Mies ihmettelee kun minä olen ihan hermona tästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huokaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huokaus

Vieras
Eli olemme tekemässä talokauppoja ja kaupassa on ehto, että pääsemme sinne vasta vuodenvaihteessa. Oma talo pitääkuitenkin myydä ja sitten muuttaa tästä alta pois ja asua jossain muualla (ei tietoa missä) ehkä joku 6kk ja sitten taas muuttaa vuodenvaihteessa.

Ensinnäkin minua stressaa se, että luultavasti asunto on kuitenkin jossain 3-5km päässä lapsen koulusta eli sinne pitäisi sitten onnistua järjestämään lapsen kuljetus. Minä olen kotiäiti ja auto on minulla pääsääntöisesti, mutta ei aina. Eskarista on voinut olla huonoilla keleillä pois, jos mies ei ole voinut viedä eikämulla ole ollut autoa. Koulusta ei voi olla vaan mun pitäisi raahta poika sinne säässä kuin säässä näiden pienempien kanssa sitten. Ja mikä se matka siis mahtaisi lopulta olla...

Ja entäs sitten se, että mikä se asunto olisi mikä saatais. Ei mitään tietoa mimmonen purkki ja missä kunnossa.

Ja sitten vielä se, että tässä sadassa neliössäkin mies jaksaa urputtaa monta kertaa viikossa, että "parempi olis olla töissä niin ei tarttis kattella ja kuunnella tätä meteliä" ja valittaa siisteydestä mikä on ongelma jo ihan tilanpuutteen takia. Eli mitä se ois viel pienemmissä tiloissa.

Entä sitten jos se väliaikaiskämppä on niin pieni ettei meidän kamat mahdu sinne? Minne me muka sijoitetaan ne ylimääräiset?

Ja miehen mielestä minä olen siis vain hankala, kun edes mietin näitä ja näen näissä miinusta ja ongelmaa. Hänen mielestään tuo kaikki on ihan sama, kun kerran sitten vuodenvaihteessa olisi se unelmatalo käytössä.

Miksi vasta vuodenvaihteessa? :o
Toivottavasti saatte väliaikaiskodin järjestymään =) Ja eihän se kouluun meno ole ongelma, jos sulla kerran on auto käytössä. Tai sitten hommaa bussikortti ja lapsi kulkee koulumatkat bussissa.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Toivottavasti saatte väliaikaiskodin järjestymään =) Ja eihän se kouluun meno ole ongelma, jos sulla kerran on auto käytössä. Tai sitten hommaa bussikortti ja lapsi kulkee koulumatkat bussissa.

Ai missä bussissa? Pitäis varmaa ostaa sit se bussikin. :D :D Täällä mitkään bussit todellakaan kulje niin että niitä vois muka hyödyntää.

Alkuperäinen kirjoittaja jessus mikä nainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
:laugh: Lopeta turhasta valittaminen :kieh:

tämän yhden ja ainoan kerran elämässäni peesaan majuria: lopeta se turhasta valittaminen!!

No jos sinä olet hymy perseessä, vaikka itse olet lasten kanssa 24/7 ja se joka on kotona pari hassua tuntia illassa niin, että lapset on hereillä ja silti valittaa että istuisi mieluummin töissä niin siinäpä olet. Minua vituttaa kuunnella sellaista. Ja kun mietin sitä, että jos ei hermot kestä täällä näissä neliöissä niin mitäs sitten kun niitä neliöitä on vähemmän.

Järjestelykysymys. Tilapäiskämppään otat niin vähän tavaraa, että siellä mahtuu elämään. Loput varastoon. Voi olla opettavainen jakso ;).
Voiko lapsi pyöräillä joinakin päivinä kouluun? Pyörällä 3-5 km on ihan sopiva matka ekaluokkalaiselle, kunhan tie on jokseenkin turvallinen.

Alkuperäinen kirjoittaja viiraska:
Järjestelykysymys. Tilapäiskämppään otat niin vähän tavaraa, että siellä mahtuu elämään. Loput varastoon. Voi olla opettavainen jakso ;).
Voiko lapsi pyöräillä joinakin päivinä kouluun? Pyörällä 3-5 km on ihan sopiva matka ekaluokkalaiselle, kunhan tie on jokseenkin turvallinen.

Joo sanoo minunkin järkeni sen, että loput varastoon. Mutta minne hiton varastoon? Missä tälläisiä mystisiä varastoja on minne vaan tuupataan tavaraa siksi aikaa, kun ei itse tarvitse?

En osaa sanoa tuosta matkasta.... jos se kämppä on yhtään sieltä mistä luulen niin aika hurjaa olisi päästää ekaluokkalainen yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

tämän yhden ja ainoan kerran elämässäni peesaan majuria: lopeta se turhasta valittaminen!!

No jos sinä olet hymy perseessä, vaikka itse olet lasten kanssa 24/7 ja se joka on kotona pari hassua tuntia illassa niin, että lapset on hereillä ja silti valittaa että istuisi mieluummin töissä niin siinäpä olet. Minua vituttaa kuunnella sellaista. Ja kun mietin sitä, että jos ei hermot kestä täällä näissä neliöissä niin mitäs sitten kun niitä neliöitä on vähemmän.

Ootko varma et sun hermot kestää yhtään missään?
Jos ostatte talon johon pääsette vasta vuodenvaihteessa niin sitten siihen ajatukseen, ja sen asian tuomiin muutoksiin pitää vain sopeutua.
Ei ne stressaamalla ainakaan paremmiksi muutu!
Jos mua odottaisi töiden jälkeen stressaava puoliso joka tekee kaikesta muuttoon liittyvästä niin pirun vaikeaa, niin olisin minäkin mieluummin töissä kunnes hirmu on mennyt nukkumaan.

