Mies joka on liian hyvännäköinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neiti näkymätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neiti näkymätön

Vieras
Huolensa kullakin :(

Voipi kuulostaa naivilta ja muutenkin sekopäiseltä tämä ongelmani.
Avokkini kun sattuu olemaan todella hyvännäköinen. Ongelma siitä tulee sen takia, etten tiedä kuinka suhtautuisin naisiin jotka aivan häpeämmättömästi tuijottelevat ja suurinpiirtein kuolaavat hänet nähdessään. Olemme olleet yli vuoden yhdessä ja asumme yhdessä. Emme juurikaan käy baareissa erikseen, tosin emme kovin usein yhdessäkään. Mutta sitten kun lähdemme ulos niin tunnen olevani näkymätön kun naiset rynnii paikalle. Kuulostaa oikeasti ihan uskomattomalta, mutta totta joka sana. Olen siis näkymätön näille puolitutuille naisille (ja joskus tuntemattomillekin) Avokkini kyllä huomio minut ja yleensä esittelee minut. Kuinka korkeasti koulutetut naiset voivatkin käyttäytyä niin moukkamaisesti. En tiedä yhtäkään miestä joka tyrkyttäisi itseään naiselle joka on aivan selvästi varattu!!

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia tai hyvää neuvoa miten pitäsi toimia tälläisissä tilanteissa??
Avokkini on sanonut, että minun pitäisi mennä kainaloon ja näyttää sillä tavoin olevani hänen seurassaan. Mutta miksi ihmeessä minun pitäsi roikkua kainalossa jos minut on esitelty tyttöystävänä ?? Mustasukkaisuutta suhteessamme ei pahemmin esiinny. Enemmänkin avokin puolelta. Tämä ongelma saa vain minut ihmettelemään joidenkin naisten käytöstä ja tietysti raivostuttaa kun olen kuin ilmaa.

Jos nyt kuitenkin kokeilisit sitä kainaloon menoa. Tietävätpähän ainakin kenelle olla mustasukkaisia tuosta komistuksesta! Muuta ei varmaan ole mahdollista tehdä. Kyllähän sitä sanotaan, että vain itseään voi muuttaa. Jos vaikka keskittyisit ihan omaan onneesi; sinulla näyttää olevan syytä siihen, koska kumppanisi näyttää sinusta kovasti välittävän. Ihailijat ihailkoon!

Valitettavasti on sellainen omanlainen naisrotu ikään katsomatta, joka on omimassa tai saalistamassa miestä itselleen, katsomatta onko mies varattu. Jotkut miespuoliset lähtevät leikkiin mukaan, sinun kumppanisi ei.
Miehen ystävätär punnitaan katseilla ja todetaan vaarattomaksi, huomaamattomaksi. Et ole mitään, heitetään haaste.

Varsinaista lääkettä näihin metsästäjiin ei ole, heille tilanne on kilpailua ja oman epävarmuuden pönkittämistä, jos vaikka tärppäisi. Tilanne on heille onneton, koska täytyy varattua yrittää ja vapailla markkinoilla heille ei ole ketään, ei olla huolittu.

Leveä hymy, kun kohtaat seuraavaksi tälläisen metsästäjän..

Kuinka niin ansaitsisi? Vaikka jollakin olisikin kumppania valitessaan ainoastaan ulkonäkökriteeri perusteenaan, niin mieltymyksiä on monenlaisia. Kuka sen määrittelee minkä näköinen on riittävän kaunis/komea jollekin partneriksi. Makunenko?

Suurin osa ihmisistä taitaa valita kyllä kumppaninsa ihan toisin perustein.

