Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Perhe-elämä
Mies juo
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="Aritta, post: 33584843"]</p><p>Tuo häpeämisjuttu, tottahan se on, että sen alkoholistin itsensähän se hävetä pitäisi. Mutta kun ei ne tunnu häpeävän yhtään mitään.</p><p></p><p>Perhehän se on, joka sen häpeän sitten joutuu kantamaan. Ei tietysti pitäisi, mutta miten voisi olla häpeämättä? Kun naapurit kuiskuttelee ja vahtaa ja naureskelee?</p><p></p><p>Minunkin ex-mieheni väitti, että on pakko juoda kun minä olen sellainen ja tällainen. Olinpa sitten minkälainen tahansa. Alkkis hakee aina sen syyn muista. Jos olin iloisella mielellä, enkä viitsinyt sen kummemmin huomioida hänen aina vain enenevää känniään, hän viimein alkoi hakea riidan syytä mistä tahansa. Hän alkoi tahallaan ärsyttää minua, että saisi minut hermostumaan. Esim. alkoi luetella kaikkia vikoja, joita oli minun sukulaisissani, omaisissani ja ystävissäni. Hän oikein hakemalla haki ja kaiveli. Jos en suuttunut enkä ollut moksiskaan, hän alkoi huutaa minulle, kuinka tyhmien ihmisten kanssa olen tekemisissä ja kuinka typeriä kaikki sukulaiseni ovat, enkö ole sitä itse huomannut? Viimeisin niitti, minkä hän sitten heitti kehiin, jos tulosta ei muuten tullut, oli että äitini oli huora. Äitini? Jota mies ei ollut koskaan tavannutkaan, koska hän kuoli jo kun olin pieni. Josta yhdelläkään ihmisellä ei ikinä ollut ollut pahaa sanottavaa, mutta koska minulle täytyi saada paha mieli, niin tämän hän sitten viimein päätti huutaa korvaani mahdollisimman suurella volyymilla. Johan oli kumma, jos en hermostunut!</p><p></p><p>Sitten voikin alkaa rähistä, että eihän tässä voi olla ryyppäämättä, kun akka on pahalla päällä.</p><p></p><p>Jos sanoin hänelle, että et viitsisi nyt ottaa enempää, ei ole kivaa kun olet niin juovuksissa, niin se oli kauheata nalkuttamista ja sen takia piti juoda.</p><p></p><p>Ja niin edelleen. Kyllä jokainen alkkiksen vaimo tai tyttöystävä nämä jutut tietää, enemmässä tai vähemmässä määrin.</p><p></p><p>Mietin joskus, että minkälainen sen naisen olisi pitänyt olla, joka olisi hänelle sitten ollut mieleen? Sellaista naista, jonka kanssa hän olisi pysytellyt raittiina, en usko olevan olemassakaan. Mutta kenen kanssa hänellä olisi ollut hyvä olla, kun minulle piti aina alkaa huutaa ja vihoitella? Olisiko hyvä ollut sellainen nainen, joka olisi itsekin ottanut viinaa kauheita määriä? Olisivat yhdessä olleet hirmu tuiskeissa, olisiko sitten mennyt hyvin? Minkälainen koti heillä olisi ollut? Viinapulloja ei olisi siis tarvinnut ainakaan piilotella minnekään (mikä nyt muutenkin oli turhaa, koska tiesin niiden olemassaolosta, mutta se on kai jonkinlainen perinteinen joillekin miehille kuuluva tapa), koska kumpikin olisi kiskonut viinaa kaksin käsin kaiken aikaa. Mitäs sitä siinä pulloja piilottelemaan. Niitä olisi sitten varmaan ollut kaikki nurkat täynnä ja keskilattiatkin.</p><p></p><p>Enpä osaa sanoa, miten siinä olisi käynyt. Minä kuitenkin annoin miehelle täyden vapauden viimein. Kun mies koko ajan väitti, että minä olin niin paska akka, että piti juoda kun ei minun naamaani kestä katsella. Koko ajan hoki, että olisi parempi kun häipyisin. Joten otin ja lähdin. Sinne jäi mies yksin isoon omakotitaloon, sai juoda niin paljon kuin huvitti tai olla juomatta. Ei ollut minun naamani siinä enää katseltavana eikä juomisen syynä. </p><p></p><p>Miehen juominen kiihtyi entisestään. Nyt syy oli