Mies halusi kuunnella musiikkia, josta tytär 7 v sanoi tulevansa surulliseksi ja saa siitä jotenki ahdistavan olon

  • Viestiketjun aloittaja kumpi joustaa?
  • Ensimmäinen viesti
kumpi joustaa?
Kumman täytyisi sun mielestä joustaa, miehen vai lapsen. Pitäisikö miehen saada kuunnella ja tytön olla surullinen, vai pitäiskö miehen lopettaa sen musiikin kuuntelu.
 
Eikö voisi kuunnella kuulokkeilla tai sitten toisessa huoneessa, niin kummankaan ei tarvi joustaa?
Riippuu tietysti myös tilanteesta. jos tytön mielestä kaikki musiikki, mitä miehes kuuntelee on "surullista" niin sitten kyse voi olla vaan siitä että tyttö ei ylipäätään halua että miehes kuuntelee musiikkia ja silloin en antaisi periksi vaan mies saisi kuunnella sitä mistä tykkää sielä missä tykkää.
 
"a.p"
Siis eilen oli tämä tilanne... ei sattunut kuulokkeita olemaan. Ne kyllä täytyy hankkia, oon ajatellu ennenkin sitä. Kyse oli rauhallisesta laulumusiikista. Niin siis mun mielestä miehen piti lopettaa kuuntelu, jos tyttö reagoi siihen niin. Ja siis otti mies loukkaantui siitä, että häneltä riistettiin se kuunteluhetki.
 
"a.p"
[QUOTE="Hiphei";26269516]Kyllä meillä lapsi saisi opetella kuuntelemaan .
Tosi oudon kuuloista muutenkin 7- vuotiaalta ahdistua musiikista .[/QUOTE]

No ei tod ole outoa mun mielestä. Et voi tietää millaisesta musiikista tarkalleen ottaen oli kyse. Hän on muutenkin herkkä lapsi, tunteellinen. Ja ei hän aina tunne niin, eilen vain sattui olemaan sellainen tilanne.
 
"a.p"
[QUOTE="öö";26269520]Mies olisi voinut olla sillon kuuntelematta, ja seuraavaks kuulokkeet. Eikä aikuinen välitä tytön ahdistuksesta?[/QUOTE]

Samaa mieltä, kuulokkeet hankintaan siis. :) Hän ei taida ymmärtää tyttöä... minä todellakin välitän ja ymmärrän, mies koki sen niin että häneltä riistetään. :(
 
"vieras"
no jaa, itse kuuntelisin vaan jos kyse ei siis ole mistään musiikista joka käsittelee jotain seksiä tai väkivaltaa yms. kannattaisi puhua tytölle että miksi tuntee noin :)
 
"vieras"
Mies olisi saanut jatkaa kuuntelua ja lapsi mennä toiseen huoneeseen. Ja mikä tärkeintä mies ja lapsi olisivat saaneet itse selvittää asian, eikä niin että äiti tulee tuomariksi päättämään.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
"a.p"
[QUOTE="vieras";26269544]no jaa, itse kuuntelisin vaan jos kyse ei siis ole mistään musiikista joka käsittelee jotain seksiä tai väkivaltaa yms. kannattaisi puhua tytölle että miksi tuntee noin :)[/QUOTE]

Kiitos vinkistä... täytyy tarkemmin kysellä tytöltä miksi tosiaan tuntee noin. :) Hän sanoi tulevansa tod surulliseksi ja tuntee olevansa yksin maailmassa...
 
"a.p"
[QUOTE="vieras";26269549]Mies olisi saanut jatkaa kuuntelua ja lapsi mennä toiseen huoneeseen. Ja mikä tärkeintä mies ja lapsi olisivat saaneet itse selvittää asian, eikä niin että äiti tulee tuomariksi päättämään.[/QUOTE]

lapsi oli menossa nukkumaan ja oli toisessa huoneessa. :) Kyllähän muakin harmitti kun mies joutui luopumaan hetkestään mutta kyllä lapsi meni etusijalle, miehen mielestä liian usein on niin. Minä taas olen toista mieltä.
 
"vieras"
Kiinnostaisi tietää, mitä musiikkia se on?

Meillä tytär alle kouluikäisenä reagoi vahvasti musiikkiin. Erityisesti Tavaramarkkinoiden "Kevät" sai toisen ihan ahdistuksen partaalle ja kyyneleet silmiin. Itsekin siitä kyllä liikutun.

Meidän tulee suojella lasta sellaiselta, mikä ahdistaa. Keskustella tietysti kannattaa mikä siinä on niin raskasta, mutta ei voi pakottaa kuuntelemaan edes "passiivisesti".

Kannattaa jatkossa huomioida tytön kohdalla, että musiikki voi vaikuttaa noin vahvasti: se voi ahdistaa, mutta energiset kappaleet voivat piristää =)
 
"Hiphei"
Kova maailma odottaa kyllä tyttöäsi, jos ei voi musiikkia kuunnella tuntematta ahdistusta.
Itse olisin oikeasti huolissani :/
herkkyys ei ole pahasta mutta ei noin pienen pidä tuntea olevansa "yksin tässä maailmassa"
 
"a.p"
[QUOTE="Hiphei";26269597]Kova maailma odottaa kyllä tyttöäsi, jos ei voi musiikkia kuunnella tuntematta ahdistusta.
Itse olisin oikeasti huolissani :/
herkkyys ei ole pahasta mutta ei noin pienen pidä tuntea olevansa "yksin tässä maailmassa"[/QUOTE]

Uskon, että liittyy hänen ahdistus juuri siihen musiikkiin, siis just siihen tietyn tyyppiseen. Kyse oli hengellisestä musiikista.
 
"jenni"
mulla tulee ahdistava olo tietynlaisesta musiikista. Mies joustaa eikä kuuntele tai sitten kuulokkeilla.
Mä inhoan monia mieheni lempilevyjä, samoin häntä ärsyttävät monet mun suosikkini. Kumpikin kuuntelee näitä omiaan yksinollessaan, eikä asia ole ongelma. Miksi pitäisi kiusata läheisiään, saatika lapsia musiikilla, joka on monille vahvasti fiilikseen vaikuttava tekijä? Sellaisen voi tietysti olla vaikea asiaa ymmärtää, jolle musiikki on tasaista äänimattoa taustalla ja lempibiisiksi kelpaa mikä tahansa listahitti.
 
"viera"
Jos lapsi ahdistuu jostakin, niin silloin on aikuisen tehtävä suojella lasta. Ei siis kuunnella musiikkia lapsen kuullen. En minäkään voi kuunnella kaikkea musiikkia ahdistumatta, esim. Rammstein aiheuttaa minulle ikävän olon.
 

Yhteistyössä