Mulla on ihan samanlaisia kokemuksia, aviomieheni on urheilija ja myös ammattimalli. Itse olen ihan ok näköinen, (persoonallinen), en mikään laiheliini vaan lähinnä kurvikas, nainen. Esimerkkinä uudenvuoden vietto toisella paikkakunnalla, siellä yhdessä yökerhossa yksikin keski-ikäinen nainen inttää miehellei kuinka seksikäs ja komea hän on, vaikka naisen kaveri supattaa hänelle korvaan että "sillä on tossa vaimo vieressä". Pienesti rupesi kyllä ketuttamaan, mutta totta on että naiset on toisilleen susia, ei ole mitään käytöstapoja eikä muuta, omaa ajetaan vaan. Nyt kun ollaan naimisissa ei enää NIIN paljoa näe sitä että joku tulisi suoraan häntä iskemään, mutta uus juttu on ilmestynyt kuvioon: mut yritetään tehdä muilla keinoin mustasukkaiseksi, tai meidän välille valaa kränää. Mies on minulle uskollinen ja suhde upeassa kunnossa, kun kerron näistä ympäröivistä (esim. työyhteisössäni) naisista (joilla on omat suhteet persiillään), hän vaan ihmettelee ja hokee ettei mun kannata välittää. Eikä tietty kannatakaan, mutta minkäs sille voi että on nainen, ja se vituttaa kun työpaikan keittiössä on naislauma arvioimassa mun aviomieheni vartalon seksikkyyttä KOVAAN ääneen, joskus jopa asiakkaiden läsnäollessa..
Itse oon alkanut sille linjalle, et jos joku tulee mulla heittää jotain läppää (et oletpa sä onnekas), pyydän näitä naisia kylään ja kahville, että voitte tulla koko rahan edestä ihailemaan. Joskus kerron näille "puristin sun miestä takapuolesta eihän sua haittaa" tyypeille että voivat tulla meille kotiinkin puristelemaan. Naureskelen niille päin naamaa ja niiden lapsekkuudelle, ja hehkutan kuinka KIPEEN hienosti meillä menee; on aika makeeta katsoa niiden muuttavan väriä punaisesta vihreäksi ja taas punaiseksi. Puhukoot ja yrittäkööt, minunhan se on. Sinne vaan kainaloiseen, ei tarvi tuputtaa ittees jos ei siltä tunnu, mutta istut vieressä ylpeänä itsestäsi, etkä anna katkeroiden ämmien saada sua pahalle tuulelle, KATEELLISTEN panettelua kaikki tyynni.

Alkuperäinen kirjoittaja neiti näkymätön:
Huolensa kullakin :(

Voipi kuulostaa naivilta ja muutenkin sekopäiseltä tämä ongelmani.
Avokkini kun sattuu olemaan todella hyvännäköinen. Ongelma siitä tulee sen takia, etten tiedä kuinka suhtautuisin naisiin jotka aivan häpeämmättömästi tuijottelevat ja suurinpiirtein kuolaavat hänet nähdessään. Olemme olleet yli vuoden yhdessä ja asumme yhdessä. Emme juurikaan käy baareissa erikseen, tosin emme kovin usein yhdessäkään. Mutta sitten kun lähdemme ulos niin tunnen olevani näkymätön kun naiset rynnii paikalle. Kuulostaa oikeasti ihan uskomattomalta, mutta totta joka sana. Olen siis näkymätön näille puolitutuille naisille (ja joskus tuntemattomillekin) Avokkini kyllä huomio minut ja yleensä esittelee minut. Kuinka korkeasti koulutetut naiset voivatkin käyttäytyä niin moukkamaisesti. En tiedä yhtäkään miestä joka tyrkyttäisi itseään naiselle joka on aivan selvästi varattu!!

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia tai hyvää neuvoa miten pitäsi toimia tälläisissä tilanteissa??
Avokkini on sanonut, että minun pitäisi mennä kainaloon ja näyttää sillä tavoin olevani hänen seurassaan. Mutta miksi ihmeessä minun pitäsi roikkua kainalossa jos minut on esitelty tyttöystävänä ?? Mustasukkaisuutta suhteessamme ei pahemmin esiinny. Enemmänkin avokin puolelta. Tämä ongelma saa vain minut ihmettelemään joidenkin naisten käytöstä ja tietysti raivostuttaa kun olen kuin ilmaa.