kuulemma se, kun jätin hänet. Uutta, parempaa naista ei siihen ilmestynyt, ei minkäänlaista. Naapurit kertoivat, että mies itki perääni ja vollotti kuinka maailman paras nainen oli häntä kohtaan niin sydämetön ja kylmä, että jätti hänet yksin, ja nyt hänen on sitten pakko ryypätä itsensä hengiltä. Ja niinhän siinä ajan kanssa kävikin. </p><p></p><p>Enpä tiedä, mies oli alkoholin suurkuluttaja jo silloin, kun tapasimme, mutta olin niin lapsellinen ja sinisilmäinen, etten tajunnut merkkejä, tai vaikka olisin tajunnutkin, en ymmärtänyt niiden vaarallisuutta. Ostettuamme omakotitalon juominen muuttui radikaalisti. Mies jotenkin kuvitteli, että nyt hänellä on oma tupa ja oma lupa. Voi istua pihakivellä ja vetää kossua. Ne ajat, jolloin rakenneltiin vielä yhdessä hyvänmakuisia pikku drinkkejä, olivat jo takanapäin. Mies joi kossua suoraan pullosta. Minulta katosi mieliteko pikku drinkkeihinkään, kun katselin pihamaalla toljailevaa ja hoipertelevaa, sammaltavaa miestä. Appiukko oli juuri sellainen, mutta hänkin oli sentään jo viisi-kuusikymppinen. Tämä minun mieheni oli vasta 24-vuotias, ja jo siinä tilassa. Sanomattakin on selvää, että hyvä työpaikka, mikä hänellä oli naimisiin mennessämme, meni sitä rataa hyvin nopeasti. Teki sitten satunnaisia töitä, milloin pystyi ja viitsi.</p><p></p><p>Olisiko joku toinen nainen ollut jotenkin taitavampi hänen kanssaan? Olisiko todella kyennyt estämään hänen alkoholisoitumisensa? En usko. Siihen ei olisi kyennyt kukaan. Mies meni vääjäämättä omaa tietään. Kukaan ihminen ei olisi voinut estää häntä toteuttamasta sisäistä kutsumustaan, se tarkoitti mahdollisimman suuria viinamääriä mahdollisimman usein. Siihen hän pyrki ja siihen hän pääsi, ja siihen hän lopulta kaatui. Hänen haudallaan ei käy kukaan muu kuin minä. Sekä hänen isänsä että veljensä ovat kuolleet viinaan. Sisarella on paha alkoholiongelma. Äitinsä on kuollut, hänkin oli melkoinen happo, mutta ei sentään siihen kuollut.</p><p></p><p>Minusta hänen kuolemansa oli niin turha. Toisellakin tavalla hän olisi voinut elää. Hän oli vasta 28-vuotias kuollessaan. Minulla on hänestä ihan kauniita muistoja niiltä ihan alkuajoilta, kun aloimme seurustella. Niitä vaalin ja niitä muistelen, kun hänen hautaansa hoidan. Viina on paholaisen keksintö, tai paremminkin viina on itse se perkele ja paholainen. Vihaan viinaa niin kauan kuin elän, koska se on aiheuttanut niin paljon pahuutta ja niin paljon turhia kuolemia. Nuoruudenaikaisessa hääkuvassamme minua katsoo vieläkin kiltinnäköinen, komea nuorimies. Kyllä hänelle olisi elämä muutakin voinut tarjota kuin alkoholistin surkean kohtalon, mutta viina sai hänet niin valtaansa, että mitään ulospääsyä siitä ei ollut. En tiedä, olisiko auttaneet mitkään hoidotkaan, miehellä oli niin sisäänrakennettu rakkaussuhde viinaan. Se edusti hänelle ainoaa hänen arvostamaansa miehisyyttä, eikä kerta kaikkiaan voinut olla hauskaa eikä ylipäänsä elämää ilman viinaa. Tämän opin hän toi jo kotoaan, missä vietettiin usein ryyppyjuhlia. Aikuisuus ja miehisyys siis merkitsi viinapulloa povitaskussa tai kivijalassa. </p><p></p><p>No, jospa joku laupeudensisar olisi eksynyt sinne taloomme silloin, kun mies siellä yksin ryyppäsi. Jos hän olisi vaikka saanut miehen tulemaan uskoon. Erittäin vaikea uskoa, että olisi onnistunut, mutta onhan maailmassa ihmeitäkin tapahtunut. </p><p></p><p>Terveisiä vain ja lämmin kädenojennus kaikille alkoholistien vaimoille, niin entisille kuin nykyisillekin! Ja muille omaisille myös.