mies ja vahinkolapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pallo

Vieras
kertokaas mitä ajatuksia tulee mieleen:

mies haluaa tavata lasta, silloin kun voi eli aika harvoin. yritystä olis et kerran kuussa.

mies ei halua tunnustaa lasta. vaan syyttää minua kiristyksestä jos pakotan hänet.

mies ehdotti itse summaa kuussa elatusmaksuksi. riitaa tuli mutta tyydyin siihen kuitenkin.

nyt mies on sitä mieltä että hänen ei pitäisi joutua maksamaan yhtään mitään kun ei lasta halunnutkaan, mutta kuitenkin haluaa lasta nähdä.

miehellä on ollut ja on edelleen täysi mahdollisuus häipyä ja pysyä poissa, mutta kun ei pysy.

onko miehellä oikeutta vaatia saada nähdä lasta jota ei kuulemma halua, ei tunnusta eikä aio mitenkään elämiseen osallistua?

Vanha sanonta, et voi syödä kakkua ja säästää sitä. Jos mies haluaa olla mukana lapsen elämässä, niin minusta hänen pitää silloin osallistua myös lapsen elatukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mielestäni ainoa lapsen kannalta järkevä ratkaisu on selvittää se isyys myös virallisesti ja sopia tapaamisesta ja elatuksesta paperilla.

Minunkin mielestäni. Sekä äiti että isä vois ajatella vähän vähemmän itseään, ja enemmän lasta.

Kyllä lapsen kannalta on paras että isä joko osallistuu oikeasti (eli elatus, tunnustus, tapaamiset yms.) tai sitten ei ollenkaan, eli ei mitään sen päivän fiiliksen mukaan surffailua, vaan joko vastuunkantoa tai sitten heipparallaan maisemista pois..

Alkuperäinen kirjoittaja pallo:
kertokaas mitä ajatuksia tulee mieleen:

mies haluaa tavata lasta, silloin kun voi eli aika harvoin. yritystä olis et kerran kuussa.

mies ei halua tunnustaa lasta. vaan syyttää minua kiristyksestä jos pakotan hänet.

mies ehdotti itse summaa kuussa elatusmaksuksi. riitaa tuli mutta tyydyin siihen kuitenkin.

nyt mies on sitä mieltä että hänen ei pitäisi joutua maksamaan yhtään mitään kun ei lasta halunnutkaan, mutta kuitenkin haluaa lasta nähdä.

miehellä on ollut ja on edelleen täysi mahdollisuus häipyä ja pysyä poissa, mutta kun ei pysy.

onko miehellä oikeutta vaatia saada nähdä lasta jota ei kuulemma halua, ei tunnusta eikä aio mitenkään elämiseen osallistua?

Ootkohan sää mun sisko?Siskolla ihan samat ongelmat. Koeta jaksaa. Itse en oo jaksanu enää puuttua, tarjota apua ja tukea, kun tuntuu, että on vain tiellä. Tsemiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Kyllä lapsen kannalta on paras että isä joko osallistuu oikeasti (eli elatus, tunnustus, tapaamiset yms.) tai sitten ei ollenkaan, eli ei mitään sen päivän fiiliksen mukaan surffailua, vaan joko vastuunkantoa tai sitten heipparallaan maisemista pois..

kiitos, kun minä olen vähän samaa mieltä. asiaa sotki omat tunteet aikaisemmin mut kyllä tämä sankari on luontonsa näyttänyt tarpeeksi hyvin...

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
mielestäni ainoa lapsen kannalta järkevä ratkaisu on selvittää se isyys myös virallisesti ja sopia tapaamisesta ja elatuksesta paperilla.

Minunkin mielestäni. Sekä äiti että isä vois ajatella vähän vähemmän itseään, ja enemmän lasta.

No eihän tässä aloittaja äitinä ole itseään ajatellu,isähän tässä haluaa ajatella itseään ja leikkiä isää kun hänelle sopii:(Ei pidä yleistää heti että molemmat vanhemmat ajatteleen vain itseään:(

Itse vaatisin tunnistuksen,jos isä ei suostu tunnustamaan isyyttä niin ei silloin oikeuksiakaan.Enemmän se satuttaa lasta kun kertavuodessa näkee isänsä ja silloinkin isän omilla ehdoilla,ei siis ajattele lasta:(

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:

No eihän tässä aloittaja äitinä ole itseään ajatellu,isähän tässä haluaa ajatella itseään ja leikkiä isää kun hänelle sopii:(Ei pidä yleistää heti että molemmat vanhemmat ajatteleen vain itseään:(

Itse vaatisin tunnistuksen,jos isä ei suostu tunnustamaan isyyttä niin ei silloin oikeuksiakaan.Enemmän se satuttaa lasta kun kertavuodessa näkee isänsä ja silloinkin isän omilla ehdoilla,ei siis ajattele lasta:(

Olen samaa mieltä kuin muutamat muutkin.
Kannattaisi vaatia sitä isyyden tunnistamista.

Jos ei ole "oikeasti" lapsen isä, jos ei ole tunnustanut isyyttään virallisesti, eihän silloin ole elatusvelvollinenkaan ! Eikä silloin ole tapaamisoikeutta !

Nämä molemmat asiat ovat isälle kuuluvia velvotteita (elatusvelvollisuus) ja lapselle kuuluvia oikeuksia ( perii isänsä, oikeus tavata isäänsä). - siis tapaamisessa ei puhuta isän oikeudesta ollenkaan, vaan kyseessä on lapsen oikeus. Jos isä ei halua tavata, niin ei voimitään.
isän on kuitenkin pakko maksaa niitä elatusmaksuja. mutta vain, jos on tunnustanut isyytensä.

Miettikää mitä te oikeasti haluatte.
On tasan kaksi vaihtoehtoa.
isä on oikeasti isä, tai sitten ei lainkaan.

Yhteistyössä