Kiitos kannanotoistanne :)
Miiruska tai mikä lie nyt olitkin niin ihan tiedoksi, etten ole itsekään mikään seinästä repäisty :) Tosin en mikään missi/mallityyppikään :)
Yhdessä olomme ei ole alun alkaenkaan perustunut ulkoisiin avuihin vaan keskenäiseen kemiaan.
Komistuksen vaimolle; Olet aivan mahtava kun pystyt noin hyvällä huumorilla suhtautumaan asiaan. Näitä pepun puritelijoita kun on ollut riesana meilläkin ;)
Taipa sitten vain mennä sinne kainaloon ja vähät välittää näsitä syöjättäristä!!

Olen edelleen sitä mieltä, että samaa luokkaa olevat parit sopivat parhaiten yhteen.
Jos mies on ruma juntti ja nainen kuin malli, tulee mieleen että nainen on miehen kanssa vain rahasta. Ja jos mies on komea Adonis ja nainen mitäänsanomattoman näköinen homssu, mies on tyhmä!
Geneettisestikin evoluutio suosii hyvien geenien yhdistymistä.

Alkuperäinen kirjoittaja miiruska:
Olen edelleen sitä mieltä, että samaa luokkaa olevat parit sopivat parhaiten yhteen.
Jos mies on ruma juntti ja nainen kuin malli, tulee mieleen että nainen on miehen kanssa vain rahasta. Ja jos mies on komea Adonis ja nainen mitäänsanomattoman näköinen homssu, mies on tyhmä!
Geneettisestikin evoluutio suosii hyvien geenien yhdistymistä.

Tiesin, että tämä kauneusasia nousee esiin. En vain viitsinyt kertoa ekassa viestissä, ettei ulkomuodossani ole mitään vikaa :) Saan usein kuulla olevani kaunis, mieheltäni, ystäviltä ja tuntemattomilta vaikkapa baarissa. Olemme sopusuhtaisen näköinen pari, en häpeä mieheni rinnalla oloa enkä tunne itseäni harmaaksi hiirulaiseksi! Ongelmahan ei ole nyt siinä, että olisimme epäsuhtainen pari, vaan ongelma on nämä itseään tyrkyttävät naiset! Tunnen joskus todella suurta myötähäpeää näiden naisten takia. Juuri heidän takiaan sitten moititaan naisten moraalia. Ja vaikkei saisi yleistää, että kaikki naiset ovat hutskuja. Niin valitettavasti nämä naiset saavat miehet ajattelemaan, että tietyt naiset ovat varsinaisia munahaukkoja!

Mieheni on todella kiltti luonteeltaan, joten hänen on vaikea sanoa naiselle mitään rumaa. Vaikkakin tämä nainen tarraa peppuun kiinni...Hänestä se on kuitenkin ahdistavaa ja ärsyttävää. Aivan sama jos joku outo tarraa minua pepppuun niin varmasti saisin sätkyn :)
Mutta ehkä minun on vain paras unohtaa koko typerä ongelma ja olla onnellinen komeasta miehestäni! Joka sattuu vielä olemaan erittäin mukavakin :)
Miiruskalle tiedoksi vielä sekin, ettei hän tyhmäkään ole (FM)

Minusta ongelma on aika vaaraton, koska jos kerran käytte baareissa tosi harvoin, niin silloinhan se ongelma tulee esille lähinnä silloin. Jos baareissa muiden naisten käytös ärsyttää, niin mene kainaloon, anna miehelle kunnon kielisuudelma, purista itse häntä etumuksesta ja tokaise vaikka kovaan ääneen, että: "Lähdetäänkö, rakas, kohta jo kotiin, kun mua NIIIIIN kovasti panettaa jo". Eiköhän sellaisen jälkeen härskeimmätkin tyrkyttäjät lähde pois.