</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Aritta, post: 33584843"] Tuo häpeämisjuttu, tottahan se on, että sen alkoholistin itsensähän se hävetä pitäisi. Mutta kun ei ne tunnu häpeävän yhtään mitään. Perhehän se on, joka sen häpeän sitten joutuu kantamaan. Ei tietysti pitäisi, mutta miten voisi olla häpeämättä? Kun naapurit kuiskuttelee ja vahtaa ja naureskelee? Minunkin ex-mieheni väitti, että on pakko juoda kun minä olen sellainen ja tällainen. Olinpa sitten minkälainen tahansa. Alkkis hakee aina sen syyn muista. Jos olin iloisella mielellä, enkä viitsinyt sen kummemmin huomioida hänen aina vain enenevää känniään, hän viimein alkoi hakea riidan syytä mistä tahansa. Hän alkoi tahallaan ärsyttää minua, että saisi minut hermostumaan. Esim. alkoi luetella kaikkia vikoja, joita oli minun sukulaisissani, omaisissani ja ystävissäni. Hän oikein hakemalla haki ja kaiveli. Jos en suuttunut enkä ollut moksiskaan, hän alkoi huutaa minulle, kuinka tyhmien ihmisten kanssa olen tekemisissä ja kuinka typeriä kaikki sukulaiseni ovat, enkö ole sitä itse huomannut? Viimeisin niitti, minkä hän sitten heitti kehiin, jos tulosta ei muuten tullut, oli että äitini oli huora. Äitini? Jota mies ei ollut koskaan tavannutkaan, koska hän kuoli jo kun olin pieni. Josta yhdelläkään ihmisellä ei ikinä ollut ollut pahaa sanottavaa, mutta koska minulle täytyi saada paha mieli, niin tämän hän sitten viimein päätti huutaa korvaani mahdollisimman suurella volyymilla. Johan oli kumma, jos en hermostunut! Sitten voikin alkaa rähistä, että eihän tässä voi olla ryyppäämättä, kun akka on pahalla päällä. Jos sanoin hänelle, että et viitsisi nyt ottaa enempää, ei ole kivaa kun olet niin juovuksissa, niin se oli kauheata nalkuttamista ja sen takia piti juoda. Ja niin edelleen. Kyllä jokainen alkkiksen vaimo tai tyttöystävä nämä jutut tietää, enemmässä tai vähemmässä määrin. Mietin joskus, että minkälainen sen naisen olisi pitänyt olla, joka olisi hänelle sitten ollut mieleen? Sellaista naista, jonka kanssa hän olisi pysytellyt raittiina, en usko olevan olemassakaan. Mutta kenen kanssa hänellä olisi ollut hyvä olla, kun minulle piti aina alkaa huutaa ja vihoitella? Olisiko hyvä ollut sellainen nainen, joka olisi itsekin ottanut viinaa kauheita määriä? Olisivat yhdessä olleet hirmu tuiskeissa, olisiko sitten mennyt hyvin? Minkälainen koti heillä olisi ollut? Viinapulloja ei olisi siis tarvinnut ainakaan piilotella minnekään (mikä nyt muutenkin oli turhaa, koska tiesin niiden olemassaolosta, mutta se on kai jonkinlainen perinteinen joillekin miehille kuuluva tapa), koska kumpikin olisi kiskonut viinaa kaksin käsin kaiken aikaa. Mitäs sitä siinä pulloja piilottelemaan. Niitä olisi sitten varmaan ollut kaikki nurkat täynnä ja keskilattiatkin. Enpä osaa sanoa, miten siinä olisi käynyt. Minä kuitenkin annoin miehelle täyden vapauden viimein. Kun mies koko ajan väitti, että minä olin niin paska akka, että piti juoda kun ei minun naamaani kestä katsella. Koko ajan hoki, että olisi parempi kun häipyisin. Joten otin ja lähdin. Sinne jäi mies yksin isoon omakotitaloon, sai juoda niin paljon kuin huvitti tai olla juomatta. Ei ollut minun naamani siinä enää katseltavana eikä juomisen syynä. Miehen juominen kiihtyi entisestään. Nyt syy oli kuulemma se, kun jätin hänet. Uutta, parempaa naista ei siihen ilmestynyt, ei minkäänlaista. Naapurit kertoivat, että mies itki perääni ja vollotti