Mies haluaa teetättää abortin.

• Viestiketjun aloittaja Janni
  • Ensimmäinen viesti
Janni
Minulla ja miehellä huononi tilanne jokin aika sitten, ja päätimme pitää hieman taukoa, eri osoitteissa. Hetki sen jälkeen huomasin odottavani lasta. Minulle lapsi oli iloinen yllätys. Uumoilin, että miehelle ei olisi. En kertonut asiasta miehelle heti, koska sopivaa tilaisuutta ei tullut - miehellä meni sen verran lujaa, ettei se muutenkaan käsittänyt puoliakaan siitä, mitä sille yritti puhua.

Nyt mies on sitten vihdoin ja viimein "asettunut" ainakin vähäksi aikaa, ja tänään sitten sanoin hänelle asiasta. Mies karjaisi heti, että abortti on tehtävä. Sanoin miehelle, että en aio näin toimia. Mies vastasi tähän sanomalla, että "Todellakin teet." Kantaansa hän perusteli sillä, että lapsi on "hänen", ja että hänestä ei ole nyt isähahmoksi, eikä hän halua isättömiä lapsia.

Sanoin tuohon sitten, että en todellakaan aio tehdä aborttia, ja se siitä. Totesin myös, että ellei miehestä ole isäksi, niin se ei suinkaan tarkoita, etteikö minusta olisi lapselle äidiksi. Lisäsin myös, että pärjään minä lapsen kanssa kahdenkin. Keskustelumme päättyi siihen, sovittiin, että jutellaan myöhemmin lisää.

Sain sitten miehen eräältä ystävältä (todella "kypsää"?!) viestin, jossa sanottiin, että minun on välittömästi tehtävä abortti, koska mies ei kerran lasta halua. En vastannut viestiin millään tavalla.

Minua ei juurikaan rassaa se, ettei miehestä ole isäksi - itse asiassa olen tätä asiaa pohtinut jo niin pitkään, että se ei edes tule minulle minään yllätyksenä. Se kuitenkin rassaa, että väkisin tuputetaan aborttia, joka on minulle itselleni viimeinen kaikista vaihtoehdoista. Päätin, että en ole sinne suuntaan yhteydessä - jos touhu ja keskustelu kerran on tuollaista.

Ruisleipä
Jos oma mielesi on se, että lapsen haluat pitää, niin ehdottomasti silloin pidät. Jos mies on tällä hetkellä "hungingolla" niin erossa olemalla hänestä "säästät" itseäsi huomattavan monelta asialta. Jos elämä olisi samanlaista lapsen synnyttyäkin, niin ei se olisi kellekään kivaa, ainakaan sinulle ja lapselle. Mies saattaa muuttaa mieltään, mutta tosiaan älä keskity siihen, vaan koita iloita raskaudestasi! Onnea! :)

e
Voi ei mikä tilanne.:| Mut tuut varmasti pärjäämään lapsen kanssa kahdestaan. Voi tietty olla et "isälläkin" kanta lievenee viimestään kun vauva syntyy.. Tai jos ei niin antaa sit olla jos ei sen vertaa miestä ole.

V
just... ei kiva. mutta kuulostaapa tosi törkeältä jotenkin, että mies sanoo lapsen olevan hänen. sunhan se on ihan yhtälailla, ja lisäksi tuo toimenpide - abortti - tehtäisiin nimenomaan SUN kropalle, ei miehen. Miestä ehkä pelottaa tuo isäksi tuleminen, ja on ihan ok että kertoo mielipiteensä jotta ainakin tiedät sen eikä homma ole teeskentelyä, mut vois sen tehdä toisinkin. Lisäksi luulis miehen tietävän, että et halua aborttia, tai olisit sen jo tehnyt, jos sen kannalla oisit.

no
ei sinua kukaan voi aborttiin pakottaa. kunhan mies kavereineen ei sitten saa päähänsä jotain "laitonta aborttia" esim. hakkaavat sinut tms. voisiko tuollainen olla ääritilanteessa mahdollista? mutta muuten teetpä minkä hyvänsä ratkaisun, niin pääasia on että pystyt päätöksesi kanssa elämään.

