Mies haluaisi toisen lapsen!:o Olen pettynyt.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marjapulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
olen todella SURULLINEN sun miehen puolesta!! On huomannu miten ihania lapset on ja haluaa lapselle sisaruksën, toivottavasti tämä ei ole sellainen asia joka ajaa teidät erilleen

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja piip:
Alkuperäinen kirjoittaja H:
Kaikkein arvokkainta elämässä on sisaret, jos jätät itsekkäästi lapsesi niitä ilman, olet kurja.
Miehesi oikeassa.

Meillä on myös vain yksi lapsi eikä lisää haluta. Olen samaa mieltä että sisarus on hyvin arvokas asia lapselle antaa... mutta olisiko sekään sitten oikein että mekin nyt alettaisiin täysin VASTEN OMAA TAHTOAMME sitä toista lasta yrittämään vain sen takia että poika saisi sisaruksen? Eipä olisi oikein sitä syntyvää lastakaan kohtaan, ei lapsia voi "tehdä" ilman ettei sitä itse halua. Johan siinä kärsisi jokainen. Toki mä olen ajatellut paljon asiaa poikani kannalta kun aikuisenakaan ei sitten ole niitä sisaruksia, onhan se surullista. Mutta siitä huolimatta en voi vasten omaa ja miehen tahtoa hankkia lisää lapsia..
`
olisiko sitten kannattanut jättää se ensimmäinenkin tekemättä?

Niin että ei saisi haluta vain yhtä lasta?? Huh, tottakai saa! Eikä se ole ollut meille aina selvää että lapsiluku jää yhteen mutta nyt on näin. En mä aio siitä mitään tunnontuskia itselleni kehittää. Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee.

Oho onpa mielenkiintoista että Äiti voi olla tuota mieltä varsinkin ensinmäisen lapsen jälkeen vielä.
Rakastatko edes ensinmäistä lastasi? Vai etkö olisi häntäkään tahtonut? Olisihan se elämä varmaan vielä helpompaa ilman häntä.

Kauheeta tekstiä.

Itse luen tuon tavalla että sinulle ei olisi pitänyt suoda sitä ensinmäistäkään kenelläkään ei pitäisi olla tuollaista Äitiä.

Rakastan lastani enemmän kuin mitään tässä maailmassa!! Miksi pitää heti tuomita? Ei se mikään synti ole ellei vaan kertakaikkiaan enempää lapsia halua. Mä tiedän olevani hyvä Äiti, eikä kukaan mua voi huonoksi äidiksi leimata sen perusteella että meillä on vain yksi lapsi. Eikä varsinkaan keskustelupalstalla yhden mielipiteen takia. No mutta empä ala enempiä meidän päätöstä ruotia täällä...

Alkuperäinen kirjoittaja riku:
Oho onpa mielenkiintoista että Äiti voi olla tuota mieltä varsinkin ensinmäisen lapsen jälkeen vielä.
Rakastatko edes ensinmäistä lastasi? Vai etkö olisi häntäkään tahtonut? Olisihan se elämä varmaan vielä helpompaa ilman häntä.

Kauheeta tekstiä.

Itse luen tuon tavalla että sinulle ei olisi pitänyt suoda sitä ensinmäistäkään kenelläkään ei pitäisi olla tuollaista Äitiä.

Ei äitiä tarvitse kirjoittaa isolla:D

Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
No arvojärjestyksensä kullakin. Sympatiat miehellesi. :flower:

kyllä vaan.

ihanalta mieheltä kuulostaa. miehelle perhe tärkein. toivottavasti mies ottaa esikoisen ja etsii naisen jolle myös perhe etusijalla

Alkuperäinen kirjoittaja riku:

Kauheeta tekstiä.

Ihanko uskaltaisit tulla sanomaan tän esimerkiksi mulle päin naamaa? :D
Kaikki ei vaan niitä lapsia enempää halua kun se yksi on jo täydellinen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

kyllä vaan.

ihanalta mieheltä kuulostaa. miehelle perhe tärkein. toivottavasti mies ottaa esikoisen ja etsii naisen jolle myös perhe etusijalla

Ai että jos nainen ei halua toista lasta niin se tarkoittaa, että perhe ei olisi etusijalla? :o Fanaatikkojen on tietysti hirveän hankala ymmärtää, että ihmisiä on erilaisia ja monet naiset tahtovat nykyään muutakin kuin kotiäitiyttä.

Työtä tarvitsee tehdä myös rahan takia, harrastukset taas pitävät mielen virkeänä, siltikään nämä aktiviteetit eivät sulje pois sitä, että perhe on etusijalla ja sitä, että on hyvä vanhempi lapselleen.

Alkuperäinen kirjoittaja ainokki:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
oletpa itsekäs, etkö lapsesi etua ajattele ollenkaan?

