mies ja sen v*tun ihme mielipide!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja H
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

H

Vieras
Pakko avautua johonkin kun koko päivän tätä yksin mitettinyt ja aamun itkeä tihrustanu...
Meillä 3kk ikäinen vauva joka herää yöllä ensin parin tunnin välein,aamuyöstä ehkä tunnin välein.Ja muutenkin aamuyöstä nukkuu tosi levottomasti,rauhottuu kun pistää tissiä suuhun,eli saan herätä aika usein yön aikana ja luonnollisesti aamulla väsyttää niin maan prkleesti välillä...No,tänä aamuna sitten herätin ukkoa että voisko herätä vauvan kans ja sanoin vielä että ois ihan reilua että heräisit kun minä joudun herätä niin usein yöllä,tähänpä hän vastasi ettei ole sama asia.EI OLE SAMA ASIA!!!v***U,ei niin olekkaan sama asia vaan paljon mielummin mä heräisin aamulla ku et yöllä sen 10kertaa.No,suutuin sitte ja nousin vauvan kanssa ja mies käänsi kylkeä tyytyväisenä!

Jos mies nukkuu samassa huoneessa, kuuleehan hänkin itkut, eikä nuku sikeästi, vaikkei hoitoon osallistuisikaan. Käykö mies töissä? Sitten sallisin hänelle aamut rauhassa lähteäkseen töihin...

Mutta nämä on näitä ikuisuus asioita. Vauvan kanssa se vaan on sellaista. Väsyneenä ei jaksa aina ajatella toisen etua. Toivottavasti saatte sovittua ajan jolloin sinäkin saat levätä. :)

No, eihän se ole reilua, mutta itselläni oli aika samanlaista. Se on äidin osa... varsinkin, jos imettää. On toki kohtuullista, jos mies aamulla edes joskus herää vauvan kanssa, mutta aika usein sitä äidin tissiä tarvitaan silloinkin, varsinkin kun noin pienestä kyse. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Unisen miehan kanssa on mahdotonta neuvotella mistään. Koeta sopia jo illalla että äijä herää sitten aamulla klo 7 ja on vauvan kanssa että saat nukkua.
näin.

ja älä sitten tee toista lasta ainakaan viiteen vuoteen ja miehen vaihtamistakin vois harkita... kuulostaa snääs, että tässä on lapset tehny lapsia

oletko yrittänyt antaa vauvalle tutia?itse ostin koliikkikeinun lapselle ja laitoin siihen, sain nukkua.se keinui itsekseen paristoilla..mun vauva ei halunnut aluksi tutia , mutta oppi siihen ja yöt eivät olleet enää tuskaa.sano ukolle että lähtee sit vetämään kämpästä jos ei voi sua auttaa!sano että kun olet munaas jaksanut heilutella, niin ota myös vastuu! pari päivää kun riutuu, niin kyllä tulee ikävä kotiin ja alkaa huomioimaan.monelle tutulle käynyt niin.toivottavasti sullekkin!

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Jos mies nukkuu samassa huoneessa, kuuleehan hänkin itkut, eikä nuku sikeästi, vaikkei hoitoon osallistuisikaan. Käykö mies töissä? Sitten sallisin hänelle aamut rauhassa lähteäkseen töihin...

Mutta nämä on näitä ikuisuus asioita. Vauvan kanssa se vaan on sellaista. Väsyneenä ei jaksa aina ajatella toisen etua. Toivottavasti saatte sovittua ajan jolloin sinäkin saat levätä. :)

ei ole töissä tällä hetkellä,sairaslomalla on.Ja ymmärrän kyllä että ei nuku hänkään hyvin,mutta tuo että EI OLE SAMA ASIA!!!

oletko yrittänyt antaa vauvalle tutia?itse ostin koliikkikeinun lapselle ja laitoin siihen, sain nukkua.se keinui itsekseen paristoilla..mun vauva ei halunnut aluksi tutia , mutta oppi siihen ja yöt eivät olleet enää tuskaa.sano ukolle että lähtee sit vetämään kämpästä jos ei voi sua auttaa!sano että kun olet munaas jaksanut heilutella, niin ota myös vastuu! pari päivää kun riutuu, niin kyllä tulee ikävä kotiin ja alkaa huomioimaan.monelle tutulle käynyt niin.toivottavasti sullekkin!