NAINEN
vaikee juttu...mut kyl vähän harmittaa, ettei miehillä ole kauheesti sananvaltaa näissä asioissa... ei kai nainenkaan haluaisi, että jollain on jossain hänen lapsensa...tietty ehkäisy ois pitäny hoitaa, mutta silti

ap
Alkuperäinen kirjoittaja no:
ei sinua kukaan voi aborttiin pakottaa. kunhan mies kavereineen ei sitten saa päähänsä jotain "laitonta aborttia" esim. hakkaavat sinut tms. voisiko tuollainen olla ääritilanteessa mahdollista? mutta muuten teetpä minkä hyvänsä ratkaisun, niin pääasia on että pystyt päätöksesi kanssa elämään.

Itse asiassa jotain tuollaista vähän pelkäänkin, vaikka mies ei koskaan minua kohtaan väkivaltainen olekaan. Tuli vain nuo sen kommentit siihen malliin jotenkin, että aloin oikeasti ajattelemaan vaikka mitä. Ehkäpä tämä "itsesuojeluvaisto" on nyt muutenkin jotenkin toisenlainen kuin olisi normaalitilanteessa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja NAINEN :
vaikee juttu...mut kyl vähän harmittaa, ettei miehillä ole kauheesti sananvaltaa näissä asioissa... ei kai nainenkaan haluaisi, että jollain on jossain hänen lapsensa...tietty ehkäisy ois pitäny hoitaa, mutta silti

Totta, mutta kun pitemmän aikaa ihan suunniteltiin lasta ja lapsen hankkimista. Mutta kun tilanne alkoi huonontua minun ja miehen välillä - käytännössä miehellä alkoi siis mennä ihan liian lujaa normaaliin elämään nähden - niin jo muuttui sitten sen myötä asenteetkin..

Vieras
Sinä tunnut kuitenkin ajattelevan terveesti. Jos olet sitä mieltä, että pärjäät lapsen kanssa, niin olet ihan oikeassa.

Ja mitä elatusavuista tässä ketjussa sanottiin, niin ilman niitäkin pärjää.
Ja jos ei halua pärjätä, ne saa kaupungilta, tosin menee lopulta kuitenkin miehen piikkiin. Joita sen ei kuitenkaan ole pakko maksaa, jos haluaa nimensä "mustiin kirjoihin".

Mutta se vauva on paljon arvokkaampi, kuin nuo kaikki muut.

NAINEN
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Totta, mutta kun pitemmän aikaa ihan suunniteltiin lasta ja lapsen hankkimista. Mutta kun tilanne alkoi huonontua minun ja miehen välillä - käytännössä miehellä alkoi siis mennä ihan liian lujaa normaaliin elämään nähden - niin jo muuttui sitten sen myötä asenteetkin..
harmillista =( tilanteet on niin erilaisia. tiedän vaan lähipiiristä tapauksen, kuinka onoff-pariskunta "teki lapsen" ts. nainen huijasi jättämällä pillerit. niin vähän käy sääliksi sitä miestä, joka ensin ei tosiaan halunut mitään lasta, mutta lopulta on tullut side lapseen, ja sen takia ei oikeen pääse irti siitä naisestakaan, sitä on-offia oli jo ennen lasta. eli sille miehelle tais lasta suurempi ongelma olla se, että kenen kanssa lapsi on tulossa.... siis en tiedä teistä tarkemmin mitään, mutta oli pakko kertoa, miks kommentoin tolleen... etkö itsekin mieti, kenen kanssa lapsen haluat? vai onko tärkeämpää saada vain se lapsi?

Jaha
Sano sille miehelle että menee abortoimaan sen heilurinsa sieltä jalkovälistä niin ei ainakaan enenpää ilmaannu isättömiä lapsia.. :kieh:

Todellakin, jokaisella on valtaa vain omaan kehoonsa.

