Mies joka ei halua käydä töissä

• Viestiketjun aloittaja "minä vaan"
  • Ensimmäinen viesti
"minä vaan"
Olisitteko miehen kanssa jos hän ei kävisi töissä ja joisi noin kaksi kertaa viikossa?
Töissä ei kävisi, koska se tuntuisi henkisesti ja fyysisesti niin raskaalta ja joisi, jotta rentoutuisi. Muuten olisi hyvä mies ja isä. Huolehtisi lapsesta, kodin siisteydestä, tekisi ruokaa...

Absolutistin vaimo
Jos juominen ei aiheuta uhkaavia tilanteita tai haittaa seuraavan päivän lastenhoitoa, niin eipä tuo paljoa eroaisi elämäntapakotiäidistä, joka käy omissa jutuissaan kahtena iltana viikossa.

Eli jos olisin moisen miehen kanssa lapsia tehnyt, niin pysyisin hänen kanssaan.

• Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
En mä nyt suoraan sanoisi en mutta....
Töissä käyminen on mun mielestä aika tärkeä asia. Ihmisen pitää pystyä elättämään itsensä ja varsinkin jos on lapsia, pitäisi pystyä ottamaan itseään niskata kiinni ja unohtaa tuo "henkinen ja fyysinen raskaus". Eri asia tietysti jos on joku pakottava syy tai on esim. koti-isänä ja hoitaa lasta päivät. Miten miehen työttömyys vaikuttaa perheen elintasoon?
Miten paljon juo noina kahtena kertana viikossa? Jos on ihan räkäkännissä niin tuskin jaksaisin sitä katsoa.

En todellakaan. En kattelisi sekuntiakaan tuollaista äijää. Mä en tykkää, että mies juo. En voi tälle mitään, vaikka tiedän, ettei saunakaljassa esim. ole mitään pahaa yms, mutta pidän vaan kaljan kittaamista vastenmielisenä. Meidän kodissa ei juoda alkoholia kuin viiniä tms juhlissa.
Ulkomaanreissuilla, kylpylämatkoilla yms voisi ottaa bissen, viiniä tms ruuan kanssa, mutta onneksi oma mies ei ota sitäkään.
Eli tuo juominen olisi jo totaalinen ei.

Koulutus miehellä pitää olla. Jos on rahaa kuin roskaa, niin sitten ei ole niin väliä, vaikka ei töissä kävisikään. Vapaa-ajalla pitäisi kuitenkin tehdä jotakin järkevää töiden sijaan. Urheilla, harrastaa tai mistä nyt kukin tykkää.
Ellei ole miljonääri, niin töihin tai opiskelemaan.

"hellu"
juomista en kyllä kattelis koska itse olen absolutisti eikä viinassa ole mielestäni mitään järkeä.

mitä tulee tuohon että töissäkäynti on raskasta,niin pyrkisin kyllä saamaan selvilel että onko miehelle uupumus/masennus tms mikä vaatisi lääkärin hoitoa, mutta jos ruokaa riittäis kaapissa,niin sen ku olis kotona

"minä vaan"
Kiitos vastauksista. Mies juo noin 4-8 olutta keskimäärin lapsen nukkumaan menon jälkeen. Joskus jos on yksin kotona juo enemmän. Totta kai se, että ainoastaan toinen on töissä vaikuttaa talouteen eli tiukkaa on. Mies on tehnyt konkurssin ja romahtanut jossain vaiheessa täysin. Ristiriitainen tilanne, koska muuten hyvä mies.

[QUOTE="minä vaan";28189689]Kiitos vastauksista. Mies juo noin 4-8 olutta keskimäärin lapsen nukkumaan menon jälkeen. Joskus jos on yksin kotona juo enemmän. Totta kai se, että ainoastaan toinen on töissä vaikuttaa talouteen eli tiukkaa on. Mies on tehnyt konkurssin ja romahtanut jossain vaiheessa täysin. Ristiriitainen tilanne, koska muuten hyvä mies.[/QUOTE]
Onko masentunut? Pitäisi varmaan saada jotain hoitoa siihen ja tosiaan, töissä käyminen ja sen luoma rytmi sekä tunne, että sinua tarvitaan, tekee hyvää ihmiselle.

gdhydug
En ja suurin syy tuohon tuo juominen. HETKELLINEN työttömyys olisi ok, mutta tässä tapauksessa jos mies ei vaan viitti käydä töissä niin.. ei tosta mitään tulis.
Näin. Ei juoppoa sossupummia kiitos. Työssäkäymättömyys olisi ok jos miehellä olisi suuri omaisuus jolla elättäisi itsensä, eli ei loisisi ja tekisi vaikka vapaaehtoistyötä kuitenkin ettei toimettomana makais himassa.

