mies KUORSAA!!!!

Onko muilla ongelmana kuorsaava kumppani?? Meillä mies kuorsaa niin kovasti ettei voi samassa huoneessa enää nukkua, kuuluu jopa seinän läpi.

Mies kuorsaa oli se sitten selällään, mahallaan tai kyljellään. Tyynykin on vaihdettu ja kokeiltu semmosta kuorsausranneketta mutta ei auta.

Olenkin miettinyt mitä asialle oikein tekisi...Onko kenellä käytännön kokemusta esim. lääkärissä käyty ongelman vuoksi?? Onko mikään auttanut??

Kertokaa ihmeessä jos on jotain helpotusta ongelmaan olemassa!! :x
 
Paljon on apukeinoja.
1. laihdutus, jos yhtään ylipainoa
2. ei alkoholia ennen nukkumaanmenoa, eikä runsaasti illallakaan
3. ei tuhannen väsynnenä nukkumaan, vaan ajoissa
4. sängynpääty ylemmäksi
5.vaimolle korvatulpat

5. käynti korva-, nenä -ja kurkkutautien lääkärillä, hammaslääkärillä
-kuorsauskisko hampaisiin, joka vetää alaleukaa eteenpäin tukkimasta nielua
-nenän hengityksen parantaminen esim. allergialääkitys kunoon tms.
-nenän ja nielun rakenteisiin liittyvät toimenpiteet
-ylipainehappihoito
-leukojen leikkaushoito

6. viimeisenä ukkeli naapurihuoneeseen, vaihtaminen ei kannata =)
 
eliana
Noloa mutta josku voi olla niinkin päin, että nainen kuorsaa. Mulla oli raskausaikana usein tämä vaiva,johtui siitä että maha oli niin suuri ettei pystynyt kääntymään. Vaiva jotenkin kummasti jäi, ja iskee päälle jos on stressiä tai nukkuu huonosti. Nimenomaan liian väsyneenä nukkumaan meneminen tekee sen, että nukkuu liian raskaasti.

Mulla auttoi yleinen virkistyminen kun vauva syntyi ja pääsin taas liikkeelle (olin loppuajan raskaudesta tosi kipeä).
 
Meidän miehen nenää leikattiin ja vaivan piti vähentyä..mutta paremmin on auttanut kotikonstit,eli ei humalassa eikä väsyneenä nukkumaan. Ja hyvin myös toimii se kun menee toiseen huoneeseen ja laittaa oven kiinni! :LOL:
 
viiras
vähänkö nauratti toi otsikko, kun mies katsoo telkaa tuolla... siis se tarkoittaa sitä, että kuorsaa tasaisesti...
nenästä piteleminen katkaisee vähäksi aikaa.
kesällä välillä hävettää, kun kuuluu ihan varmasti naapuriin
asti, kun ikkunat auki.
sitten vielä kuorsauksen lomassa tulevat hengityskatkokset, kun
vetää "tyhjää" ilmaa, eli ei saa henkeä.
ei vaan ukkoa saa minnekään...
veljeltäni leikattiin nielurisat, se auttoi.(ei ollut ylipainoa)
 
Meillä kuorsaa silloin tällöin eli ei kovin suuri ongelma. Helpottaa, kun kääntyy kyljelleen.

Tuli mieleen yksi juttu entisestä työkaverista, jonka mies kuorsasi todella paljon, ajoittain pieniä hengityskatkojakin mukana. No, vaimo oli tapansa mukaan kuunnellut miehensä kuorsausta ja yht'äkkiä olikin tullut tooosi pitkä tauko. Hädissään oli ajatellut, että nytkö se heittäytyi hengettömäksi ja noussut sängyssä miehen viereen polvilleen ja rivakasti päättänyt kääntää miehen kylkiasentoon. Asennon vaihto oli onnistunut niin hyvin, että mies oli löytynyt lattialta sängyn vierestä ja kuorsaaminen hengityskatkoineen oli helpottanut ainakin sinä yönä... :LOL:
 
villitykset harmaana
Paljolla ap myisit rannekkeen?
Haluisin testata mieheeni joka kuorsaa niin että mulla meinaa taju lähtee kun en kestä.
Se on oikeesti niin #&%?$!* rasittavaa kun koko ajan korskaa toinen. Ja erikerroksissa oloa kokeiltu ja ovi kiinni ja silti kuuluu.
 