.
No... Sanoisin, että pysy kuule turvallisen välimatkan päähän siitä miehestä, ihan vaikka kaiken varalta. Jos kerran oikeasti on tullut mieleen että jotain "pakko-abortointia" saattaisi tapahtua. Jos miehellä oikein kovaa menee kavereineen, niin porukassa ainakin tyhmyys tiivistyy. Sä pärjäät varmasti lapsen kanssa kahden paremmin, kuin miehen kanssa. Miehellä voi mieli vielä muuttua, mutta lähde nyt ensisijaisesti siitä, että katsot oman ja lapsen parhaan. Kyllä sä pärjäät.

äiti 44v
Alkuperäinen kirjoittaja NAINEN:

harmillista =( tilanteet on niin erilaisia. tiedän vaan lähipiiristä tapauksen, kuinka onoff-pariskunta "teki lapsen" ts. nainen huijasi jättämällä pillerit. niin vähän käy sääliksi sitä miestä, joka ensin ei tosiaan halunut mitään lasta, mutta lopulta on tullut side lapseen, ja sen takia ei oikeen pääse irti siitä naisestakaan, sitä on-offia oli jo ennen lasta. eli sille miehelle tais lasta suurempi ongelma olla se, että kenen kanssa lapsi on tulossa.... siis en tiedä teistä tarkemmin mitään, mutta oli pakko kertoa, miks kommentoin tolleen... etkö itsekin mieti, kenen kanssa lapsen haluat? vai onko tärkeämpää saada vain se lapsi?
Ai onko tärkeempää saada VAIN SE LAPSI?

Lapsi elää jo kohdussa eikä ole mitään moraalia tai etiikkaa jonka mukaan lapsi pitäisi ennemmin murhata kuin antaa hänen, jo olemassa olevan ihmistaimen, syntyä.

Eli kyllä vaan, KAIKKEIN TÄRKEINTÄ ON NYT VAIN SAADA SE LAPSI! Hänen kusipääisänsä voidaan tyystin unohtaa sekä myöskin kaikki verenhimoisten naisihmisten kehoitukset tappaa sikiö äitinsä kohtuun.

Ap on asian perustellut itselleen ja on aikeissa tehdä ainoan mahdollisen IHMISMÄISEN TEON eli antaa lapsensa elää. Peesi tälle!

ap

Totta kai mietin. Mutta kuten sanottu, miehen kanssa pidemmän aikaa lasta suunniteltiin. Mies se oli, joka tämän ajatuksen ensimmäisenä sanoi. Siitä se ajatus sitten lähti, mutta tosiaan nyt on tilanteet muuttuneet..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jaha:
Sano sille miehelle että menee abortoimaan sen heilurinsa sieltä jalkovälistä niin ei ainakaan enenpää ilmaannu isättömiä lapsia.. :kieh:

Rupes naurattamaan tuo ensimmäinen kommentti :D Mutta tosiaan sanoinkin miehelle, että olisi sitten miettinyt tarkemmin siinä vaiheessa, kun kaikki oli vielä suunnitteluasteella.. Pitkään se vaihe kestikin, ja yhdessäoloakin kesti pitkään. Virallisesti ei olla vielä erottu, mutta se tässä tilanteessa nyt kuitenkin tuntuisi parhaalta ratkaisulta ajatellen sekä itseäni että lasta, senkin jälkeen, kun lapsi on syntynyt. Asiathan voivat tietysti muuttua, mutta jos kaikki pysyy samanlaisena, niin paremmin tosiaan pärjään lapsen kanssa kaksin. :)

Ruisleipä
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44v:

Ai onko tärkeempää saada VAIN SE LAPSI?

Lapsi elää jo kohdussa eikä ole mitään moraalia tai etiikkaa jonka mukaan lapsi pitäisi ennemmin murhata kuin antaa hänen, jo olemassa olevan ihmistaimen, syntyä.

Eli kyllä vaan, KAIKKEIN TÄRKEINTÄ ON NYT VAIN SAADA SE LAPSI! Hänen kusipääisänsä voidaan tyystin unohtaa sekä myöskin kaikki verenhimoisten naisihmisten kehoitukset tappaa sikiö äitinsä kohtuun.

