kaikki kotityöt yksin hoidettava?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mies tekee ylipitkää päivää ja tuo rahan kotiin jotta minä saan olla kotona lasten kanssa.en voi vaatia enää kotitöitä siltä,lapsia tosin katsoo kun ehtii ja joutaa!Olenko harvinaisuus kun hoidan kotityöt yksin suurperheessä vai onko muita saman kaltaisia??

Täällä sama tilanne. Mies yrittäjä ja 12 h on lyhyt työpäivä. Lapsia meillä 6. Väliin kyllä tuntuu ettei millään ehdi kaikkea mitä pitäis. Saati sitten jos ei ite kunnossa. Kuten nyt huomaa et oon päivän ollu kuumeessa ja mökki kuin pyörremyrkyn jäljiltä. No lapset kuitenki ruokaa saaneet niin se pääasia.

Meillä mies sekä minä tehdään töitä,mutta kuitenkin olen ottanut ne kotihommatkin itelleni. Mies auttaa kun kipinän saa. Mä nyt vaan oon tottunut touhuumaan silloin kotona olo aikana, etten oo vieläkään osannut lopettaa touhuumista. Tosin tää koti ei kuitenkaan ole mikään hirmu siisti,mutta meidän perheelle sopiva. Lapset kun osaa sotkea huomaamattaan.

Mä hoidan enimmän osan kotitöistä kun nyt kotona oon ja mies käy duunissa.
Isommat ( harvinaiset :ashamed: ) siivoomiset tehdään yhdessä.

Mies hoitaa laskujen maksun yms. sekä autoon liittyvät jutut.
Sekä tietty hoitaa ja leikkii lasten kanssa.

Hmm... Mitä te laskette kotitöiksi? Omakotitalossa nurmikon leikkaus/kastelu, pensasaidan leikkaus/hoito, talon maalaus... Mä kyllä pääasiassa siivoan meillä, päivisin imuroin, pesen lattioita, pyykkään, kun olen kotona lasten kanssa. Mutta iltaisin miehen tultua kotiin teemme yhdessä ruokaa, se laittaa astianpesukoneen päälle, joka astioita sinne korjatessaan huomaa koneen olevan täynnä. Ikkunat pestään yhdessä ja on paljon muutakin sellaista yhteistä hommaa tämän kodin ympärillä jotka halutaan hoitaa yhdessä ja on mielestäni mukava panostaa yhdessä yhteiseen kotiimme. Vaikka mies onkin töissä, niin ei hän silti missään hotellissa asu. Kysehän on myös miehen kodista.

Meillä taas on niin, että äiti käy töissä ja isä hoitaa jälkikasvun kotona. Kyllä minä töistä tullessani alan osallistua kotitöihin, koska lasken, että siihen mennessä olemme molemmat jo tehneet samanmittaisen työpäivän vaan eri paikoissa. Hullulta tuntuisi, että en hoitaisi kotitöitä ilta-aikaan ihan samalla tavalla kuin puolisokin vain sillä perusteella, että elämme tilinauhani varassa.

On kyllä totta, että monesti naiset laskevat kotitöiksi vain "naisten töitä", eivätkä tule kiinnittäneeksi huomiota sellaisiin juttuihin, jotka useassa perheessä lankeavat miehen vastuulle. En esimerkiksi itse kyllä paljon nurmikkoa leikkele tai renkaita vaihda, kun taas yleensä aina hoidan imuroinnin kotosalla. Että kaipa ne työt jakaantuu kohtis tasaisesti. Ja on muuten kiva tulla töistä rauhassa kun on lapsi hoidettuna kotona ja yleensä ruoka valmiina pöydässä. Se on meillä äidin osa ja molempien aikuisten valinta.

Yhteistyössä