Mies ja olut..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hohhoijjaa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hohhoijjaa!

Vieras
Miten usein teidän muiden miehet ottavat kaljaa?

Mua on alkanut ärsyttämään todella. Mun mies tykkää juoda aina jonkinverran, ei mitenkään erityisesti humalaan ja käyttäytyy aivan normaalisti jne, siis ei useinkaan edes huomaa että on ottanut muutamia/muutaman, mutta tuo TAPA ärsyttää mua. Kun se on JOKA viikonloppu ( ja pe,la,su) ja saunaan ei yksinkertaisesti VOI MENNÄ ilman olutta, samoin nyt kun on kesä ja käy uimarannalla uimassa iltasin sekä päivisin, aina ottaa olutta mukaan laukkuun sen muutaman.

Vaikka tuo onkin suht harmitonta ja mieheni ei mitenkään itseään YLEENSÄ (Joskus kyllä) humalaan vedä, osaa käyttäytyä asiallisesti jne, mutta silti se vaan häiritsee. Ja huomaan kyllä, että siitä on tullut niin autuas tapa/ omanlainen riippuvuus, että jos sanon ettei sitten ens viikonloppuna ottais yhtään, tulee vastaukseksi "no just joo..." "jaahas" tms vastaavaa. Eli selkeesti kuitenkin vaikea aatella ettei ottais ollenkaa.
Miten saisin sen lopettaa ton jutun? Ärsyttää nähä aina se kaljatölkki kädessä... Oon puol vuotta aina sillontällön sanonut asiasta, mutta ei se tunnu häiritsevän. Varmaan ei ole vuoteen ollut kun ehkä max. se 1 viikonloppu täysin tipattomana.. Ja vaikka osaakin olla asiallinen ja normaali vaikka juo, niin vyötärössä se on kyllä alkanut näkyä!!

Niin valitettavasti suomalaiset miehet on monet juoppoja. Kaljaa kuluu kuin huomaamatta melkoisia määriä viikossa. Joka kauppareissulla ostetaan parikymmentä tölkkiä ja sitä sitten vedellään koko ajan. Kyllä tuo miehesi juominen on jo selkeästi kärannut käsistä. Yrittäisin sinuna kyllä edelleen jutella miehesi kanssa asiasta. Jos teillä on lapsia niin melkoisen esimerkin hän myös niille tuossa antaa...

Juu, no se on tietty toinen ÄÄRIPÄÄ ettei juo OLLENKAAN tai juo kerran/kaksi vuodessa. Sellasta ei mulla olisi syytä vaatia, koska itsekin kyllä nautin alkoholia jo useammin kun tuo. Mun mielestä on täysin normaalia että täysikäinen, aikuinen ihminen juo välillä, mutta tää vaan on mennyt taas överin puolelle.

Minusta toi ei kuulosta kovin pahalta, mutta vaikea täältä huudella, kun en ole kengissäsi... Oma mies ei juo kovin paljoa, joten vaikea sanoa, kokisinko sinun tilassasi tuon häiritseväksi.

Juu, no se on tietty toinen ÄÄRIPÄÄ ettei juo OLLENKAAN tai juo kerran/kaksi vuodessa. Sellasta ei mulla olisi syytä vaatia, koska itsekin kyllä nautin alkoholia jo useammin kun tuo. Mun mielestä on täysin normaalia että täysikäinen, aikuinen ihminen juo välillä, mutta tää vaan on mennyt taas överin puolelle.
Miksi kärjistät itse? Ongelmahan teidän tapauksessa on ilmeisesti tissuttelu, missä kaljapurkki on pakollinen osa viikonloppua ja kenties viikkoakin. Olut ei ole miehellesi enää nautintoaine vaan pakko, joka kuuluu ainakin viikonloppuna jokaiseen päivään.
Ja sehän sinua ilmeisesti ärsyttää?

[QUOTE="Mari";24161385]Niin valitettavasti suomalaiset miehet on monet juoppoja. Kaljaa kuluu kuin huomaamatta melkoisia määriä viikossa. Joka kauppareissulla ostetaan parikymmentä tölkkiä ja sitä sitten vedellään koko ajan. Kyllä tuo miehesi juominen on jo selkeästi kärannut käsistä. Yrittäisin sinuna kyllä edelleen jutella miehesi kanssa asiasta. Jos teillä on lapsia niin melkoisen esimerkin hän myös niille tuossa antaa...[/QUOTE]

Eihän suomalaista naista jaksa kattella, kuunnella ilman että joskus ottaa huikkaa, niin se vaan menee.

Tarkotin sitä ettei mulla ole tarvetta kieltää koko juomista, mut haluaisin saada ton ukon tajuumaan että ei se oo kivaa jos sitä joka viikonloppu ottaa... Mun puolesta voi vaikka säilyttää sen joka viikkoisen saunakaljan, jos kerran viikossa käy saunassa ja yhen kaljan juo niin siitä vaan, mutta haluisin että se ei olis mikää ongelma olla viikonloppua juomatta jne, että siis olis viikkoja ettei jois ollenkaankin ja näin.. Niinkun NORMAALISTI ihmiset ei juo joka ikinen viikonloppu ees sitä muutamaa..

Tarkotin sitä ettei mulla ole tarvetta kieltää koko juomista, mut haluaisin saada ton ukon tajuumaan että ei se oo kivaa jos sitä joka viikonloppu ottaa...
Valitettavasti kukaan tissuttelija ei tule tätä tajuamaan itse, eikä se tissuttelu vuosien kuluessa yleensä itsestään vähene. Sinun pitää keskustella asiasta miehesi kanssa, ei nipottaa, ei nalkuttaa, vaan keskustella. Ei silloin kun mies on hakemassa olutta kaapista, ei silloin kun miehellä on olut kädessä, vaan pyytää keskustelemaan asiasta kun hän on selvinpäin, eikä aikomuksissakaan tissutella juuri sillä hetkellä.

Jos hän ei ymmärrä mielipidettäsi, eikä kunnioita pyyntöäsi, voit tehdä johtopäätelmät itse.

Yhteistyössä