Mies ja ystäväni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuvaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuvaton

Vieras
Olemme 30+ -pari, seurustelleet reilut 7 kk. Mies on hauska ja avoin, vakuuttaa uskollisuuttaan ja samoin hänet tuntevat ihmiset. Kuitenkin olen ensimmäistä kertaa hieman ymmälläni ja varuillani hänen suhteensa.

Meillä oli bileet jonne olin kutsunut ystäviäni ja mieskin sinne sitten tuli. Jossain vaiheessa iltaa hän aloitti tiiviin jutustelun sinkkuystäväni kanssa, ja mietiskeli tälle sopivia kumppaniehdokkaita kavereidensa joukosta, lähinnä vitsillä. Kovasti tuntui ystäväni seura kiinnostavan muutenkin, ja kun tulin wc:stä, näin että mieheni läppäisi ystävääni reidelle (hänellä hame päällä), muka vitsinä sekin. En jaksanut kovin kimmastua asiasta, mutta kun mies kehuu aina tuota ystävätärtä kauniiksi ja mukavaksi, tuli nyt jälkikäteen olo, että olenko nyt seuraamassa mieheni ihastusta vai mikä on kuvio. Olen itse toki viehättävä myös ja mies siitä jaksaa mainita, kuten myös puhua ystävilleni, myös tälle "kaunottarelle" asiasta ylpeänä.

Asiaan on pirun hankala suhtautua -tiedän että kaverini ei provosoi ja hän on muutenkin ns. kunnollinen nainen, eli ei flirttaa eikä hae huomiota. Mies tuntuu nyt pitävän hänestä niin kovasti, että mietin jo uskallammeko lähteä juhliin ystäväni luo ensi kuussa ollenkaan. Kehtaanko kysyä ystävättäreltäni suoraan, kokiko hän miehen käytöksen tungettelevana? Kuinka selvitän asian nolaamatta ketään? Tosi ankea fiilis :/

Olen jo sanonutkin, lähinnä sillä mielellä että hänen käytöksensä voi näyttää ulkopuolisesta hieman erikoiselle ja jos nk. "fyysiset suojarajat" ovat jollakulla suuret, niin moinen on jopa tungettelevaa. Hän ei ymmärtänyt, koska oli kuulema hänelle ominaista ja liittyi johonkin juttuun. Tietysti olisi aika hassua että mies nenäni alla pokailisi kaveriani, varsinkin kun hehkutti koko illan meidän suhdettamme. Mutta hassuuttahan tähän maailmaan kyllä mahtuu...

Hankala kuvio silloin kun flirttailija sekä ystävä ja varattu mies että mahdollisesti vielä pomo. Miten osaisi nätisti sanoa, että lopeta tuo pilaamatta välejä kyseiseen henkilöön. Pikku flirttaili piristää sen ollessa viatonta. Vai onko miesten mielestä viatonta flirttiä.

Minä olen joutunut varattujen miesten vuoksi vaikeuksiin sen takia, että olen iloinen, siedettävän näköinen nainen ja huumorin kukka kukkii. Tunnustan menneeni pikku flirttailuun mukaan mutta koskaan en ole edes ajatellut sen johtavan mihinkään kummempaan. Miehet eivät näköjään osaa vain olla ystäviä ja pitää flirttiä viattomana.

Tässä leikissä on vain yksi häviäjä ja se on nainen joka on flirtin kohteena. Kun flirtille tehdään loppu mies ei osaa enää suhtautua naiseen luontevasti. Miehen vaimo alkaa karttamaan yhteisiä hetkiä naisen kanssa. Yhteiskunta tuomitsee useimmiten naisen kun flirttailu /pettäminen tulee ilmi - eikö vain? Mieshän on vain raukka joka on vähän langennut ja miten tuo nainen sitten viitsiikin. HOh hoijjakkaa.

Minä olen tullut varovaiseksi. En ala flirttailemaan kenenkään kanssa vaikka hauskaa se olisikin.

Oli kyse mistä vain, niin jos aiot katsella tuollaista touhua jatkossakin niin jatka seurustelua. Mutta jos touhu ei miellytä, suosittelen katkaisemaan seurustelun.

