Mies jupinaa :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Loukkaantuisitteko jos lapsi menisi pitkästä aikaa yökylään ja teillä miehen kanssa vapaa ilta. Olisitte suunnitelleet kivan illan yhdessä mutta sitten mies tahtoisikin lähteä baariin? Mua ainakin ärsyttää vieläkin. Ärgh!:/
Varsinkin kun ollaan oltu eroamassa yms. niin tämä yhteinen aika olisi tullut todella tarpeeseen.
Olen kirjoittanut meidän asioista ennenkin palstalle.
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1655045

Jotenkin inhottaa kun en pysty eroamaan. Tämä suhde ei vaan tee minua onnelliseksi.

Totta kai loukaantuisin, jos yhteisistä suunnitelmista ei pidetä kiinni. Joustamaan olisin valmis. Eli jos olisimme suunnitelleet vaikka elokuva- ja ravintolailtaa voisimme mennä myös muutamalle drinksulle baariin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jotenkin inhottaa kun en pysty eroamaan. Tämä suhde ei vaan tee minua onnelliseksi.

Ihminen on valmis muutokseen vasta, kun tämä hetki pelottaa enemmän kuin mahdollinen muutos. Ilman ahdistusta ei tule muutosta ja on vaikeaa myöntää oman elämänsä viat, mukavampaa on elää valheessa ja kuvitela elämänsä ihan toisenlaiseksi, ettei tarvi tehdä mitään.

Oliko tämä ilta yhdessä suunniteltu vai olitko sinä suunnitellut teille yhteisen illan? Jos meillä olisi ollut yhteinen suunnitelma viettää ilta kahdestaan, niin sitten loukkaantuisin, jos mies halusikin lähteä baarin. Jos taas olisi tiedossa vapaa ilta ja olisin tehnyt suunnitelmat iltaa varten yksin, mutta mies halusi lähteä baarin, niin en voisi häntä siitä moittia. Mistä hän minun suunnitelmista olisi voinut mitään tiedä?

Ja kyllä eroaisin, jo en olisi suhteessa onnellinen.

Onko ihan pakko kuluttaa koko elämänsä juoppoa katsellen? Mun äitini teki niin, ja oli 64-vuotias, kun vasta pääsi eroon juoppohullusta isästäni (tämä kuoli lopulta). Koko elämä pilalla, mikä me lapset saimme kyllä tietää ja kuulla riittävän usein. Tuntui meistäkin tosi mukavalta. :( Että jos sä älyäisit pelastaa oman ja lastes elämän vähän aikaisemmin?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Oliko tämä ilta yhdessä suunniteltu vai olitko sinä suunnitellut teille yhteisen illan? Jos meillä olisi ollut yhteinen suunnitelma viettää ilta kahdestaan, niin sitten loukkaantuisin, jos mies halusikin lähteä baarin. Jos taas olisi tiedossa vapaa ilta ja olisin tehnyt suunnitelmat iltaa varten yksin, mutta mies halusi lähteä baarin, niin en voisi häntä siitä moittia. Mistä hän minun suunnitelmista olisi voinut mitään tiedä?

Kyllä ihan yhdessä oltiin suunniteltu.
Minulla ei ole mitään alkoholia vastaan, itsekkin tykkään joskus käydä baarissa, mutta mies käy minun mielestäni liikaa baareissa. Miehen käytös on muuttunut aggressiivisemmaksi kännissä nyt kun on enemmän juonut. Isäni oli alkoholisti ja joskus myös kännissä väkivaltainen joten ahdistaa jotenkin kun mies lähtee juomaan kun tiedän, että hän tulee umpikännissä kotiin. Tästä olen miehenkin kanssa puhunut ja hän sanoi ymmärtävänsä, mutta..

Alkuperäinen kirjoittaja *:
No mitä väliä jos olette kerta eroamassa?

Ei varsinaisesti olla. Tahtoisin erota, mutta mies murtuu täysin kun puhun erosta. Alkaa todella vittumaiseksi ja sanoo ettei enää ikinä tahdo nähdä minua ei lasta eron jälkeen. Tuntuu kamalan ikävältä kun lapsi on todella kiintynyt isäänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Kyllä ihan yhdessä oltiin suunniteltu.
Minulla ei ole mitään alkoholia vastaan, itsekkin tykkään joskus käydä baarissa, mutta mies käy minun mielestäni liikaa baareissa. Miehen käytös on muuttunut aggressiivisemmaksi kännissä nyt kun on enemmän juonut. Isäni oli alkoholisti ja joskus myös kännissä väkivaltainen joten ahdistaa jotenkin kun mies lähtee juomaan kun tiedän, että hän tulee umpikännissä kotiin. Tästä olen miehenkin kanssa puhunut ja hän sanoi ymmärtävänsä, mutta..

Niin, mietis nyt; isäsikin on ollu alkoholisti. Sinun käsityksesi normaalista alkoholinkäytöstä ei ole normaali. Itse onnistuion elämään alkoholistin kanssa noin 10 vuotta, ennen kun pystyin myösntämään, että on olemassa ongelma, haluasin vaan nähdä asian niin, että nuorena nyt alkoholimkäyttö kuuluu asiaan. Ja ihan varmasti mun kykyä pistää silmät kiinni edisti, että olen alkoholistisuvusta, vaikka isäni ei juonut. Kun elää epänormaalien ilmiöiden lähellä, alkaa pitää normaalia epänormaalina ja epänormaalia normaalina, myös alkoholinkäyutössä.
Jos miehesi sairaus on jo edennyt niin pitkälle, että luone ja käytös on alkanut muuttua, ei se enää siitä ainakaan vähene se juomien.

Ei varsinaisesti olla. Tahtoisin erota, mutta mies murtuu täysin kun puhun erosta. Alkaa todella vittumaiseksi ja sanoo ettei enää ikinä tahdo nähdä minua ei lasta eron jälkeen. Tuntuu kamalan ikävältä kun lapsi on todella kiintynyt isäänsä.

Miten sun omat tunteet? olet kovin huolissasi miehestäsi, mutta onko tuo sitten se mitä haluat elämältäsi? jos olis toiveita, että asiat menis parempaan niin yritä, mutta jos tiedät etteivät asiat muutu niin lähde vielä kun jaksat. Mä en kattelis alkoholistia, mun vanhemmat on. mies käyttää kohtuudella, mä en lainkaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Miten sun omat tunteet? olet kovin huolissasi miehestäsi, mutta onko tuo sitten se mitä haluat elämältäsi? jos olis toiveita, että asiat menis parempaan niin yritä, mutta jos tiedät etteivät asiat muutu niin lähde vielä kun jaksat. Mä en kattelis alkoholistia, mun vanhemmat on. mies käyttää kohtuudella, mä en lainkaan. :)

Tuskin ne asiat mihinkään muuttuu. Huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Ihminen on valmis muutokseen vasta, kun tämä hetki pelottaa enemmän kuin mahdollinen muutos. Ilman ahdistusta ei tule muutosta ja on vaikeaa myöntää oman elämänsä viat, mukavampaa on elää valheessa ja kuvitela elämänsä ihan toisenlaiseksi, ettei tarvi tehdä mitään.

Aika hienosti sanottu. Tää on ihan totta. Monesti samaa itekseni päässäni miettyny mutten ole osannut sitä näin hyvään muotoon asettaa. :)

Yhteistyössä