Mies ja nainen voivat olla vain

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ystäviä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ystäviä

Vieras
Toisin kuin useat väittävät, mies ja nainen voivat olla vain ystäviä.

Jokaisessa eri sukupuolten välisessä ystävyyssuhteessa ei ole kyse seksistä, flirtistä tai salaisesta ihastumisesta. Suhde voi olla täysin platoninen. Uskomatonta ehkä joidenkin mielestä, mutta totta.

Näinhän se on, joillakin tuntuu olevan vain vaikeaa ymmärtää. Ihmettelen vain, uskovatko nämä jotkut, että biseksuaalit eivät ole kenenkään kanssa vain ystäviä? Mahtaisi elämä mennä raskaaksi.

Niinhän se on ettei noin yksinkertainen seikka joidenkin päähän mahdu. Erityisesti jos kyse on oman puolison ystävyyssuhteista niin ne nyt eivät ainakaan voi olla platonisia. Monet tuntuvat pitävän omaa kumppaniaan jonain säälittävänä hormonien viemänä kummajaisena joka varmasti ihastuu kaikkiin vastakkaisen sukupuolen edustajiin.

>biseksuaalit eivät ole kenenkään kanssa vain ystäviä? >Mahtaisi elämä mennä raskaaksi.

No ei pyhä yksinkertaisuus. Ei mene bissenaisen elämä raskaaksi, bissemiehestä nyt puhumattakaan, kun nussii vain samaa sukupuolta olevia kavereita. Ja on niissä heterosuhteissa muutama jännä jippo käytettävissä.

Hiukan tarkaavaisuutta biologiantunneilla, pyytää ope EVP.

jos puoliso salaa ""ystävyyden"" niin en luottaisi!! omakohtaisia kokemuksia. Ja varsinkin jos hän järjestelmällisesti poistaa lähetetyt ja vastatut viestit hänellä on jotain salattavaa. Oikeata hyvää ystävää ei tarvitse salata. Sen voi sanoa ääneen. Avoimuus ja luottamus kuuluvat yhteen... Miksi hän salaisi jonkun peitenimen taakse asian jos ei siinä ole jotain salattavaa? Minä tekisin niin että soittaisin siihen numeroon ja kuuntelisin kuka vastaa ja jos pääset vielä keskustelemaan voit varautua että jos ja kun tämä nainen puhuu saatat saada selville miehesi salarakkaan, muutamassa sekunnissa, varaudu henkisesti siihen, en halua pelotella mutta minulle kävi niin että kysyin mitä asiaa soittajalla on miehelleni niin hän alkoi kyselemään kaikenlaista... ja oli luullut miestäni yksinäiseksi, vapaaksi, totuus oli että hänellä oli 4 lasta ja vaimo, minä, hän kertoi kaiken avoimesti mitä oli luulllut ym.ja minä vastaavasti totuuden. Se suhde ei loppunut siihen. Nainen tuli lopulta meille, minun kotiini selvittämään asiaa... että semmoisia jotkut miehet ovat :(

Nyt en tajua. Siis jotkut (kutsutaan heitä vaikka Ryhmäksi X niin on helpompaa) uskovat, ettei vastakkaisen sukupuolen kanssa voi olla VAIN ystävä. En keksi tälle uskomukselle mitään muuta syytä, kuin että Ryhmä X päättelee:
a) Heterosta seksi on kivaa vastakkaisen sukupuolen kanssa
b) Edellisestä olettamuksesta Ryhmä X päättelee, että kaikki heterot haluavan panna kaikkia vastakkaisen sukupuolen jäseniä
c) Ystävä ei voi olla jos haluaisi panna ystävää
d) Joten Ryhmän X mukaan heteromiehen ja -naisen ei ole mahdollista olla VAIN ystäviä, koska haluavat nussia kuitenkin.
e) Ryhmä X kieltää (hetero)puolisoltaan ystävyyssuhteet vastakkaiseen sukupuoleen

Kun oletetaan, että henkilö onkin biseksuaali, pitäisi Ryhmän X täten loogisesti päätellä, että biseksuaalit haluavat panna kaikkia ihmisiä, joten he eivät voi olla ystäviä kenenkään kanssa. Jos biseksuaalin puoliso sattuisi olemaan Ryhmään X kuuluva, bissen elämä olisi melkoisen raskasta, sillä puoliso olettaisi, että bisse haluaa jatkuvasti panna kaikkia kavereitaan. Tosin en usko, että bisset pahemmin hankkivat puolisoikseen noin ahdaskatseisia ihmisiä.