"minä vaan"
On varmaankin masentunut mutta ei voi saada apua, koska ei halua sitä. Yrittänyt palata työelämään mutta joutui aloittamaan "matalammalta" tasolta kun ennen konkurssia, joka turhauttaa. Maksaa myös ulosottoon palkasta tietyn summan, joka harmittaa. Ristiriitaista myös siksi, että minulla on paremmat mahdollisuudet opiskella työn ohella kun mies hoitaa kaikki käytännön asiat. Yksinhuoltajana aikaa opiskeluun työn ohella olisi vähemmän.

"vieras"
Siis olisi kai siitä kiinni, miten talous. Jos se kärsisi liikaa, ni en kattelis. Jos ei, ja se juominen pysyisi hanskassa niin ehkä. Mut masennushan tuolla varmaan painaa, epäonnistuminen kirvelee ym. Hankaluushan on just siinä jos toinen ei apua halua. Hyvä että hoitaa lapset ym. Jos niidenkin hoito tökkis, niin sit ei tartteis ees miettiä.

[QUOTE="minä vaan";28189748]On varmaankin masentunut mutta ei voi saada apua, koska ei halua sitä. Yrittänyt palata työelämään mutta joutui aloittamaan "matalammalta" tasolta kun ennen konkurssia, joka turhauttaa. Maksaa myös ulosottoon palkasta tietyn summan, joka harmittaa. Ristiriitaista myös siksi, että minulla on paremmat mahdollisuudet opiskella työn ohella kun mies hoitaa kaikki käytännön asiat. Yksinhuoltajana aikaa opiskeluun työn ohella olisi vähemmän.[/QUOTE]

Mun mielestä aikuisen ihmisen pitäisi osata tuossa kohtaa ottaa itseään niskasta kiinni jos on perhekin.

"minä vaan"
Olette monessa asiassa oikeassa. Parisuhteen lopettaminen on vaan niin vaikeaa kun kumminkin rakastaa ja näkee ne hyvätkin puolet toisessa. Toisaalta on raskasta olla yksin vastuussa kaikesta taloudellisesti tai toki mies saa ansiosidonnaista mutta ei sekään nyt kauheasti ole ja joskus sekin loppuu. Alkon käyttö käy myös hermoille välillä. Tuntuu, että miehen kanssa ei ole tulevaisuutta, ei voi suunnitella mitään (esim. asunnon ostamista tai matkoja).

[QUOTE="minä vaan";28189879]Olette monessa asiassa oikeassa. Parisuhteen lopettaminen on vaan niin vaikeaa kun kumminkin rakastaa ja näkee ne hyvätkin puolet toisessa. Toisaalta on raskasta olla yksin vastuussa kaikesta taloudellisesti tai toki mies saa ansiosidonnaista mutta ei sekään nyt kauheasti ole ja joskus sekin loppuu. Alkon käyttö käy myös hermoille välillä. Tuntuu, että miehen kanssa ei ole tulevaisuutta, ei voi suunnitella mitään (esim. asunnon ostamista tai matkoja).[/QUOTE]
Oletko koittanut puhua hänen kanssaan? Aika vaikea muuttua jollei tiedosta ongelmaa ja sitä, että vaimo on jo lähdössä sen takia.

"minä vaan"
Kyllä olemme keskustelleet asiasta (monta kertaa) mutta mies on sitä mieltä, että jos ei kelpaa sellaisena kun on ja haluan erityyppistä elämää, täytyy minun tehdä omat päätökseni elämän suhteen (erota).

Kännisyy
[QUOTE="vieras";28190055]Ja ajatelkaa, kuinka moni mies on liitossa sellaisen naisen kanssa, joka ei halua käydä töissä, mutta joka hoitaa lapsen ja huolehtii kodista...[/QUOTE]
...mutta aika harva kuitenkaan sellaisen kotiäidin kanssa, joka vetää kännit kahdesti viikossa.

noin runsasta juomista en hyväksyisi. saunakalja ok, mutta ei useampaa kaljaa paria kertaa viikossa.
masennus pitäs hoitaa niin tilanne vois olla ihan toinen.
älä jätä miestä, mies tarvii tukea nyt. ja jos muuten kaikki hyvin ja rakastatte toisianne niin älä toisen sairauden takia lähde eroamaan.
juttele sen miehen kanssa tuosta masennuksesta.
ymmärrän sua tosi hyvin koska olen ollut aika samanlaisessa tilanteessa, paitsi että paria kertaa viikossa ei mun mies oo juonut missään vaiheessa

Yhteistyössä