Mies jätti kolmevuotiaan yksin

  • Viestiketjun aloittaja ksdjaj
  • Ensimmäinen viesti
Lannea
Isä teki väärin jättäessään lapsen yksin. Sinä taas ap olit tolkuttoman ärsyttävä jäkättäjä kaikkine vaateinesi joita et sitten kuitenkaan itse noudattanut.... Ymmärrän siis isän turhautumisenkin mutta silti ei olisi saanut jättää lasta yksin.

Koittakaapa siis molemmat tajuta että teidän valtataistelustanne näyttää kärsivän vain se väliin jäänyt lapsi. Aikuistukaa.
Hui kauheaa!! MINUUTIN "myöhässä". Todella vastuutonta. Vaikka nyt sattuikin silläkin myöhästymisminuutilla olemaan kotitiellään. Mutta siis KOKONAINEN MINUUTTI!

Täysin väärin toimittu ap:lta ja sillä ei saisi ikinä pyytää ketään olemaan ajallaan koska itsekin on myöhästynyt MINUUTIN!!
 
jestas....
Todellako pikkulapsen huomisessa ja viemisessä ihmisillä voi olla minuuttiaikataulu...
Idioottia touhua ja vähemmästäkin saa hermot riekaleiksi.

Äiti olisi voinut olla 30 minuuttia etuajassa ottamassa avosylin lastaan. Laps parka mihin karuselliin on joutunut :(
 
"Lasu"
Kipin kapin lastenvalvojalle ja tekemään sopimus mustaa valkoisella. Jos omista sopimuksista tulee vain riitaa ja vaaratilanteita, kannattaa viheltää peli poikki ja tehdä ihan oikea sopimus, josta kaikki osapuolet pitävät minuutilleen kiinni joka tilanteessa. Rauhoittuu elämä lapseltakin.
 
dddd
[QUOTE="Lasu";30823959]Kipin kapin lastenvalvojalle ja tekemään sopimus mustaa valkoisella. Jos omista sopimuksista tulee vain riitaa ja vaaratilanteita, kannattaa viheltää peli poikki ja tehdä ihan oikea sopimus, josta kaikki osapuolet pitävät minuutilleen kiinni joka tilanteessa. Rauhoittuu elämä lapseltakin.[/QUOTE]

Ei paperinpala siihen mitään auta, jos vanhemmat eivät pidä kiinni sovituista ajoista.

Todella idioottimaisesti tehty mieheltä. Tyypillistä palstaa, että aloittaja haukutaan, vaikka mies tässäkin tapauksessa on toiminut täysin vastuuttomasti.
 
dddd
[QUOTE="Jim";30823221]Miehet vaan on tommosia. Niiden mielestä maailma pyörii niiden ympärillä, eikä ne todellakaan ole aina valmiita joustamaan naisten ja lasten takia. Eikä ne ajattele, miltä lapsesta tuntuu. Tsemppiä aloittajalle, äläkä välitä näistä raakkujista, jotka lyttäävät nyt sinua.[/QUOTE]

Näin se valitettavasti menee useimmiten.
 
eeiii....kä
Lapsiparka miten huonosti käyttäytyville vanhemmille hänet on annettu :O !!!
Mutta ei hätää, toivottavasti ei... alatte kumpikin käyttäytyä AIKUISMAISESTI JA VANHEMPINA lapsellenne!
Toimitte molemmat huonosti...
Ensin syytät miestäsi ettei hän noudata aikatauluja, mutta mitäs itse teet..ihan samoin, et noudata sovittuja aikoja!
Vannotat miehellesi "ettei sitten yhtään tulla myöhässä" ja olet kuitenkin itse myöhässä, tarkoituksellako??
Lapsenne elämä on tällä hetkellä TURVATONTA ja siihen on tultava muutos! Nielette molemmat kiukkunne ja alatte käyttäytyä lapsen edun mukaisesti, vaikka sen toisen aikuisen naama ei miellyttäisikään. Ja muistakaa, se toinen jonka pärstä ja käytös ei satu miellyttämään, ON siltikin sinun rakkaan lapsesi toinen VANHEMPI, ja näin ollen hänelle tärkeä ja rakas.
Noin pientä lasta ei tietenkään jätetä yksin tyhjään taloon, missään tilanteessa. Mutta et saa empatioita omallakaan käytökselläsi.
Toivon lapsellenne turvallista tulevaisuutta.
 
ap1
Keskusteluhan on näköjään elänyt taas.
Kyllä, tein väärin, että isälle sanoin (en muuten vaatinut) olemaan tasan klo 21:00 paikalla ja itse olin vasta pihatiellä kävelemässä 21:00 ja avasin ulko-oven 21:01. Sanoin sen suutuspäissäni ja jokainenhan nyt maalaisjärjellä ymmärtää, että se ei ole välttämättä mahdollista, vaan myöhässä voi olla sen 5 minuuttiakin. Isä siis asuu tuossa vajaa 10 min matkan päässä.