On nimittäin kokemusta tollaisista kirjaimellisesti naisten naurattajista. Lopulta menin ja otin sellaisen "jäyhän jöröttäjän" miehekseni :) - ei paljoa lirkuttele muille muijille kun selkäni käännän. Tai mistäs kenestäkään tietää, hehheh, mutta eipä ainakaan ole tämän 7 vuoden aikana mun kuullen tai nähden tullut havaittua mitään kummallista.

Mua sitten äklöttää noi reisilleläpsijät, hyi helvetti!

Olemme 30+ -pari, seurustelleet reilut 7 kk. Mies on hauska ja avoin, vakuuttaa uskollisuuttaan ja samoin hänet tuntevat ihmiset. Kuitenkin olen ensimmäistä kertaa hieman ymmälläni ja varuillani hänen suhteensa.

Meillä oli bileet jonne olin kutsunut ystäviäni ja mieskin sinne sitten tuli. Jossain vaiheessa iltaa hän aloitti tiiviin jutustelun sinkkuystäväni kanssa, ja mietiskeli tälle sopivia kumppaniehdokkaita kavereidensa joukosta, lähinnä vitsillä. Kovasti tuntui ystäväni seura kiinnostavan muutenkin, ja kun tulin wc:stä, näin että mieheni läppäisi ystävääni reidelle (hänellä hame päällä), muka vitsinä sekin. En jaksanut kovin kimmastua asiasta, mutta kun mies kehuu aina tuota ystävätärtä kauniiksi ja mukavaksi, tuli nyt jälkikäteen olo, että olenko nyt seuraamassa mieheni ihastusta vai mikä on kuvio. Olen itse toki viehättävä myös ja mies siitä jaksaa mainita, kuten myös puhua ystävilleni, myös tälle "kaunottarelle" asiasta ylpeänä.

Asiaan on pirun hankala suhtautua -tiedän että kaverini ei provosoi ja hän on muutenkin ns. kunnollinen nainen, eli ei flirttaa eikä hae huomiota. Mies tuntuu nyt pitävän hänestä niin kovasti, että mietin jo uskallammeko lähteä juhliin ystäväni luo ensi kuussa ollenkaan. Kehtaanko kysyä ystävättäreltäni suoraan, kokiko hän miehen käytöksen tungettelevana? Kuinka selvitän asian nolaamatta ketään? Tosi ankea fiilis :/

Tiedän tunteen, nimittäin miehesi tunteen. Pillua se haluaa. Tekee mieli jo kosketella ei riitä keskustelu. Toivottavasti ei tule tilaisuutta hänelle. Todennäköisesti hän myös ajattelee ystävääsi
masturboidessaan sekä ollessaan sängyssä kanssasi. Olen pahoillani.

Viimeksi muokattu:
Varmaan aika inhoittava tilanne. Itse varmaan en olisi katsonut hyvällä minäkään moista touhua. Onneksi omalla kohdallani ei ole tarvinnut asiaa pohtia. Oma mies on sen verran fiksu, että ei varmasti flirttailisi muiden naisten kanssa (ainakaan minun läsnäollessani) ja varmasti pitäisi huolen siitä, etten tuntisi oloni millään tavoin ulkopuoliseksi tai muutenkaan oudoksi.

Olette vasta seukkailleet 7 kk, joka ei sinänsä ole vielä aika eikä mikään toisen tuntemiseen. Olisin varmaan varuillani ja puhuisin miehen kanssa asiasta. Ei ole mukavaa, jos on ystävien seurassa epävarma olo. Ja eihän se olisi kerta ja ensimmäinen maailman historiassa, jos kumppani lankeaisi ystävään.

Ei mies ole aiemmin ollut tuollainen. Toki joskus olen huomannut että hän mielellään koskee esim. keskustelukaverinsa hartioihin tai halailee, naisiakin.

Mies on sanonut että ei ole tarkoittanut mitään eikä hän todellakaan pitänyt elettään lääppimisenä, ystäväni on samaa mieltä, siis hän sanoo ettei ottanut pahalla koko asiaa, mutta mistäpä sen oikeasti tiedän. Pyysin häneltä anteeksi miehen käytöstä, siis sitä, että hänen toimintansa on saattanut olla loukkaavaa.

