Mies ja kotityöt.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gugu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kerrot sille mitä kaikkea sinä teet ja sitten kysyt mitä se tekee. Se mies ei nimittäin tiedä kuinka paljon teet kodin eteen joka päivä vaan heittäytyy marttyyriksi kun joutuu imuroimaan

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Ei miun tarvi yleensä kun sanoa että viittisitkö vaikka laittaa astianpesukoneen tms. Ja esim.ruokaa tuo tekee ilman sen kummempaa sanomistakin..

Niin minunkin mies yleensä! Mutta jos tarvitsee sanoa, niin sanon silloin suoraan.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Ei miun tarvi yleensä kun sanoa että viittisitkö vaikka laittaa astianpesukoneen tms. Ja esim.ruokaa tuo tekee ilman sen kummempaa sanomistakin..

Kyllä meilläkin monesti tekee kun pyydän, yleensä tosin hieman nuristen vastaan...

meillä on kotityölista keittiön seinällä, vakiohommathan ne pyörii viikosta toiseen. Jokaisen (mies ja teini) pitäis tehdä siitä oman järjen mukaan sopivia, mutta paremmin toimii, kun merkitsen kummallekin, mitä aina alkavalla viikolla pitäis kummankin tehdä. Sivun täytyttyä lasketaan, kuka on tehnyt kuinka paljon ja se vaikuttaa sitten seuraavaan kauteen - kenelle merkitään eniten hommia. Toimii ihan hyvin.
Jos on nuorempia lapsia, ehkä joku konkreettinen "palkkio" kauden lopussa voisi olla motivoivampi.

Alkuperäinen kirjoittaja Alashandra:
Meillä mies tekee pihan kotityöt ja mie pirtin. Helpoin ratkaisu, kun kummallakin oma reviiri ;) ei tartte kätistä puolin eikä toisin :kieh:

Kuulostaa hyvältä! :whistle: Minä olen ihan hulluna ulkotöihin! Jos muutetaan joskus ok-taloon, niin minä ilmoitan tekeväni kaikki ruohonleikkuut, haravoinnit ja lumen luonnit. Hermot lepää niissä hommissa! Mies saa sitten kaikki sisätyöt hoitaakseen... (Toimisikohan? :|)

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä saa:
meillä on kotityölista keittiön seinällä, vakiohommathan ne pyörii viikosta toiseen. Jokaisen (mies ja teini) pitäis tehdä siitä oman järjen mukaan sopivia, mutta paremmin toimii, kun merkitsen kummallekin, mitä aina alkavalla viikolla pitäis kummankin tehdä. Sivun täytyttyä lasketaan, kuka on tehnyt kuinka paljon ja se vaikuttaa sitten seuraavaan kauteen - kenelle merkitään eniten hommia. Toimii ihan hyvin.
Jos on nuorempia lapsia, ehkä joku konkreettinen "palkkio" kauden lopussa voisi olla motivoivampi.

Meillä miehelle ei kelpaa tuollainen listakaan.. siinä kun vissiin ei ole sitten niin helppo huijata.. Mies taitaa tietää kuinka paljon enemmän teen kotona kuin hän, ja ei halua nähdä mustaa valkoisella.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Meillä mies tekee pihan kotityöt ja mie pirtin. Helpoin ratkaisu, kun kummallakin oma reviiri ;) ei tartte kätistä puolin eikä toisin :kieh:

Kuulostaa hyvältä! :whistle: Minä olen ihan hulluna ulkotöihin! Jos muutetaan joskus ok-taloon, niin minä ilmoitan tekeväni kaikki ruohonleikkuut, haravoinnit ja lumen luonnit. Hermot lepää niissä hommissa! Mies saa sitten kaikki sisätyöt hoitaakseen... (Toimisikohan? :|)

Toimii, jos sä osaat myös korjata ruohonleikkurin tarvittaessa ja osaat nikkaroida talon julkisivua tarpeen vaatiessa, ojittaa pihatien jos rumpu hajoaa yms.

:D

Menin naimisiin miehen kanssa, jonka näin kokkaavan, tiskaavan, siivoavan ja tarttuvan tarvittaessa kaikkiin kotitöihin. Ja sitten en ole koskaan ollut itse kauhean herkkäkorvainen millekään kotityöhön liittyville letkautuksille.

Kyllä minun itsetunto kestää sen, että mies viikkosiivoaa meillä.

Mulla on tapana kysyä, siivoatko vessan vai imuroito ja laitat tiskit. Mies valitsee mielellään, kun uskoo pääsevänsä vähemmällä, kuin jos sanoisin, että tee tuo ja tuo. Sitten tehdään yhdessä, niin ei tule napinaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vvv:
Jätät itse tekemättä. So simple =)!

Yritetty on, mutta omat hermot siinä menee sitten kaiken sekasotkun keskellä, mies kun ei huomaa saastaa pätkän vertaa..

Oma syysi :D.
Yksikään mies ei ole niin tyhmä, ettei huomaa kun puhtaat vaatteet loppuu kaapista tai kompastelee sisään tullessaan villakoiriin.
Vaatii pitkäjänteisyyttä, mutta toimii =)!

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:

Toimii, jos sä osaat myös korjata ruohonleikkurin tarvittaessa ja osaat nikkaroida talon julkisivua tarpeen vaatiessa, ojittaa pihatien jos rumpu hajoaa yms.

Sinä siis epäilet, etten osaisi! :kieh: Prkl! (Vähintään osaan opetella tekemään nuo kaikki!)

Mun ei tarvitse KOSKAAN sanoa mitään. Mies tekee koko ajan kotitöitä täysin oma-aloitteisesti.

Jos hän näkee että tiskikone vaatii tyhjennystä ja keittiö siivousta ruuanlaiton jälkeen, hän tekee sen ilman mitään keskusteluja. Hän on jopa mua siistimpi ja jämptimpi kotona ja meillä onkin aina siistiä. Mun täytyy välillä vähän tsempata, ettei mies yksin hoida kaikkia hommia.

Mies siis tekee osansa kotitöistä vaikka tekee noin 10 - 11 tuntisia työpäiviä..

En koskaan olisi alkanut vakavaan suhteeseen miehen kanssa, jolle mun tarvitsisi sanoa mitään kotitöistä. On itsestäänselvää, että aikuinen hoitaa omaa kotiaan -sukupuolesta lukuunottamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:

Sinä siis epäilet, etten osaisi! :kieh: Prkl! (Vähintään osaan opetella tekemään nuo kaikki!)
Hienoa, sillonhan homma on selvä

:D Sä otat tulevassa omakotitalossa ulkohommat ja ukko sisähommat.

Pyydän. Aina on mies auttanut kun oon pyytänyt. Joskus ihan yllärinä saattaa siivota jos olen vaikka pitemmällä kauppareissulla. Meillä minä teen pääasiassa kotityöt, omasta pyynnöstäni.

Yhteistyössä