Mies ja kodinkoneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maira

Aktiivinen jäsen
22.09.2009
18 233
7
38
Tuli mieleen tuosta astianpesukone ketjusta että monenko mies osaa käyttää kodinkoneita?

Meillä ei nimittäin osaa, eikä minun mielestä tartte osatakkaan, kyl se varmasti tarpeen vaatiessa osais pesukoneet päälle laittaa, mutta kertaakaan ei ole näin tehnyt.

Mies oli itsekkin päässyt naureskelemaan asialle yhissä mp-kokkareissa kun ukot kettuili saunassa et ootko tossun alla kun mä jotain sille ärähin ennenku menivät saunaa ja mies tuumas et käsi ylös jotka osaa käyttää pesukonetta, kaikki muut nosti käden paitsi se ja ukkokulta siihen tuumas et nii-i, mun ei tartte osata... :D

Mä en oo muutenkaa käsittäny koskaa ihmisiä (naisia ), jotka rutisee pyykin pesusta tms. ei oo mikään maailman vaativin homma lyödä pyykit koneeseen,, painaa nappulaa ja istuskella sohvalla kun pesukone pesee likapyykin... :p

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Mä en oo muutenkaa käsittäny koskaa ihmisiä (naisia ), jotka rutisee pyykin pesusta tms. ei oo mikään maailman vaativin homma lyödä pyykit koneeseen,, painaa nappulaa ja istuskella sohvalla kun pesukone pesee likapyykin... :p

Niin, senhän osaa jopa mies ;)

No mulla on vakaa käsitys, että mies osaa korjata kaikki koneet, jos ne ei toimi. Mä en oleta, että se osaa varsinaisesti ommalle, mutta jos ompelukone ei toimi, niin oletan että mies korjaa. Ja kyllä se tähän asti on osannu korjata kaikki, joten osaa se tavallaan käyttää niitä.

Tottakai osaa käyttää.

Ja myös käyttää niitä, ihan omatoimisesti ja pyytämättä.
Kato kun ei se ole miehelle sen isompi homma heittää niitä pyykkejä sinne koneeseen ja laittaa kone pyörimään ;)

Osaa käyttää Kaikkia koneita mitä meiltä löytyy. Mutta mie en tykkää, että käyttää kuivausrumpua :snotty: Kun ei hää tiedä mitkä on ne vaatteet jotka ei sitä kestä ja mitä ei sais missään nimessä pilata (siis miun lempivaatteista kyse)

Meillä osaa käyttää pyykinpesukonetta samoin astianpesukonetta. Mutta tietokoneen ja muun elektroniikan kanssa se on vähän niin ja näin, kumpikaan mitään työksemme niiden kanssa touhuta, mutta esim kuvien siirto koneelle ei suju siltä tms.

Mä rupesin miettii niin tuo ei ihan oikeesti osaa käyttää tota pesukonetta, viimeks kun koski siihen siinä muodossa että otti pyykit pois koneesta niin kaikki ohjelmat oli sekasin..Kyllä tuo korjaamaan on kätevä ja varmasti hädän tullen osais noita vehkeitä käyttää mut pointtina lienee se että sen ei tartte, mä koen että astianpesukone ja pyykinpesukone on mun aluetta, mulla kärvähtää het kiinni jos ap on väärin täytetty tai jos ne kupit on kaapissa väärässä järjestyksessä, joten miehen ei tartte noihin koskee/osata käyttää.
Eli kun tolla toisessa ketjussa jotkut kauhisteli et mies osti ap.koneen naiselle, niin meillä se tosissaan ostettiin mulle, mies hoitakoot leivän pöytään, kyl mä pidän huolen et sen kalsarit ja lautaset on puhtaat... :p

Meillä käyttää astianpesukonetta yhtälailla kuin minäkin. Pyykkikonetta ei osaa enkä oo vaatinut opettelemaankaan. Mä myös imuroin itse mieluummin kun mies tekee sen niinku "kunhan-nyt-enimpiä-otan-pois-näkyviltä".

Mun mielestä taas naisten ei kannata sitten narista kun tulee lisää lapsia, vaimo menee töihin ja mies käy kavereiden kanssa illat kaljalla ja harrastuksissa, että voi voi kun se mies ei auta lasten- tai kodinhoidossa, ja vaimon pitää hoitaa työnsä lisäksi sekä koti, että lapset.

Kyllä mun mielestä jokaisen perheenjäsenen pitää osallistua arjen pyörittämiseen, lasten ja miestenkin.

Ossaa se käyttää imuria, tiskikonetta ja pyykinpesukonetta, mankelin käyttöä sille opetin mut ei sitä kiinnostanu... Ja siis onhan se oppinu ko yksinään asunu kuitenki joskus. :D
Ja meilä kotityöt mennee puoleksi ihan automaattisesti, se pistää pyykkikonneen päälle joka sattuu hoksaamaan että on sen aika, mies tekkee ruuat koska mie en ossaa ja mie hoijan lähinnä siivouksen talossa koska minun mielestä kukkaan ei ossaa sitä tehä niin hyvin mitä mie :snotty:
Mut mies siivoaa aina omat sotkunsa pois jos sellasta tullee, minun ei tarvi sen sukkia keräillä eikä järjestellä tavaroita sen perässä kulkien, niinku jotku vaimot on sanonu tekevänsä :D
Ei meän yhteiselosta tulis mittään jos ei seki ois omatoiminen ja siisti ihminen.

Osaa käyttää varmaan kaikkia. Pyykin lajittelun ja pesulämpötilojen kanssa ei ole niin tarkkan kuin minä. Pesee yleensä vain omat urheilukamppeensa ja työntää siihen mukaan aina jotain muita omia vaatteitaan.
Digiboksin kanssa on varmaan perheen onnettomin käyttäjä =)

me ollaan ap tosi erilaisia :D

Meillä kaikki tekevät osansa kotihommista, lapset ikänsä ja kykynsä mukaan osalsituvat vähinttään omien huomeidensa siivoamiseen, ja mies tekee kotitöitä siinä missä minäkin. En mä muulla lailla voisi elää ja miksi pitäisikään? Juu-u, ei se kovin vaativaa ole nakata riepuja koneeseen ja painaa nappia, mutta mä en myöskään käsitä, miksi vaate- tai muun huomon pitäis olla pelkästään mun tehtävä. (tai samalla tavalla, miks mä en vois naulailla nauloja seinään, vaihtaa lamppuja, ripustaa hyllyjä ja koota huonekaluja, ei sitä hommaa mun kästtääkseni munalla tehdä..)
Eli kyllä, mieheni osaa käyttää kaikkia kodinkoneita jotka meillä on.

Yhteistyössä