Teille joillekin teistä 10 minuuttia voi olla lyhyt aika, mutta minä ehdin siinä 10 minuutissa tekemään vaikka ja mitä! Käymään kaupassa, viemään naapurille buranaa, kun lapsi on kipeenä, käymään suihkussa, ... Ja tosiaan, kuten sanoin, en isälle olekaan niistä pienistä myöhästymisistä sanonut yhtään mitään, mutta mielestäni jo puolen tunnin myöhästymisestä pitäisi ilmoittaa:
"Tilanne nyt tämä ja tämä, että menee sen ja sen verran aikaa."
"No ei siinä mitään, mä ehdin sillä välin kipaista hakemassa kaupassa, kun huomasin sen ja sen olevan loppu.. ei huomenna sitten töiden jälkeen tarvitse."
Yksinkertaista? Kyllä, mutta isältä liikaa vaadittu. Mutta jos minä olen 10 minuuttia myöhässä ja ilmoitan siitä, saan isältä pitkiä huokauksia, että minun pitää ehdottomasti olla jämpti, kun hänellä on sitä ja sitä menoa, ja lasta tuodessa sitten mulkoilee, eikä edes moikkaa.

No... joka tapauksessa. Loppujen lopuksi isä ymmärsi sen pointin, mitä moni muu täällä ei ymmärtänyt; kenenkään kelloon katsomatta lapsi luovutetaan aina aikuiselle ja piste.
On ollut muutama tilanne, kun olen lapsen vienyt isän luokse, talossa on ollut valot ja telkkari päällä. Ovi on myöskin ollut auki ja olen lapsen kanssa mennyt eteiseen ja riisunut sillä välin, kun isä on tullut paikalle. Kerran isä ei ollut huomannut, että olimme tulleet, koska oli pihahommissa, mutta ei se olisi minua oikeuttanut lähteä paikalta ja jättämään lasta sisälle, vaan soitin sitten puhelimeen, että täällä ollaan, isä tuli paikalle ja sen jälkeen lähdin. Kukaan ei ollut vaarassa ja kenellekään ei jäänyt pahamieli.

Se, että isän tekoa puolustellaan sillä, että en itse "ollut ajoissa", ja itsekin näen sen niin, että isän teko näin on ollut hyväksyttävä ja minä olin sen ns. ansainnut.

En tiedä, olenko maininnut, mutta ensimmäisen vuoden homma toimi aivan loistavasti. Sen jälkeen isä löysi uuden tyttöystävän ja homma ei olekaan toiminut. Isä ei tosiaan ole ollut kiinnostunut siitä, milloin lapsi on ollut kipeä (risteilyltä tullessaan lapsella oli korkea kuume ja astmalääkityksen tarve, mutta sitä kumpikaan aikuisista olleet huomanneet), ja kun tämä tyttöystävä lapsineen ei ole paikalla, lapsi tulee kotiin samoissa likaisissa vaatteissa, millä kaksi päivää aikaisemmin lähti isän luokse, suihkussa ei käyty ja hampaita ei pesty.......... Voisin jatkaa listaa loputtomiin. Näin asiat ovat olleet viimeisen puolen vuoden ajan ja se, että yritän pistää isää edes jollakin tavalla "ruotuun", tekee minusta nalkuttavan lehmän, niin siitä vaan. Minullakin on rajani ja siinä vaiheessa tulee varmasti sanottua yhtä sun toista. Viimeinen pisara tuolloin viikonloppuna oli se, että isä yritti riidellä lapsen edessä ja vielä haistatteli ja haukkui aivan lapsen vieressä. Tietysti, koska lapsi oli vieressä, en sanonut isälle sanaakaan, mutta soitin perään, että tuollainen loppuu.