Minäkin olen sitä mieltä että jokaisessa suhteessa ainakin toisella osapuolella on mielessä jotain muutakin kuin vain ystävyyttä.

Ennen tätä kesää olin minäkin kuvitellut että erittäin harvinaisissa tapauksissa mies ja nainen saattaisi olla vain ystäviä. Tämä johtui siitä, että vaimollani on eräs opiskeluaikainen tuttu (mies siis) jonka kanssa vaimoni edelleen on pitänyt yhteyttä, lähinnä (ainakin näin minulle on sanottu) että kuulee alalla liikkuvia työmahdollisuuksia ja voi keskustella ammatillisesti.

Ja siltä nämä keskustelut ovat minunkin korvaani kuulostaneet, muutaman kerran olen ollut läsnä tai tämä mies on ollut meillä vieraana.

MUTTA, nytpä kesällä kun olimme vaimoni kanssa ravintolassa illanvietossa niin tämä mies sattui olemaan siellä myös. Hän oli hiljattain jäänyt sinkuksi kun oli eronnut omasta vaimostaan. Ja joka välissä kun silmäni vältti tämä äijä kehtasi flirttailla vaimoni kanssa joka ei kaikessa sinisilmäisyydessään huomannut (muka) mitään. Lähdin suosiolla kotiin kun väsytti ja ärsytti. Seuraavana päivänä kysyin vaimoltani mitä oli tapahtunut (hän kun oli jäänyt sinne istumaan muutaman muun tuttumme ja tämän miehen kanssa). No mitään ei ollut tapahtunut, juteltu jne. Ja uskon kyllä sen, mutta mitä vaimoni ei myöntänyt tai tajunnut, että sillä silmänräpäyksellä kun olin kotiin lähtenyt oli se mies ollut vaimoni kimpussa ja iholla kokoajan. Ja käyttäytynyt kaikkea muuta kuin työasioihin liittyvät tutun kuuluu. Tämän kuulin seureeseemme kuuluvalta toiselta mieheltä joka on minun ja vaimoni tuttu.

Arvatkaapa kuinka mielissäni olen tämän tapahtuman jälkeen siitä että vaimoni pitää yhteyttä tähän mieheen?

Vaimoni väittää ettei mitään tällaista tapahtunut, en voi uskoa että hän oikeasti olisi niin sinisilmäinen, ei vaan tahdo minulle myöntää olevani oikeassa kun pelkää varmaan että kiellän häntä tämän jälkeen tapaamasta tätä miestä.

Ja toisaalta uskon, että vaimoni ihan oikeasti ei tahdo siitä miehestä mitään muuta kuin juttuseuraa ammatillisistä jutuista (molemmat ovat saman alan tutkijoita).

Kyllä usko on vähissä molempipuoleisiin platonisiin suhteisiin....

Naiset luulee voivansa olla kavereita, miehet tietää että ne ei voi.
Minun mies ei harrasta naispuolisia kavereita. Yksi hänellä on, ja ei kehdannut häntä tavatessaan kertoa, että kyseessä on nainen..puhui vain kaverista. Ihme juttu. Olin vihainen kunnes näin sen naisen valokuvan...

Muutama muukin oli, mutta kun aloimme seurustella hän totesi, että toisaalta mitäpä hän heille vartavasten soittelemaan ja kahvittelemaan, jos kerran on oma tyttö jo kainalossa ja kaverina, ja näillä naisillakin miehet toistuvasti hermoilevat kuitenkin silminnähden sen tapailemisen takia. Jos kerran voi olla vain kaveri, niin eikö voi samantien olla vain hyvänpäiväntuttukin, ja elää omaa elämää.

Myöskään minä en kyllä sinkkuaikojeni jälkeen ole tuntenut tarvetta hankkiutua mies""kavereiden "" kanssa samoihin tiloihin kahdenkesken ehdoin tahdoin.
Monien naispuolisten kavereiden miehet on sellaisia, että voisi jutella ja syventää ystävyyttä jos haluaisi..en kuitenkaan tapaisi heitä ilman naisen läsnäoloa, tai alkaisi turhaan liian tuttavalliseksi.

Sitäpaitsi, tähän mennessä jokainen mies, jonka kanssa olen omasta mielestäni ollut vain kaveri, on ennenpitkää osoittanut merkkejä siitä, että mielessä on muutakin.

Eikä siinä mitään pahaa, jos on sinkku mies, niin sillälaillahan se tyttöfrendi löytyy, kun ystävystyy jonkun naisen kanssa ja siten tutustuu. Mutta se on lyhyt vaihe ennen seurustelua, kun väitetään ulkopuolisille ja jopa itselleen että ollaan vain kavereita.

