Mies joka ei muista. huoh

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuorimamski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuorimamski

Vieras
Heippati hei!

Mulla on aivan ihana mies muuten mutta hänellä on ongelmia muistaa (tai keskittyä?)
esimerkkinä eilen: puhuimme puhelimessa (emme asu samassa osoitteessa niimpä juttelemme usein puhelimessa) ja hän kysyi minulta että moneltako menen töihin/millainen työpäivä minulla on. No kerroin meneväni kello 8 ja pääseväni kello 2.
no sitten puhuimme illalla 3 tuntia myöhemmin ja hän kysyi saman, eli moneltako työpäiväni alkaa. Hän ei muistanut kysyneensä asiaa.
No olen huomannut että hän joskus kysyy asiat uudelleen tai ei yksinkertaisesti muista jotain asiaa. Hän saattaa unohtaa kysyneensä tai kuulleensa asian ennen.
tämä "ilmiö" tuli myös esille kun minä teen tässä ylioppilastutkintoa, olen puhunut ainakin 4 kertaa niistä aineista jotka kirjoitan. Mielenkiinnosta kysyin mieheltä että muistaako hän aineita jotka kirjoitan, joista olen puhunut. No osan muisti mutta heitti jostain aivan ihmeestä maantiedon... (jota en todellakaan kirjoita, jossa olen aivan surkea)
no itse epäilen hänellä keskittymishäiriötä, ja yritin kauniisti vihjata. hän tietty loukkaantui mutta leppyi pian ja vastasi kysymyksiini. Kysyin siis että onko hänellä koskaan tutkittu/todettu. Hän sanoi että ei ole todettu, ihan hyvin pärjäsi ylä-asteella (7 keskiarvo) ja amiksessa (3,8 keskiarvo)

Olenko hirveä ihminen kun hermostun hänelle kun en jaksa sanoa asioita uudelleen tai kun minulle tärkeät (ylioppilaskirjoitusjutut) asiat unohdetaan?

onko muiden miehissä tätä samaa vai onkohan tällä jokin keskittymishäiriö jota ei vaan kakarana ole diagnisoitu?

toivottavasti saisin vastauksia, oisi kiva jakaa ajatuksia. Nyt imettämään vaaveroa :)

munkin mies kysyy samoja asioita uudelleen. silloin sanon : sulle ei kannata kertoa kun et muista kuitenkaan. pidetään tyhmä tyhmänä! toimii!

ps: kannattaisi muuttaa yhteen. Musta mies on mies vasta sitten kun sen kanssa asustaa oikeesti.

eikun se vaan ajattelee jotain muuta samaan aikaan kun se on kuuntelevinaan. Tyypillistä miehille ja parantumatonta. Löytyy myös parempia yksilöitä. Valitettavast ion myös niitä, jotak muitavat vaarallsien tarkasti kaiken mitä olet ikinä sanonut.

Sun miestä vaivaa nuoruus. Siitä paranee onneksi 99% varmuudella.

Mä oon tossa muistamisessa ihan samanlainen kuin miehesi. Mulla oli lukion päästötodistuksen keskiarvo 9,3, ylioppilaskirjoituksissa arvosanoja L, E, E, M, C ja C. Olen valmistunut diplomi-insinööriksi ihan kelpoarvosanoin ja sen jälkeen myös tekniikan lisensiaatiksi. Ei oo diagnoosia keskittymishäiriöstä, välillä kyllä tuntuu joissain tilanteissa vaikealta keskittyä arkisiin keskusteluihin. Huomaan, etten juttelun jälkeen tiedä ollenkaan, mitä ystävälleni kuului tms.

Mun mies kyllä muistaa mutta minä en. Saatan hyvin kysyä monta kertaa samaa asiaa ja ihan peräjälkeen. Muistan kyllä kysyneeni mutta en vaan muista sitä vastausta en sitten millään. Eikä minulla tiettävästi ole mitään keskittymisongelmia tai muitakaan neurologisia ongelmia ja pärjäsin koulussa ihan hyvin, kirjoitin ylioppilaaksi ja luin vielä ammatinkin hyvin arvosanoin. Minä en vaan yksinkertaisesti jaksa muistaa mitään ylimääräistä mikä ei suoranaisesti kosketa minua itseäni niin tylyltä kuin se kuulostaakin. Muistan omat menoni ja jos olen jotain luvannut jne. mutta hyvin huonosti muistan muitten menemiset ja tulemiset. En tiedä missä on vika vai enkö vaan halua muistaa ja siksi puolet menee ohi tarttumatta mihinkään. Mene ja tiedä :D Tällä hetkellä voin tietysti syyttää raskautta.

