Mies ja kihlasormus - välillä pois kädestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kihloissa vai ei?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kihloissa vai ei?

Vieras
Kertokaapas mielipiteenne.

Tapasin heinäkuussa miehen, tuli juttelemaan mulle ravintolassa. Juttu jäi vähän kesken, mutta ihastumaan jo vähän kerkesin. Oletin että mies on vapaa, kun tuli juttelemaan, selvinpäin. Jutteli niitä näitä, ei oikein vaikuttanut että seksin perässä olisi ollut.
Sitten meni pari viikkoa ja kuulin tutuntutun tutultu että mies on mennyt kihloihin, ainakin sormus on nähty vasemmassa nimettömässä. Olen pari kertaa sen jälkeen nähnyt miehen (ohimennen, mies ei ole minua huomannut), mutta sormus ei ole ollut enää kädessä.
Törmäsin mieheen taas ja jäin miettimään että onko mies varattu nyt vai ei.

Voiko miehellä olla joku muu sormus vasemmassa nimettömässä, siis muukuin kihlasormus? Ja jos on kihloissa, niin miksi ei pidä sormusta kädessä? Ei siis pidä muutenkaan, en tarkoita jotain baari-iltoja. Mitä olette mieltä, miesten mielipiteet erityisesti kiinnostaa, miksi sormusta ei pidetä jos ollaan kihloissa jne!

...mutta vastaan silti: kaksi erittäin hyvin tuntemaani miestä (mieheni ja isäni) eivät kumpikaan pidä sormusta juuri koskaan, sillä miehelläni sormus kului töissä puhki eli sitä ei enää edes ole ja isä ei omien sanojensa mukaan osaa pitää mitään "ylimääräistä" (silmälasit ovat ainoa, joita hänen on pakko välillä pitää).

Jotkut miehet - ja naisetkin - eivät pidä siksi, että työ on sellainen, että sormus voisi olla jopa vaarallinen ja tunnen yhden naisen, joka ei pidä kuin erikoistapauksissa, sillä hänelle tulee ihottumaa sormuksista, vaikka olisivat aitojakin.

Sormusta ei pidetä, vaikka ollaan kihloissa:
- ei osaa (vei totuttelemista itselläkin!)
- työ ei salli (työturvallisuus, hygienia)
- sen on ottanut pois ja hukannut

Ei kihloissa oloon rinkuloita tarvita. Mutta mies voi olla mukava vaikka ei olisi sinusta sillä silmällä kiinnostunutkaan.

Ok, ihottumasta en tiedä, mutta työsyitä ei voi kyllä olla. Voi piru että kaikkea sitä joutuukin pohtimaan.
Mies ei ole ihan sen luontoinen (kuulopuheiden mukaan), että tulisi vikittelemään naisia jos on varattu. Mutta mistäs sitä ikinä tietää, ja nehän ne monasti onkin pahimpia.

Oletko varma, ap, että hän "vikitteli" sinua, jospa hän vain on seurallinen luonne? Sanoit, että jutteli niitä näitä ja tuntui, ettei ole seksin perään, joten ehkä hän vain kaipasi juttuseuraa ilman sen kummempia taka-ajatuksia.

Harrastusten takia jotkut miehet ottavat sormuksen pois. Esim joku punttisali harrastus, salibandy jne voi olla syy siihen, että sormus jää kotiin. Ihmettelin joskus mieheni kaveria kun hänellä ei ollut sormusta, vaikka oli kihloissa ollut jo kauan. Mieheni sitten kertoi, että kaverinsa ottaa sormuksen pois juurikin salibandyn takia, koska sitä on jotenkin niin hankala pitää. Sittemmin olen kuullut tämän saman muutamalta muultakin. Sitten jonkun soittimen (mikä, en muista) soittaminen on vaikeaa sormus sormessa.

Mies oli kavereidensa kanssa liikkeellä. Kyllä se vikittelyltä vaikutti, pari kaveria oli samaa mieltä kun oli todistamassa tilannetta. Tarkoitin tuolla ettei ollut seksin perään sitä, että kun toiset miehet tulee ravintolossa suurin piirtein suoraan kysymään meille tai teille tai muuten tulee kovin suoranaista tekstiä tai vihlailuja=)

Itse en käytä sormusta juuri koskaan vaikka kihloissa olenkin. En vaan ole koruihmisiä ja sitäpaitsi sormeni ovat omasta mielestäni rumat, en halua niitä korostaa entisestään.

Sormus on kotona kirjahyllyssä, juhliin voin laittaa kun laitan muutenkin jotain koruja.