Minusta jotkut rajat on hyvä pitää, ettei tule vääriä käsityksiä. En tiedä mitä nyt asian suhteen teen. Täällä olevien kirjoitusten perusteella olen sinisilmäinen ja valinnut moukan miehen :/

Fiksustippa olet "miehes" valinnu :D

Hehee, kyllä naiset jaksaa uskoa ja uskoa. Että riittää kun miehen kanssa "puhuu" asiasta ja kun ukko tietysti kieltää (eikö niin?), on pahoillaan (eikö niin?) ja sanoo ettei tarkoittanut mitään (eikö niin?) niin uskot ja olet hyvilläsi. Totuus on se, että fyysisen kosketuksen halu kielii aina jostain ja mies on törkeä, koska sinä päästit hänet pippaloihisi ja hän käytti tilaisuutta ainoastaan nolatakseen sinut ja flirtatakseenkaverillesi...Haloo, mieti vähän. Mieti mitä se tekee kun et ole paikalla. Naistennaurattajasta lienee kyse, ja ukosta joka yrittää kaikkia jotka vähän hymyilee.
Kumma kun nämä äijät joilla on itsellään ihan kaunis nainen ovat juuri niitä jotka halajaa panolle kaiken maailman sutturoiden kanssa.

Viimeksi muokattu:
Minä luulen että miehesi oli vain hieman ajattelematon eikä ymmärtänyt että toisten naisten läpsiminen reisille on jo liikaa. Toivottavasti ymmärsi nyt, kun hänelle asiasta sanoit!

Minusta jotkut rajat on hyvä pitää, ettei tule vääriä käsityksiä. En tiedä mitä nyt asian suhteen teen. Täällä olevien kirjoitusten perusteella olen sinisilmäinen ja valinnut moukan miehen :/

Minusta jokaisella on oikeus saada tilaisuus korjata virheensä, siis kun virhe ei ollut tämän suurempi. Nyt katse eteenpäin. Me kaikki teemme virheitä ja meillä kaikilla on omituisuutemme. Unohda nyt tämä ja nauti ilmeisen hyvästä parisuhteestasi ja näytä miehellekin, kuinka häntä rakastat ja iloitset suhteestanne. Todella, iloitse avoimesta miehestäsi, maailma on mörököllejä täynnä!

Viimeksi muokattu:
Sanotaan, että rakastumisen hormonihuuma kestää puolesta vuodesta kahteen. Olisiko niin, että tämä mies on niitä, jotka haluavat olla koko ajan "huumeessa" eli sinun kanssasi tuo puolen vuoden minimiaika on tullut täyteen ja on aika saada uutta ainetta? Millainen menneisyys hänellä on?

Toivottavasti näin ei ole, mutta tuli vain mieleen.

Mulla on vähän samantapaisia kokemuksia parisuhteen alkupuolelta (seurustelua silloin noin 1-7 kk). Mies käyttäytyi mielestäni häiritsevän tuttavallisesti erästä naispuolista ihmistä kohtaan, ja huomautin sitten miehelleni, että tuollainen a.) ei ole kivaa katsottavaa minun asemastani käsin b.) voi antaa todella "vääriä" (??) signaaleja eli ei ole soveliasta parisuhteessa olevalle henkilölle. Mies ei sanojensa mukaan "tarkoittanut mitään" eikä oikeastaan edes muistanut koko asiaa; liian tuttavallisesti käyttäytyminen oli hänelle vain eräänlaista vitsiä. En tiedä, puhuiko hän totta, mutta ainakin häiritsevä käytös loppui.

Nyt olemme seurustelleet kaksi vuotta ja luottamus on vieläkin aika hukassa. En tiedä, teinkö virheen, kun en jättänyt miestäni tuollaisten sekoilujen takia. Muuten meillä menee hyvin ja tuo on suhteen ainoa asia, johon on todenteolla saanut hajoilla. Jokainen tekee toki virheitä, mutta ihan kaikkea ei tarvitse sietää... Ainakin seuraavasta kerrasta laitan pelin poikki.

