Mies haluaa toisen lapsen, minä en!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Esikoinen vasta 9kk. Sanoin etten jaksaisi toista. "Samalla se menee ku ensimmäinenki" Sanoin että haluan palata töihin ja normaaliarkeen. "Oo mielummin lasten kanssa kotona". Mitä tässä nyt pitäis tehdä?

Mun äiti sairastui psyykkisesti 4 lapsen kanssa, nuorimmat oli 1,5v ja 3kk. En halua itselleni samaa...
 
no jos meillä mies välttämättä haluaisi vielä kolmannen- tai itse asiassa on jo sanonutkin, että pian haluaisi vielä yhden, niin kyllä mies voisi silloin jäädä äitiysloman jälkeen vanhempainvapaalle hoitamaan vauvaa(mä menisin töihin).
 
"..."
Meilläkin mies olisi halunnut toisen lapsen, vaikka heti kun eka oli syntynyt. Nyt lapsi on 1.5v ja mä alan pikkuhiljaa lämmetä ajatukselle toisesta... Meillä ei kyllä harrastettu minkäänlaista painostusta asian suhteen vaan mies totesi, että "ilmota kun oot valmis." Mä olin myös tosi väsynyt raskauden ja melkein koko vauva-ajan. Niin fyysisesti kuin henkisestikin.

Ihanaahan se on kun mies on lapsirakas ja muuta, mutta kroppa on sun. Keskustelkaa asiasta. Vaikka nyt tuntuisi, ettei toista halua niin mieli voi muuttua kunhan eka on vähän vanhempi eikä enää niin kiinni sinussa. Mä en voinut sietää ajatusta toisesta lapsesta ennen kuin nyt kun eka osaa jo kävellä ja syödä itse.
 
"Nisu"
Meilläkin mies haluaisi toisen, mutta ei hän minua asialla painosta. Esikoisemme menee syksyllä eskariin ja mä olen ainakin sitä mieltä vielä, että ei toista. Ehkä parin kolmen vuoden päästä.
 

Yhteistyössä