Entä jos sillä on töihin meno aamulla? turhaa lässytystä tuo vastuusta puhuminen ihan kuin nainen määrittelisi yksipuolisesti sen mitä on vastuunkanto ja mikä taas ei.

Otatko sinä vastuun jos mies sattuu olemaan vaikkapa rekkakuski ja joutuu vetämään huonoilla yöunilla 50 tonnin kuormia pitkin suomea?

Itse tosin nukkuisin eri huoneessa jos tuollainen ammatti olisi, pakkohan se olisi, vastuun takia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ei ole töissä tällä hetkellä,sairaslomalla on.Ja ymmärrän kyllä että ei nuku hänkään hyvin,mutta tuo että EI OLE SAMA ASIA!!!

No kyllä aivan varmasti nukkuu. Se on isä, eikä äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja www:
Unisen miehan kanssa on mahdotonta neuvotella mistään. Koeta sopia jo illalla että äijä herää sitten aamulla klo 7 ja on vauvan kanssa että saat nukkua.
näin.

ja älä sitten tee toista lasta ainakaan viiteen vuoteen ja miehen vaihtamistakin vois harkita... kuulostaa snääs, että tässä on lapset tehny lapsia

hmmm...no joo, jos lapsiksi lasketaan 28 ja 31vuotiaat....

Niin, se mies raukka yritti kai tarkoittaa sitä ettei ole sama asia kun hällä ei oo niitä tissejä eikä voi ruokkia yöllä eikä asiaa siten miehiseltä kantilta katsottuna voi verrata. *yritän ajatella kuten mies* :D

Alkuperäinen kirjoittaja www:
näin.

hmmm...no joo, jos lapsiksi lasketaan 28 ja 31vuotiaat....

KOLKYT JA TOIVOTTU LAPSI; EIKÄ TAJUA??? Sitte se on vaan pösilö.

Se on vaan niin, että ihmisen nuppi ei kestä liian vähää unta kovinkaan montaa päivää. (arvaa, mistä tiedän? nim. 4 vuotta zombina)

Jos ei onnistu aamulla, niin pistä mies päivällä hoitamaan vauvaa, että saat itse otettua vaikka päiväunet ihan rauhassa. Näiden pitäis olla ihan sovittavissa olevia asioita... laitat sen ukkos ottamaan vähän vastuuta lapsesta! Moni mies kyllä ihan mielellään luistaa vauvanhoitojutuista, toivottavasti tilanne helpottuu, kun vauva kasvaa. Voin kyllä sanoa, että meillä "tillanne" helpottui vasta, kun lapsi täytti vuoden... ja varsinainen vauva-aika oli ohi.

No mulle taas on ollut itsestään selvää, että jos mies on kipeä tai käy töissä, niin minä valvon ne kyseiset yöt vauvan kanssa vaikka läpi yön. Meillä mies on ottanut osaa noihin lastemme yöjuttuihin sitten vapaapäivinään ja lomilla. Mä olen ajatellut asian niin, että työssäkäyvä tarvitsee ne yöunet, samoin kipeä ihminen. Mies kuitenkin on työpäivänsä jälkeen (iltapäivisin ja iltaisin) ollut hyvin osallistuva vauvojen hoitamiseen.

no kyllä se mies voi edes joskus herätä vauvan kanssa että äiti saa levättyä edes vähän. onneks mun mies on sentään mies ja pitää huolta lapsestaan ja auttaa muakin jaksamaan. en minäkäään odota että työaamuina heräisi tms mut viikonloput on lepäämistä varten ja silloin saa myös äiti levätä. näin meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja gh:
No mulle taas on ollut itsestään selvää, että jos mies on kipeä tai käy töissä, niin minä valvon ne kyseiset yöt vauvan kanssa vaikka läpi yön. Meillä mies on ottanut osaa noihin lastemme yöjuttuihin sitten vapaapäivinään ja lomilla. Mä olen ajatellut asian niin, että työssäkäyvä tarvitsee ne yöunet, samoin kipeä ihminen. Mies kuitenkin on työpäivänsä jälkeen (iltapäivisin ja iltaisin) ollut hyvin osallistuva vauvojen hoitamiseen.

Äh, luinkin puolivillaisesti, ap:llä kun oli kyse miehen aamuheräämisestä.

Yhteistyössä