Jokainen on itse valinnut kumppaninsa.

Tulee myös itse valita, että jatkaako kyseisen ihmisen kanssa vai ei.

Ei kukaan voi sanoa mitä sinun tulisi tehdä, mutta kerran täällä asiaa ap. kyselet, niin silloin se kertoo vain sen,että itseäsi asia häiritsee, eikä se sinustakaan ole sopivaa.

Vain sinä siis voit päättää, tahdotko olla tuollaisen "moukan" kanssa.

Sanotaan, että rakastumisen hormonihuuma kestää puolesta vuodesta kahteen. Olisiko niin, että tämä mies on niitä, jotka haluavat olla koko ajan "huumeessa" eli sinun kanssasi tuo puolen vuoden minimiaika on tullut täyteen ja on aika saada uutta ainetta? Millainen menneisyys hänellä on?

Toivottavasti näin ei ole, mutta tuli vain mieleen.

Kympin veto niin mies on joku irtosuhdetyyppi, jolle on jäänyt päälle ikuinen vonkaaminen. Olet ehkä vaan tiellä.

Viimeksi muokattu:
Kympin veto niin mies on joku irtosuhdetyyppi, jolle on jäänyt päälle ikuinen vonkaaminen. Olet ehkä vaan tiellä.

Niimpä. Ja seuraavaksi se käsi "vahingossa" lipsahtaa ylemmäs hameen alle, johon mies toteaa, että "en huomannut tekeväni niin", tai että " eihän siinä mitään seksuaalista oo!"

Taas sarjassamme kootut selitykset koskea vieraaseen.

Viimeksi muokattu:
porukalla olla paljon kilometrejä takana, kun ollaan niin pessimistisiä. Ihan joka asiasta ei kannata alkaa vääntämään. Eihän tuollaisen tiedon kanssa voi elää, asiat täytyy hyväksyä tai ei. Ei voi toiselle toimia vartijana. Katso mihin tilanne johtaa ja tee omat johtopäätökset, mutta itse en ainakaan haluaisi jatkaa suhdetta, jos saisin opastusta käytöksestä.

Alkuperäinen kirjoittaja eipä taida;10330946:
porukalla olla paljon kilometrejä takana, kun ollaan niin pessimistisiä. Ihan joka asiasta ei kannata alkaa vääntämään. Eihän tuollaisen tiedon kanssa voi elää, asiat täytyy hyväksyä tai ei. Ei voi toiselle toimia vartijana. Katso mihin tilanne johtaa ja tee omat johtopäätökset, mutta itse en ainakaan haluaisi jatkaa suhdetta, jos saisin opastusta käytöksestä.

Edelliselle: No ohhoh, sinun kanssa tuskin kovin moni haluaisi elääkään. Olet ilmeisesti täydellinen, mitään mokia et tee eikä sinulle voi sanoa mistään. Lycka till vaan, elämä opettaa pyytämään ja antamaan anteeksi ja oppimaan virheistä. Käytösopastusta voi antaa, jos se kerrasta tehoaa. Sitä se rakastaminen on, yhteisiä sopimuksia mikä on oikein ja mikä väärin.
Kilometrejä takanani on yli 50 vuotta. Ja tällä on pärjätty. Ap:lle neuvo: katso nyt mitä mies tekee ja miten toimii. Olet asiasta sanonut, se riittäköön. Joko hän korjaa aktinsa tai ei. Jos korjaa, ole onnellinen.

No ei asiasta kannata tehdä noin suurta. Mies on läpsinyt reidelle ja kerroit hänelle sen loukkaavn sinua. Eikö se nyt riitä? Mieheni joka on komea ja kohtelias ja ei ikinä käyttäydy sopimattomasti läpsäisi kerran humalassa eräässä juhlissa naista reidelle. Kerroin miehelle seuraavana päivänä että jos hän tekee sen uudelleen, ei riitä selitykset humalasta eikä mistään muustakaan. Mies kyllä ymmärsi yskän. Toki käytös loukkasi minua mutta kun ajettelen mitä itse olen humalapäissäni tehnyt niin pitää kyllä osata antaa anteeksi. Flirttailen itsekin, kun on hymyilevä ja nätti niin kyllä miehet flirttiin vastaa, mutten koskaan mieheni läsnäollessa enkä mene flirttiä pidemmälle. En koe että olisi miehelleni uskoton siksi että hymyilen tai keskustelen vieraan miehen kanssa.