Ja leppoisan saunaillan jälkeen jos erottuu juttelemaan naiskaverin aviomiehenkanssa syvällisiä kuten ""kaverit"" ikään, niin sen jälkeen kaikki kattoo pitkään, ja tämä kaverin aviomies myöhemmin alkaa viestittelemään ja järjestelemään kohtaamisia, lopulta tunnustaen, että ei mene vaimon kanssa hyvin, ja miten ois vähän ""shh shh.""

Olen todennut, että yksikään mies ei voi tarjota minulle mitään niin ainutlaatuisen mahtavaa ystävyyttä, että sen takia kannattaisi ruveta mitään pelejä pelaamaan ja järjestämään itselleen tilanteita, joita pitää sitten selitellä ja puolustella. Jos miesnäkökulmaa haluaa, niin oma mies, veli tai isä tai setä riittää. Työkavereiden kanssa voi ystävystyä johonkin asti, mutta heti jos rupeaa olemaan niin että pitää huvikseen tapailla ja lounastella käytännön sanelemien tilanteiden ulkopuolella ja lisäksi, niin on palaneen käryä ilmassa kyllä. Jos ei itsellä niin sitten miehellä haisee nokkaan, enkä halua hänelle tuottaa yhtään ylimääräistä huolta uskollisuuden suhteen. Ihmisellä on oikeus pitää oma onni omanaan , eikä jakaa ties kenelle omaa vaimoaan.

Sen sijaan olisi kiva, jos naiset lakkaisivat hännystelemästä miehiä, ja olemaan parempi ystävä toisille naisille. Alkaen siitä että kunnioitetaan toisen avioliittoa, eikä tahdota aviomiestä kahville ""kaveeraamaan"" vaimon nenän edestä vanhaan ystävyyteen vedoten.
Se, että miehet puhaltaa työelämässä yhteen hiileen, ja naiset vain kyräilee ja antaa nussia itseään muka ""työpaikkaromansseja "" harrastaen, ei todellakaan edistä tasa-arvoa, tai muuta sitä faktaa että ei miestenkanssa vaikuta luulla olevansa ""kaveri"". Et ole kuitenkaan samanlainen kaveri kuin mies miehelle, ja olet silti niistä ""oikeista"" kuvioista ihan pihalla. Ja naisillakin olisi keskenään paljon enemmän yhteistä, joka rakentaa paljon enemmän kuin joku huoraaminen ja vehtaaminen.

Väitän että voivat olla. Eivät tietysti kaikki ole, jotka väittävät olevansa.
Mulla on ystävyyssuhde miehen kanssa. Olemme pelkkiä ystäviä, hän on aloittanut juuri uuden suhteen ja on onnellinen. Tosin sen jälkeen kun hän aloitti tuon suhteen, ei ole kertonut asioitaan enää minulle, kuten ennen.
Mulla ei kuitenkaan ole häntä kohtaan 'sellaisia' tunteita.

Minäpä väitän että nainen ja mies voivat olla ystäviä VAIN ja AINOASTAAN siinä tapauksessa että toinen/kumpikaan ei ole viehättävä. Mikäli molemmat miellyttävät toisiansa, ystävän tie petiin vie..

Minullapa on eräs erittäin komea, älykäs, fiksu ja viehättävä miespuolinen ystävä, mutta hän ei kiinnosta minua ""siinä mielessä"". Hän ei vain satu olemaan minun tyyppiäni miehenä, mutta ystävänä hän on korvaamaton. Oma miesystäväni ei ole mustis, eikä ole syytäkään, vaikka vietänkin joskus aikaa ystäväni kanssa esim. hänen luonaan tai tapaan hänet kaupungilla. Ihmekö?

Uskomatonta, että vielä tänä päivänäkin maa kantaa päällään ihmisiä, jotka ovat niin ahdasmielisiä, suvaitsemattomia ja ymmärtämättömiä, että eivät käsitä miehen ja naisen välistä ystävyyttä ilman mitään seksuaalisia latauksia.

Uskallan väittää, että tälläiset ihmiset eivät itse kykenisi siihen, vaan näkevät kaikissa vastakkaisen sukupuolen edustjissa joitain seksuaalista. Tai sitten heillä vaan ei ole koskaan ollut tilaisuutta ystävystyä sellaiseen ihmiseen...kenties tämä tilaisuus on juuri mennyt sivu suun siksi, että heti mielessä on jotain muuta...