ja kerran kun hänen ystävänsä selitti pitkää asiaa, kertoi siinä jossakin vaiheessa että hänellä on tämä ilta vapaa kun oli eilen koko pv:n töissä. no tämä mun mieheke kysyi kun kaveri oli puhunut pitkän asian loppuun "nii siis meetkö tänäänki?" sit se kaveri vaan sano että "eiku siis mulla on se vapaa"

oonkohan mä liian ankara.... vai onko ymmärrettävää että epäilen keskittymishäiriötä ja että minua ärsyttää..
vai onkohan se sitten niin että monilla miehillä on tätä samaa. (tai ihmisillä yleensäkkin) ilman että on mitään sen kummempia keskittymishäiriöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Mun mies kyllä muistaa mutta minä en. Saatan hyvin kysyä monta kertaa samaa asiaa ja ihan peräjälkeen. Muistan kyllä kysyneeni mutta en vaan muista sitä vastausta en sitten millään. Eikä minulla tiettävästi ole mitään keskittymisongelmia tai muitakaan neurologisia ongelmia ja pärjäsin koulussa ihan hyvin, kirjoitin ylioppilaaksi ja luin vielä ammatinkin hyvin arvosanoin. Minä en vaan yksinkertaisesti jaksa muistaa mitään ylimääräistä mikä ei suoranaisesti kosketa minua itseäni niin tylyltä kuin se kuulostaakin. Muistan omat menoni ja jos olen jotain luvannut jne. mutta hyvin huonosti muistan muitten menemiset ja tulemiset. En tiedä missä on vika vai enkö vaan halua muistaa ja siksi puolet menee ohi tarttumatta mihinkään. Mene ja tiedä :D Tällä hetkellä voin tietysti syyttää raskautta.

tää kuullostaa just niin mun mieheltä. Hän siis kykenee kyllä omat menot muistamaan ja hoitaa asiat todella hyvin, ei hukkaa tavaroitakaan yms. on vastuullinen.
Mutta ei mun menoja muista sitten millään ja se ärsyttää...
oon jopa harkinnu eroa.... muttakun on niin ihana mies muuten :/

Jos mies ei muista mitä kuulee vaan josko hän näkee vaikka tekstiviestin asiasta ja muistais sitten. Hänellä voi olla hyvä näkömuisti,muta huono kuulomuisti.

Alkuperäinen kirjoittaja nuorimamski:

tää kuullostaa just niin mun mieheltä. Hän siis kykenee kyllä omat menot muistamaan ja hoitaa asiat todella hyvin, ei hukkaa tavaroitakaan yms. on vastuullinen.

Kauheeta jos mun mies minusta eron ottais ihan vaan sen takia etten muista hänen työmatkojensa ajankohtaa tai kohdetta :o Tuo "muistamattomuus" taitaa olla vain miehesi ominaisuus joten sun pitänee päättää pidätkö hänestä sellaisena kuin hän on vai onko tuo todella niin häiritsevä piirre ettet voi sen kanssa elää. Omalta kohdaltani voin sanoa että ei tähän mitään parannuskeinoa varsinaisesti ole. Paljon joudun tsemppaamaan ja kirjoittamaan kalenteriin ylös jos kaiken meinaan muistaa ja loppu on vaan annettava anteeksi, minullekin.

hmm.. mutta hän kyllä kykenee puhumaan esimerkiksi samaan aikaan puhelimessa kun ajaa autoa ja kyllä ihan vastaa kysymyksiin ja kyselee yms mutta sitten seuraavassa puhelussa ei muistakkaan välttämättä että ainiin joo me puhuttiinkin jo tosta, sanoitkin että sulla on huomenna vapaapäivä.. yms..

Kamalaa kun toinen pyytää anteeksi kun ei muista, on hirmu pahoillaan, mutta jotenki sekin ku se ei muitanu aineita jotka kirjotan keväällä joista oon jauhanu niin paljon nii se pisti mut niiiiiiiin vihaseks...

