mies jätti. kohtelee eriarvoisesti bio-lastaan ja esikoistani,joka pitää miestä isänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ebay
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lasta voi "rakastaa" vaikka 10 vuotta niin että läpi menee kaikille, varmaan myös asianosaisille, sitten kun tulee murrosikä ja ja todelliset vaikeudet niin rakkaus punnitaan. Ikävästi kävi.

Surullista :( Voisitko yrittää jutella exäsi kanssa asiasta? Kertoisit kuinka tärkeä hän on esikoisellesi. Toivottavasti esikoinen kuitenkin tietää ja ymmärtää sen, ettei exäsi ole hänen biologinen isänsä.

Esikoisesi pitää miestä isänään, mutta mies ei pidä esikoistasi lapsenaan. Eikä esikoinen hänen lapsensa olekaan.

Surullista, mutta noinhan se on.

Mun kaaliin ei oo oikein koskaan mennyt nämä "lapsi pitää miestäni isänään"-kuviot. Isähahmona voi pitää, tärkeänä aikuisena, tms, mutta kyllä lapsen tulee tietää että äidin mies ei ole hänen isänsä oikeasti. Valehdella ei ainakaan koskaan saisi.

• Tykkää
Reactions: Pill*mehu
[QUOTE="vieras";27823064]Mutta miehiltä onnistuu julmuus lasta kohtaan oli oma tai ei, paljon helpommin kuin naiselta, uskoisin.[/QUOTE]
Uskon, että olet väärässä.

Satujen julmat äitipuolet eivät ole vain satua, ja nainen taitaa olla se joka useammin oman lapsensa tappaa...

pitää isänään ny ei varmaan tarkoita että lapsi ei tietäisi että mies ei ole oikeasti tämän isä. Vaan lapsi kokee hänet isäkseen. Kun mies on "isänä" toiminut niin kauan kun pieni muistaa.. miten voi mies olla tommonen? ihan sama kuka lapsen biologinen isä on,luulis et mieskin ny osais tätä lasta ajatella:(

Onpa harmillista pojan puolesta. Mun lapset on kahdelle eri miehelle, molemmista olen eronnut mutta nuoremman lapsen isä tapaa oman lapsensa lisäksi myös vanhempaa lasta. Ei ota häntä yökylään, mutta leikkipuistoon ja kaupungille kuitenkin, ja muistaa synttärinä ja jouluna.

Löytyiskö pojalle omaa aikuista miestä tukihenkilöksi jostain tukihenkilöpalvelusta, jossa on miehiä?

Sosiaalinen ja biologinen vanhemmuus ovat eri asioita. Eksäsi ei ole esikoisesi bioisä mutta sosiaalisesti hän kyllä on isä. Nykytilanteen olisi voinut ehkäistä perheensisäisellä adoptiolla, silloin ex olisi myös juridisesti lapsen isä eronkin jälkeen ja ehkä myös kokisi ne isän velvollisuudet selvemmin.

[QUOTE="harmi";27823199]Onpa harmillista pojan puolesta. Mun lapset on kahdelle eri miehelle, molemmista olen eronnut mutta nuoremman lapsen isä tapaa oman lapsensa lisäksi myös vanhempaa lasta. Ei ota häntä yökylään, mutta leikkipuistoon ja kaupungille kuitenkin, ja muistaa synttärinä ja jouluna.

Löytyiskö pojalle omaa aikuista miestä tukihenkilöksi jostain tukihenkilöpalvelusta, jossa on miehiä?[/QUOTE]

näin sen luulis menevän mut keroo kyllä miehestä paljon joka "unohtaa" sen toisen lapsen vaikka tietää olevansa tälle tarkeä..en voi kuvitellakkaan itse tekevän niin kuin ap:n mies

[QUOTE="vieras";27823158]Mun omakohtaiset ja lähipiirin kokemukset kertoo muuta.
Jos nainen OIKEASTI ottaa lapsen omakseen niin se on oma vaikka mies olisi mennyttä. Mies hämää kaikkia ja pahasti.[/QUOTE]

Vanhemmuus on kulttuurissamme rakentunut siten, että taitaa olla aika harvinaista että äitipuoli olisi ainoa äiti, jonka lapsi tuntee. Ehkä silloin, jos äiti on kuollut lapsen ollessa aivan pieni.