Minulla on tosiaan syyni, miksi aikoinaan erosin lapsen isästä ja suurin syy oli lapsi, jonka en halunnut saavan niitä huonoimpia vaikutteita isästään. Lopulta suhde kärjistyi siihen, että saimme toisistamme vain huonot puolet esiin. Isälle ero oli kova paikka kaikin puolin, mutta nyt eron laannuttua ja ajan kuluessa olemme keskustelleet, että se oli hyvä asia ja kaikilla on parempi näin. Tietysti sääli, että niin kävi, mutta aina ei voi voittaa. Miehestä en tiedä, mutta minulla ei ole tunteita miestä kohtaan; minä nostatan tunteita joka tapauksessa siinä vaiheessa, kun minua tai lastani kohdellaan huonosti, oli kyseessä exä tai itse Suomen presidentti.
 
Jos pitää tavata viimeistään kello 21, tavataan kello 21 tai aiemmin.

Toinen mahdollisuus on, että on sovittu kohtaamisen tapahtuvan tasan klo 21. Silloin molempien osapuolien tulee olla paikalla tasan klo 21 ja kellojen samassa ajassa.

Kolmas mahdollisuus on sopia tapaaminen noin klo 21. Silloin molemmille osapuolille suvaitaan poikkeama tuosta ajasta. Tästä sallitusta toleranssista on hyvä olla samaa kertaluokkaa oleva käsitys. Tapaaminen voi siis sovitusti tapahtua klo 20.50 tai 21.15.

Neljäntenä voidaan sopia tapaaminen aikaisintaan klo 21. Silloin voi siis tulla paikalle klo 21 tai sen jälkeen, mutta ei ennen.

Ap:n "et sitten tule yhtään myöhässä" viittaa siihen, että oli sovittu vaihtoehdon 1 tai 2 mukaisesti. Kuitenkin hän käyttäytyi itse niin kuin olisi sovittu vaihtoehdosta 3 tai 4.
Puheet ja teot olivat ristiriidassa.

3-vuotiaan jättäminen oman onnen nojaan oli toki ajattelematonta ja vastuutonta, jos isä tiesi ettei ketään ole kotona. Jos kuitenkin ovi oli auki, saattoi hän hyvinkin olettaa ajoissa olemista vannottaneen ap:n olleen paikalla.

Aloituksen motiivina on ehkä vain tarve siirtää vastuuta tapahtuneesta omassa ajattelussa isälle ja näin rauhoittaa omaatuntoa?
 
  • Tykkää
Reactions: TiiBii
"mietteliäs"
KUN tietäisin ketä olette tekisin lasun. Sekä siitä, että lapsi jätetty yksin, että olosuhteista, joissa lapsi isän luona on, puheittesi mukaan, hygienista pitää huolehtia yms. Ja kyllä sinäkin aikalailla säädät aikatauluja ja muita, kunpa ajattelisitte lasta, ettekä omia tarpeitanne. Lapsenkin kanssa voi käydä kaupassa ja viedä buranaa naapuriin, ei 3 vee enää vauva ole ja vaikka olisikin, niin silti voisi. Tappelette keskenänne, ettekä yhtään välitä lapsen tunnemaailmasta.surullista.
 
