Mies jättänyt taas laskun maksamatta *turhaa tuulettumista*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AAARRGGHH
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AAARRGGHH

Vieras
Multa repee kohta oikeasti pää. Tilanne on siis tämä: olen vielä kotihoidon tuella kotona lapsen kanssa. Meillä on miehen kanssa sopimus, että minä ostan talouteen ruoat ja mies maksaa "juoksevat" laskut eli sähkö,puhelin etc. Nooh olen kiinnittänyt huomiota miten mies makselee laskuja miten sattuu. Minulle viimeinen eräpäivä tarkoittaa sitä, että se maksetaan viimeistään silloin. Mies maksaa sitten kun huvittaa tai hänen palkkansa tulee. Eilen tuli sitten Anttilasta karhulasku, että minun kamerani osamaksu on maksamatta. Rupesin sitten käymään noita laskuja läpi ja huomasin, että mun hammaslääkärilasku oli erääntynyt 19pvä. Odotan sitä, että pääsen töihin ja maksamaan omat laskuni. Pelkään saavani jonkin maksuhäiriömerkinnän tuon miehen huolimattomuuden takia. Luulisi aikuisen miehen osaavan pitää raha-asiat balanssissa..*kihisee*

Meillä mies on kanssa herra huoleton noittan suhteen mutta minpä nohevana kannan laskut aina nenän eteen et alahan maksaa laskusi ettei unohu =D meillä minä kyllä maksan omat laskuni eli ne tulee maksettua ajoissa, tuo kodinhoidontuki on vaan niin pieni mut tähän mennessä on riittänyt jotenkuten laskuihin

Meillä minä hoidan laskun maksamiset,niin tiedän niiden hoituvan.
Minä kun kotona niin haen postin jne.Ei jää laskut makaamaan ja jos "unohtuu" niin syyttää voin vain itseäni.

Täällä on varmaan sun miehen salattu kaksosveli. Se hankkii parkkisakkoja kun ei jaksa kaivaa kolikoita. Hukkaa sakot samantien ja odottaa että tulee se tuplaantunut muistutus. Nyt yhtäkkiä tuli sähkölaitokselta ilmoitus että sähkönne katkaistaan viikon päästä. Syksyltä jättänyt kaksi laskua maksamatta. Eilen pyysi mun puhelinta lainaksi kun oma oli katkaistu.
Mulla on kans aina ollut tuo eräpäivä se kun maksetaan, femman muistututmaksut tulee aika kalliiksi.
Ai niin, lähikirjastoon ollaan yli 50 euroa auki kun mies hukkasi lapsille lainaamt dvd:t muutamaksi kuukaudeksi repun pohjalle kun lähti palauttaan.

Meillä mies on laskujen kanssa onneksi tarkempi :)
Hän laskee ja räknää mitä maksetaan milloinkin ja huolehtii väliin niistä ärsyttävyyteen saakka - mut parempi näin :)
Alkakaa yhdessä aina maksamaan miehen tililtä ne laskut, niin tulee laskut hoidettua. Tai ehdota, että laitetaan yhteinen tili ja sinä alat laskunmaksajaksi :)

Meillä mies on paljon tarkempi laskuissa kuin minä! Yleensä kyllä yhdessä katsotaan mitä maksetaan ja mistä rahasta. Aika tarkkaan saa suunnitella kun olen itse myöskin kotihoidontuella. Meillä on kyllä rahat ihan yhteiset, vaikka eri tilit onkin joten varsinaisesti meillä ei ole tollaista "mun laskut ja sun laskut" systeemiä. Siltä tililtä maksetaan jossa milloinkin on rahaa, oli lasku kumman nimissä tahansa ja ruokaan yms.menoihin laitetaan aina tietty summa sivuun. Odotan itsekin että pääsen töihin, niin ei tarvitse niin pennin päälle kaikkia menoja laskea! :)

Alkuperäinen kirjoittaja en vaan tajua:
Miksi vähissä rahoissa olevat ostaa osamaksulla jolloin tuotteelle jää paljon kalliimpi hinta,maksa kerralla pois kun jotakin tilaat.

Koska kotihoidontuella ei ole vara laittaa 150? kerralla menemään,siksi :)

Miksi vähissä rahoissa olevat ostaa osamaksulla jolloin tuotteelle jää paljon kalliimpi hinta,maksa kerralla pois kun jotakin tilaat.

Mitäpä se kellekään kuuluu, jos joku ostaa osamaksulla ja toinen kerralla. Aina joku fiksu heittää tämän saman jutun :/

Alkuperäinen kirjoittaja jooh:

Mitäpä se kellekään kuuluu, jos joku ostaa osamaksulla ja toinen kerralla. Aina joku fiksu heittää tämän saman jutun :/

No Anttilan ja muutaman muun postimyyntifirman luottokorko ei ole mikään korkea, että ei siitä tuotteesta tule osamaksulla maksettuna huomattavasti kalliimpi, no tietysti mitä kalliimpi tuote on niin sitä isommat korot, mutta itse nauroin kun ostin reilulla satasella Anttilasta tavaraa ja jos olisin sen maksanut osissa, niin korko oli huikeat 1 euro, että ihan sama olisinko maksanut kerralla vai osissa.

Meillä minä hoidan laskut ja sen että ne tulee maksettua. Miehelle kun tulee palkka, niin minä olen ekana siellä tilillä makselemassa laskuja ja siirtelemässä rahoja toisille tileille ja lopuilla mies tehkööt mitä lystää. Tää toimii meillä ja tulee ainakin laskut maksettua.

Alkuperäinen kirjoittaja Sama täällä:
Täällä on varmaan sun miehen salattu kaksosveli. Se hankkii parkkisakkoja kun ei jaksa kaivaa kolikoita. Hukkaa sakot samantien ja odottaa että tulee se tuplaantunut muistutus. Nyt yhtäkkiä tuli sähkölaitokselta ilmoitus että sähkönne katkaistaan viikon päästä. Syksyltä jättänyt kaksi laskua maksamatta. Eilen pyysi mun puhelinta lainaksi kun oma oli katkaistu.
Mulla on kans aina ollut tuo eräpäivä se kun maksetaan, femman muistututmaksut tulee aika kalliiksi.
Ai niin, lähikirjastoon ollaan yli 50 euroa auki kun mies hukkasi lapsille lainaamt dvd:t muutamaksi kuukaudeksi repun pohjalle kun lähti palauttaan.

Mistä te löydätte tuollasia miehiä?
Vähän ehkä pitäis miettiä talouttaan ja luottotietojaan!

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Meillä minä hoidan laskut ja sen että ne tulee maksettua. Miehelle kun tulee palkka, niin minä olen ekana siellä tilillä makselemassa laskuja ja siirtelemässä rahoja toisille tileille ja lopuilla mies tehkööt mitä lystää. Tää toimii meillä ja tulee ainakin laskut maksettua.

Juu meillä sama. :) Mä maksan miehen tililtä laskut ja oon laittanut automaattisiirrot lasten tileille. Toimii meillä..Ite kodinhoidontuella, joten en voi omista rahoista maksaa..