R
"rouva"
Vieras
En jaksa tuota mielialavaihteluita. Toisinaan ihan kiltti ja toisinaan kiukuttelee ja arvostelee minua, etten ikinä tee mitään, vaikka olen kylläkin tehnyt parhaani, mitä osaan. Paljonkin mattoja ja sukkia kutonut ja leiponut pullia, kakkuja ja pipareita hänelle. Laittanut vähän väliä ruokaa, vaikka ei taida olla paras taitoni, siitä hän kiukuttelee, että joutuu laittaa ruokaa, kun ei ole laitettu nyt. Siivoan hänen huushollia ja tiskaan aika usein. Asutaan maalla, tosin miehen asunto se on. Olen täällä vain ikäänkuin lomailemassa, koska asun vakituisesti muualla, minulla on oma asunto siellä, jonne voin aina välillä mennä. Koska joudun opiskeluni takia välillä olee koneella ja yritän tehdä samassa joululahjoja lapsilleni, ovat jo isoja kylläkin. Taidan olla kyllästynyt olemaan piikana sille, joka vain kiukuttelee. Tosin saan ruokaa ja asua siellä etäopiskelujen välillä. Mies on nyt metsässä hommissa, siis omassa metsässään. En tiedä, nyt taas tuntuu siltä, kun lähetään muutenkin asuntooni ja vanhempieni luokse joulun viettoon, taidankin jäädä sinne asuntooni ja mies lähteä takaisin kotiinsa, vaikka ollaan suunniteltu palaavamme takaisin hänen kotiinsa, taitaakin mennä yksin sinne.