Mies ihastui toiseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minka"

Vieras
Eilen mies sitten vihdoin tunnusti, että on pitänyt jotain peliä työkaverinsa kanssa. Epäilin ja kyselin viikkoja, mutta kielti aina kaiken. Ilmaantui uusia kavereita kännykkään ja monia baari-iltoja kavereitten kanssa. Öitäkin oli pois. Mä olin kuin ilmaa. Sanoo, että ei ole varsinaisesti pettänyt, mutta jotainhan on tapahtunut. En edes halua tietää tarkemmin.
Miten tästä eteenpäin. Sydän sanoo, että ei järkeä jatkaa yhdessä. Kuitenkin lapsia ja pitkä liitto takana. Itkin koko illan. Mies on kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Miten jaksan kaikki paperihommat ja jakamiset eron tullessa. Miten lapset tämän ottavat. En halua elää tunteettomassa kulissiliitossa. Miten saan hoidettua kaikki omakotitaloon liittyvät 'miesten työt', joista mun ei ole tarvinnut huolehtia.
Mies vaan sanoi, että etsi itselles uusi talonmies. Ilmeisesti siis haluaa eroon musta. Vaikka osasin epäillä tätä, niin sattuu silti.

kyllä sinä selviät. Kaverinikin on selvinnyt ison omakotitalon kanssa. Sitten jos et selviä niin myyt talon. Nyt otat itseäsi vaan niskasta kiinni. Vaadit että kerrotte lapsille yhdessä erosta (mies ei sitten siitä luistele pois). Täytät paperit ja ennen kaikkea ajattele itseäsi. En tiedä minkä ikäinen olet, mutta varmasti sinulla on elämä edessäsi. Lapset lähtee maailmalle ja sinulla on sitten vain sinut. Tee elämästäsi niin hyvä kuin mahdollista. Sattuuhan se tottakai ja sure se pois. Itke, huuda raivoa. Tee mitä vaan että helpottaa, mutta toimi samalla. Älä jää murheeseen kiinni vaan vie asioita eteenpäin se meinaan tervehdyttää ja pitää sinut kiireisenä. Anna miehen nyt olla. Sovit ne asiat mitkä on pakko sopia. Mikäli mies on muuttamassa pois niin sovi päivä jolloin muuttaa. Mikäli kuitenkin jostain syystä päätette jatkaa liittoanne niin sitten sinun täytyy miettiä että mitä odotat häneltä ja tulevaisuudeltanne. Helposti ei kannata erota, mutta väkisin ei kannata jatkaa ei missään nimessä lasten takia. He eivät saa mitään tunneköyhästä äidin ja isän liitosta.

Kiitos viestistäsi. Kai se on pakko selvitä. On vaan ollut näitä vastoinkäymisiä jo ihan riittämiin. Silti uskon, että kaikella on tarkoituksensa. On vaan yksi elämä elettävänä, en halua elää liitossa, joka tappaa mut sisältä. Mies ehdotti myös lasten takia yhdessä pysymistä, mutta musta tuntuu, että en voi elää niin, vaikka se käytännön asioitten kannalta olisikin helpointa.

"etsi itsellesi uus talonmies"

Tuosta voi päätellä paljon. Tässä maassa on lukemattomia miehiä joiden pääasiallisiksi tehtäviksi parisuhteessa on lasten siittämisen jälkeen lopulta jääneet lompakkona, talonmiehenä ja puolisonsa henkisenä likaviemärinä toimiminen. Sitten mammat palstalla rääkyvät ja kuorossa spekuloivat kuinka miehessä on aina vika jos suhde kariutuu. Ikinä ei peiliin osata katsoa eikä mitään vikaa itsessä tai omassa toiminnassa nähdä.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Mulla samanlainen kokemus alkuvuodesta, mutta mieheni ihastui vain toiseen mieheen. Oli paljon poissa kotoa, suunnilleen joka ilta. Tarjosi tälle ravintolassa illallisia jne. Sitten tunnusti, että olivat harrastaneet seksiä.
Erosimme, vaikka se pahalta tuntuikin. Liki 20v oltiin oltu yhdessä. En vain pystynyt jatkamaan ja mieskin sekoili tunteissaan niin paljon. Erosta aikaa nyt 3 viikkoa ja edelleen sattuu...mutta kyllä tämä tästä, uskon ma. Lapset 9 ja 6 v ovat hämillään erosta ja heille selvästi vaikea asia, kun äiti ja isi eivät asu enää yhdessä. Mies asuu ihan lähellä ja lapset näkevät molempia. Kyllä hekin pääsevät erosta yli, kun lasten nähden asiat hoidetaan kuin aikuiset ja asiallisesti.

Tulet selviämään ihan hyvin. Kun ajattelee noita asioita, paperihommia ja tavaroiden jakamisia ja muita etukäteen, ne tuntuvat kauhean isoilta asioilta. Loppupeleissä ne vaan jotenkin sitten menee siinä ohessa. Omakotitalon töistä selviät varmasti, ja jos et, myy talo.

Nyt on tietysti kova pettymys ja suru päällä, ja saa ollakin, mutta älä sitten loppujen lopuksi jää säälimään itseäsi. Sulla on elämä edessä, lapset, koti (oli se sitten se omakotitalo tai joku muu) ja olet varmasti ihana nainen. Kaikkea kivaa tulee vielä, vaikkei nyt siltä tunnu.

No ei oo paljon viettelyt innostaneet, kun kittaa kaljaa joka helvetin ilta. Kaikki alkoi menemään huonommin, kun sairastuin vakavasti enkä enää jaksanut huolehtia parisuhteesta.
Nyt mies kuitenkin haluaa pysyä yhdessä lasten takia. Mä haluaisin itselleni elämän. Säätö soittelee miehelle, vaikka mies omien sanojensa mukaan kieltänyt. En usko, että lopettaa suhdetta, enkä pysty enää luottamaan.
Sairauteni takia pelkään menettäväni lapset, jos eroamme. Täytin jo eropaperit, mutta mietin lähetänkö niitä. ahdistaa.

Mulla on vaan sellasia mielikuvitusrakkauksia, kun mies ei välitä. Haluan Barack Obaman tai Putinin...ajattelin olla kokonaan ilman miehiä, kunhan saan eron nykyisestä. Paitsi jos in my dreams tapahtuis ihme ja Obama tulis pelastamaan mut...näin unta siitä.

kuka hitto toi astro oikein on, onko ihan normaali (jos talla palstalla kukaan sita on...) vai onko joku kehari tms. viisaine kommentteineen , aikuinen ihminen selfiekuvineen. wt

Öolen kuin tulessa, siis huonolla tavalla. En halua kysyä mitä kaikkee ne on tehny keskenään. En jaksa tätä näyttelemistä. Ja aitienpäivänä pitäis olla anopilla niinkuin mitään e i ois tapahtunutkaan. Mtä mä teen?

Yhteistyössä