eeiii....kä
Itse en puolustele lapsen isää, mutta en myöskään sinua.
Suurin syy miksi lapsesi isästä olet eronnut:" en halunnut saavan niitä huonoimpia vaikutteita isästään."
Miten turvaat tämän asian nyt, kun olette eronneet? Lapsihan on täysin isänsä armoilla kun on hänen luonaan,etkä itse ole edes paikalla "vahtimassa" exäsi käytöstä. Aika kummallinen peruste...
Miehesi ei siis aikanaan halunnut eroa ja se oli hänelle kova paikka. Näin kerrot! Oletkohan ollut vain itsekäs halutessasi eroa, ehkä siksi että omat tunteesi hetkellisesti arkiintuivat häntä kohtaan? Näin käy muuten kaikissa suhteissa ja molemmilla osapuolilla. Parisuhde on aaltoliikettä, kuumaa ja viileempää vuorotellen vuodesta toiseen, mutta kokemuksella sanon,että aina vaan paranee kun suhde etenee :p Ihan tosi! Ihmiset,en tarkoita nyt yksin sinua, ovat erittäin äkkinäisiä ja ihmeen kärsimättömiä nykyään asian kuin asian suhteen. Aina kannattaa ajatella,pyytää apua ja keskustella asioista esim.pitkään avioliitossa olleiden pariskuntien kanssa. Kaikilla on niitä särmiä ja kulmia,mutta kyllä ne siinä matkalla hioituu ja pyöristyy. Kun ei olla itsekkäitä.Vai eikö puolisosi kasvanut isyyteen yhtä nopeasti kuin sinä äitiyteen? Tämä on hyvin tavallista,että miehellä voi mennä vähän pitempään, ihan biologisista syistä suhteessa äitiin. Eikö kaikki tapahtunutkaan SINUN haluamassasi aikataulussa? No , lähti jo asian vierestä...
Mutta jos asioita ei pystytä puhumaan ja hoitamaan avioliitossa ollessa, en ihmettele yhtään etteikö juuri tämän kaltaisia riitoja ja lapsellista käytöstä tule jatkossakin. Mitäs sen väliä jos olisi vain kaksi aikuista ihmistä keskenään riitelemässä, niin siitä vaan heitelköön kuraa toistensa silmille minkä kerkiäisitte, mutta kun on mukana se yhteinen lapsi. Pieni ihminen joka on täysin syytön omaan tilanteeseensa ja joutuu kestämään riitoja ja hoidon puutetta. Ajatelkaa mitä lapsellenne opetatte tällä käytöksellänne!
Jatkan vielä sen verran, että ymmärrän kyllä jos äiti ja isä eivät asu samassa osoitteessa, jos on väkivaltaa, alkoholismia tms.jolloin lasten elämää ei voida järjestelyin ja tukitoimillakaan järjestää turvalliseksi.
Jokaisesta meistä saa lapsi tai kuka tahansa ns.huonoja vaikutteita, ellei välillä pysähdytä, katsota peiliin ja mietitä omaa käytöstämme. Aina on parantamisen varaa. Mutta ei meistä kenestäkään silti täydellistä tule ja kyllä lapset sen epätäydellisyyden kestävät, sillä ovathan he itsekin epätäydellisiä.
Summasummaarum..
Toivon todellakin lapsellenne ja sinulle itsellesikin turvallista ja rakastavaa tulevaisuutta!
 
eeiii....kä
Jos pitää tavata viimeistään kello 21, tavataan kello 21 tai aiemmin.

Toinen mahdollisuus on, että on sovittu kohtaamisen tapahtuvan tasan klo 21. Silloin molempien osapuolien tulee olla paikalla tasan klo 21 ja kellojen samassa ajassa.

Kolmas mahdollisuus on sopia tapaaminen noin klo 21. Silloin molemmille osapuolille suvaitaan poikkeama tuosta ajasta. Tästä sallitusta toleranssista on hyvä olla samaa kertaluokkaa oleva käsitys. Tapaaminen voi siis sovitusti tapahtua klo 20.50 tai 21.15.

Neljäntenä voidaan sopia tapaaminen aikaisintaan klo 21. Silloin voi siis tulla paikalle klo 21 tai sen jälkeen, mutta ei ennen.

Ap:n "et sitten tule yhtään myöhässä" viittaa siihen, että oli sovittu vaihtoehdon 1 tai 2 mukaisesti. Kuitenkin hän käyttäytyi itse niin kuin olisi sovittu vaihtoehdosta 3 tai 4.
Puheet ja teot olivat ristiriidassa.

3-vuotiaan jättäminen oman onnen nojaan oli toki ajattelematonta ja vastuutonta, jos isä tiesi ettei ketään ole kotona. Jos kuitenkin ovi oli auki, saattoi hän hyvinkin olettaa ajoissa olemista vannottaneen ap:n olleen paikalla.

Aloituksen motiivina on ehkä vain tarve siirtää vastuuta tapahtuneesta omassa ajattelussa isälle ja näin rauhoittaa omaatuntoa?
Tässä ON ITUA!
 
ap1
Pitääkö tuosta kellon ajasta vieläkin maanitella?
Hassu juttu, että lapsen isä kyllä minut tuntien ymmärsi, että en tarkoittanut sitä, että tasan klo 21:00 pitää olla paikalla, koska siitä suutuspäissään sanoin. Hän vain itse suutuspäissään siihen vetosi, koska kuten täälläkin sanottu; hyökkäys on paras puolustus.
Isän kanssa tosiaan keskustelimme asian läpi jo ja sovimme asian. Se oli hyvä keskustelu. Tuossa kelloasiassa molemmat olivat väärässä, mutta isä teki väärin. Millä tavalla se pitää vääntää rautalangasta?