Minä olen kihloissa itsekin mutta en edes omista sormusta, eikä avomiehenikään. Mies haluaisi sormukset ostaa mutta minusta sormus tuntuu epämiellyttävältä kun en ole tottunut, ja hänellä taas on työ jossa sormusta ei kuitenkaan voisi pitää. Siksi tuntuu typerältä hankkia sormukset hyllyyn seisomaan.

Oma äitini hukkasi sormuksensa vuosikymmeniä sitten (en muista lapsena koskaan nähneeni hänellä sormusta), isäni sormuksen olen nähnyt korurasiassa mutta en koskaan hänen sormessaan.

Sormukset ja muutkin korut saa kukin itse päättää pitääkö vai ei. On tietysti joitakin niin mustasukkaisia ihmisiä että haluavat merkata seurustelukumppaninsa olevan varattu... Mikä on tietysti typerää koska yksin ulosmennessään kumppani voi halutessaan ottaa sormuksen pois.

Eihän kihlautuminen vaadi edes sormusta, kun me päätimme, että menemme naimisiin (eli kihlauduimme), emme edes hankkineet sormusta. Minulle ostettiin sitten vihkisormus, kahta sormusta en olisi edes "osannut" pitää, sillä jotenkin sormukset ovat "tiellä". Pesen käteni useasti päivässä ja useiden sormuksien poistaminen/niiden alta kuivaaminen olisi jo prosessi sinänsä.

Mä en ole kihloissa, enkä naimisissa, mutta muuten hyvin sitoutunut. Lapsia on ja yhteistä omaisuutta.

Joskus käyn tyttöporukalla ulkona ja joskus pieni piru saattaa istua olkapäällä ja jätän kertomatta kotona olevasta perheestäni. Mutta jos suoraan kysytään, en kiellä. Tanssimaan lähden, mutta pöydässä en pidä kädestä kiinni. Poskisuukot saatan vaihtaa, mutta sen pidemmälle en menisi ensitreffeilläkään (niitäkin on ollut, muinaisuudessa).

Aloittajalle sanoisin, että olet fiksu nainen, kun et ihan kaikkea usko. Voihan se olla, että hän on vapaa, tai sitten vaan puhuu lämpimikseen (tai sinua lämmitelläkseen). Ehkä se vaan pitää koota rohkeutensa ja kysyä asiasta suoraan. Tai jättää kysymättä ja lopettaa kuvittelut. Tsemppiä.

Miksei voisi kysyä baarissa suoraan kiinnostavalta ihmiseltä, että onko hän varattu vai vapaa. Samoin jos vaikuttaa siltä, että haluaisi tutustua lähemmin, niin voi kertoa, että vaikutat tosi kivalta tyypiltä, mutta en harrasta yhden yön juttuja. Sillä tavalla se mieskin tietää, että tämä mimmi on kiinnostunut, vaikkei lähdekään mukaan.

Helpommalla pääsee olemalla suora, kun että tuttavilta kuulee jotain huhupuheita. Jos olet ihastunut, niin mitä siitä.

AP kertoi, ettei tämä ko. henkilö ole kuulopuheiden mukaan sellainen, joka vikittelee toisia, jos on varattu. Ei kai ihmisiä jaeta kahteen kastiin: kaikki panotilaisuudet hyväksikäyttävä ja ne, jotka ovat aina uskollisia. Eiköhän suurin osa ole sellaisia, joilla tulee tilaisuus pettää. Puolet pettävät ainakin kerran elämässään, puolet pysyvät uskollisena. Jotkut pettäjät eivät leveile saavutuksillaan, vaan pitävät matalaa profiilia, jotteivät jää kiinni. Jotkut pettäjät eivät myöskään pane koko ajan vierasta, vaan tekevät sitä harvakseltaan.

Oman kokemukseni mukaan joskus flirttaillessa mennään pitkälle ihan tarkoituksella, koska haluaa varattuna nähdä, vieläkö saisi hyvännäköistä ihmistä mukaansa jatkoille. Välttämättä se ei tarkoita sitä, ettäkö mentäisi loppuun asti.

Silloin siis kun ekan kerran tapasin miehen, hän ei ollut kihloissa (tämä varma tieto), mutta on ilmeisestikin mennyt sitten sen jällkeen (sormus ilmestyi silloin käteen ja puhetta että olisi kihloissa). Sormusta näkyi viikon kädessä, nyt ei ole enää näkynyt. Eli ei tullut silloin ekan kerran mieleenikään, että olisi noin varattu, sitä kun automaattisesti katsoo sitä vasenta kättä....Niin ja varatut nyt ei kiinnosta ylipäänsä, kihloissa tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja n48:
Vinkiksi vaan että vasemman nimettömän perusteella ei todellakaan voi päätellä onko joku vapaa vai varattu.