Jokaisen kohdalla aika tekee tehtävänsä, joten ulkonäkö alkaa rapistua ennemmin tai myöhemmin sekä sinulta että mieheltäsi. Kyseessä ei siis onneksi ole mikään pysyvä ongelma. Toisaalta jokaisella on oman tyyppisensä miesmaku, joten tuskinpa kukaan on sen näköinen, että ihan joka ikinen kuolaisi ja läähättäisi perään.

Oman kumppanin ulkonäkö on sellainen, jonka kanssa pitää vain oppia elämään. Jos kumppanisi olisi vaikkapa tosi nörtin näköinen, niin ehkä silloin joutuisit kuuntelemaan työpaikallasi juttuja, että oletkohan sinä nörtin kanssa yhdessä siksi, että hän on rikas tai siksi että hänellä on iso kalu.

Kyllä miehen tehtävä on ravintolassa tyrkyttäville naisille ilmoittaa selkeästi "anteeksi, en ole kiinnostunut vietän vaimoni/tyttöystäväni kanssa iltaa". Ja jos ei mene kaaliin, jollekin humalaiselle, typerälle itseään tyrkyttävällä dorkalle ei muuta kuin vääntö rautalangasta. En ole SINUSTA kiinnostunut, et ole tyyppiäni, olet liian vanha, humalassa tai muuta selventävää. Voisitko poistua.

Vain todella itsestään varma nainen tyrkyttää itseään selvinpäin ja vähän epävarmemmat kännissä, mutta totuus iskettynä päin naamaa kyllä tehoaa.

Onko miehet tässä suhteessa fiksumpia? Tässä tapauksessa nainenkin on hyvän näköinen mutta miehet ymmärtävät pysyä poissa kun komea mies on vieressä.

Ongelmana on vaan se, että miehet nauttii toisten naisten ihailusta. Ehkä kannattaa ottaa ruma mies tai pysyä kotona.

Meillä nykyään yhdessä naureskellaan näille tyrkyille. tyyliin mitä sekin kuvitteli. Joskus seuraan vain vierestä vaikka mies parka yrittää vinkata minua pelastamaan. Yleensä ne yrittäjät ei itse edes mitään ruusuja ole.

Alkuperäinen kirjoittaja flirtti on ihanaa:
Vaikka on parikin, voi nauttia toisten ihailusta ja flirtistä. Viaton flirtti ei ketään haittaa, paitsi tuntuu alkuperäistä kysyjää haittaavan.

Joo. Flirttailu on kyllä ihanaa, mut siinäkin on omat pelisääntönsä ja hyvän käytöksen rajat. Flirtti ei ole koskaan viatonta, jos sillä selkeästi halutaan loukata tai astella jonkun ihmisen varpaille (tässä tapauksessa ap:ta). Sinänsä pelkkä ystävällisyys (eli se ettei mies tylytä roikkujia alimpaan helvettiin) ei ole flirttiä, vaan siihen kyllä vaaditaan jo vähän enemmän - jopa siihen viattomaan flirttiin.

Alkuperäinen kirjoittaja tee siitä huvittavaa:
Meillä nykyään yhdessä naureskellaan näille tyrkyille. tyyliin mitä sekin kuvitteli. Joskus seuraan vain vierestä vaikka mies parka yrittää vinkata minua pelastamaan. Yleensä ne yrittäjät ei itse edes mitään ruusuja ole.

Siis mitä?? "Miesparka yrittää vinkata minua pelastamaan... " kääk!!!!. Mikä MIES tuollainen on???
Vaikka olisi miten komea, en tuollaista huolisi, jolla ei selkärankaa ole ollenkaan.

Minä haluan, että mies kohtelee minua kuin (elämänsä) naista kun ollaan yhdessä ulkona, työntelee muita sivuun ja näyttää, että täältä tulee hänen daaminsa!