kuinka maailman paras nainen oli häntä kohtaan niin sydämetön ja kylmä, että jätti hänet yksin, ja nyt hänen on sitten pakko ryypätä itsensä hengiltä. Ja niinhän siinä ajan kanssa kävikin. Enpä tiedä, mies oli alkoholin suurkuluttaja jo silloin, kun tapasimme, mutta olin niin lapsellinen ja sinisilmäinen, etten tajunnut merkkejä, tai vaikka olisin tajunnutkin, en ymmärtänyt niiden vaarallisuutta. Ostettuamme omakotitalon juominen muuttui radikaalisti. Mies jotenkin kuvitteli, että nyt hänellä on oma tupa ja oma lupa. Voi istua pihakivellä ja vetää kossua. Ne ajat, jolloin rakenneltiin vielä yhdessä hyvänmakuisia pikku drinkkejä, olivat jo takanapäin. Mies joi kossua suoraan pullosta. Minulta katosi mieliteko pikku drinkkeihinkään, kun katselin pihamaalla toljailevaa ja hoipertelevaa, sammaltavaa miestä. Appiukko oli juuri sellainen, mutta hänkin oli sentään jo viisi-kuusikymppinen. Tämä minun mieheni oli vasta 24-vuotias, ja jo siinä tilassa. Sanomattakin on selvää, että hyvä työpaikka, mikä hänellä oli naimisiin mennessämme, meni sitä rataa hyvin nopeasti. Teki sitten satunnaisia töitä, milloin pystyi ja viitsi. Olisiko joku toinen nainen ollut jotenkin taitavampi hänen kanssaan? Olisiko todella kyennyt estämään hänen alkoholisoitumisensa? En usko. Siihen ei olisi kyennyt kukaan. Mies meni vääjäämättä omaa tietään. Kukaan ihminen ei olisi voinut estää häntä toteuttamasta sisäistä kutsumustaan, se tarkoitti mahdollisimman suuria viinamääriä mahdollisimman usein. Siihen hän pyrki ja siihen hän pääsi, ja siihen hän lopulta kaatui. Hänen haudallaan ei käy kukaan muu kuin minä. Sekä hänen isänsä että veljensä ovat kuolleet viinaan. Sisarella on paha alkoholiongelma. Äitinsä on kuollut, hänkin oli melkoinen happo, mutta ei sentään siihen kuollut. Minusta hänen kuolemansa oli niin turha. Toisellakin tavalla hän olisi voinut elää. Hän oli vasta 28-vuotias kuollessaan. Minulla on hänestä ihan kauniita muistoja niiltä ihan alkuajoilta, kun aloimme seurustella. Niitä vaalin ja niitä muistelen, kun hänen hautaansa hoidan. Viina on paholaisen keksintö, tai paremminkin viina on itse se perkele ja paholainen. Vihaan viinaa niin kauan kuin elän, koska se on aiheuttanut niin paljon pahuutta ja niin paljon turhia kuolemia. Nuoruudenaikaisessa hääkuvassamme minua katsoo vieläkin kiltinnäköinen, komea nuorimies. Kyllä hänelle olisi elämä muutakin voinut tarjota kuin alkoholistin surkean kohtalon, mutta viina sai hänet niin valtaansa, että mitään ulospääsyä siitä ei ollut. En tiedä, olisiko auttaneet mitkään hoidotkaan, miehellä oli niin sisäänrakennettu rakkaussuhde viinaan. Se edusti hänelle ainoaa hänen arvostamaansa miehisyyttä, eikä kerta kaikkiaan voinut olla hauskaa eikä ylipäänsä elämää ilman viinaa. Tämän opin hän toi jo kotoaan, missä vietettiin usein ryyppyjuhlia. Aikuisuus ja miehisyys siis merkitsi viinapulloa povitaskussa tai kivijalassa. No, jospa joku laupeudensisar olisi eksynyt sinne taloomme silloin, kun mies siellä yksin ryyppäsi. Jos hän olisi vaikka saanut miehen tulemaan uskoon. Erittäin vaikea uskoa, että olisi onnistunut, mutta onhan maailmassa ihmeitäkin tapahtunut. Terveisiä vain ja lämmin kädenojennus kaikille alkoholistien vaimoille, niin entisille kuin nykyisillekin! Ja muille omaisille myös. [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta kirjainta on sanassa SANA?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Orpo teki epäilyttävän käsitervehdyksen!