Ei tietenkään! Voihan olla varattu vaikka ei olisi kihloissa/naimisissa. Mutta jos mies tulee juttelemaan, niin kyllä sitä ensin tsekkaa sen vasemman nimettömän..nykyään kun niin moni tulee se sormus kädessä ehdottelemaan vaikka mitä..=)

Minä olin mieheni kanssa naimisissa, mutta mieheni leikki poikamiestä laittamalla sormuksen lompakkoon ja touhuili sen mukaan.
Hyvät tuttavani ovat kihloissa, kumpikaan ei voi pitää sormusta työnsä puolesta, mutta sehän ei ole mikään este vaan sitoutuminen tulee korvienvälistä oli sormuksia tai ei

Kyllähän mies on kiinnostunut ollut, kun on turisemaan tullut. Se onko kihloissa vai ei, ei voi tietää paitsi kysymällä, ellet tunne hyvin jotain joka tuntee hänet. Tai sitten on kihlat loppunut lyhyeen! Kaikki on mahdollista!

olikse niin, että ortodoksit pitävät oikeassa kädessä kihlasormusta. Saathan sen helpomminkin selville, että onko kihlattu vai ei. Väestorekisteritiedoista saa selville, keitä asuu samassa huushollissa. Tai jos on puh.numeron sanonut, niin soitto 020202 muistaakseni ja tulee osoite kännykkään.

kyllä miehet monesti ottavat sormuksia pois sormesta, kuten naisetkin. Harrastukset, työt jne voi olla syynä.
Toki on miehiä ja naisia, jotka ravintolassa ottavat sormuksen pois ja taskuun, mutta sellaiset miehet kannattaa unohtaa heti!

Älä mieti ihastumisia, jos et edes tiedä milloin ja missä taas törmäätte! Anna kohtalon viedä rauhassa suuntaan tai toiseen...sydän on tehty käytettäväksi! Ei ihastumiseen ja sen loppumiseen kukaan kuole :)

Alkuperäinen kirjoittaja kihloissa vai ei?:
Oletin että mies on vapaa, kun tuli juttelemaan, selvinpäin.
Kuka oletti ja millä perustein? Kenen olisi pitänyt ottaa puheeksi siviilisääty? Jos hän on sanonut sinulle olevansa vapaa, niin sitten sinulla oli lupa olettaa, mitä oletit. Muuten hän vain jutteli sinulle. Olisiko hän maininnut olevansa parisuhteessa, jos olisi jutellut kanssasi jonkinlaisin tarkoitusperin? Jos minulla ei ole mitään kiinnostusta siinä mielessä toista kohtaan, niin en puhu paljoa yksityiselämästäni, joten jospa hänellä on sama juttu. Vihaan sitä, että ihmiset olettavat ja kuvittelevat sen sijaan että keskustelisivat, kysyisivät ja olisivat kiinnostuneita todellisuudesta.

jäin miettimään että onko mies varattu nyt vai ei.
Niin että ihminen on varattu vain, jos on naimisissa tai aikeissa mennä naimisiin? Hoh. Think again. Mikä merkitys sillä sormuksella sinulle oikein on? Jos pari ei ole aikeissa mennä naimisiin, mutta ovat kuitenkin yhdessä, niin he eivät ole yhtä sitoutuneita toisiinsa ja väliin on moraalisesti vähemmän arveluttavaa yrittää tunkea?

Voiko miehellä olla joku muu sormus vasemmassa nimettömässä, siis muukuin kihlasormus?
No mikähän sormus se sitten olisi? Miehet harvemmin pitävät koruja kevyin perustein, varsinkaan nimettömässä.

Ja jos on kihloissa, niin miksi ei pidä sormusta kädessä?
Esim. sormien turvotuksen tai painovaihtelun takia? Ja voihan pariskunnalla oikeasti olla epävarmuutta siitä, että ollaanko kihloissa vai ei, mutta ei se sitä tarkoita, etteikö yhdessä oltaisi, vai?

Jos sinua kiinnostaa asioiden oikea laita, niin ainoa keino yrittää selvittää se on kysyä henkilöltä itseltään - ei tutuilta tai tutuntutuilta.

Yhteistyössä