Mä ajattelen nimenomaan lapsen etua, kun jää ainokaiseksi. Ei tarvitse jakaa äitäi eikä isää sisarusten kanssa jne. Ei meidän neljävuotias sisarrusta kaipaakaan. Sanonut, että lyö jos pikkusisko tai veli tulee.

no siinä on onnistuneesti kasvatettu kakara. nuo on just sellasia minäminäminä kakaroita joita en ikinä lasteni kavereiksi halua. kiusaavat muita kun ovat aina tottuneet saamaan tahtonsa läpi.

kyllä vaan.

Mun mielestä tää on aika uskomatonta. Mullekkin on mun perheeni tärkein, vaikkakin meillä on pieni perhe! Sekö olisi parempi että lapsi erotettaisiin toisesta vanhemmasta vain sen takia ettei saa sisarusta? Mielipiteensä kullakin, se suotakoon. Mutta ihanko totta ihmiset täällä on sitä mieltä että ellei lapsi saa sisarusta niin on parempi vanhempien erota ja etsiä uudet puolisot ja niiden kanssa niitä sisarpuolia sitten tekemään? Mä en kyllä ymmärrä ihan näin radikaalia ajattelutapaa, varsinkaan eroperheen lapsena ja siitä kärsineenä.

Alkuperäinen kirjoittaja ainokki:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
oletpa itsekäs, etkö lapsesi etua ajattele ollenkaan?

Mä ajattelen nimenomaan lapsen etua, kun jää ainokaiseksi. Ei tarvitse jakaa äitäi eikä isää sisarusten kanssa jne. Ei meidän neljävuotias sisarrusta kaipaakaan. Sanonut, että lyö jos pikkusisko tai veli tulee.

no siinä on onnistuneesti kasvatettu kakara. nuo on just sellasia minäminäminä kakaroita joita en ikinä lasteni kavereiksi halua. kiusaavat muita kun ovat aina tottuneet saamaan tahtonsa läpi.

Mä tunnen monta ainokaista, jotka on kuule kaukana itsekkäistä! Sen sijaan tunnen pari suurperheen vesaa, jotka on pirun kitsaita kun lapsuudessa kaikki piti jakaa, enää ei tarvi ;) Et olisko kuitenkin enempi persoonakohtaista ja kasvatuksesta riippuvaa ku siitä monta sisarusta sattuu olemaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Piip:

kyllä vaan.

Mun mielestä tää on aika uskomatonta. Mullekkin on mun perheeni tärkein, vaikkakin meillä on pieni perhe! Sekö olisi parempi että lapsi erotettaisiin toisesta vanhemmasta vain sen takia ettei saa sisarusta? Mielipiteensä kullakin, se suotakoon. Mutta ihanko totta ihmiset täällä on sitä mieltä että ellei lapsi saa sisarusta niin on parempi vanhempien erota ja etsiä uudet puolisot ja niiden kanssa niitä sisarpuolia sitten tekemään? Mä en kyllä ymmärrä ihan näin radikaalia ajattelutapaa, varsinkaan eroperheen lapsena ja siitä kärsineenä.

Jep, tämä se minuakin hämmästyttää ja naurattaa:D Noh, onneksi oikeasti kukaan tuskin ajattelee noin, ainakaan normaalit ja fiksut ihmiset.

Olet saanut sairaita vastauksia. Oliko eilen vai toissapäivänä kun nainen kysyi neuvoja samanlaisessa tilanteessa, paitsi jossa hän halusi lisää ja mies ei. Neuvoina oli että onhan sulla oikeus, tee vaikka salaa lisää tai vaihda miestä jnejne..

Mullakin yksi enkä enempää halua. Ei liity mitenkään siihen paljonko ensimmäistään rakastaa. Päin vastoin.

Palsta täynnä mammoja jotka aina vaan vauvakuumeessa. On NIIN väärin tehdä vauvoja vaan vauvakuumeen vuoksi. Luulisi että jokaisella lapsella olisi oikeus huomioon pikkulapsiaikana mutta mitenkähän paljon luulis 6 hengen perheessäkin jokainen lapsi saavan erillistä huomiota?

Itse olen yksi kolmesta ja mies ainokainen ja vertailtuamme ei koskaan ole löydetty sitä parhainta vaihtoehtoa. Ihan sama onko sisaruksia vai ei. Mulla on erittäin läheinen sisko mutta toisaalta myös ihan yhtä läheinen sydänystävä.

Toisaalta vaikka et halua kuulla, niin et voi tietää haluatko uuden lapsen vaikka kahden, kolmen tai kahdeksan vuoden päästä. Vaikka nyt tuntuu siltä että 38 on vanha tekemään lapsia niin sit kun on itse 38 niin ehkä ei kuitenkaan tunnukaan enää siltä. Itsekin siis jätän pakan avoimeksi vaikka nyt olenkin ns. varma etten koskaan toista halua. siinä mielessä neuvoisin jättämään ratkaisun hieman auki, siitä huolimatta että se miehellesi antaisi vähän mahd. väärää toivoa asiaan. Voihan se olla että miehesikin kuume toisesta laantuu mitä kauemmas vauva-ajasta mennään ja toisaalta mitä enemmän hän näkee kunnon uhmaikäisen toilailuja =)

Ei voi muuta todeta kuin että käsittämätön ketju, kerrassaan :headwall:
Mikä ihme siinä on, että on niin vaikea ymmärtää, että joillekin vaan on paras jättää se lapsiluku siihen yhteen ja nauttia siitä ainokaisesta.

