Mies jätti tai miettii jättämistä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullllinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Surullllinen

Vieras
En osaa sanoa missä tässä mennään, tai oikeastaan kuvio tuntuu niin selvältä.. Olemme olleet 8 vuotta yhdessä (nuorista asti, ei lapsia). Arkemme on ollut aika normaalia - yhteistä aikaa ei kyllä ole ollut oaljoa. Minulla on omia menoja, koska miestä ei ole kiinnostanut tehdä mitään. Olin 2 viikkoa poissa kotoa ja kotona minua yllätti uutinen: hän haluaa laittaa asunnon myyntiin ja laittaa lusikat jakoon. Keskustelin hänen kanssaan ihan tavallisesti asioista, en raivonnut tai itkenyt, mutta mies itki senkin edestä. Lähdin pois kotoa ja nyt mies on laittanut paljon viestejä ja puhuu asiasta. Mies sanoo, ettei halua tehdä sittenkään hätäistä päätöstä ja haluaa miettiä asioita. Kävin uudestaan kotona ja miehen itku jatkui, joten sovimme viikon tauosta ja hiljaisuudesta. Hän ei pystynyt hiljaisuuteen, soittelee ja laittaa viestiä kokoajan.

Miksi minulla on olo, että hän on ollut yksinäinen minun menojeni takia ja hankkinut jonkun lämmittämään sänkyä siksi aikaa kun olin poissa ja siitä tämä itkuisuus ja eropuheet tulee.. Kieltää kyllä kaikki pettämiset jne, mutta mistä minä totuuden saisin tietää? Tuntuu, että hän tosissaan haluaa erota, mutta ei kuitenkaan.. neuvoja?

En osaa sanoa missä tässä mennään, tai oikeastaan kuvio tuntuu niin selvältä.. Olemme olleet 8 vuotta yhdessä (nuorista asti, ei lapsia). Arkemme on ollut aika normaalia - yhteistä aikaa ei kyllä ole ollut oaljoa. Minulla on omia menoja, koska miestä ei ole kiinnostanut tehdä mitään. Olin 2 viikkoa poissa kotoa ja kotona minua yllätti uutinen: hän haluaa laittaa asunnon myyntiin ja laittaa lusikat jakoon. Keskustelin hänen kanssaan ihan tavallisesti asioista, en raivonnut tai itkenyt, mutta mies itki senkin edestä. Lähdin pois kotoa ja nyt mies on laittanut paljon viestejä ja puhuu asiasta. Mies sanoo, ettei halua tehdä sittenkään hätäistä päätöstä ja haluaa miettiä asioita. Kävin uudestaan kotona ja miehen itku jatkui, joten sovimme viikon tauosta ja hiljaisuudesta. Hän ei pystynyt hiljaisuuteen, soittelee ja laittaa viestiä kokoajan.

Miksi minulla on olo, että hän on ollut yksinäinen minun menojeni takia ja hankkinut jonkun lämmittämään sänkyä siksi aikaa kun olin poissa ja siitä tämä itkuisuus ja eropuheet tulee.. Kieltää kyllä kaikki pettämiset jne, mutta mistä minä totuuden saisin tietää? Tuntuu, että hän tosissaan haluaa erota, mutta ei kuitenkaan.. neuvoja?

Miten niin "miestä ei ole kiinnostanut tehdä mitään"? Tarkoitat, ettei mies ole kiinnostunut sinun kiinnostuksesi kohteista vaan olisi halunnut sitä kuuluisaa yhteistä aikaa.

Jos asian olisi ottanut esille mies, joka tekisi kavereiden kanssa 2 viikon metsästysreissuja (jotka eivät naista kiinnosta) ja ihmettelisi itkuisen naisen erohaluja, saisi hän palstamammoilta tyrmäävän vastaanoton.

Miksi te ylipäätään olette yhdessä???
Nuoria, eikä kiinnosta tehdä mitään yhdessä?
Ei tuo ole molemminpuolista rakkautta..... Enkä nyt syytä miestä.

Onko ensimmäinen kerta kun olette olleet erossa pidempään? Siis siinä mielessä, että tiedätkö miten miehesi suhtautuu erossaoloon? Onko hän ns. herkkätunteista tyyppiä? Puhutteko te _molemmat_ tunteistanne?

