Mies joka pitää ruuanlaitosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mitä teille tulee mieleen seuraavasta keskustelusta.
Mitä te ajattelette tällaisesta miehestä?

Tämä keskustelu on eräistä juhlista jossa oli paljon tuttuja sekä tuntemattomia. Yleistä small talkia. Tuli siis puhe ruuanlaitosta.

Juteltiin siinä ruokaa maistellessa ruuanlaitosta. Mieheni sanoi pitävänsä kovasti ruuanlaitosta. Hän valitteli sitä että viikolla on niin vähän aikaa hyvän ruuan laittoon.

Eräs nainen totesi minulle että saan olla onnellinen kun minulla on mies joka tekee ruokaa.

Mitä tulee mieleen.

Kerron jokusen vastauksen jälkeen keskustelusta lisää.

[QUOTE="vieras";25670092]Mitä teille tulee mieleen seuraavasta keskustelusta.
Mitä te ajattelette tällaisesta miehestä?[/QUOTE]

Normimies. Mun duunikavereissa on useita miehiä jotka tekee ruokaa ja ruoanlaitto on suosittu keskustelunaihe työpaikan kahvipöydässä.

No huvittavaahan tuo nyt on, että ruokaa laittava mies on ikään kuin joku maailman ihme. Minusta se on aivan normaalia ja itselleni ainakin vaatimuslistalla, että mies laittaa ruokaa, siivoaa, pesee pyykkiä ja käyttäytyy muutenkin itsenäisen ja sivistyneen ihmisen tavoin eikä ole mikään tosimies-syndroomasta kärsivä luolamies, joka ei voi osallistua muuhun kuin oman teiniautonsa rassaamiseen tai metsästysharrastukseen.

Mua ehkä vähän ärsyttää tuollaiset kommentit jostain syystä. Minusta minun ei pisä olla tuollaisesta perusominaisuudesta mitenkään erityisen kiitollinen, koska en voisi kuvitella olevani toisenlaisen ihmisen kanssa suhteessa.

Minulla on mies joka laittaa mielellään ruokaa ja leipoo. Harmittelee sitä,että tekisi useimminkin,mutta kun minäkin tykkään tehdä niin on annettava vuoro minullekkin.
Vanhemmat miehet(n 55-80) ei sitä käsitä koska se on akkain hommaa kuulemma. He ovat samoja ihmisiä ketkä väittää,että punainen väri ei sovi pojalle.
Nykyään on ihan suotavaa että mies osallistuu keittiöhommiin.

Mun mielestä on ihana, kun me molemmat teemme ruokaa. Jos puolisoista vain toinen kokkaa, toinen ei koskaan pääse ns. vieraaseen pöytään. Mun mielestä ihan normaali keskustelu, jatka mihin se johti?

toiset tykkää ja toiset ei, onhan niitä naisiakin, jotka eivät siellä hellan ääressä yhtään viihdytai osaa ruokaa laittaa, itse en siis ajattele kummoisia ruokaa laittavista miehistä. meillä pääasiassa minä kokkaan, mies ei ole kovin innostunut ruoanlaitosta, paistaa kyllä perus munakkaat,pyttärit ja avustaa mua usein esim. pilkkomallla sipulia ja salaatin aineksia. kesällä sitten viihtyy grillin ääressä, jolloin mulle ei jää kuin lisukkeet :)

Minun mieheni on pakko pitää ruuanlaitosta tai muuten meillä ei syötäisi ikinä...

En itse varsinaisesti pidä ruuasta ja ellei syöminen olisi välttämätöntä, en söisi koskaan.

Minusta on ärsyttävää, jos miehen ruuanlaitosta tehdään numero. Sen, että mies laittaa ruokaa, ei pitäisi olla sen kummempi asia kuin, että nainen laittaa ruokaa. Jos ruuanlaittoa ajatellaan, niin naisella ei ole siihen sen kummempia erityisavuja kuin miehelläkään, eli homman pitäisi sujua molemmilta aivan yhtä sujuvasti sukupuoleen katsomatta. On vanhakantaista ajattelua, että ruuanlaitto kuuluisi vain naisille.

Perheessä ruuan laittaa se, jonka aikatauluun se sopii paremmin.

Kuulostaa ihan normaalilta, meilläkin mies tykkää leipoa ja laittaa ruokaa. Ei hän kyllä juurikaan aiheesta vieraiden kanssa keskustele tai tuo sitä muuten esille. Hän on meillä muuten se, joka jaksaa lasten kanssa leipoa piparit ja pullat. Omat hermoni eivät kestä, mutta mies saa homman pelaamaan niin että lapsilla on hauskaa ja kaikki saavat osallistua.

Mitä teille tulee mieleen seuraavasta keskustelusta.

Tämä keskustelu on eräistä juhlista jossa oli paljon tuttuja sekä tuntemattomia. Yleistä small talkia. Tuli siis puhe ruuanlaitosta.

Juteltiin siinä ruokaa maistellessa ruuanlaitosta. Mieheni sanoi pitävänsä kovasti ruuanlaitosta. Hän valitteli sitä että viikolla on niin vähän aikaa hyvän ruuan laittoon.

Niinpä niin. Minun jatkoni tälle keskustelulle: niin missä kohtaa tuo mies sanoi TEKEVÄNSÄ sitä ruokaa. Hän sanoi vain pitävänsä ruuanlaitosta.

Mua niin sieppaa kun mies on hyvä suustaan. Kyllä mulla sitten on niin ihana ja hyvä mies joka tekee kaikkea- tekee joo, sanoilla antaa ymmärtää. Mutta sitten kun sanat loppuvat niin mitään ei jää jäljelle.

[QUOTE="vieras";25673342]Mitä teille tulee mieleen seuraavasta keskustelusta.

Niinpä niin. Minun jatkoni tälle keskustelulle: niin missä kohtaa tuo mies sanoi TEKEVÄNSÄ sitä ruokaa. Hän sanoi vain pitävänsä ruuanlaitosta.

Mua niin sieppaa kun mies on hyvä suustaan. Kyllä mulla sitten on niin ihana ja hyvä mies joka tekee kaikkea- tekee joo, sanoilla antaa ymmärtää. Mutta sitten kun sanat loppuvat niin mitään ei jää jäljelle.[/QUOTE]

Niin normaalia! :D

[QUOTE="vieras";25673342]Mitä teille tulee mieleen seuraavasta keskustelusta.

Mua niin sieppaa kun mies on hyvä suustaan. Kyllä mulla sitten on niin ihana ja hyvä mies joka tekee kaikkea- tekee joo, sanoilla antaa ymmärtää. Mutta sitten kun sanat loppuvat niin mitään ei jää jäljelle.[/QUOTE]

Voi ei :D

Mun mies tosin tekee kyllä ruokaa usein, varsinkin kalaruoat ja pihvit yms. olen melkeen kokonaan jättäny miehen harteille. :) Mä tykkään tehdä salaatteja, wokkeja, leivon (ja muutkin jälkkärit), sekä sitten kasata isompia menuja ja järkkään monen ruokalajin illallisia kavereille ja viikonloppuisin.

Yhteistyössä