Ystävälläni on hyvännäköinen mies ja kyllä baarissa naiset pörrää ympärillä. Ystäväni tosin on niin tottunut siihen, ettei mitään mustasukkaisuus kohtauksia saa tästä.
Tämä mies on naisvaltaisessa työpaikassa ja tuntuu tavallaan nauttivan naisten huomiosta ja ihailusta. Tietääkseni on pysynyt uskollisena, tai jos on pettänyt on tehnyt sen niin ettei ole jäänyt kiinni. Tosin tämä mies kyllä vaikuttaa aidosti vaimostaan välittävältä ja myös näyttää sen. Se ei kuitenkaan estä näitä baarikärpäsiä surraamasta ympärillä, vaikka mies sanoo olevansa varattu. Ystäväni on kaunis.

Itsellänikin on kokemusta näistä "hyvännäköisistä" miehistä. Yksi on ollut niin itseään täynnä, ettei sitä kestänyt. Toinen oli niin epävarma itsestään, että sai olla koko ajan kehumassa ja nostamassa hänen egoaa. Kolmas kerta toden sanoo, nykyinen vaikuttaa ihan tervejärkiseltä ja normaalilla itsetunnolla varustetulta.

Ap:lle tsemppiä, vaikutatte molemmat vähän liian kilteiltä ihmisiltä. Miehesi tosiaankin voisi sanoa vähän tylymmin näille naisille olevansa varattu. Mutta muista, että miehet aina rakastavat huomioita :) Mikseipä myös naiset!!!

Baarissa saa itse kukin kuulla olevansa kaunis tai komea, se ei vielä sinänsä kerro todellisuudesta mitään. En väitä ettet olisi kaunis, varmaan oletkin, ja kauneushan on siellä katsojan silmässä edelleenkin, mutta ei ole mitenkään validi argumentti tuo baarikärpästen ihailu.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanonpahan vaan:
Baarissa saa itse kukin kuulla olevansa kaunis tai komea ... mutta ei ole mitenkään validi argumentti tuo baarikärpästen ihailu.

Pitää paikkansa täsmälleen. Pakkokos sinne baariin tai pubiin on mennä ahdistumaan. Itseään tyrkyttäviä naisiahan ja miehiähän sieltä löytyy laumoittain. Vuolaimmat kohteliaisuudet, minäkin tyypillisen näköinen suomalainen, olen saanut pubin taivaanrannan maalareilta ja katujen spurguilta.

Ou, cmon. On elämäs muutaki asioit ku seurustelu ja ulkonäkö. Yleensä ihmisil on omii kiireit ja huolia (jotka on ihan muuta) nii paljon et ei jaksa kiinnittää huomiota tollasiin asioihin. Luota muhun, oon näin itse kokenut.

voisi olla enemmänkin: Naiset, jotka ovat idiootteja. Ei kysymys mielestäni ole lainkaan miehesi hyvännäköisyydestä. Katselin juuri kun Flavio Briatore kirmaili uuden mallivaimonsa kanssa kuvassa. Briatorellahan on vuosien aikana ollut lukuisia kauniita naisia kainalossa. Siinä taas kyse on rahasta. Jos naiset tietävät, että miehellä on rahaa, ihan sama juttu tapahtuu. Voipi olla jopa niin, että ruma ja rikas mies päihittää komean ja varattoman.
Kysymys on kai siitä, miten huonon itsetunnon omaavat naiset saisivat olematonta itsetuntoa kohotettua. Se tapahtuu ulkoisin avuin ja siinä ei merkitse tyttöystävät/vaimot mitään. Päinvastoin, antaa jotain kicksejä, kun saa varatun kaapattua. Ja tietyille naisille varattu merkitsee sitä, että joku muukin huolii. Ajattele esimerkiksi Mick Jaggeriä. Luodaan illuusio, että kaikki haluavat miehen ja niinpä moni nainen haluaakin. Ulkonäkö ei taida olla se juttu.
Moni nainen ei kerta kaikkiaan osaa erottaa rakkautta ja materian kaipuuta (koska tässä tapauksessa mies = materiaa). Jos he saisivat napattua miehesi, he haluaisivat pian jotain rikkaampaa/komeampaa jne. Parasta on vain olla välittämättä.