Toisekseen, suhteen jatkamisen puolesta ei ole ykkösasia kaivella pintaan sitä onko hän pettänyt vai ei, vaan tunnetteko te vetoa yhdessäoloon. Ehkä hän onkin tehnyt syrjähypyn ja on surullinen, että kokee menettäneensä sinut. Nyt varsinkin jos sinä otat etäisyyttä, miehesi saattaa kokea tulleensa henkisesti jätetyksi.

Jos hänellä "olisi toinen" ja haluaisi mieluummin olla sen toisen kanssa, käyttäytyisi ehkä aivan eri tavalla. Et kuitenkaan kertonut tarkemmin millä fiiliksellä hän on ollut. Miehet eivät kovin usein osaa pukea tunteitaan sanoiksi oikealla tavalla.

Eikä halua erota. Ehkä hän kokee itsensä hylätyksi.. pyydä toinen kotiin takas ja jutelkaa. Jos ei oo varaa pariterapiaan, niin esimerkki sexpo tarjoaa muutaman ilmaisen käynnin. Suosittelen. Väestöliitolla on tai ainakin oli netissä käytävä parisuhde kursdi joka pohjautuu tunnekeskkeiseen pariterapiaan.

Kyllähän tuo käytös viittais vähän klassiseen pettämiskuvioon.
En ole mikään parisuhde-expertti, mutta noilla spekseillä itsellä soisi hälyytyskellot aika kovaa.

En usko, että mies pettää. Uskoisin, että ikävoi teidän yhteistä aikaa eikä tiedä mitä pitäisi tehä. Kai teillä jotain yhteistä tekemistä on mistä kummatkin tykkää?

Kirjoittakaa kirjeet toisillenne, jossa kerrotte mitä haluatte elämältä ja lähitulevaisuudelta. Kumpikin uskaltaa paremmin kertoa asioista. Sitten vaihdatte kirjeet yhtäaikaa. Tätä kirjeenvaihtoa voitte jatkaa, kunnes asioihin on tullut selvyys. Tsemppiä!

Ensimmäinen kerta kun ollaan erossa tällaisissa merkeissä - töiden puolesta tottakai ollaan oltu näkemättä, mutta yhteys ja ihan hyvä fiilis on säilynyt kautta suhteen. Tottakai riitoja on ollut, mutta hyvin vähän.. Ja se, että joku nyt käsittää, että tekeminen pitäisi aina olla minua kutkuttavaa on valetta. Hän ei totta tosiaan halua tehdä oikein mitään, ei kavereidensa tai minun kanssa. Olen miettinyt onkohan masentunut.. Masentunut tähän suhteeseen ja arkeen? En tiedä.

Olemme puhuneet ja se, että tässä kovasti mainostin tätä itkuisuutta johtuu siitä, että se on hyvin epätyypillistä miehelleni. Hyvä, että itkee jos itkettää, mutta jokin tässä tuntuu siltä etten ole ihan kärryillä vielä koko kuviosta.. Puhuminen on täydellinen umpikuja - ei tiedä mitä haluaa enää ja on saanut minunkin pään samaan solmuun. Mun olisi niin paljon helpompaa itse alkaa työstämään tätä eroa jos tä olisi selkeä pettämistilanne ja hän olisi onnellinen uudensa kanssa, mutta kun ei. Haluaa erota, mutta ei kuitenkaan. Haluaa miettimisaikaa, mutta ei kuitenkaan.

Ehkä mies haluaisi että haluat selkeästi jatkaa suhdetta. -ehkä koko show on ikäänkuin testi.

Ja kun se ei minun mielestäni, lukemani perusteella, siltä vaikuta, tuskin mieskään niin uskoo, ja mies haluaa erota. Mut sit iskee epävarmuus ja mies on valmis roikkumaan suhteessa vaikket sä rakastaisikaan.

Aika julma testi.. Kertoo paljon ihmisestä. Tällaisella hän ainakin saa mut kauemmas ja kauemmas.. En voi jäädä tällaseen välitilaan roikkumaan, missä en tiedä jatketaanko vai eikö ja asua muualla kokoajan.

Hyvin selvästi haiskahtaa siltä, että mies on pettänyt sinua. Tuskin olisi muuten rohkaistunut yhtäkkiä laittamaan lusikoita jakoon. Yleensä siinä vaiheessa on varasuunnitelma jo tehtynä. Tuo epätyypillinen itkuisuus lisäksi viittaa huonoon omatuntoon.

Eikä pettäjät tietenkään tunnusta pettäneensä, sen varaan ei kannata laskea. Tiedän kokemuksesta. Ratsaa puhelin tai yllätä mies sellaisella kysymyksellä kuin olisit saanut jostakin tietää hänen pettämisestään ja anna hänelle tilaisuus selittää. Varaudu siihen, että pettämiskaveri saattaa olla vaikka mies. Olen törmännyt tällaisiinkin tapauksiin.