Itse olen nainen ja minulla on ollut miespuolinen ystävä 18 vuotta, eli teini-iästä lähtien. Yhdessä on nuorempana oltu kartsalla, bailattu, kesälomareissuilla, puitu sydänsurujamme yms. vanhempanakin on yhdessä bailattu, ollaan tutustuttu toistemme perustamiin perheisiin ja myös perhekunnittain olleet tekemisissä, harrastettu, puhuttu vakaviakin asioita jne. Niissä tekemisissä ei ole mitään salaisuuksia, mitään poisjätettävää eikä lisättävää. Tuttavapiirissämme tämä on ystävyytemme on jo käsite eikä tuota mitään ihmeteltävää, tosin jonkun uuden ihmisen kuullessa asiasta, se joskus herättää hämmästystä, mutta lähinnä ihailtavaa hämmästystä siitä, että jotkut ovat näin onnekkaita ystävyyssuhteissaan.

Lisäksi minulla on 3 muuta miespuolista ystävää, jotka ovat olleet pois nukkuneen mieheni ystäviä ja ovat jääneet minun ja lasten ystäviksi. Kahvittelemme yhdessä, juttelemme henkeviä ja muutakin normaalia mitä ystävät keskenään tekevät.

Toki minulla on naispuolisiakin ystäviä. Mutta milloinkaan en ole ajatellut ystävyyttä ihmisen sukupuolen mukaan, ystävä on ystävä, sukupuoleton minun silmissäni.

Aivan eri luku sinäänsä ovat petikumppanit yms. Ei siinä ole ystävyydellä mitään tekemistä. Tänä päivänä ei enää ole määrätty sitäkään, että petikumppanin pitää olla eri sukupuolta oleva, niin miksi joidenkin ahdasmielisten moraali määrää, että ystävän pitää olla samaa sukupuolta?

Te jotka ette tälläistä ystävyyttä ymmärrä ja sitä itsellekään salli, niin olette jääneet paljosta paitsi.

Toki minullakin on miespuoleisia ystäviä, jotka eivät minua sytytä kuin ystävänä. Mutta silti yksi kertoi ihastuneensa minuun (työ/biletyskamu) ja toinen sanoi rakastaneensa minua jo viimeiset 8 vuotta. Edelleen ovat kuitenkin ystäviäni.
Seksikkäiden miesten kanssa minä en yksinkertaisesti kykene kaveruuteen (yritetty on, usko pois). Päädymme punkkaan alta aikayksikön..ainoa mikä tätä estää olisi se että mies olisi varattu jollekulle ystävälleni.
Minkäs teet, olen armoton flirttaaja ;)

Miksi luulet että ihmiset eivät hyväksy sinun ystävyyttä miesten kanssa? Ehkä jotkut ihmiset eivät vain pidä sitä mahdollisena omalle kohdalleen, ja vaikea myös siis ajatella niin toistenkaan kohdalla..

Se on kyllä taivahan tosi, että paljon enemmän kuin noita sinun kaltaisia stooreja, kuullaan enemmän niitä ystävyystarinoita, joissa se on kääntynyt joksikin muuksi.

Ja sinähän se tuikku itse olet ahdasmielinen, kun väität että siinä on jotain pahaa että näkee kaikissa erisukupuolen edustajissa jotain seksuaalista!! MInä ainakin olen hyvin tietoinen onko minun puhekaverilla munat vai ei, ja jos on, niin minkähän kokoisesta vehkeestä olisi kyse..En toimi asian eteen, mutta en ole myöskään niin tekopyhä että viitsisin sen kiistää ja väittää olevani platoninen ihminen aina kun haluan.

Ei mullakaan ole miespuolisia ystäviä, kun ei vain ole. Joskus on ollut, ja aina se on mennyt siihen, että jotain suhinaa on suunnitteilla. Johtuu ehkä nuoruudesta, vanhana voi ehkä luovuttaa kaikenmaailman jahtaamiset, ja jos niin käy ja kaksi samanlaista kohtaa niin ei siinä nyt ainakaan mitään MORAALISESTI arveluttavaa ole. Vaikka päätyisivätkin naimaan, ihan sama.

Mun oman miehenkanssa väitettiin joskus, että ollaan kavereita, tai oikeestaan ei puhuttu koko asiasta. Ja ihmiset alkoi ounastelemaan että olemme pari. Eikä siinä kauaa mennytkään, enkä jaksa ainakaan vollottaa jos normaaleille ihmisille tulee sekin asia mieleen kun naisen ja miehen näkevät yhddessä liikkumassa.

voivat olla ystäviä.Itse olen 56v. ja minulla on entinen työkaveri (mies 40v. naimisissa ja 2 lasta) ystävänä. Kun kaupungilla tapaamme hän halaa, kyselee kuulumiset jne. Vaikka olen mieheni kanssa kaupungilla ja hän vaimonsa ja lastensa. Toki hän tervehtii miestänikin kaupungilla.(vaikka minä en ole mukana) Olemme olleet ystävinä yli 10 vuotta. Enkä todellakaan ajattele häntä muuna kun ystävänä ja tuskin hänkään tuntee minua kohtaan muuta kun ystävyyttä ja samanhenkisyyttä.