Edelleen vain ihmettelen sitä, että miten minä säädän aikataulujen kanssa, jos kaikin puolin mennään aivan täysin isän aikataulujen mukaan? Kysyn, monelta tuo ja monelta hakee, jotta tiedän olla kotona. Ja kenestä ei olisi inhottavaa, jos homma menee niin, että ihan oikeasti on menoa ja isä on puoli tuntia - tunnin myöhässä, vaikka tietää, että odotan lasta kotona lähtövalmiina, koska olen menosta ja aikataulusta isälle sanonut. Minä suunnittelen menot sen mukaan, kun isä hakee ja kun isä tuo lapsen. Jos olen myöhässä, ilmoitan asiasta.

Puidaan nyt vielä tuota suhdettakin vielä; yritin suhteessa niin paljon, että poltin itseni loppuun. Näin parhaaksi, että koska joudun hoitamaan lapsen muutenkin yksin, on parempi olla yksin, kuin mennä toisen vaatimusten mukaan. Kyllähän sitä touhua aikansa katteli, yritti keskustella, riidellä, pitää mykkäkoulua... kaikkeni annoin, jotta olisin isän saanut ymmärtämään, kuinka ylipäänsä ihmistä kohdellaan. Ei suostunut pariterapiaankaan. Suhteeseen tarvitaan aina kaksi.

"Aloituksen motiivina on ehkä vain tarve siirtää vastuuta tapahtuneesta omassa ajattelussa isälle ja näin rauhoittaa omaatuntoa?"

Tätä kohtaa en ymmärrä. Ei minulla huono omatunto ole. Oli syy mikä tahansa, isä jätti lapsen yksin. Miten sen pitäisi tuoda minulle huono omatunto? Se, että isä jätti lapsen yksin, ei johtunut meidän erosta, väleistä, tms, vaan siitä yksinkertaisesta syystä, että isä teki virheen.
Tietysti voidaan spekuloida, että mitäs et ollut kotona, mutta yhtälailla taas esimerkkinä; en minäkään tunge lasta tarhan portista sisään välittämättä tippaakaan siitä, ottaako aikuinen lapsen vastaan vai ei. Vastuu on AINA lapsen jättävällä aikuisella, oli tilanne mikä tahansa.
Ratkaisuun päästään sillä, että unohdetaan ne hemmetin kellonajat ja sovitaan, että noin ei toimita, vaan lapsi luovutetaan aina aikuiselle. Sillä siitä päästään, eikä millään muulla. Sillä perusteella, että olin myöhässä, isä voi jättää lapsen toisenkin kerran, jos tuolle kannalle lähdetään, eikö? No ei voi.
 
Kellon vilkuilija
Mä en jaksa koko ketjua lukea läpi, enkä siis tiedä oliko ap:lla joku forse major-syy miksi hän ei millään päässyt kotiin ennen tuota aikaansa.

Mulla ei ole kokemuksia avioerosta, mutta mulla on jatkuvaa valvontaa tarvitseva erityislapsi jota ei siis voi jättää hetkeksikään yksin. Yhden illan viikossa hän käy harrastuksessa avustajansa kanssa, muuten isovanhemmat osallistuvat toisinaan hoitoon koska vanhemmilla on jonkin verran vuorotöitä. Olen aina sopinut lapsen kotiintuomiset niin että varmasti kerkeän paikalle hyvissä ajoin. Vaikka tiedän ettei kukaan jättäisi häntä yksin, silti en voisi kuvitella että jos on sovittu avustajan tuovan lapsen kotiin 19.30 niin itse olisin tuossa vaiheessa vasta kävelemässä kotitiellä. Jos tapahtuisi jotain odottamatonta että myöhästyisin noin, ilmottaisin siitäkin avustajalle heti kun huomaan tilanteen.

Mikäli lasta olisi palauttamassa ex-puoliso jonka kanssa olisi muutenkin kahnausta, jonka tietäisin voivan jättää lapsen eteiseen ilman että tapaa toista vanhempaa olisin vieläkin tarkempi. Erityisesti jos olisin itse juuri muistuttanut ettei saa olla yhtään myöhässä.

En puolustele isän toimintaa, mutta kuulostaa että äidillä olisi vakavasti syytä katsoa peiliin tämän tapauksen myötä. Ehkä muutenkin koko tilanteen suhteen, todella ikävää että lapsi joutuu noin pelinappulaksi vanhempiensa välillä. Ei isältä kuulu mitä tahansa hyväksyä, jos on kysymys asioista mitkä vahingoittaa lasta mutta kannattaa valita ne taistelunsa ja samalla miettiä omaa toimintaansa.
 