Sepä se, kun nyt tuntuu, että minusta on tullut se varasuunnitelma.. Kyselee tulenko hänen viereen nukkumaan ja kun en vastaa mitään, kyselee hän silti, että niin siis oletko tulossa kotiin nyt? Ihan kuin jos sanon etten tule, uskaltaa hän hommata sen toisen naisen meidän kotiimme..

Ja kaiken lisäksi meidän suhde on lähtenyt käyntiin siitä, että minä olin (tiedostamatta kylläkin) se toinen nainen. Luulin, että he olivat jo eronneet. Mies kuitenkin lopulta lähtikin siitä suhteesta ja minä hänen kanssaan jäin - nuori ja tyhmä kun olin. Olisihan se pitänyt tajuta, että lopulta karma kostaa takaisin.

Ei tuosta nyt vielä voi vetää johtopäätöksiä pettääkö vai ei, mutta useinhan tietty käyttäytymismalli seuraa. Miksi sitten itkeskelee? Hmmm. huono omatunto, haluaisi tunnustaa, mutta pelkää seuraamuksia. Varsinkin jos kyse on "vain" syrjähypystä eikä mistään vakavammasta. Eli ei ole suinpäin rakastunut toiseen, vaan tullut pettäneeksi.

Kai sä kotiin voit mennä, vaikket ole siitä ilmoittanutkaan etukäteen. Jos siis haluat varmistaa, onko siellä joku toinen. En silti usko, että toista naista kotiinne toisi.

Sepä se, kun nyt tuntuu, että minusta on tullut se varasuunnitelma.. Kyselee tulenko hänen viereen nukkumaan ja kun en vastaa mitään, kyselee hän silti, että niin siis oletko tulossa kotiin nyt? Ihan kuin jos sanon etten tule, uskaltaa hän hommata sen toisen naisen meidän kotiimme..

Ja kaiken lisäksi meidän suhde on lähtenyt käyntiin siitä, että minä olin (tiedostamatta kylläkin) se toinen nainen. Luulin, että he olivat jo eronneet. Mies kuitenkin lopulta lähtikin siitä suhteesta ja minä hänen kanssaan jäin - nuori ja tyhmä kun olin. Olisihan se pitänyt tajuta, että lopulta karma kostaa takaisin.

Kuulostaa tyypilliseltä pettäjän varmistelulta. Tiedän sen, koska itse harrastan samaa. Sano, ettet ole varma, pääsetkö vai et, niin mies ei uskalla ainakaan kotiin tuoda vierasta. Tosin saattaa sitten itse käydä sen vieraan luona.

Jos kerta epäilet niin vahvasti pettävän (luuletko täältä muita vaihtoehtoja saavan) palstan mukaan mies pettää heti jos yhtenä aamuna jää pusu saamatta. Niin siis, jos epäilet vievän toisen naisen teille, ilmotat että et ole tulossa kotiin mutta menetkin yöllä kotiin kuitenkin. Mun mielestäni voisitta rauhassa miettiä ja kattoa, voi oikeasti vaan olla hänellä yksinäinen ja pettynyt olo/masennusta yms. Tarviiko heti erota jos isompi kriisi edessä, ellei toinen peta tai väkivaltainen??!

Miten saisin hänet kiinni siitä? Mun olisi niin paljon helpompi jatkaa tästä eteenpäin kun tälle olisi jokin kunnon "syy", ettei taakse enää katsoisi?

Ei siihen tarvita todisteita. Luota intuitioosi ja päättele miehen käyttäytymisestä. Toki voisi olla helpompaa jos olisi todisteet, mutta niitä on usen vaikea saada, koska pettäjä kiistää kaiken viimeiseen asti roikkuessaan välitilassa, kun ei ole varma siitä, kenen kanssa halusaisi olla, eikä hän voi olla varma myöskään uudesta suhteestaan.

Olen ihan rikki tästä jutusta.. Ansaitsen parempaa kohtelua kun tällaisen tietämättömyyden. Parempi myydä koko asunto ja laittaa kamat jakoon. Yrittää sitten häntä koipien välissä tulla takaisin kun kaikki on jo myöhäistä ja hän on päässyt harrastamaan itsensä etsimistä, mutta kuten sanottu: liian myöhään. Mä niin tiedän tämän.

Yhteistyössä