Vaimollani on hyvänä ystävänä mies, vanhempi sellainen. Itse en näe siinä mitään ongelmaa. Ovat paljonkin tekemisissä keskenään. Itselläni on usein niin kiire, että en ehdi tarpeeksi pittää vaimolleni seuraa, joka on kovasti sosiaalinen. En omista vaimoani ja hän on vapaa tekemään niin kuin hän haluaa.

Mainittakoon, että tämä herra on myös minun hyvä ystäväni. Ja hän on keskeisesti ollut tukemassa perhettämme erilaisissa vaikeuksissa, mitä meillä on elämän varrella kertynyt. Itse asiassa perheemme on näin vahvempi, koska tavallaan meitä on kolme aikuista ratkaisemassa yhdessä ongelmia.

Kaiken pettämis-höpötyksen keskellä tällainen suhde voi kuulostaa kummalliselta, mutta sitten kuulostakoon, minua sei ei häritse, koska homma toimii... Valitettavaa vain on, että kovin moni ulkopuolinen ajattelee tai toimii, kuin tällä herralla ja vaimollani olisi suhde. Ulkopuolisille se voi olla ongelma, mutta jos kerran haluavat ottaa siitä stressiä, niin sitten haluavat...

""MInä ainakin olen hyvin tietoinen onko minun puhekaverilla munat vai ei, ja jos on, niin minkähän kokoisesta vehkeestä olisi kyse.""

Opiskelen miesvaltaisella alalla, minulla on ainoastaan veljiä ja suuri osa kavereistani on miehiä. Enhän minä ehtisi mitään muuta tekemäänkään, jos pitäisi jatkuvasti puhekaverien munia miettiä. Ihan rehellisesti ei käy mielessäkään kuin enintään pari kertaa vuodessa. (Oma mies sitten onkin luku erikseen...) Kun on tarpeeksi miesvaltaisessa ympäristössä, miehuudesta tulee normi, eikä sitä tule enää mietittyä ollenkaan. Joskus hätkähtänyt kun jossain tilaisuudessa onkin poikkeuksellisesti ollut naisia...kunnes on muistanut, että niinhän minäkin.

Tällaisessa ympäristössä eläessä olisi mielestäni kummallista, jos kaikki kaverini ja ystäväni olisivat vain ja ainoastaan naisia. En edes pysty kuvittelemaan sellaista.

Kyllä se munien miettiminen käy ihan siinä sivussa, ja hyvin kerkeää tehdä ihan vaikka mitä. Tietenkin, jos ei kykene keskittymään kuin yhteen asiaan kerrallaan niin..jaa.
Joillakin ihmisillä vain on olematon seksuaalivietti, joillakin ei.
Väitetään, että useimmilla normaali miehillä joka 7 ajatus koskee seksiä..mitenkähän ne sitten ehtii mitään tekemään?
No, minulla se on vähintään joka kolmas ajatus. Eikä se todellakaan tarkoita sitä mitä ehkä luulet. Teot kohdistan mieheeni. Jotkut ihmiset ovat seksin vastaisia, ja tekevät parhaansa vakuuttaakseen itsensä ja muut siitä, että seksi ei ole kuin sivuseikka elämässä. Minusta se on päin vastoin.

Minä kyllä mietin seksiä paljonkin ja se on tärkeä osa elämääni. Mutta koska lähes kaikki ihmiset joiden kanssa päivittäin olen tekemisissä ovat miehiä, se tarkoittaisi, että miettisin jatkuvasti seksiä sen vuoksi, että vastapäätä olevalla roikkuu jotain jalkojensa välissä. En päädy edes ohi mennen ajattelemaan seksiä sen vuoksi, että sitä olisi teoriassa mahdollista keskustelukumppanin kanssa. Minun seksiin liittyvät ajatukseni yleensä ovat paljon monimutkaisempia. Saan ilmeisesti riittävästi, kun ei tarvitse joka keskustelukumppanin kohdalla tule mieleen MIES! Itseasiassa kiinnitän huomiota sukupuoleen useammin, jos keskustelukumppani on nainen, he kun ovat ympäristössäni melkein harvinaisuuksia.

Yhteistyössä