Lannea
Jos pitää tavata viimeistään kello 21, tavataan kello 21 tai aiemmin.

Toinen mahdollisuus on, että on sovittu kohtaamisen tapahtuvan tasan klo 21. Silloin molempien osapuolien tulee olla paikalla tasan klo 21 ja kellojen samassa ajassa.

Kolmas mahdollisuus on sopia tapaaminen noin klo 21. Silloin molemmille osapuolille suvaitaan poikkeama tuosta ajasta. Tästä sallitusta toleranssista on hyvä olla samaa kertaluokkaa oleva käsitys. Tapaaminen voi siis sovitusti tapahtua klo 20.50 tai 21.15.

Neljäntenä voidaan sopia tapaaminen aikaisintaan klo 21. Silloin voi siis tulla paikalle klo 21 tai sen jälkeen, mutta ei ennen.

Ap:n "et sitten tule yhtään myöhässä" viittaa siihen, että oli sovittu vaihtoehdon 1 tai 2 mukaisesti. Kuitenkin hän käyttäytyi itse niin kuin olisi sovittu vaihtoehdosta 3 tai 4.
Puheet ja teot olivat ristiriidassa.

3-vuotiaan jättäminen oman onnen nojaan oli toki ajattelematonta ja vastuutonta, jos isä tiesi ettei ketään ole kotona. Jos kuitenkin ovi oli auki, saattoi hän hyvinkin olettaa ajoissa olemista vannottaneen ap:n olleen paikalla.

Aloituksen motiivina on ehkä vain tarve siirtää vastuuta tapahtuneesta omassa ajattelussa isälle ja näin rauhoittaa omaatuntoa?
Ihan sairasta ja järjen köyhyyttä jauhaa tuollaista.

AP ei ollut myöhässä. 21.01 ei ole myöhässä olemista jos sovitaan että tavataan klo 21.

Käsittämätöntä muutenkin vääntämällä vääntää ap:sta kaikenlaista negatiivista. Ihme tarve on puolustella isää vaikka ap vaikuttaa olevan heistä se hyvä vanhempi.
 
vierass
Ihan sairasta ja järjen köyhyyttä jauhaa tuollaista.

AP ei ollut myöhässä. 21.01 ei ole myöhässä olemista jos sovitaan että tavataan klo 21.

Käsittämätöntä muutenkin vääntämällä vääntää ap:sta kaikenlaista negatiivista. Ihme tarve on puolustella isää vaikka ap vaikuttaa olevan heistä se hyvä vanhempi.
Kyllä tuo on myöhässä olemista, kun vannotetaan, että toisen pitää olla paikalla klo 21 mennessä. Bussipysäkilläkin saat odotella rauhassa seuraavaa bussia useinmiten, jos sen lähtöaika on 21.00, jos tulet minuutin myöhässä.

Enkä kehuisi kumpaistakaan lapsen vanhemmista, molemmilla on aikuistumisen paikka. Ja äiti jaksaa yhä kymmenestä minuutista ja sen käytöstä nillittää.
 
kakkahousu
Eniten minua jäi mietityttämään, miksi et puuttunut isän käytökseen ennen kuin kakka niin sanotusti tuli housuun? "nyt parin viikon ajan tehnyt niin, että hyvästellyt lapsen ulkoportailla ja työntänyt sen jälkeen lapsen ovesta sisään. Isä tapaa lastaan 2-3/arki-iltaa viikossa." Eli isä on yhteensä 4-6 kertaa toistanut käytöksensä ja puutuit siihen vasta nyt kun jotain sattui. Ja tapahtunut oli mielestäsi isän syy, vaikka sen paremmin sinä kuin isäkään, ette nähneet mitä yllä kuvatusta käytöksestä voi seurata?
 
"Orvokki79"
[QUOTE="...";30821860]Ai että kun kerran aloittaja oli minutin tai kaksi myöhässä, niin mieheltä on ihan ok jättää 3-vuotias yksin?
Olisiko jollakulla suhteellisuudentaju vähän hukassa....[/QUOTE]

Samaa mieltä. Miten tämä nyt voi olla äidin vika?? Kyllä äitinä ottaisin sosiaalitoimistoon yhteyttä ja kertoisin isän oudosta tavasta joka vaarantaa lapsen turvallisuuden. Käyttää lasta pelinappulana. Luulee tekevänsä kiusaa äidille, mutta aiheuttaakin vaaran ja traumoja lapselle. Että voi olla tyhmä mies. Hyvä kun erositte!
 

Yhteistyössä