Mies ihmettelee kun minä olen ihan hermona tästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huokaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Tai jospa laitatte kauppaan ehdon, että oma asuntonne vapautuu myös vuoden vaihteessa.
Eipä olisi ainakaan ongelmaa väliaikaisasunnosta.

Näin.
Ja sitä omaa asuntoahan ei ole pakko laittaa just nyt myyntiin. Odottakaa ensi syksyyn niin ei karsiudu ostajaehdokkaat sen takia ainakaan.

Sitä minäkin olen ehdottanut, mutta mies ja välittäjä on tästäki eri mieltä. Välittäjän mukaan parasta alkaa myydä heti, kun kysyntää on ja ei ole vaaraa jäädä kahden asunnon loukkuun. Kuitenkin välittäjän mukaan kysyntää tälle on.

Onhan siinä riskinsä, mutta jos väliaikaisasunnon mukana tulisi pelkkiä ongelmia niin ottaisin sen riskin.
Välittäjien mielestä NYT on aina paras aika myydä.

Minäkin olen yrittänyt sanoa, että tottakai välittäjä tahtoo että myydään nyt eikä vasta jouluna.

Nyt vaikuttais siltä, että teidän ois hyvä ottaa aikalisä ja jutella uudestaan, miten te kumpikin haluatte tän tilanteen järjestyvän. Selvästi ootte aika kaukana toisistanne näissä päätöksissä, jotka on melkosen isoja. Ja se välittäjä nyt sanoo mitä sanoo, se on teidän palkollinen ja tekee niinku te sanotte, piste.

Mutta tosiaan, mä oon kans samaa mieltä muutaman muun kanssa täällä, että laittakaa asunto myyntiin vasta syksyllä ja nyt heti alatte rauhassa pohtimaan, miten hommat järjestetään niin, ettei kenenkään tarvitse ylikuumeta tilanteesta. Eri ihmiset kestää ja sietää erilaisia olosuhteita, ja tottakai jos tiedät jo nyt, ettet tule kestämään tiettyjä juttuja, pidä huoli ettei tilanne lipsu siihen. Damage control.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
En alkaisi kaupoille kiinteistön suhteen, jos luovutusaika olisi noin kaukana tulevaisuudessa.
Mä en alkaisi edes kerrostaloasunnon suhteen.

Ton kaltaisia kauppoja tehdään muuten paljon. Esim. monet omakotitalojen rakentajat toimivat juuri noin. Haluavat asua vanhassa asunnossa kunnes uusi valmistuu.

Myös me teimme kaupat niin että tuleva asunto vapautui 3 kk päästä, kun nämä kämpän entiset omistajat odottivat uuden omansa vapautumista sen 3 kk.

Onhan se varmempaa pistää asunto heti myyntiin ja myydä se heti, mutta voi olla, että myös ostajan pitää myydä omansa, ennen kuin voivat asunnon ostaa joten, minusta voisi hyvin yrittää myös pitkällä vapautumisajalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
En alkaisi kaupoille kiinteistön suhteen, jos luovutusaika olisi noin kaukana tulevaisuudessa.
Mä en alkaisi edes kerrostaloasunnon suhteen.

Ton kaltaisia kauppoja tehdään muuten paljon. Esim. monet omakotitalojen rakentajat toimivat juuri noin. Haluavat asua vanhassa asunnossa kunnes uusi valmistuu.

Myös me teimme kaupat niin että tuleva asunto vapautui 3 kk päästä, kun nämä kämpän entiset omistajat odottivat uuden omansa vapautumista sen 3 kk.

Onhan se varmempaa pistää asunto heti myyntiin ja myydä se heti, mutta voi olla, että myös ostajan pitää myydä omansa, ennen kuin voivat asunnon ostaa joten, minusta voisi hyvin yrittää myös pitkällä vapautumisajalla.

Ymmärrän, kun selität noin, en vaan itse osaisi noin pitkälle ajatella, enkä odottaa. Joten en tekisi tuollaista kauppaa.

3 kk on mun mielestä vielä ihan ok odotusaika, mutta 8 kk jo vähän liikaa.

No tottakai koitatte myyntiä nyt, ettei tarvi sit siitäkin stressata,. Ja jos hyvin käy, voitte laittaa omankin vapautumisen sinne vuodenvaihteeseen, tuutte sit vaan hinnassa vastaan. Minusta otat vähän turhan ison stressin tästä, nyt kuitenkin oli kyse vaan muutamasta kuukaudesta.

Yhteistyössä