No joo, turha tuomita ketään, Jós ei jaksa kuin yhden lapsen, on parempi toki niin, mutta ainahan on lapselle parempi kasvaa "laumassa" sisarusten kanssa kuin yksin aikuisten kanssa. Kaverit/sukulaiset ei korvaa sisaruksia..

Alkuperäinen kirjoittaja H:
Kaikkein arvokkainta elämässä on sisaret, jos jätät itsekkäästi lapsesi niitä ilman, olet kurja.
Miehesi oikeassa.
.

Näin.En kyllä ihan jaksa uskoa että tää juttu on tosi ... Aika kiltti mies ja tyytyväinen vauva ja aikaisin olet päässyt opiskelemaan, töihin ja harrastamaan. (Luin vain aloituksen ja muutaman kommentin).

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja koistinen:
Älä lupaile tyhjiä, pettymys on vaan miehellesi suurempi sitten. Jos miehesi päättää haluta enemmän lapsia niin onhan noita naisia ja miehillä yleensä kauemmin aikaa. En tekis lasta jos en itse haluaisi, mutta älä myöskään sitten ihmettele jos miehesi joskus toisen perheen perustaa.

NO hohhoijaa. Minusta on ihan uskomatonta, että mies lähtisi perustamaan perhettä toisen naisen kanssa tuossa tilanteessa vain sen takia, että ei saa toista lasta. Onhan hänellä jo yksi ja hyvä parisuhde:o Eri asia, jos toinen ei haluaisi yhtäkään ja mies tahtoisi. Mutta on aika eläimellistä ja typerää erota sen takia ettei saa just niin montaa lasta kuin haluaisi.

Ihanaa kaksimoralismia taas täällä palstalla. Eihän toki mies voi sen takia erota, että nainen ei enempää lapsia haluaa! Mutta samalla täällä palstalla, jos joku nainen valittaa, että mies ei kolmatta haluaa, niin ensimmäinen neuvo on, että jätä mies ja etsi uusi, koska naisella on OIKEUS saada niin monta lasta kun hän haluaa.... Mutta miehen on toki tyytyminen osaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja V:
ap, olet itsekäs typerys, et ajattele lastasi etkä miestäsi. Ehkä miehen kannattaa ottaa lapsi ja etsiä oikea nainen joka haluaa kunnon perheen ja lapsellekin sisaruksen.

Kiitos näistä kauniista sanoista. Luulen kuitenkin, että mieheni on liian fiksu noudattaakseen neuvoasi.

OIKEA nainen joka haluaa KUNNON perheen... voi morjens :)

Siis onko nyt niin, että jos mies haluu penskan ja mamma ei, niin täytyy mennä mamman tahdon mukaan. Jos taas mamma haluis toisen ja mies ei, niin täytyy JÄLLEEN mennä mamman tahton mukaan eli tehdä penska. Onko täällä tosiaan jotain kaksinaismoralismia ... Aina ollaan puolustamassa, että "joo, jos sä et haluu ku yhen, niin elä tee" tai "jos SÄ haluut pennulle sisaruksen, niin vaik meis ei haluu, nii tee penska silti" Minua harmittaa tämä.

Alkuperäinen kirjoittaja narikka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja narikka:
eli mies on hoitanu lapsen ja olet saanu tulla ja mennä ku halvat ja viitit valittaa riippuvaisesta lapsesta? :D :D :D

ehtii niitä lapsi tehä opiskelun jälkeenki, jos mieli muuttaa tai elämäntilanne.

Anteeksi? Minusta se nyt vain on normaalia, että mies osallistuu yhtä paljon lapsen hoitoon, hoitovastuu on molemmilla ja omia juttuja pitää olla. On hänkin saanut mennä, mutta ei tarvitse aikaa itselleen/omille jutuilleen niin paljoa. Minä olin myös kuitenkin se, joka synnytti ja mies halusi, että saan hoitaa itseni "kuntoon" ihan rauhassa, kun se on kaikkien etu.

ei raskaus aika mikään sairaus ole että kunto menis siinä :O tottakai omaa aikaa tarvii jokhainen mutta tuosta ekasta testistä saa kuvan että äiti lietsusi ymrä raittia ja isi hoiti lapsen... toisille perhe on tärkein.. ei työ.

Kyllä se raskaus tuntuu nykypäivänä olevan sairaus ja paha sellainen. Hyvä kun toisen viivan on testissä nähnyt niin jo tulee joistain naisista niin avuttomia että....

Yhteistyössä