Mies jättää jos en suostu hänen nimiehdotukseen lapselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Miehen mielestä päätän kaiken enkä huomioi hänen ehdotuksiaan. Meillä oli yks tai kaks nimeä jotka olis sopinu molemmille mutta nyt ne on miehen mielestä älyttömiä ja hän on ihastunut yhteen nimeen joka on hänen mielestään täydellinen. Lisäks hänellä on mahdollisille sisaruksille nimet valmiina. Meillä on ollu vaikeuksia keksiä nimi joka miellyttäis molempia. Onko jotain kompromissia olemassa. Kai on sitten suostuttava. Ei se mikään kauhea nimi ole mutta kiva ettei mun tarvitse päättää mitään nimiä lapsille..

No niin voi käydä, että nimi on mietitty valmiiksi, mutta ei sitten synnyttyä vaan lapselle sovi.
Että sekö olisi sitten oikein että mies tyytyisi nimeen jota ei halua?

Anna jättää. Luulenpa nimittäin vahvasti, ettei teidän suhteessa ole muutenkaan kaikki kunnossa, jos on lapsen nimestä kiinni. Kyllä pitää pystyä kahden aikuisen päättää lapsen nimi yhdessä. Kummankaan ri varmasti tarvitse suostua nimeen, josta ei pidä.

Miksi ette laittaisi sitä miehen valitsemaa nimeä, jos se ihan kiva on sinunkin mielestä? Jos taas sinusta tuntuu, että miehesi päättää teillä kaikesta, niin ehkä se on parempi, että et nyt anna periksi. Jättäkööt sinut, jos ei tässäkään asiassa pysty kompromissiin.

Lapselle ei voi laittaa sellaista nimeä, joka on toisen mielestä älytön. Nimen pitää olla molempien mielestä sopiva. Ymmärrän mehesi puheet. Jos tosiaan vaadit, että lapselle tulee miehen mielestä älytön nimi etkä ota miehen mielipidettä huomioon, niin silloin kyllä tulee sellainen olo, ettei toisella ole lapsen suhteen minkäänlaista sananvaltaa eikä yhteiselämälle tule olemaan jatkossakaan tasavertaisia mahdollisuuksia.

Mun mielestä ei voida puhua parisuhteesta, jos kiristetään jättämisellä jopa lapselle annettavassa nimessä. Mikä ihmeen räkänokka edes uhkailee jättämisellä tai elättämättä jättämisellä LASTA???

[QUOTE="vieras";26538227]Lapselle ei voi laittaa sellaista nimeä, joka on toisen mielestä älytön. Nimen pitää olla molempien mielestä sopiva. Ymmärrän mehesi puheet. Jos tosiaan vaadit, että lapselle tulee miehen mielestä älytön nimi etkä ota miehen mielipidettä huomioon, niin silloin kyllä tulee sellainen olo, ettei toisella ole lapsen suhteen minkäänlaista sananvaltaa eikä yhteiselämälle tule olemaan jatkossakaan tasavertaisia mahdollisuuksia.[/QUOTE]

ei kyllä tunnu kivalle jos miehen mielestä kaikki mun ehdottomat on älyttömiä ja hänen ehdottomat älykkäitä. Muutenkin pitää mua tyhmänä ja ajattelemattomana jolla on ihme päähänpistoja.

[QUOTE="vieras";26538242]Mun mielestä ei voida puhua parisuhteesta, jos kiristetään jättämisellä jopa lapselle annettavassa nimessä. Mikä ihmeen räkänokka edes uhkailee jättämisellä tai elättämättä jättämisellä LASTA???[/QUOTE]
Olen samaa mieltä uhkailusta ja kiristämisestä. Se ei ole todellakaan oikein. Mutta onko kyse räkänokkapuolisosta vai siitä, että räkänokka kokee jääneensä ilman sananvaltaa, on toinen juttu. Se, että ap mainitsee miehen pitävän häntä tyhmänä yms, antaa vaikutelman, että vika on paljolti räkänokassa. Toimiva liitto vaatii molemmilta osapuolilta kompromisseja.

[QUOTE="vieras";26538394]Olen samaa mieltä uhkailusta ja kiristämisestä. Se ei ole todellakaan oikein. Mutta onko kyse räkänokkapuolisosta vai siitä, että räkänokka kokee jääneensä ilman sananvaltaa, on toinen juttu. Se, että ap mainitsee miehen pitävän häntä tyhmänä yms, antaa vaikutelman, että vika on paljolti räkänokassa. Toimiva liitto vaatii molemmilta osapuolilta kompromisseja.[/QUOTE]

joo oon ihan samaa mieltä että kompromisseja tarvitaan. Me ei osata jotenkin riidellä eikä keskustella rakentavasti. Loukataan vaan toisia ja sitten vedetään erokortit pöytään. Mä olisin valmis vielä keskustelemaan ja harkitsemaan kun ei tässä vielä hätää ole kun toinen ei ole vielä edes syntyny. Mies olis suostunu yhteen mun ehdottomaan kompromissinimeen mutta sitten hän sanoikin että ei, jos hän nyt suostuu niin sitten menee hänen hieno sisarusparvinimet pieleen. Samoin jos mä suostun tähän nimeen niin suostun myös muihin jotka on tarkoitus antaa tuleville lapsille. Kun meillä oli tarkoitus hankkia enemmän kuin yksi lapsi.

...pitäs olla joku laki sille ketkä saa lisääntyä ja ketkä ei. Tässä yksi pariskunta taas esimerkkinä joka olisi voinnut hieman miettiä suhteen tilaa ennen kun penskan pukkaa maailmaan. Saa ottaa pahalla - hemmetti, se on ihminen kun teille syntyy ja te luupäät tappeletta jostain v**tun nimestä kuin pahammatkin kakarat.,

Kasvakaa aikuisiksi, ihan molemmat.

Yhteistyössä