Mies joka ei halua käydä töissä

• Viestiketjun aloittaja "minä vaan"
  • Ensimmäinen viesti
"minä vaan"
Lapsi päiväkodissa osa-aikaisesti, koska tärkeää tavata toisia lapsia ja nauttii siellä olemisesta. Niin, masennus on sairaus mutta miten auttaa ihmistä, joka ei halua apua. Täytyy vaan miettiä näitä asioita ja tehdä jossain välissä päätös siitä mitä haluaa omalta elämältä.

En. Jos ihminen uupuu pienestäkin työnteosta kodin ulkopuolella niin pahasti, että suistuu käyttämään alkoholia lohtuna tai rentoutumisena, ei sellaisen ihmisen tukeen ongelmatilanteissa voisi luottaa. Taloudellinen taakka ja henkinen vastuu kaatuisi täysin minun niskoilleni, ja jos itse sairastuisin, joutuisin sairaanakin kannattelemaan yksin koko taloutta. Olisin kuin yksinhuoltaja sekä lapsilleni että miehelleni. Eli en ottaisi tuollaista miestä.

"hellu"
Onko masentunut? Pitäisi varmaan saada jotain hoitoa siihen ja tosiaan, töissä käyminen ja sen luoma rytmi sekä tunne, että sinua tarvitaan, tekee hyvää ihmiselle.
höpöhöpö! Mä tunnen masentuneita jotka vajosi vaan syvemmälle ja syvemmälle koska oli pakko käydä töissä,vaikka ei olisi jaksanut! yksikin tuttu pääsi lähes hengestään,kun ei enään jaksanut,pitkä sairasloma lopulta pelasti

"nana"
Minä en miestä elättäisi. Väliaikainen, itsestä riippumaton työttömyys, on eriasia. Mutta sen takia, että "ei nyt satu huvittamaan/tunnu hyvältä" jos ei kävisi töissä niin saisi kyllä marssia mäkeen saman tien. Aikuisen ihmisen on kannettava vastuu omasta toimeentulostaan eikä sysättävä sitä toisen harteille.

"akka"
[QUOTE="nana";28191236]Minä en miestä elättäisi. Väliaikainen, itsestä riippumaton työttömyys, on eriasia. Mutta sen takia, että "ei nyt satu huvittamaan/tunnu hyvältä" jos ei kävisi töissä niin saisi kyllä marssia mäkeen saman tien. Aikuisen ihmisen on kannettava vastuu omasta toimeentulostaan eikä sysättävä sitä toisen harteille.[/QUOTE]

Koskeeko tää myös kotiäitejä?

"Vieras"
Osaatteko kuvitella asiaa toisinpäin? Olisitte masentunut ja työtön, mutta hyvä perheen äiti kotona. Haluaisitte ottaa pari kertaa viikossa harmittomat kaksi isohkoa lasia viiniä illalla. Mies kertoisi että nyt riitti, ottaa lapset ja jättää teidät.

OK?

• Tykkää
Reactions: moekoe ja Calissa
Jos mies juo 4-8 olutta 2krt viikossa ja tekee sen lasten mentyä nukkumaan, niin en näe tuossa ongelmaa. Tuosta määrästä ei vielä tule humalaan, joten tuskinpa mies alkoholisti on. Toki tuokin voi ärsyttää, en sitä kiellä, mutta mitä miehiä tunnen niin aika tavallista tuo on.

Se mikä on ongelma, on tuo miehen laiskuus. Ainahan työ on fyysisesti tai henkisesti rankkaa ja joskus se on molempia yhtäaikaisesti. Konkurssin tekeminen ei ole muu kuin tekosyy. Jokainen kohtaa työelämässään ylä- ja alamäkiä. Jos jokainen lannistuisi epäonnistumisen jälkeen työelämässä, ei meillä olisi montaakaan tekijää jäljellä.

Hyvä isä hän voi olla, mutta miten hyvä isä ei halua lapsellensa taloudellisia resursseja kuntoon oman laiskuutensa takia? Yhteiskunta nyt vain sattuu pyörimään rahan ympärillä ja lapsen tarviessa uudet kumisaappaat, ei auta se että antaa halin. Myös se että saa rahaa muualta (tuet, toisen vanhemmat tulot jne.) ei saa mielestäni aiheuttaa tyytyväisyyttä. Ihminen joka tyytyy, on kunnianhimoton ja vailla halua menestyä.