Ap on asian perustellut itselleen ja on aikeissa tehdä ainoan mahdollisen IHMISMÄISEN TEON eli antaa lapsensa elää. Peesi tälle!

Peesi edelliselle!

no
Niin olin aloitusviestistäsi tulkitsevinanikin :( Siis että mies panikoi ja ääritilanteessa voisi mahdollisesti jotakin kamalaakin saada päähänsä. Pidä varasi, ja onnea odotukseen!

Itse asiassa jotain tuollaista vähän pelkäänkin, vaikka mies ei koskaan minua kohtaan väkivaltainen olekaan. Tuli vain nuo sen kommentit siihen malliin jotenkin, että aloin oikeasti ajattelemaan vaikka mitä. Ehkäpä tämä "itsesuojeluvaisto" on nyt muutenkin jotenkin toisenlainen kuin olisi normaalitilanteessa.

ap
Niin olin aloitusviestistäsi tulkitsevinanikin :( Siis että mies panikoi ja ääritilanteessa voisi mahdollisesti jotakin kamalaakin saada päähänsä. Pidä varasi, ja onnea odotukseen!

Koitan pitää, ja oikeastaan se onnistuukin nyt suhteellisen hyvin, koska olen tällä hetkellä eri paikkakunnalla, kuin mies. :) Puhelimessakaan en kyllä aio alkaa kuuntelemaan mitään hyödyttömiä raivoiluja - muuten voin kyllä koittaa asiallisesti hänen kanssa keskustella... Miehen tuntien sitä keskustelun asiallistumista saa odotella pitkään.

riku
Voit jättää miehen ja muiden mielipiteet omaan arvoonsa. Tärkeintä ovat sinä ja lapsi - sinun mielipiteesi ja teidän tulevaisuutenne. Toki olisi hienoa jos mies kantaisi vastuunsa ja olisi jollain tavalla mukana lapsen elämässä, mutta ei se mikään pakko ole, eikä maailmanloppu.

Jos mies on kusipää, parempi että pysyykin loitolla. Pärjäätte aivan hyvin kahdestaankin ja varmasti voit löytää kunnollisen ja vastuullisen miehen jos tulevaisuudessa haluat. Aborttiin painostaminen on alhaista.

NAINEN

Totta kai mietin. Mutta kuten sanottu, miehen kanssa pidemmän aikaa lasta suunniteltiin. Mies se oli, joka tämän ajatuksen ensimmäisenä sanoi. Siitä se ajatus sitten lähti, mutta tosiaan nyt on tilanteet muuttuneet..
toki tilanteet voivat muuttua suhteessa milloin vain, oli se lapsi sitten jo valmiiksi taikka vasta tuloillaan. Tsemppiä tulevaan, onneksi lapsella on äiti joka haluaa lapsen:)

Jaha
Alkuperäinen kirjoittaja Jaha:

Rupes naurattamaan tuo ensimmäinen kommentti :D Mutta tosiaan sanoinkin miehelle, että olisi sitten miettinyt tarkemmin siinä vaiheessa, kun kaikki oli vielä suunnitteluasteella.. Pitkään se vaihe kestikin, ja yhdessäoloakin kesti pitkään. Virallisesti ei olla vielä erottu, mutta se tässä tilanteessa nyt kuitenkin tuntuisi parhaalta ratkaisulta ajatellen sekä itseäni että lasta, senkin jälkeen, kun lapsi on syntynyt. Asiathan voivat tietysti muuttua, mutta jos kaikki pysyy samanlaisena, niin paremmin tosiaan pärjään lapsen kanssa kaksin. :)
:hug: Varmasti pärjäätte hyvin lapsen kanssa kahden. :hug:
Voihan mies vielä tulla ihan toisiin aatoksiin, mutta ei sitä kannata jäädä odottelemaan.
Mieti nyt vain itseäsi ja tulevaa lasta :)

Yhteistyössä