Kauheeta jos mun mies minusta eron ottais ihan vaan sen takia etten muista hänen työmatkojensa ajankohtaa tai kohdetta :o Tuo "muistamattomuus" taitaa olla vain miehesi ominaisuus joten sun pitänee päättää pidätkö hänestä sellaisena kuin hän on vai onko tuo todella niin häiritsevä piirre ettet voi sen kanssa elää. Omalta kohdaltani voin sanoa että ei tähän mitään parannuskeinoa varsinaisesti ole. Paljon joudun tsemppaamaan ja kirjoittamaan kalenteriin ylös jos kaiken meinaan muistaa ja loppu on vaan annettava anteeksi, minullekin.

mutta kun ei tiedä voisiko kyseessä olla jokin keskittymishäiriö? vai diagnisoidaanko ne yleensä nuorena/lapsena ja näkyykö se nuoruudessa esim koulunkäynnissä? kun tällä on ihan normaali hyvä lapsuus ollut ilman sen kummempia ongelmia koulussa tai mitään.
vai onkohan se vaan mies että kun kysyy vaikka työpäivästäni ja sitten tulee telkkarista mainos ja keskittyy siihen samalla ja unhotaa vastauksen ja sen että on kysynyt. mahdollista? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Hoh, onpas huonomuistinen mies ap:llä! Minulla taas on yhtä hyvä muisti kuin... kuin... sillä isolla harmaalla elikolla, jolla on pitkä kärsä... mikäs se nyt taas olikaan?

mikäs tää nyt oikein oli? selvennys? :D sarkasmia or something?

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Hoh, onpas huonomuistinen mies ap:llä! Minulla taas on yhtä hyvä muisti kuin... kuin... sillä isolla harmaalla elikolla, jolla on pitkä kärsä... mikäs se nyt taas olikaan?

mikäs tää nyt oikein oli? selvennys? :D sarkasmia or something?

Savolaista huumoria, joka asettaa kertojansa alttiiksi pilkalle.

Itsellänikin on "huono" muisti ja vaimo siitä saa kärsiä. Isot tärkeät menot kyllä muistan, mutta muut hieman pienemmät (voidaan tehdä muulloinkin) saattaa täysin unohtua. Samoin unohdan asioita, joita keskustelussa on jo kertaalleen todettu. Minkäänlaista keskittymishäiriötä ei ole kuitenkaan ollut koulussakaan.

^ eli siis minut alttiiksi pilkalle...

olenko mä siis jotenki ankara?
kun siis mies kyllä muistaa tietysti kaikki yhdessä koetut hetket, tapahtumat, omat asiansa (omat aikataulut, työtehtävät ymsyms)
mutta tuntuu vaan että jotkut asiat unohtuvat VAIKKA hän on niitä jo kysynyt ja VAIKKA olen ne hänelle jo sanonut kerran tai jopa kaksi kertaa aikaisemmin joskus tai jopa pari päivää/tuntia ennen.
nämä jotka ovat unohtuneet ovat esimerkiksi olleet juuri minun kouluaikataulut, ylioppilaskirjoitusjutut, harjoitusten ajat. tai sitten juuri tämä tilanne jossa kaveri selitti pitkää juttua ja jossain välissä kyllä ilmoitti olevansa sen päivän vapaalla (minäkin kuulin sen) mutta mies sitten kysäisi siinä että siis miten sulla sit tänään on töitä.

^ eli siis minut alttiiksi pilkalle...

Ei sinua vaan minut. Minähän se väitin muistavani hyvin ja puhuin saman tien itseni pussiin. Mutta sehän oli pelkkää leikkiä. Oikeasti en unohtaisi sellaisen eläimen kuin ronsun nimeä. Se tunnetaan myös nimellä efelantti ja sekin auttaa muistamisessa.

minä nyt tässä sitten vihottelen miehelle kun ei muistanut mitä kirjoitan keväällä.. ottaa niin päästä...
oon miljoonia kertoja sanonut ja siltikään ei muista.... toisaalta raukka kun lähetti niin nätin anteeksipyyntö viestinkin... ja minä olen tälläinen.. muttakun... en tiedä.

olenko ainoa joka on kyllä sitä mieltä että tämä nuorimamski on aivan liian ankara miehelleen?
onko se niin vakavaa jos mies ei muista joitain aineita tai aikatauluja? eikö niitä voi kerrata miehelle? oletteko te tämän palstan muut naiset sitä mieltä että hänen miehellään todella olisi jokin ongelma, eikö ole aivan normaalia että me miehet emme muista kaikkia asioita ja joitakin asioita vaan on kerrattava. Joskus ihminen on väsynyt eikä jaksa keskittyä.

T. Nippe

Yhteistyössä