tms. huh on teillä naisilla paljon siedettävää.[/QUOTE]

Vähän tyhmää, ettei miehille ole saatavissa oikein mitään. Miehille on kuulemma kehitelty joku pilleri ja joku pistoskin, muttei tullut markkinoille, kun miehet eivät suostu käyttään.

Jos ostaa kortsuja, jotka ei ole silikonia, niin ne on kyllä vähän kivempia ja ohuempia.

me käytettiin yhdessä välissä miehen kanssa pitkään ehkäisypuikkoja kun mulle ei pilerit sopinu ja mies ei sitä kortsua halunnut. niitä saa apteekista ihan ilman reseptiä ja ainakin meillä ehkäisivät vaikka aina ollaan heti raskaana oltu kun ehkäisy on pois jätetty.
näitä siis
Patentex.

[QUOTE="jami";23435868]kun ehdotin hänelle pillereitä sain kamalan huudon siitä miten hän ei halua ottaa riskiä että saa aivohalvauksen tai veritulpan. ja kierukka kuulemma pahentaa vuotoa ja kuukautiskipua josta tiedän että hän kärsii jo ihan tarpeeksi. tuntuu niin pahalta hänen puolestaan.

kävimme kyllä lapsen syntymän jälkeen neuvolassa yhdessä puhumassa terveydenhoitajan kanssa. mutta ei siitä oikein mitään hyötyä ollut.[/QUOTE]

Ei pidä paikkansa. Mä otin hormonikierukan just vähentään vuotoja ja ne mun 3 kk menkat väheni yhteen päivään ehkä kerran kuukaudessa. Kuukautiskivut helpotti kans ihan suunnattoman paljon.

Suosittelen kyllä lämpimästi :)

[QUOTE="jami";23435988]hän tarkoitti varmaan kuparikierukkaa. hän ei pidä hormoneista joten ei niitä varmaan ihan heti suostu kokeilemaan.[/QUOTE]

Joo huomasinki just.

Mä kans arastelin koko kierukkaa mutta lopulta ku sitä päätin sit kokeilla ni en ois kyllä mistään hinnasta siitä luopunu, oli sen sen verran mahtava ja vaivaton kapistus :D

Yhteistyössä