Uneton Espoossa
Mieheni kävi juuri viime viikolla korva/nenä/kurkkulääkärissä, joka kertoi, että kuorsaamisella on taipumus pahentua, ellei sille tee mitään. No, se on kyllä huomattu, sellaiset täryjyräefektit meillä ovat olleet makkarissa etenkin viime kuukaudet. Allergialääkkeet ja kaikki apteekin nenäsysteemit ja nieluraikasteet on kokeiltu, mutta ne eivät auta. Lääkäri kertoikin, että tässä tapauksessa kuorsaus johtuu kitalaen liian pehmeistä kudoksista, jotka pääsevät väpättämään. Niitä voi jollain pienellä operaatiolla "kuivattaa" ja harkitsemme nyt sitä.

Rannekkeesta en ollut kuullutkaan - mikä se on, miten toimii?

 
En minäkään ole kuullut ennen, googleta kuorsausranneke, niin mäkin tein.

Onko kukaan tuollaista kiskoa nähnyt, kokeillut tai jotain.

Sen voi googlettaa somnoguard-sanalla. Apteekitkin myyvät.
Tollo mieheni vaan ei suostu semmoiseen kapineeseen. Koetan kyllä vielä painostaa..
 
Meillä mies kuorsaa selällään, mahallaan ja kyljellään. Lisäksi hänellä on tapana nukkua kädet pään yläpuolella, jolloin kuorsaus saa oikein mahtipontisen kaikupohjan. :headwall:

Lisäksi olen huomannut, että täydenkuun aikaan desibelit on kovemmat.

Pökin miestä monta kertaa yössä kyynärpäällä kylkeen hiljentääkseni kuorsausta, joskus hän saa keskellä yötä tarpeekseen ja häipyy peittoineen vierashuoneeseen. Aamulla sitten väittää mun yöllä pahoinpidelleen häntä :whistle: :D

Miehellä auttaisi painonpudotus edes vähän. Keskustelemme asiasta. ;)

 
Tuttua on tuo kuorsaaminen, mutta nyt se loppui =) . Mies on kuorsannut viisitoista vuotta ja vihdoin tajusi mennä kurkku-, nenä- korvatautien erikoislääkärille ihan oma-aloitteisesti. Hänellä todettiin keskivaikea/ vaikea uniapnea eli kuorsaukseen liittyivät hengityskatkokset. Ensin häneltä oikaistiin nenää. Sekin jo auttoi häntä päivisin hengittämään paremmin. Kuulemma ilma kulkee nyt kunnolla. Mies harmittelikin, kun ei ollut käynyt moisessa toimenpiteessä jo aikaisemmin. Nyt hän kävi isommassa operaatiossa, jossa poistettiin kurkusta peitteitä. Myös leukaa siirrettiin eteenpäin ( laitettiin ruuveilla kiinni uuteen asentoon), jotta kurkkuun jää enemmän tilaa. Tästä operaatiosta on vasta pari viikkoa, joten toipuminen on vielä kesken. Mutta se yö on jo nyt erilainen :heart: =) . Minun pitää oikein nousta katsomaan, että onko se ukko siinä vieressä. Hänestä ei kuulu mitään ääntä! Niin rauhallisesti hengitää - IHANAA :heart: Niin ja lisäksi hän on pudottanut painoa tosi paljon. Itse hän ei vielä osaa sanoa, onko olo erilainen, kun leuka ja kurkku ovat kipeänä.
 

Yhteistyössä