"Ihanaa" tavallaan lukea että muillakin on tämä ongelma, koin olevani vailla vertaistukea! Oma mieheni, jonka kanssa olen ollut nyt vuoden, on valehtelematta komein/ihanin mies jonka olen koskaan nähnyt, lisäksi vielä muutenkin älykäs, korkeakoulutettu, varakas ja ammattiurheilija. Tämä kuitenkin tekee hänestä sellaisen saaliin niin monelle naiselle, että on ainainen stressi olla hänen kanssaan liikenteessä. Naiset kirjaimellisesti sulavat hänen edessään, yrittävät herättää mielenkiintoaan ja jos jätän hänet hetkeksikin yksin, hyökkää joku pirkko heti kimppuun.

Ahdistavinta todellakin on se tilanne, kun itse olet siinä VIERESSÄ, ja vieras nainen tuijottaa ja yrittää luoda katsekontaktia mieheeni. Paras tapa diilailla tällaisen tilanteen kanssa on olla itsevarma, tyylikäs ja arvokas. Seisot selkä suorassa miehesi lähellä, älä ripustaudu liikaa häneen sillä se antaa epävarman kuvan mutta ole silti selkeästi hänen vieressään, ja katsot tuota naista hetken viileän kovasti suoraan silmiin, välittäen hänelle oman dominanssisi.

Ei kyse ole pelkästään miehen seuralaisen ulkonäöstä, vaan siitä mitä välität itsestäsi olemuksellasi. Vaikka miehellä olisi mikä mallityttö kainalossa, jos tämä näyttää vähän reppanalta ja epävarmalta, yrittävät muut naiset kahta kauheammin, koska siten kokevat olevansa "parempia", kuin tuo heitä kauniimpi malli, ja kohottavat näin itsetuntoaan!

Vaatii paljon vahvuutta olla erittäin halutun miehen nainen, sillä hetkeksikään ei voi hellittää kilpailua muiden naisten kanssa, pahimmilta pitää vain "ottaa luulot" pois näyttämällä itse olevansa alfanaaras heihin verrattuna.

Sekään ei aina auta, sillä naiset kilpailevat keskenään, joskus jopa mitä parempi nainen miehellä on, sitä enemmän muut naiset miestä haluavat. He haluavat päihittää tuon mahtavan naisen. Sama EI PÄDE miesten kanssa, sillä mitä komeampi ja näyttävämpi mies naisella on, sitä varmimmin saa tämä nainen olla rauhassa muiden miesten iskuyrityksltä, vaikka olisi kuinka kaunis ja upea.

Itse olen tehnyt pitkän uran mallina aikoinani, joten en ihan rumakaan ole, ja kun olen yksin liikenteessä, miehet TODELLAKIN katsovat ja jotkut lähestyvät, mutta kun olen superkomean mieheni kanssa, kukaan mies ei oikeastaan edes katso sillä silmällä, sillä huomaavat että olen alfauroksen kanssa, joten eivät edes lähde "kilpaan" mukaan. Olen heille varattu, piste.

Miksi sitten kuitenkin on niin, että naiset yrittävät onneaan siitä huolimatta että sillä upealla miehellä on ihan kaunis nainen jo kainalossaan? Uskomatonta ettei joillakin naisilla ole mitään arvostusta toisten parisuhdetta kohtaan, vaikka miehillä sitä tuntuu olevan.

Tässä suhteessa arvostan miehiä huomattavasti enemmän.

Miten oma miehenne suhtautuu noihin liahakoiviin naisiin?

Lähteekö hän toistennaisten yrityksiin mukaan?

Kai miehellä on vastuu pysyä vaimon seuralaisena.
Eli jos teillä on luottamus miestänne kohtaan, niin silloin ei teidän tarvitse edes ajatella miehen karkaamista toisten naisten seuraan.
Vai eikö mies saa edes puhua muille naisille?

Yhteistyössä