Tänään 00:08
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
2.
"Eurooppa on energian suhteen Venäjän armoilla, tavaroissa Kiinan armoilla, syntyvyydessä Afrikan armoilla ja puolustuksessa USA:n armoilla"
Eilen 23:35
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Lebakkopariskunta karisti USAn pölyt jaloistansa, koska Donald Trump voitti pressavaalit
Eilen 22:47
vierailija
4 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Katsoitteko illan A-talkin?
Eilen 22:41
vierailija
7 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Hallitus nostaa jo toista kertaa alkoholinverotusta :-[
Eilen 21:14
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
6.
"Saksan puolustusvoimat on alkanut ottaa yhteyttä yritysten edustajiin saadakseen ne valmistautumaan sodan mahdollisuuteen Venäjää vastaan"
Eilen 20:49
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
7.
"Pakolaispolitiikka kiristyy: Turvapaikkaa ei jatkossa myönnetä tai se lakkautetaan, jos henkilön katsotaan olevan vaaraksi yhteiskunnalle"
Eilen 20:28
vierailija
10 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Päivän Orpopurra: Suomi valittiin maailman helmeimmäksi maaksi
Eilen 20:00
vierailija
7 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
K/B-komposti 2.0
Started by vierailija
Sunnuntai klo 18:00
Luettu: 10K
Aihe vapaa
2.
Järkevä artikkeli kaksplussalla: lasten teko pitää aloittaa 23-vuotiaana.
Started by Johnny Appleseed
Sunnuntai klo 02:06
Luettu: 829
Aihe vapaa
3.
Relaatio 1065
Started by vierailija
Sunnuntai klo 08:21
Luettu: 780
Aihe vapaa
4.
Hoitajamitoituksesta - Potkut 800:lle hoitajalle yksistään HUS:ssa, nyt laitetaan mitoitukset kuntoon
Started by vierailija
Sunnuntai klo 13:30
Luettu: 581
Aihe vapaa
5.
Miksi te puhutte täällä vain uutisista?
Started by vierailija
Tiistai klo 08:27
Luettu: 553
Aihe vapaa
6.
"Janne murhasi kaksi lastaan julmalla tavalla – Nyt kotona on uusi puoliso: ”Meillä on toimiva parisuhde”"
Started by vierailija
Maanantai klo 23:10
Luettu: 484
Aihe vapaa
7.
Tätä kilttimies ei ymmärrä: K-kauppias puristi 17-vuotiaan harjoittelijan rintoja
Started by vierailija
Maanantai klo 19:52
Luettu: 482
Aihe vapaa
8.
Vasemmistolainen lehdistö paljasti Putinille Ukrainan saaneen luvan iskeä amerikkalaisohjuksilla Venäjän maaperälle
Started by vierailija
Sunnuntai klo 21:33
Luettu: 397
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
K/B-komposti
Latest: vierailija
12 min sitten
Aihe vapaa
2.
Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju
25 min sitten
Aihe vapaa
3.
Mikko Koivu: Aika puhua
Latest: Palstapesu
Tänään 06:04
Aihe vapaa
4.
Hallitus nostaa jo toista kertaa alkoholinverotusta :-[
Tänään 02:42
Aihe vapaa
5.
Orpo teki epäilyttävän käsitervehdyksen!
Tänään 02:26
Aihe vapaa
6.
"Saksan puolustusvoimat on alkanut ottaa yhteyttä yritysten edustajiin saadakseen ne valmistautumaan sodan mahdollisuuteen Venäjää vastaan"
Tänään 02:23
Aihe vapaa
7.
Päivän Orpopurra: Suomi valittiin maailman helmeimmäksi maaksi
Tänään 02:21
Aihe vapaa
8.
Tyttäreni haluaa olla poika, asia huolettaa minua
Tänään 02:19