Mies jätti. :(((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nono"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me sovimme mieheni kanssa kun esikoista odotimme että emme eroa vaikka mikä tulisi ennen, kuin lapsi/lapset on 3v. Tää siksi kun tutkimusten mukaan alle 3v vanhemmat eroaa eniten ;) kyllä on ollut hermot kireällä, tapeltu, riidelty, uhattu pakata tavaramme... Mutta kohta nuorempi lähentelee 3vuotta ja elämä on taas aika helppoa ja mukavaa :)

Koittakaa selvittää asiat, vaikka ulkopuolisen kanssa. En kannata sitä et lasten takia ollaan yhdessä, mutta asioita kannattaa yrittää selvittää. Ei elämä ero/uusperheessäkään helppoa ole, tälleen vierestä katsoneena...

• Tykkää
Reactions: Rockwood
Niin ota joku miehen tai sinun tai yhteinen ystävä kylään joka voisi auttaa teitä sovitteleen riitaa. Rohkeasti vain vaikka ittiä inhottaisiki se asia. Tavallaan puolueeton auttamaan teidän ongelmissa. Ei sen sun miehen tartte tietää tästä etukäteen. Jos on oikeasti hätä ja kiire niin kokeile.

helvetissä on erityinen kerros ihmisille, jotka ottavat eron vauvavuonna, ja toinen eroaville uhmaikäisen vanhemmille. jotain rotia siihen hommaan nyt, tai minä alan ajaa lakiehdotusta, että avioeroa ei myönnetä ennen kuin pieninkin lapsista on ainakin kolmen vanha.

ei tuommoiseen teinieroon pidä suostua. ei ikinä. jos ei mies kuuntele kaunista puhetta, niin puhu rumasti. semmoista nilkkiä ei olekaan, joka ei voisi yhtään odottaa. kokeilkaa olla riitelemättä mistään muutama viikko, ja etsikää apua jos ette mukamas osaa.

ja jos niin kauheasti houkuttaa se irti pääseminen, vuokratkaa miehelle yksiö. menköön sinne miettimään asiaa. totta kai se maksaa rahaa, mutta niin maksaa eroaminenkin, ja paljon enemmän.

Etkö tiedä että jos toinen hakee eroa (mies tässä tapauksessa) niin ei se auta vaikka toinen kieltäytyis sitä antamasta, tuomioistuin joka tapauksessa määrää eron. Ja mies ei suostu terapiaan.

[QUOTE="hilkka";28553786]ei, mutta katsos se on sen vetäytyjän oma valinta ollut että vetäytyy..
mä oon ollut pariterapiassa ko.tilanteessa. ymmärrätkö että se toinen kaipaa merkkiä siitä että hänen sanomallaan on väliä, hänellä on väliä. ja vetäytyminen viestittää tälle toiselle että mua ei kiinnosta, mikä ei ole oikea syy vetäytymiseen. mutta ainoa tapa ratkoa tämä ongelma on puhuminen!

ei ole tarkoitus että kumpikaan lopettaa tuntemisen vaan se että tunteista keskustellaan! ei se vetäytyjä voi odottaa että toinen ymmärtää sanattomasti! tai lukee ajatuksia!

jos sä puhut sulle tärkeestä asiasta ja kerta toisensa jälkeen mä vaan istun hiljaa,niin tiedätkö sä mitä mä ajattelen/tunnen? et!

toimivissa parisuhteissa puhutaan.[/QUOTE]

Mutta kun sitä toista et vaan kerrassaan voi muuttaa yhtään mihinkään. Noi pariterapiat on semmosta hienosäätöä, että jos teilläkin on noin megaluokan ongelmia ollut, niin ei se niihin auta. VAIN itseäsi voit muuttaa, se on hyvä pitää mielessä aina. Lähde siitä olettamasta, että suhde on tällainen, ok, no siinä on ongelmia joita on yritetty ratkoa ja mitään ei tapahdu. Joten ainoa, mitä voi enää tehdä on muuttaa itseään, omaa asennettaan. Jos suhde törmää seinää ja toinen ilmoittaa lopetushalunsa, niin sit ei enää voi tehdä muuta kuin antaa mennä. Jos vetäytyjä on kovin ahdistettu niin saattaa tullakkin ulos kuorestaan. Ehkä, ehkä ei.

Se on totta, että toimivissa suhteissa puhutaan ja se onkin mielestäni kaikista tärkeinä. Mutta minkä teet jos toinen ei puhu? Pakottaa et voi ja jos mikään terapia ei auta niin mitä teet? Ei auta, että vain vetäytyjä jotenkin ihmeellisesti lakkaisi vetäytymästä, vaan myös sen ahdistelijan täytyy relata. KUMMANKIN täytyy tehdä muutoksia, jos halutaan jatkaa yhdessä. Sen ahdistelijankin kannattaisi miettiä miksi toimii kuten toimii. Ja tehdä myönnytyksiä ja antaa toiselle tilaa, arvostaa sen toisen mielipidettä.

[QUOTE="Hilkka";28553741]Eli teillä siis oikeastaan on parisuhteessa sellainen nk.kielteinen kehä jossa sinulla on vaatijan rooli ja miehellä vetäytyjän? mitä enemmän mies vetäytyy sitä enempi sua ahdistaa ja sitä enempi "vaadit", mitä enempi vaadit sen enempi mies pakenee eikä ollenkaan ymmärrä miksi olet niin vihainen.

kun tämä kielteinen kehä jatkuu niin molemmat tuntee itsensä yksinäiseksi.

tiedätkö mikä on psykopariterapeutin ratkaisu tilanteeseen? se että yritetään tuoda pari takaisin kommunikaatioon, se tarkoittaa sitä että vetäytyjä lopettaa vetäytymisen! näin.

ainoa mikä mun korvaan särähtä äon se että miksi vauva-aika estäis seksin? siis olen ite heräillyt 1v7kk öisin(joka yö lähemmäs 10 krt) ja meillä oli silti seksiä lähes joka päivä.. kyllähän se välillä väsytti,mutta aina siitä nautti![/QUOTE]

Koita sä vitun urpo ymmärtää ettei kaikilla mene niin kuin teillä meni! Etkä sä oo mikään neuvomaan kun sun neuvot on ihan paskoja etkä saanut edes ukkoas pidettyä!