Nytkin mies on jo ollut kaksi tuntia ylitöissä ja mua väsyttää ja vituttaa ja odotan vain, että se tulisi niin pääsisin lähtemään kauppaan. Oikeesti ottaa aivoon odotella sitä täällä ja sitten lähteä tukka putkella kauppaan ja viel äkuulla, että ruokalistalla pyörii liikaa samat ruuat.

Tää on nyt tällästä purkautumista, mutta oikeesti väsyttää ja vituttaa välillä ja ku mies ei tajua.

Mä olisin myös hankala. Inhoan muuttoja ja ainakaan puoleksi vuodeksi en viitsisi tätä tavaramäärää pakata ja siirtää paikasta A paikkaan B odottamaan, että saan ne siirrettyä paikkaan C. Onneksi ei ole ukkoa ja saan päättää muuttamisistani ihan itse.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Tai jospa laitatte kauppaan ehdon, että oma asuntonne vapautuu myös vuoden vaihteessa.
Eipä olisi ainakaan ongelmaa väliaikaisasunnosta.

No sitä minäkin olen koko ajan ehdottanut, mutta mies ja välittäjä on vakuuttuneita siitä että ostajaehdokkaat karsiutuu kropinalla ja tulee ongelmia myydä ja välittäjän mukaan "ehdot huononee". En ole vielä päässyt kysymään, että mitä ne huononevat ehdot on mutta hokee sitä, että pitää myydä heti.

Ai missä bussissa? Pitäis varmaa ostaa sit se bussikin. :D :D Täällä mitkään bussit todellakaan kulje niin että niitä vois muka hyödyntää.

No osta sitten bussi ja kuskaa koko seudun kakarat samalla... vikiviki... Miten ois kakkosauto? ois varmasti kyyti joka aamu kouluun?
Ja miksi yleensäkin suret vielä? kun ei edes ole asuntoa? Asioilla on katos tapana järjestyä.....
Niin ja miksi vasta vuodenvaihteessa??

Tai jospa laitatte kauppaan ehdon, että oma asuntonne vapautuu myös vuoden vaihteessa.

Näin.
Ja sitä omaa asuntoahan ei ole pakko laittaa just nyt myyntiin. Odottakaa ensi syksyyn niin ei karsiudu ostajaehdokkaat sen takia ainakaan.

No osta sitten bussi ja kuskaa koko seudun kakarat samalla... vikiviki... Miten ois kakkosauto? ois varmasti kyyti joka aamu kouluun?
Ja miksi yleensäkin suret vielä? kun ei edes ole asuntoa? Asioilla on katos tapana järjestyä.....

Siks koska edelliset tahtoo olla siinä vuodenvaihteeseen. Emme siis saa sitä ennen.

Kakkosautoa ja vuokraasuntoa ja varastotilan vuokrausta... aika kallis puolivuotta tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:

Näin.
Ja sitä omaa asuntoahan ei ole pakko laittaa just nyt myyntiin. Odottakaa ensi syksyyn niin ei karsiudu ostajaehdokkaat sen takia ainakaan.

Sitä minäkin olen ehdottanut, mutta mies ja välittäjä on tästäki eri mieltä. Välittäjän mukaan parasta alkaa myydä heti, kun kysyntää on ja ei ole vaaraa jäädä kahden asunnon loukkuun. Kuitenkin välittäjän mukaan kysyntää tälle on.

Siks koska edelliset tahtoo olla siinä vuodenvaihteeseen. Emme siis saa sitä ennen.

Kakkosautoa ja vuokraasuntoa ja varastotilan vuokrausta... aika kallis puolivuotta tulee.

:D Nyt sulla on vähän asenne vikaa... ;)
Asunto varmasti järjestyy... samoin tavaroille säilytys, onko esim. sukulaisia lähellä jonne voisitte tavaroita viedä? Tai myy osa tavaroista pois ja osta uuteen kotiin sitten uusia kivoja huonekaluja.
Ja tuo koulumatka varmasti järjestyy, silloin kun ei ole autoa, niin voisko lapsi mennä jonkun toisen vanhemman matkassa?

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:

Näin.

Sitä minäkin olen ehdottanut, mutta mies ja välittäjä on tästäki eri mieltä. Välittäjän mukaan parasta alkaa myydä heti, kun kysyntää on ja ei ole vaaraa jäädä kahden asunnon loukkuun. Kuitenkin välittäjän mukaan kysyntää tälle on.

Onhan siinä riskinsä, mutta jos väliaikaisasunnon mukana tulisi pelkkiä ongelmia niin ottaisin sen riskin.
Välittäjien mielestä NYT on aina paras aika myydä.

kuule. me ollaan rakennettu talo kun meillä oli lapset pieniä, yksi vastasyntynyt. elettiin vuokramurjussa vuosi, kaupungin pahamaineisimmassa lähiössä. meillä oli yksi auto, jota käytti mies. mies kävi töissä ja töiden jälkeen raksalla, viikonloput ja vapaapäivät raksalla. minä kuskasin lapsia kävellen ja bussilla, hoidin kodin ja kaiken. ja siitä selvittiin. arvaa miten? KOSKA SE OLI YHTEINEN PROJEKTI, siihen sitoutui molemmat ja paiskittiin perseet ruvella töitä että nyt asutaan omassa talossa. jos ei ole halua pikkuisen kärsiä epämukavuutta niin sitten ei pidä mennä niitä talojakaan ostelemaan ja miesvalintaakin kannattaa harkita vielä jos on noin pieleen mennyt.

Yhteistyössä