"vieras"
Jos lapsi on pieni niin mies voisi olla kotona ja mä kävisin töissä, siis sama asetelma kuin nytkin meillä on, mutta toisinpäin. Koti-isinä oleminen on ihan yhtä ok kuin kotiäitinäkin oleminen. Tietysti odottaisin, että mies huolehtii päivän aikana lapsille virikkeitä (kaverikyläilyjä, kerhoja, leikkipuistossa käyntiä ym.) ja huolehtii kodista ja ruokapuolesta jne. niin kuin itse teen lapsen kanssa kotona ollessani.

Alkoholin kittaaminen kahtena iltana viikossa ottaisi kyllä päähän, jos kerralla menee enemmän kuin yksi annos. Mua vaan ahdistaa tollanen tissuttelu, kun pelkään että ne määrät ja/tai juomiskerrat ikään kuin huomaamatta pikkuhiljaa nousee, ja kohta sitä huomaakin olevansa parisuhteessa juopon kanssa...

"vieras"
No, mulla on mies joka ei käy töissä, saa sen verran pääomatuloja ettei ole pakko, siis pienen palkan verran. Mutta ei juo kuin 1-2 olutta viikossa saunan jälkeen, enempää juomista en katselisi.

Mulle tossa tökkii se työhön haluttomuus. En pidä tota oluen juontia ja niitä määriä isoina, mutta tosiasia on vaan se, ettei aikuinen nyt miten vaan voi luetella niitä hommia, jotka ei just nappaa.
Masentuneisuuden yms ymmärrän, mutta niihin on saatavissa apua. Kukaan vaan ei tule sitä apua sulle kotiin tarjoamaan. Siinä ehkä työntäisin miestä johonkin suuntaan.

Mutta se olis ihan ehdoton nounou, jos mies olis "perusterve" mut yks päivä vaan ilmottais, että otti loparit eikä töihin enää halua, koska se on hanurista.

"vieras"
[QUOTE="vieras";28191514]No, mulla on mies joka ei käy töissä, saa sen verran pääomatuloja ettei ole pakko, siis pienen palkan verran. Mutta ei juo kuin 1-2 olutta viikossa saunan jälkeen, enempää juomista en katselisi.[/QUOTE]

Mä olen aina ihmetellyt tätä "saunakaljan" poliittista korrektiutta. Siis että miten se on ok ottaa saunan jälkeen olut, mutta ei muuten vaan? Sama homma tuon määrän suhteen, että on ok ottaa vaikkapa sun tapauksessa 1-2, mutta ei enempää. Kun sehän se on tärkeämpää miten se vaikuttaa. Pienikokoinen kun nappaa sen 2 olutta yhteen menoon niin sehän on jo pikku tuiterissa. Isompi mies kun juo rauhalliseen tahtiin vaikka 5 olutta, niin se ei ole tuiterissa.

Siis ponttini on se, että ihan samahan se on milloin juo ja miten paljon juo. Pääasia ettei ukko pörrää päissään. Tuollainen kyttääminen on siksi tekopyhää.

"vieras"
[QUOTE="minä vaan";28189611]Olisitteko miehen kanssa jos hän ei kävisi töissä ja joisi noin kaksi kertaa viikossa?
Töissä ei kävisi, koska se tuntuisi henkisesti ja fyysisesti niin raskaalta ja joisi, jotta rentoutuisi. Muuten olisi hyvä mies ja isä. Huolehtisi lapsesta, kodin siisteydestä, tekisi ruokaa...[/QUOTE]

Minulle ei olisi ongelma jos omat tulot olisi sen verran hyvät että niillä eläisi koko perhe. Riippuu vähän mitä tuo juominen tarkoittaa. Vetääkö ns lärvit vai onko se vain sitä että juo muutaman oluen illalla.

Oman itsensä kannalta ajattelen että parempi olis keksiä jotain tekemistä, tyyliin opiskelemista, työharjoittela mitä vain mikä päivät täyttää. Jos ei hoida lapsia kotona, jotain ajankulua niihin päiviin pitäisi kehittää edes jonkun verran.

Käykö terapiassa jos on fyysiesti ja henkisesti raskasta käydä töissä? Minkä ikäinen mies on?

Lähinnä se että jos kyse on alle 40v ihmisestä voi vielä hankkia jonkin toisen ammatin.

Yhteistyössä