Kyllä jokainen voi joskus käyttäytyä sopimattomasti, ei se tarkoita sitä että on heti uskotonta tyyppiä tai haluaa seksiä jonkun toisen kanssa. Onkohän nämä "hullut lehmät" ja muut vastaajat sellaisia naisia joiden kanssa kukaan ei koskaan ole harrastanut flirttiä ja siksi heti kärkkäitä tuomitsemaan koska ovat tavallaan katellisia kun kukaan ei huomaa heitä?

Ei elämä ole noin mustavalkoista. Että jos tekee yhden virheen eikä opi siitä. Nyt suuri osa tuomitsee miehesi katalaksi ja uskotonta tyyppiä olevaksi, yhden kertoman perusteella. Voi pyhä Sylvi. Get a real life.

Hyvä vastaus edelliseltä. Itsekin ihmettelen näitä vastaajia jotka yhden kuvauksen perusteella heti "tietävät" just millaisesta ihmisestä on kyse. Ohhoh, mitä alan asiantuntijoita tänne onkaan on kertynyt! Hyvä jos psykologitkaan ym asiantuntijat saavat selville ihmisenmielen koukeroita. Mutta palstaellit - ja eerot kyllä heti tietävät mikä tyyppi on kun niin ja näin teki. Yksi lyhyt kuvaus riittää ja tuomio kolahtaa ja kovaa. Alkuperäiselle sanoisin, että unohda, paina villasella, nauti elämästäsi - - joskus me kakki ollaan vähän hölmöjä. Minäkin. Sinäkin... :)

Hyvä vastaus edelliseltä. Itsekin ihmettelen näitä vastaajia jotka yhden kuvauksen perusteella heti "tietävät" just millaisesta ihmisestä on kyse. Ohhoh, mitä alan asiantuntijoita tänne onkaan on kertynyt! Hyvä jos psykologitkaan ym asiantuntijat saavat selville ihmisenmielen koukeroita. Mutta palstaellit - ja eerot kyllä heti tietävät mikä tyyppi on kun niin ja näin teki. Yksi lyhyt kuvaus riittää ja tuomio kolahtaa ja kovaa. Alkuperäiselle sanoisin, että unohda, paina villasella, nauti elämästäsi - - joskus me kakki ollaan vähän hölmöjä. Minäkin. Sinäkin... :)

No minä en ainakaan hyväksyisi sitä, että kumppanini läpsyttelisi kavereideni reisiä, siinä on aina jotain seksuaalista, väität sitten mitä hyvänsä. Vielä jos toisella on minihame päällä. Vai hyväksyisitkö itse sitä, että kumppanisi käpelöisi muita?

Joskus tuollainen pieni kosketuskin tarkoittaa paljon enemmän mitä te täällä väitätte. Ei sitä tarvitse painaa villasella. Pettäminen ja flirttailu on alkanut pienemmistäkin elkeistä, eikä minusta parisuhteessa elävän ihmisen tarvitse flirttailla muiden kanssa.

Viimeksi muokattu:
Reidelle läpsäisy tietysti kuulostaa asiayhteydestä erotettuna mitättömältä jutulta, mutta pitää muistaa, että kyse ei ollut pelkästään siitä. On tilanteita, joissa tällainen läpsäisy ei todellakaan merkitse mitään, ja on tilanteita, joissa se kertoo kyllä tiettyä tarinaansa.

Ap:han näki ja vaistosi koko ajan jutussa jotain. Kyllä me naiset miehemme ja poikaystävämme eleet ja ilmeet tunnistamme, jo 7 kk:n seurustelunkin jälkeen. Mies oli ap:n mielestä selvästi normaalia innostuneempi, ja sellaisessa tilanteessa tällainen reidelle taputtelu on jo merkki jostakin.

Yhteistyössä