Tämän palstan uusperhekeskusteluita lukeneena olen saanut sen käsityksen, että veri on vettä sakeampaa naisillekin. Moni haluaa pitää etäisyyttä puolisonsa lapsiin, ja vielä useampi haluaa, ettei ainakaan exän uusi kumppani ala leikkiä äitiä.

Voi että kuinka kurja tilanne :( Oletko koittanut puhua miehelle asiasta?

Ps. Eihän AP missään vaiheessa sanonut, että on valehdellut lapselle miehen olevan hänen isä...? Eikö se ole aika luonnollista, että 5v jonkun kanssa elänyt 8-vuotias pitää sitä miestä "isänä" itselleen. Ei siinä mielestäni ole mitään outoa tai väärää.

Olin itse raskaana ja tuloss yh:ksi, kun tapasin miehen, jonka kanssa menimme yksiin ja lapseni piti häntä syntymästä asti isänään, ja miehen vanhempia mummuna ja pappana. Toinen lapsi syntyi, tämän miehen biologinen lapsi, ja kaikki meni ihan hyvin. Sitten tuli ero muista syistä, mutta sekään ei vielä tehnyt muutosta. Mies osasi ainakin minun nähden kohdella myös esikoistani tasavertaisesti biologisen lapsen kanssa. MUTTA sitten iski ongelma, kun mies eron jälkeen löysi uuden kumppanin. Jostain ihmeen syystä mies alkoi käyttäytyä kumppanin löydettyään aivan käsittämättömän tylyllä tavalla minua kohtaan ja samalla myös esikoistani kohtaan. Tekee niin pahaa esikoisen puolesta, jolla on muutenkin ollut elämässä niin vaikeaa, mutta koska asialle en mahda mitään, joudun vain katsomaan vierestä, kun lapsi menettää koko elämänsä ajan isänään pitämän ihmisen.

Esikoisen biologinen isä asuu kaukana ja on laiskasti yhteydessä. Esikoinen kyllä tietää, ettei isänään pitämä mies ole biologinen isä, mutten tiedä miten 7-vuotias tämän käsittää. Totuus on kuitenkin se, että lapsi on menettänyt isänsä, enkä mahda asialle mitään. Biologisen lapsensa kanssa mies kyllä touhuaa ja tekee vaikka mitä, mutta esikoinen on uuden naisen löytymisen myötä kuin ilmaa. Miten naisystävän löytyminen voi vaikuttaa mieheen tällä tavalla, sitä en vaan kertakaikkiaan ymmärrä. Miten onni voi tehdä sen, että käytös muuttuu noin järkyttävällä tavalla negatiiviseen suuntaan? En vaan ymmärrä.

Mä ymmärrän kyllä, että lapsipuolen kanssa ei välit pysy läheisenä tai ei pysytä ollenkaan väleissä eron jälkeen.

Mutta tilanne on tietysti erityisen ikävä jos lapsi on pitänyt isäpuolta isänään.

Mä olen todella kiitollinen ja iloinen siitä, että olen edelleen näin aikuisena tekemisissä isäni exän kanssa, vaikka he erosivat minun ollessani teini-iässä.

Mutta eikö se isä tajua, että lapsi on hänen biolapsensa veli! Luulisi, että isä haluaa sisaruksilleen hyvät välit. Sellaisia ei tule, jos lapset jo pienestä saakka saadaan tuntemaan kateutta ja vihaa toisiaan kohtaan.

[QUOTE="Suski";27822724]Todella raukkamaista käytöstä mieheltä. Me ollaan kanssa eroamassa, ja vaikuttaa aika vahvasti siltä että samankaltainen tilanne tulee olemaan. Vanhimmaiseni on kuitenkin onneksi jo teini, mutta silti..[/QUOTE]

Ei se mitään raukkamaista ole. Vaikka nainen ehkä voikin rakasta ketä äpärää tahansa, mies ei voi. Toki mies käyttäytyy vieraitakin lapsia kohtaan asiallisesti silloin kun niiden kanssa asuu. Rakkautta toisen miehen lapsia kohtaan ei voi mieheltä vaatia, eikä sellaista kannata odottaa.

[QUOTE="vieras";27822911]On tainnu "rakastaa" lastasi vain sen takia että saa pillua.

Näinhän nää pano-perat toimii[/QUOTE]

Ei helev..mä kuolen nauruun. voi juma, näinhän nää pano-perat toimii:)

Yhteistyössä